Jfinneru´s påtenkte kjellerkino - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 213
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv syntes jeg de større Focal BE modellene låter avsindig rått på hjemmekino. Men det forutsetter skikkelig forsterkere, som for eksempel Chapter Audio. Da begynner det riktignok å koste $$$, men låter deretter....også ved kinobruk.

Det kan jo være at jfinnerud syntes 3 stk. Utopia Be høyttalere til 170 000kr er litt overkill når han skal ha de bak et lerret i et dedikert kinorom.

En annen ting er at JBL og Klipsch hornhøyttalere nesten er synonymt med dynamikk, og derfor morsomt til kino. Begge produsenter har også modeller som er beregnet for å henge på vegg.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Selv syntes jeg de større Focal BE modellene låter avsindig rått på hjemmekino. Men det forutsetter skikkelig forsterkere, som for eksempel Chapter Audio. Da begynner det riktignok å koste $$$, men låter deretter....også ved kinobruk.

Det kan jo være at jfinnerud syntes 3 stk. Utopia Be høyttalere til 170 000kr er litt overkill når han skal ha de bak et lerret i et dedikert kinorom.

.
    Det der er jeg helt med på

Har og hørt de er krevende, men det er vel de fleste høyttalere som koster 100k + for parret. Har selv 3 stk High Power Amplifers fra Proceed, men det ville nok ha vært enda barskere med Chapter

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel aldri vurdert en komplett klipschkino hjemme, men bruker fire klipscher bak nå siden dette er en grei budsjettløsning i mellomtiden. litt av poenget her er valg av lerret. skal jeg ikke bruke perforert lerret, vil jeg selvsagt beholde Utopiaene og supplere med 4x 1000Be bak for eksempel. Går jeg for perforert lerret med høyttalere bak lerretet, faller Focal litt ut siden de ikke har dette i sortementet. Da sikler jeg på JBL Synthesis rund baug, med Meridian som hovedenhet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke 4 x 1000be forresten, om man skal følge oppsettet som jm lab har satt opp. Der settes surround kananlene (2) i mono, mens den ene bak settes opp som to separate høytalere (stereo). Men det hadde du sikkert funnet ut om det blir løsningen.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Trenger ikke 4 x 1000be forresten, om man skal følge oppsettet som jm lab har satt opp. Der settes surround kananlene (2) i mono, mens den ene bak settes opp som to separate høytalere (stereo). Men det hadde du sikkert funnet ut om det blir løsningen.
    Selv har jeg 4 Revel Embrace bak/på sidene. Disse fungerer mye som JMlab sine, bipolare - kan kobles som "2" høyttalere.

Jeg prøvde med 2 på sidene, og en bak. Testet så med 2 på sidene, og 2 bak, og syntes det klart låt kulere - mer fyldig. Kunne nok ha spart en slump penger på å ha en mindre, poenget er vel at det kan i en slik situasjon kan det være smart å teste om man har muligheten til det.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei enig der..flere gjør sikkert bedre, men er vel snakk om penger og plass ja :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Alto Utopia Be Solgt til en ny eier fra Haugesund. Array 1400 er på plass allerede som en midlertidig løsning frem til hovedprojektet begynner å ta form. Slik det kan se ut som nå så blir det Norsk Custom Installasjon som får en del av jobben med byggingen av det nye rommet. Har undersøkt litt rundt akustisk transparent lerret siden vi har et SMX lerret på jobben som vi nok skal skrive litt om. Det virker velig lovende. Da er på en måte veien lagt for å gå for en løsning med høyttalere bak lerretet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, håper du til slutt fikk en god pris for de. Gleder meg til å høre om erfaring om det transparente lerretet. Men som du selv sa..vet ikke om er lysten på å gjemme bort utopia :-)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fortsatt senterhøyttalerstativet, og skal det eventuelt selges? Mener å huske du hadde et VTI-stativ ala dette:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Da var Alto Utopia Be Solgt til en ny eier fra Haugesund. Array 1400 er på plass allerede som en midlertidig løsning frem til hovedprojektet begynner å ta form..
    En midlertidig løsning faktisk ? Blir det JBL synteshises?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel litt fristende å la byggeprosessen og bilder der i fra røpe hva som kommer inn av utstyr sånn litt etterhvert Man vet jo aldri hvor man havner.
    Det blir i allefall lagt ut litt utstyr på bruktbørsen, etterhvert som nytt skal kjøpes inn. De som vil kan godt sende en PM hvis det er noe som frister. Da kan vi sikkert bli enige om en god pris.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Har du fortsatt senterhøyttalerstativet, og skal det eventuelt selges? Mener å huske du hadde et VTI-stativ ala dette:

Det skal nok selges etterhvert ja. Står et fire hundre kilos senterstativ i garasjen og venter
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som frister? Sikkert masse det :-). Har du noen liste du har lyst å legge ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky

Den var jo lekker!
    Er på utkikk etter noe ala dette til min dekikerte kino som er under planlegging.
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt VTI stativet eller tilsvarende ?

Takker og bukker for svar

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke denne han hadde?

Den er i såfall spesialdesignet for Focal Utopia Center.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg er litt nysgjerring på og..men mener å ha hørt at rimelig stiv pris på denne. 5k?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bein
    Den var jo lekker!
    Er på utkikk etter noe ala dette til min dekikerte kino som er under planlegging.
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt VTI stativet eller tilsvarende ?

Takker og bukker for svar
    Ser her:

VTI VSPC - VSPC Series Center Speaker Stand - VTI VSPC - Entertainment Centers, TV Stands, TV Wall Mounts, CD Storage, DVD Storage, Home Theater Seating, and more!

77$....Det er vel hva som kan kalles en god pris, selv med frakt/MVA.

Kan fylles med sand også.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Den jeg er litt nysgjerring på og..men mener å ha hørt at rimelig stiv pris på denne. 5k?
    5k? Sikkert enda mer. De lakkerte standene til 1007Be (Porsche Slate Gray) er så dyre at Andre virket flau og avvikende når han skulle fortelle meg veil. pris. Orginale Focal stands er generelt latterlig dyre, sannynligvis mye pga. finish og begrenset salg. Men flotte er de.
    Jfinneru vet kanskje prisen?

Den er forøvrig perfekt til Utopia center, da man tar av bunnplaten på senteren, og den faller perfekt ned på festene. Kan også fylles med sand.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil 5500,-
    Lekkert, men dyrt

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen småting begynner å falle på plass i forhold til utstyr. Har sjekket ut akustisk lerret in persona hjemme hos Fidelitys redaktør, Knut Vadseth. Det er derfor bestilt et Screen Research kurvet lerret, med lydtransparent duk og sort masking. Dette bør være det aller ypperste blandt lerreter, og er faktisk både ISF og THX godkjent uten at det for så vidt har så mye å si. Det er selvsagt 2,35:1 og er rundt regnet 3,5 meter i bredde.

Kommer foreløpig til å bruke mitt nåværende høyttaleroppsett, men når senteren er solgt blir også bakhøyttalerene og frontene lagt ut for salg. Da blir det bestillt nye høyttalere rund baug.

Tar meg foreløpig god tid siden det ikke akkurat brenner på dass og gutta som skal bygge og jobbe med akustikk har nok å gjøre andre steder for øyeblikket.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg