Kjetils stereo-rack

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Kjetils stereo-rack

Hei! Må bare begynne med å gratulere meg selv med å ha oppdaget AVforum i dag og logget meg inn for første gang. Jeg er glad i god lyd, men ser at jeg er en solid nybegynner i forhold til dere. Har flere oppsett før, blant annet EC og Meridian. Har solgt alt for å få egenkapital til hsukjøp. Nå har jeg satt meg som mål å få brukbar lyd til budsjettpris. Dette er anlegget mitt foreløbig:

Signalkilde:

Onkyo Integra R1 cd-spiller.
    Denne skal skiftes ut snarest, da jeg er veldig usikker på om den egentlig er et hifi-produkt, hehe. (Har arvet den). Har også en Tandberg TCP 4025 liggende, men har ikke prøvd den med dette oppsettet enda.

Signalkabler:

Supra EFF-1 med justerbare terminaler.

Forforsterker:

Embla Audio Erato.
    Den har en oppgave og det synes jeg den greier veldig bra til den prisen

Effektforsterker:

2 stk hjemmebygde monoblokker som jeg fikk av min svigerfar. Disse er i følge han noe av det bedre han har hørt. (Han samler på EC og ProAc). Hvem som har laget de vet jeg ikke.

Høyttalere:

Jeg er flau over å si at jeg har 2 stk Mission 761i monitorhøyttalere foreløbig. Disse blir nok byttet ut med Patos Basic 310 så fort som mulig. Synspunkter på dette?

Kabling:

Kort og greit Supra hele veien.

Anlegget lyder i dag meget detaljert og stramt, men det er litt tynt og det er ikke nevneverdig mye bass eller luft i musikken.

Bilder kommer etterhvert. Kommentarer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde, men jeg er usikker på om jeg har gjort dette riktig.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott ut dette :-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ta noen andre bilder av monoblokkene? Ser ut til at det er rør.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi må jo ønske deg hjertelig velkomen til AVforum Kjetil200

Dette så jo meget bra ut! Det triste med å oppdage forumet er at en blir meget hektet.. Vi gleder oss til å følge med på utviklingen din. Patos Basic 310 er jo meget gode høyttalere, med mye lyd for pengene!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om det iallefall trengs en komponent som kan tilføre mere "varme"..
    Tror vel kanskje en cd fra HK evt. Marantz kan være veien å gå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons på innlegget mitt.

Jeg hører at anlegget mitt mangler litt skyv i de nedre oktavene, og det velger jeg å tilskrive de ganske små Mission-høyttalerene mine. Jeg har jo ikke penger til å oppgradere hele fjøla på en gang. Da hadde anlegget sett annerledes ut tror jeg.

Jeg tror de første jeg skal oppgradere er som sagt høyttalere. Har tenkt på Patos fordi de er gulvstående og jeg tror de gir mer fylde i bassen enn det jeg har. Jeg har også sett på et par Klipsch som heter RB-61 fordi jeg er ganske glad i "attack" i musikken, samt at disse har en 6,5 tommer. Det som er ulempen i mine øyne er at ved å kjøpe stativhøyttalere så må jeg nok kjøpe nye stativer også

Er det noen som har andre anbefalinger i prisklassen til Patosene som tidligere nevnt?

Jeg hørte forresten på Miles Davis og låten "so what" i dag. Fikk den anbefalt her på forumet. Er meget fornøyd med at trompeten høres naturtro ut og at den er sterk uten å virke skjærende. Bassen derimot, blir litt borte i form av at jeg ikke hører detaljer i den, men heller en jevn rund basslyd. Må finne meg et referanseanlegg tror jeg.

Bilde av forsterkerene kommer.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger noen Patos lyric 310 på brukten for 4000 nå. De skal være endel bedre enn Basic serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere bilder av forsterkerne

Kronen er for størrelsesbedømming. Fant ikke fyrstikkeske :?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av anlegget

Hei igjen!
    Nå fikk jeg brukt feriepengene til noe også. Den ene monoblokken min fusket etter (sannsynligvis) mange års tro tjeneste. Jeg gikk til innkjøp av en Creek integrert forsterker og et par Klipsch RB-61 til stativene mine. Jeg hørte må flere andre høyttalere også, men til min litt sære musikksmak har klipschene en super punsh og horndiskanten synes jeg bare er bra. Det virker som denne kombinasjonen fungerer bra sammen med min gamle Onkyo Integra (up) cd-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Sender noen bilder også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytting i helgen

Nå har jeg tilbragt det meste av helgen foran anlegget og lyttet til det meste av "referansemusikk" som jeg har liggende. Må bare få si at jeg er meget fornøyd med kombinasjonen Creek og Klipsch så langt. Fryktet at de skulle bli masete og skarpe i kantene, men nå jeg synes de er behagelig å høre på. Det er da forskjellige meninger om disse høyttalerene skjønner jeg. Hadde et par B&W 601 S3 hjemme på prøve og sammenligner med disse og de Avance-høyttalerene jeg hadde før. Jeg er ingen ekspert, men jeg synes å høre at noe av luftigheten til de to andre høyttalerene er byttet ut med en litt mere direkte spillestil og attack i Klipschene. Passer musikkstilen min veldig bra virker det som. Til høsten er det mulig at den gamle Onkyoen får hvile på luftstuen og en ny cd-spiller kjøpes inn. Tenker da på å kjøpe en Creek cd-spiller til å matche forsterkeren.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gode oppgraderinger. Jeg har hørt litt på Creek hos Lyric, og det har virkelig imponert. Lekkert av utseende også :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •