OBOS-luksus - oppgraderer! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 95 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1893
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du bor ikke i leilighet?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har virkelig tatt seg opp. Imponerende å se hva du har fått til i rommet ditt, og hvor mye kremutstyr som nå blir presentert i racket :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig hyggelig å høre, Einar!
    Det begynner jo så smått å "løsne" her også, selv om jeg nok fortsatt må se langt etter det virkelige "kremutstyret"!
    Men bevares. Har jo fått mange hyggelige kommentarer etter de besøkene jeg har hatt, så noe har jeg vel fått til!?

Du får jo ta deg en tur innom du også, en dag det passer!:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Du bor ikke i leilighet?
    Spør du meg, så er svaret "tja"!
    Leilighet ja, i den forstand som jeg har endeseksjon i et rekkehus. Av den grunn kan jeg jo tillate meg å "sprelle" litt mer enn hva man eksempelvis kan tillate seg i en (blokk)leilighet. Heldigvis!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Spør du meg, så er svaret "tja"!
    Leilighet ja, i den forstand som jeg har endeseksjon i et rekkehus. Av den grunn kan jeg jo tillate meg å "sprelle" litt mer enn hva man eksempelvis kan tillate seg i en (blokk)leilighet. Heldigvis!!
    Hehe, ellers hadde jeg lurt på hvordan naboer du har
    Fint rom, gleder meg til jeg får begynt på rommet mitt.. :neutral:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Hehe, ellers hadde jeg lurt på hvordan naboer du har
    Fint rom, gleder meg til jeg får begynt på rommet mitt.. :neutral:
    Takk! :-D

Du har jo absolutt noe å se frem til ja! Det er moro å styre og stelle med slikt, og desto mer moro når du kommer såpass langt at du kan lene deg tilbake for å nyte lyd og bilde!

Underveis vil jeg anbefale deg å lese litt om liknende prosjekter, men det er du sikkert allerede igang med?
    Mange gode råd å finne, i trådene her.
    Lykke til med ditt fremtidige rom!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :-D

Du har jo absolutt noe å se frem til ja! Det er moro å styre og stelle med slikt, og desto mer moro når du kommer såpass langt at du kan lene deg tilbake for å nyte lyd og bilde!

Underveis vil jeg anbefale deg å lese litt om liknende prosjekter, men det er du sikkert allerede igang med?
    Mange gode råd å finne, i trådene her.
    Lykke til med ditt fremtidige rom!
    Masse fint å lese, mange drømmer og fortsatt tonnevis med ting å lære.
    Takk for det!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemme hos Scrooge

Det er ikke ofte jeg besøker fremmede menn jeg har møtt på nettet, men en gang må jo bli den første. Dette med fremmed er ikke helt sant egentlig, for jeg har møtt Jan et par ganger tidligere.

Først må jeg få takke for et utrolig hyggelig kveld, de lefserullene du hadde laget var svært smakfulle. Og rommet har en veldig hyggelig atmosfære, og en ro man bare kan få i godt dempede rom. Tiden går jo dessverre så altfor fort, og når jeg i tillegg kjørte meg bort i snøkavet ops:, så ble jo også tiden litt knappere enn først planlagt. Menmen.

Men lyden du klarer å frembringe i din lune hule er jo fremragende. Jeg kan godt forstå at det frister å gjøre lyden av ML permanent. Vi startet med litt Silje Nergård og Yello, posisjoneringen av stemmer og instrumenter er knivskarp, rett og slett herlig. Jeg hadde tatt med et par plater, bl.a. Feist - Let It Die. Denne har (etter det jeg har hørt hjemme hvertfall) god dynamikk og en del vanskelige basslinjer. Bl.a. på låten tittellåten Let It Die ligger det et Hammondorgel i bakgrunnen som lager noen ganske vanskelige harmonier i bassen. Det samme med spor 10 Tout Doucement som har en elektronisk bassgang med lange sammenhengende basstoner som går ganske dypt. Dessverre treffer nok disse vanskelige notene visse utfrordringer med rommet. Men detaljene da mann, her kunne jeg høre mange lyder og bakgrunnseffekter jeg aldri har hørt før. Og stemmen til Feist låt mer smektende enn noen gang før. Ikke si det til kona, men jeg tror jeg er forelsket i denne kanadiske damen...

Men så var det film. Slagscenen i Master and Commander ble avspilt på volum godt over nabovennlig nivå. Det er rett og slett ikke fysisk mulig å unngå at gliset brer seg utover når hele sofaen rister. Rumperister er jo et greit uttrykk, men i dette tilfellet vil jeg si at bodyshaker passer bedre, det var bare helrått. Deretter var det The Dark Knight på mer moderat lydtrykk, men sofaen sørger for at man får med seg de laveste frekvensene ganske effektivt. En ting er hvertfall sikkert: En slik modifisert sofa får ganske høy pri i min egen kjeller. Og løsningen med to centerhøyttalere fungerte totalt sømløst, skikkelig moro Selv om anlegget ikke var kalibrert med ML-ene, så fungerte det hele utrolig bra. Når man bare blir sittende å se film uten å tenke på at noe mangler eller stikker seg ut, da kan man ikke forvente noe mer.

Og bildet kan jeg jo ikke unngå å kommentere. Her er det justert forsiktig fargemetning og kontrast noe som gir et veldig behagelig og naturtro bilde. Virkelig flott! Og med mørke vegger i front blir dette helknall.

Så igjen, tusen takk for en trivelig og inspirerende aften, håper jeg kan gjengjelde gjestfriheten en gang om ikke altfor lenge. Håper det går bedre med hørselen din forresten, veldig trist om det blir permanent :cry:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet dere med Vienna også?
    Det hadde vært spennende å høre litt om forskjellene dem i melliom.

Det er ellers svært spennende å høre mer om hvordan Jan får det til, jeg er et besøk (eller mer) skyldig nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er definitivt flere som er Jan skyldige et besøk! Det virker som denne hulen virkelig er noe for seg selv

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det er ikke ofte jeg besøker fremmede menn jeg har møtt på nettet, men en gang må jo bli den første. Dette med fremmed er ikke helt sant egentlig, for jeg har møtt Jan et par ganger tidligere.

Først må jeg få takke for et utrolig hyggelig kveld, de lefserullene du hadde laget var svært smakfulle. Og rommet har en veldig hyggelig atmosfære, og en ro man bare kan få i godt dempede rom. Tiden går jo dessverre så altfor fort, og når jeg i tillegg kjørte meg bort i snøkavet ops:, så ble jo også tiden litt knappere enn først planlagt. Menmen.

Men lyden du klarer å frembringe i din lune hule er jo fremragende. Jeg kan godt forstå at det frister å gjøre lyden av ML permanent. Vi startet med litt Silje Nergård og Yello, posisjoneringen av stemmer og instrumenter er knivskarp, rett og slett herlig. Jeg hadde tatt med et par plater, bl.a. Feist - Let It Die. Denne har (etter det jeg har hørt hjemme hvertfall) god dynamikk og en del vanskelige basslinjer. Bl.a. på låten tittellåten Let It Die ligger det et Hammondorgel i bakgrunnen som lager noen ganske vanskelige harmonier i bassen. Det samme med spor 10 Tout Doucement som har en elektronisk bassgang med lange sammenhengende basstoner som går ganske dypt. Dessverre treffer nok disse vanskelige notene visse utfrordringer med rommet. Men detaljene da mann, her kunne jeg høre mange lyder og bakgrunnseffekter jeg aldri har hørt før. Og stemmen til Feist låt mer smektende enn noen gang før. Ikke si det til kona, men jeg tror jeg er forelsket i denne kanadiske damen...

Men så var det film. Slagscenen i Master and Commander ble avspilt på volum godt over nabovennlig nivå. Det er rett og slett ikke fysisk mulig å unngå at gliset brer seg utover når hele sofaen rister. Rumperister er jo et greit uttrykk, men i dette tilfellet vil jeg si at bodyshaker passer bedre, det var bare helrått. Deretter var det The Dark Knight på mer moderat lydtrykk, men sofaen sørger for at man får med seg de laveste frekvensene ganske effektivt. En ting er hvertfall sikkert: En slik modifisert sofa får ganske høy pri i min egen kjeller. Og løsningen med to centerhøyttalere fungerte totalt sømløst, skikkelig moro Selv om anlegget ikke var kalibrert med ML-ene, så fungerte det hele utrolig bra. Når man bare blir sittende å se film uten å tenke på at noe mangler eller stikker seg ut, da kan man ikke forvente noe mer.

Og bildet kan jeg jo ikke unngå å kommentere. Her er det justert forsiktig fargemetning og kontrast noe som gir et veldig behagelig og naturtro bilde. Virkelig flott! Og med mørke vegger i front blir dette helknall.

Så igjen, tusen takk for en trivelig og inspirerende aften, håper jeg kan gjengjelde gjestfriheten en gang om ikke altfor lenge. Håper det går bedre med hørselen din forresten, veldig trist om det blir permanent :cry:
    Meget hyggelig lesning, Thorstein! Tusen takk!
    Morsomt at du satte såpass stor pris på dine opplevelser her i min lille "hule", med de begrensninger som den tross alt besitter!
    Gleden er uansett på min side, ved å lese dine kommentarer og synspunkter.
    Og igjen; takk for et hyggelig besøk!
    Hva (stereo)lyd angår, så må jeg nok langt på vei si meg enig. Og kommer nok avhengig av mulighet / tid / pris, til å ende opp med et par ML elektrostater. I alle fall slik jeg hittil har opplevd dem her, og ikke minst i andre sammenheng. ;-)
    At de falt såpass pent på plass i kinosammenheng var jeg faktisk like overrasket over som deg, ettersom jeg inntil i går, ikke har rukket å prøve dette.
    Men som du påpeker; ei heller jeg, savnet noe, lydmessig!
    Morsomt er det også å lese at "bodyshakeren" er til inspirasjon. Den demmer jo (fysisk) langt på vei opp for hardtslående, men tidvis nødvendige dempede suber, og dermed kan man jo fortsatt leve i fred og fordragelighet med sine naboer!
    Hørselen på venstre øre er heldigvis på vei tilbake, selv om det fortsatt piper i kraniet.
    -
    For de uinvidde, hva hørsel angår:
    Jeg hadde en "skrekkopplevelse" på onsdag ettermiddag, da jeg demonterte en luke i et ventilasjonsanlegg på jobben.
    "Skriket" fra slurende vifteremmer var såpass voldsomt og ikke minst uforberedt, at resultatet umiddelbart medførte en påtakelig og meget plagsom tinnitus i venstre øre.
    Så pass på!!
    I "vår" verden, bør man alltid ha tanker for å passe på både syn og hørsel.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Testet dere med Vienna også?
    Det hadde vært spennende å høre litt om forskjellene dem i melliom.

Det er ellers svært spennende å høre mer om hvordan Jan får det til, jeg er et besøk (eller mer) skyldig nå.
    Vi rakk ikke det i går nei! :?
    Til det, ble nok tiden for kort. Men jeg har vel for så vidt gjennomført en "AB"-test mtp Vista vs Vienna i egen regi, og har vel allerede beskrevet dette et sted?
    Og for å oppsummere igjen, så var ikke forskjellene så himmelstormende som jeg hadde trodd. Men dog.
    Vista spiller jo mer detaljert og oppløst i mellomtone og diskant, og noe strammere i bassen i forhold til Viennaene.
    Og godt nok til at et par elektrostater fortsatt står på menyen her! :-D

Føler du for det Ola, så må du gjerne titte innom for en "lytt", før du får dine "sukkertøy" tilbake?
    For min del, kan de gjerne bli stående litt til.
    Men er forberedt på en (re)tur av ML´ene i morgen fredag, om savnet blir for stort.
    Beklager ellers at jeg ikke hørte, / svarte på telefonen i går kveld.
    Som VIP-invitert til starten på "Rally Norway" på Bjerkebanen, gikk jeg dessverre glipp av ganske mange "plingeling" på telefonen. Inklusive din.
    Som alldeles ble overdøvet av både fyrverkeri, HMGardens tropp, og ikke minst; den herlige motorsangen fra "feststemte" rallybiler!
    Som for en forgangen motorsportsentusiast, fortsatt fremstår som "musikk"!

@SannaX:
    Du, (og kanskje jeg også mtp en visitt hos deg?), er jo så ufattelig treig(e) av deg /oss, at du neppe i denne omgang rekker å oppleve ML Vistaer her?
    Dog er håpet ikke heeelt ute, litt avhengig av Ola´s ønsker om en fredagsretur av sine høyspente lydformidlere...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var litt synd at vi ikke fikk tid til en AB-test av Viennaene, men ML-lyden fikk jeg hvertfall god anledning til å oppleve. Du skriver i den andre tråden om at du muligens har et "problem" ved 45-50 Hz, og det er kanskje mitt inntrykk også ut fra de lange basstonene jeg refererte til. Du kan jo alltids godprate litt med Roko? Og hvertfall hvis du har tenkt å legge noen kroner på bordet for et par høyttalere i den klassen, det ville vært synd å ikke gi de optimale forhold

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @SannaX:
    Du, (og kanskje jeg også mtp en visitt hos deg?), er jo så ufattelig treig(e) av deg /oss, at du neppe i denne omgang rekker å oppleve ML Vistaer her?
    Dog er håpet ikke heeelt ute, litt avhengig av Ola´s ønsker om en fredagsretur av sine høyspente lydformidlere...
    Jeg er vel helt klart den trege av oss to her. Du var jo tross alt i Ski den ene kvelden, men da var det andre grunner til at det ikke klaffet.
    Kort oppsummert kan jeg vel si det har vært vel hektisk de siste månedene med jobbing etc som har stjålet det meste av AV-tiden min og dermed også tid for visitter.
    Målet i 2009 er helt klart å prioritere roligere og da ligger din hule øverst på lista Jan
    Vistaene rekker jeg desverre ikke, svigers er på besøk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jan og takk for et veldig interessant "hjemme-hos" besøk hos deg i kveld. Har jo vært hos deg før men da var det trimming av modellbilmotorer som sto i fokus. I kveld var det lyd&bilde og det er vel på sin plass å gratulere med ML Vista

Vista'ene spilte imponerende og kanskje mest når man drar på litt og lydbildet forblir akkurat like klart. Imponerende bass også fra de små kassene i bunnen der. Igjen så lærte jeg som fersking en hel masse som må prøves ut i egen hule. Fikk også bekreftet at M-Audio/EMC8000/REW er kalibrert og fungerer, og vi var vel enige om at kurvene fra ML Vista og Vienna ikke var så ulike. Rommet bidrar nok mest til toppene/dippene av betydning og ML Vista spiller en del dypere enn Vienna.

Ikke glem å poste noen kommentarer når du får testet Cambridge DacMagic'en da, er spent på å høre om den når opp i konkurranse mot cd spilleren din, hehe.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen Frank, og takk for et trivelig besøk ja!
    Og ikke minst; takker for gratulasjoner omkring mine nye høyspente stoltheter!
    Jeg blir bare mer og mer glad i dem for hver dag som går, og som deg, er også jeg svært imponert over hva de presterer!
    Har vel aldri spilt med såpass "trøkk" som vi gjorde i kveld. Men det var jo herlig å oppleve at de hele tiden leverer et krystallklart lydbilde, også ved godt over 100dB!
    Egentlig spiller jeg sjelden eller aldri musikk på et såpass nivå. Samtidig er det jo greit å få en bekreftelse på at de henger med, ikke minst også i de tøffeste kinolydsekvensene!
    Samtidig som at Xindak 6950 ser ut til å "dra" (de ganske så strømhungrige)Vistaene mer eller mindre på strak arm, har jeg en mistanke om at lyden kan bli enda bedre! Har jo hørt hva de kan prestere med f.eks en DOXA73 "i ryggen".......
    --
    Du var vel dårlig nok ute av døra når jeg koblet opp din medbragte Cambridge azur Dac-Magic-S mot Squeezeboxen!
    Som jeg nå etter beste evne har sammenliknet mot Marantz 7001 KI. Nå skal jeg være forsiktig med å utrope sistnevnte som noen målestokk, men din Cambridge klarte seg i alle fall alldeles utmerket mot Marantzen!
    Noen "vinner" i denne lille testen, (som fortsetter i morgen), kan jeg imidlertid ikke kåre, foreløpig.
    Jeg vil si "dødt løp", så langt!
    Leste forøvrig omtalen av Cambridge i "HI-FI CHOICE" etter å ha hørt på en god del musikk med komboen Squeezebox / Cambridge, og der fikk den jo så avgjort en hederlig omtale!
    Dermed er det to ting som faller meg i hodet: DAC´en i Marantzen ser i alle fall ut til å henge med, så langt.
    Den andre er, at en slik kombo fort kan komme til å ekskludere behovet for en dedikert CD-spiller!
    Men det er det jo så avgjort fler enn meg, som forlengst har oppdaget dette.

Ettersom jeg i disse dager er gitt en anledning til å høre musikk fra en CD-spiller som koster bortimot det ti-dobbelte, er jeg faktisk svært spent på om jeg og mine aldrende ører, klarer å oppfatte vesentlige forskjeller?
    Uten dermed å tro at et såpass kvalitetssprang, ikke vil gi resultater!
    Det gjenstår jo å se.....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ja - her skjer det "tingen und tangen"!

Spennende at også du har funnet frem til panelets gleder!

Hva slags CD-spiller er det så du preiker om her?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eyyy Roger, gjett om!
    Har ikke angret et sekund på elektrostatenes inntog i min lille hule, tiltross for at skepsisen innledningsvis var stor! Men som definitivt har blitt gjort til skamme, både i mine og andres ører.

CD-spilleren det er snakk om, tilhører Gorm. Og da antar jeg at du har kontroll på hvilken?
    Denne befinner seg pt hos Homecinema / Håvard, som inviterte meg oppover. Problemet er bare at det ikke passer for ham i morgen. Og mtp kveldene resten av denne uka, så har du sikkert en viss peil på hva som kommer til å engasjere meg!
    Bård lander jo hos oss allerede på torsdag, og da er jo det hele i gang! ;-)
    Men i neste uke derimot? Sjansen er i alle fall tilstede...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I see...!

"Når" ting setter i gang vet jeg dessverre faktisk fint lite om, egentlig.
    Kjenner ytterst lite (eller ingenting) til helgens opplegg, så det får vel egentlig bli som det etter hvert "blir".

Uansett får vi ta en seanse, kanskje til uken, ja!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    I see...!

"Når" ting setter i gang vet jeg dessverre faktisk fint lite om, egentlig.!
    Sant og si, er også jeg usikker på det. Men Flageborg har i alle fall meldt sin entré, på torsdag ettermiddag / kveld!

Kjenner ytterst lite (eller ingenting) til helgens opplegg, så det får vel egentlig bli som det etter hvert "blir".
    Da er vi (foreløpig) to. Men vi får satse på at det drar seg til etterhvert!

Uansett får vi ta en seanse, kanskje til uken, ja!
    Anytime! :-D
    Jeg er klar, attpåtil kanskje med en litt bedre middag enn den du fikk sist!?
    Som i egne øyne, var en flopp. :-?
    Burde jeg heller ta peiling på noe fra Fjordland i stedet?

Side 10 av 95 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •