Min hjemmekino (håper på bilder snart)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min hjemmekino (håper på bilder snart)

Tenkte at det kanskje var på tide å legge inn min hjemmekino. Nå har ikke jeg kamera, men med tiden vil jeg få noen (eller meg selv) til å ta noen bilder. Kvier meg litt anngående bilder da stereo-racken er en model fra 70-tallet, brun i farge og oser av Ikea. Vel, vel, det får være neste innvestering.

H/K AVR 8500 (Receiver) Ikke fått koblet den ennå. Passer f... meg ikke inn i møbelhelv...!!! :x

H/K DVD 30 (Liker alt med denne)

Sony DVP-NS900V QS (DVD og SACD) (Denne har jeg hatt i noen år, beholder den fordi den har noen riper her og der. Veldig godt fornøyd)

Sony MDS-JB940 QS (Minidisc) (Minidisc slo vel ikke så godt ann som noen trodde. Men jeg foretrekker faktisk denne fremfor cd-r)

Panasonic DMR-E30 (DVD-opptaker) (Har blitt en god familievenn)

Audio Pro Bravo FX10 (front med aktiv sub) (Synes disse bare er knall, både lydmessig og utseendemessig)

Audio Pro Bravo CX2 (center) (Ikke helt fornøyd, vanskelig å sette opp da denne har en form som et egg)

Audio Pro Bravo FX1 (Satelitt) (Bra og pene bakhøytalere)

Finlux 82x110MC (Ikke mange av mine venner som skjønte hvorfor jeg kjøpte denne tv'n. Men jeg er knakende godt fornøyd med både bilde og lyd. Synes også den er pen og se på. Fordelen med denne er at jeg kan kobble inn min pc på denne + masse annet utstyr)

Prosjektor har jeg vurdert, men kjerringa koker litt over pengebruken. Får avvente.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå kino!
    Hvor mange tommer er bassen på fx-10?
    Sitter ikke den under da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra når du får koblet opp 8500'en

Hvilken forsterker bruker du nå da ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen sitter under ja. Det er 8" bass på disse. Solgte min Sony VA333ES ganske nylig for å få råd til H/K. Sonyen var veldig bra men ble litt for veik på høytspilling. Vrengte seg. Så nå har jeg ikke musikk. Men jeg kommer til å sette opp receiveren uansett. Tenkte å bare ha den på en stol intil videre. Kjerringa protesterer, men nå skal jeg være HARD. :twisted: Kabler har jeg ikke prioritert så mye ennå.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut!

Prøv å lån med deg en projektor hjem, så kommer nok madammen på gli!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo veldig bra ut har selv hatt høyttalere fra audiopro og da var jeg meget fornøyd

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye potent utstyrt her.

Er sikkert en fryd å se film på.

Gleder meg til å se bilder.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt godt å høre andre liker det jeg har. Jeg har prøvd å overbevise min andre halvdel at prosjektor er et must. Men så langt til ingen nytte. Nå skal vi flytte tilbake til Oslo, i nærheten av der jeg kommer fra, og tror at det mest fornuftige nå er å se om den nye plassen er stor nok til å drive hobbyen videre. Kanskje ender jeg opp med å selge alt. Håper jeg slipper, for jeg har virkelig strevet for å få det jeg har i dag. :?:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempeflott anlegg!!
    Sikler selv på komplett Bravo-serie, så langt har jeg bare FX-02, senteren.

men en ting som skurrer litt i mine ører:
    Audio Pro Bravo CX2 (center) (Ikke helt fornøyd, vanskelig å sette opp da denne har en form som et egg)
    Selv syntes jeg denne er veldig lett å stille inn, med den medf. vuggen som gjør det mulig å vinkle den riktig.

Hvordan er du fornøyd med frontene til musikk, og hva slags type musikk hører du på dem?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det braketter (vugger) til disse? Skal de følge med eller kjøpes utenom? Kjøpte centeren i Sverige og de nevnte ikke noe om det. Jeg spurte heller ikke. Hvor mye koster disse?
    Må ha, må ha!!
    Jeg er veldig godt fornøyd med disse til musikk. Har ingen referanser på hvor bra det er da jeg aldrig har hatt høytalere over 6k før. Spiller alt av musikk, klassisk, pop, rock, heavy (min sønn), men hovedtyngden går på Pink Floyd.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere hva: regel nr 1) Gå igjennom pappesken skikkelig. Det gjorde jeg og der fant jeg jaggu meg en flatpakket eske med brakett inni. ops: Herregud for en amatør jeg er. Takk for tipset

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro.
    Skjønner nå at den var vanskelig å plassere, uten den.
    fikk også med et par hvite hansker. kjekt, de er jo ikke akkurat vanskelig å få fingermerker på. :shock:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte sette den under tv'n (tv-bordet) og ha opp dørene hver gang jeg skulle spille. Nå står den på toppen av tv'n. Ser litt skummelt ut, redd den skal tryne i parketten når det blir volum. Og hva kommer madamen til å si når hun ser dette beistet så synelig :?: I min iger glemte jeg å ta på meg hanskene. får pusse litt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beist!!!?!?!?

syns den er rålekker jeg.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den er lekker. Men det er fra mine øyne. Nå hadde jeg jo rett, den måtte ned fra tv'n. Ikke noe å disskutere. Får lov å ta den opp når jeg skal bruke den. Blir behandlet som en unge men må oppføre meg som ett mannfolk. :roll: Forvirrende :idea:

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser bra ut

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Min hjemmekino (håper på bilder snart)

Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Finlux 82x110MC (Ikke mange av mine venner som skjønte hvorfor jeg kjøpte denne tv'n. Men jeg er knakende godt fornøyd med både bilde og lyd. Synes også den er pen og se på. Fordelen med denne er at jeg kan kobble inn min pc på denne + masse annet utstyr)
    Mye bra utstyr du har. Har selv en Finlux TV, og er enig med deg:
    Flott bilde og uslåelige features.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant! Takk for all tilbakemelding. det varmer

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Design

Har samme høyttalerserie fra Audio Pro.

Synes designet på høyttalerne er meget tiltalende, det synes tilogmed samboeren min!! Måtte bruke mange måneder på å overtale henne til å godta at jeg kjøpte hjemmekinoanlegg, men når jeg endelig kom over disse høyttalerne, så gikk det meget bedre! :lol:

Jeg har senteren stående på en glasshylle (kjøpt på hifiklubben) over tv'n, synes det ser riktig lekkert ut jeg... og ja, du må jo bruke den medfølgende krybben!

Ellers har jeg akkurat kjøpt meg ny receiver, en Marantz sr7400 (solgte den gamle 5300'en for å få alt utstyret i sølvfarge). Har en Denon DVD2200 dvd-spiller, og kjører i tillegg NAD-216 effekttrinn for å få litt mer spark til frontene. Kan hende jeg kan kutte ut effekttrinnet nå når jeg går for Marantz 7400 (7*110 Watt i 8 Ohm). Det vil jeg forhåpentligvis finne ut til onsdag!

TV'n er en Philips PW 8807 32" wide-screen.

Når det gjelder lyden i høyttalerne er jeg også storfornøyd, men jeg synes nok at bassen i FX-10 kan være en anelse treg (hvilket ikke er så merkelig i og med at det er en sub...) Nå skal det legges til at rommet jeg har anlegget i (i stua) slett ikke er optimalisert for god lyd. Det er parkett på gulvet, og rene murvegger. Det blir litt hul lyd i rommet pga. dette.

Må også få legge til at diskantene (ringradiatorer fra ScanSpeak) er enestående! Høyttalerne spiller utrolig raffinert og detaljert!

Senteren har litt preg av kasselyd synes jeg, men dette merker jeg kun når jeg eksperimenterer med musikk i senterkanalen, igjen har nok også rommet mye å si. Detaljnivået på senteren er upåklagelig i filmsammenheng.

Og en annen ting, høyttalerne krever godt utstyr! Ikke kjøp billige "elkjøpprodukter" i kombinasjon med disse høyttalerne..... :cry:

Dersom noen er interessert i å se hvordan høyttalerne ser ut, kan jeg altids legge ut bilder av hjemmekinoen.

mvh

Jonia

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Design

Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Når det gjelder lyden i høyttalerne er jeg også storfornøyd, men jeg synes nok at bassen i FX-10 kan være en anelse treg (hvilket ikke er så merkelig i og med at det er en sub...)
    Snodig uttalelse... Gode subwoofere er langt fra trege, og har de en god innebygget forsterker er de ofte kjappere enn høyttalere som drives fra fullfrekvensforsterkere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •