OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 95 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1893
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slapp av - dette "årner sæ"!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Sant og si, er også jeg usikker på det.
    "å"! 8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah. Busted!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz'en står her så lenge Gorm klarer å motstå spasmene det å ikke ha den i hus medfører... så det kan la seg gjøre med en lytt på SA7'en i neste uke. Den kan da høres opp mot min Cayin CDT-17A og i tillegg har jeg en Marantz til stående her (på lån fra Mor10). Den heter vel 7001 KI om jeg ikke husker helt feil. Jeg har også 3 stereo-oppsett som kan kobles i alle mulige varianter og prisklasser. Høyttalere er B&W 704 og Vienna Acoustics Mahler.

skjønner at jeg må ta med en tur ned til "OBOS"-land og høre på "OBOS"-elektrostatene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel aldri spilt med såpass "trøkk" som vi gjorde i kveld. Men det var jo herlig å oppleve at de hele tiden leverer et krystallklart lydbilde, også ved godt over 100dB!
    Enig, jeg måtte dobbeltsjekke radioshack'en siden det faktisk ikke hørtes så høyt ut i mine ører. Helt sikkert fordi det ikke låt anspent i det hele tatt, bare masse deilig "trøkk"

Du var vel dårlig nok ute av døra når jeg koblet opp din medbragte Cambridge azur Dac-Magic-S mot Squeezeboxen!
    Som jeg nå etter beste evne har sammenliknet mot Marantz 7001 KI. Nå skal jeg være forsiktig med å utrope sistnevnte som noen målestokk, men din Cambridge klarte seg i alle fall alldeles utmerket mot Marantzen!
    Noen "vinner" i denne lille testen, (som fortsetter i morgen), kan jeg imidlertid ikke kåre, foreløpig.
    Jeg vil si "dødt løp", så langt!
    Dødt løp så langt var vel bedre enn jeg hadde ventet. FLAC filer lagret på en NAS eller media server sammen med Squeeze/Sonos e.l. og en god DAC er fremtiden Venter i spenning på flere testresultater og ikke minst hvilket løft en high end cd spiller kan bidra med her.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Marantz'en står her så lenge Gorm klarer å motstå spasmene det å ikke ha den i hus medfører... så det kan la seg gjøre med en lytt på SA7'en i neste uke. Den kan da høres opp mot min Cayin CDT-17A og i tillegg har jeg en Marantz til stående her (på lån fra Mor10). Den heter vel 7001 KI om jeg ikke husker helt feil. Jeg har også 3 stereo-oppsett som kan kobles i alle mulige varianter og prisklasser. Høyttalere er B&W 704 og Vienna Acoustics Mahler.

skjønner at jeg må ta med en tur ned til "OBOS"-land og høre på "OBOS"-elektrostatene...
    Spennende!
    Kan jeg ile til med å sammenlikne med min egen nye toppmodell fra Sony?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en interessant samenligning. :grin:
    Det eneste vi sikkert får for lite av er vel tid frykter jeg...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra!
    Da hører jeg vel nærmere fra dere i sakens anledning :wink:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du og Jan finner en dag som passer for dere så tar vi det derfra? Så langt jeg vet nå så er mandag til og med onsdag i alle fall aktuelle i min schedule. 8)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tirsdag er en glimrende dag for min del!
    Det vil si - frem til omlag kl. 20.30.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jaså, Jan. Har du tatt steget? Må få rette mine største gratulasjoner i så fall. Tipper du koooser deg nå

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada Thorstein, jeg kunne ikke dy meg! Og har ikke angret et sekund på det.

@ RoKo: Tirsdag bør gå helt greit for meg! Skal vi ta peiling på avreise herfra ved 17- eller 17:30-tiden? Kan jo hente deg på Grorud togstasjon, nær sagt som vanlig! :-D
    Kan muligens få til en tidligere avreise, men vet ikke om det er noen idé. Trafikken mot Gardermoen på den tiden av dagen, pleier jo å være ganske "heavy".

@ sorzy: Jeg vil tro at den kan bli en glimrende kombo med et NAS-løsning via Squeezebox- eller Sonos ja!
    Så får vi etterhvert se om det blir tid til en sammenlikning av Marantz 7001 KI mot "verstingene" til Gorm og Homecinema til uka. Jeg har jo en tilsvarende Marantz som også Håvard har til disp, selv om jeg har en mistanke om at tiden kanskje kan bli litt knapp.

@ Homecinema: Nå, ja NÅ, bør jeg kanskje legge vekk den "OBOS"-greia? For disse høyttalerne er vel sjeldnere enn hønsetenner her i "mitt" OBOS borettslag, så kinokonseptet mitt fortjener kanskje en litt mer velklingende betegnelse etterhvert?
    Du er selvfølgelig velkommen anytime for en lytt, i OBOS-land!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tirsdager kan jeg kjøre oppover selv. Alternativet er at jeg tar toget oppover, og skipper tidslimiten 20.30, og heller tar toget helt hjem senere på kvelden. Spilleren er jo ikke SÅ tung.... ;-)

La meg tenke litt på den...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den er grei!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Jan :-D Dette blir spennede å høre i ditt rom. Har utrolig gode minner fra Vista hos Akto (da drevet av CJ2500).

Hva kommer du til å kjøre som senter nå?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, Knut! :-D
    Man kan vel si at jeg er synlig stolt, og særdeles godt fornøyd med Vistaene!
    Ble vel egentlig bitt av "elektrostatbasillen" nettopp hos Atle, selv om jeg samtidig godt kan huske at jeg ikke var like imponert av lyden utenfor sweetspot.
    Men hvilken rolle spiller det, egentlig?
    Når man først setter seg ned for å lytte til herlig lyd og musikk, så er det jo kun sweetspot som gjelder!
    Og etter senere besøk hos bl.a. Gwandarion, RoKo, og ikke minst hos MrMyagi, var jeg mer "hekta" enn noengang.
    Greia var imidlertid at jeg var svært usikker på hvordan en slik løsning kom til å fungere her hos meg!
    Heldigvis ble jeg bevilget et lån av et par Vistaer fra en meget elskverdig Gwandarion, og det viste seg at Vistaene fort falt pent på plass her!
    Både lydmessig og estetisk!
    Dermed var jeg solgt, og veien til et forløsende beløp fra bankkontoen ble faktisk kortere enn jeg hadde trodd.
    Vel, det var i alle fall litt av "storyen" bak det hele!

Når det kommer til en senterløsning, så burde jeg vel egentlig siktet etter en ML Stage, hva lydsignatur angår.
    Men vet strengt tatt ikke om det er veien å gå?
    Skal man være "politisk korrekt", så burde man jo valgt en slik løsning.
    Verden er imidlertid full av kompromisser, som ikke minst gjør seg gjeldende her!
    Nå har jeg jo i en periode eksperimentert med en (atskillig billigere) "over - under" senterløsning, som ganske mange har opplevd som mer enn god nok!
    La gå at den klangmessig nok avviker noe fra Vistaene, men den er faktisk til å leve med!
    Ikke minst fordi det "skyter" ganske greit fra 4x8" elementer, i eksisterende senterkombinasjon. 8)
    Jeg skal ikke se bort fra at det etterhvert blir tatt sikte på en litt mer finslepen konfigurasjon, men da fortsatt med gjeldende løsning!
    Her, som ganske mange andre steder (?), er fordelingen musikk / kino som 80 / 20.
    Dermed vil jeg nok vektlegge musikken, og heller avfinne meg med å "slite" med et kompromiss hva senterhøyttaler(e) angår.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er det vel på tide med en ny oppdatering her?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ja, hehe, det kan nok være på sin plass!
    Får vel snart klemme til med et bilde eller to av den seneste tids "utvikling", og kanskje også en nærmere beskrivelse av det hele.
    Meeen, det blir nok ikke før litt lenger utpå søndagen! Akkurat nå er jeg såpass "slaff i leffa" at jeg på langt nær vil yte saker og ting full rettferdighet, det være seg hverken tekst eller bilder.
    Men som det allerede er hintet om: Søndagen er ennå ung!
    Sånn på tampen skal jeg allikevel være ubeskjeden nok til å påberope meg et medlemskap i T.T.C!
    Så kan dere bare lure på, hva det dreier seg om. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som lovet, legger jeg ut noen nye bilder som et lite bevis på min (endeløse?) jakt etter forbedringer, her i min lille OBOS-hule.
    Og nå tør jeg si at det så smått begynner å likne noe? Det ble jo straks litt mer symmetri der fremme, da tube nr.2 kom på plass. Av den grunn T.T.C, dvs "Twin Towers Club"!
    Som nyetablert kabelnisse, må jeg jo også få lov til å skryte litt av signalveien fra forsterker til Vistaene. For fint skal det jo være, osv. Van den Hul-kabler gjør jo slett ikke skam på lyden, ei heller bremses den gjennom dårlige bananplugger!
    Dali har jo en av de bedre løsningene i så måte. ;-)
    Er så smått igang med å integrere 2xSVS i musikkbildet, noe som nok kommer til å falle på plass etterhvert.
    Enjoy! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det må jeg si Gratulerer så mye med nyervervet materiell og tittel (og da mener jeg ikke trådtittelen )

Så du merker forskjell på kablene altså? For egen del er jeg vel fremdeles på tviler-stadiet inntil jeg blir overbevist, noe jeg forøvrig ikke ser som helt usannsynlig etterhvert som kvaliteten her i heimen stiger.

Side 11 av 95 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •