Jerome's Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 145
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jerome's Hjemmekino

Starter min egen tråd siden jeg har pusset opp et nytt hjemmekino rom og håper å oppgradere en del komponenter i år.

I dag ser hjemmekinoen min ikke helt ferdig ut. Jeg er ikke helt fornøyd med rommet men det blir bedre og bedre

Kilder
    Denon DCD-1500 (CD-spiller)
    Denon DVD-2930 (DVD-spiller)

Receivere
    Denon PMA-1500 (Integrert forsterker)
    Denon AVR-3806 (Hjemmekinoreceiver)

Høyttalere
    B&W 603S1 (Front)
    B&W LCR600S3 (Senter)
    B&W 601S3 (Surround)
    B&W ASW600 (Subwoofer)

Projektor
    Sharp XV-Z3000 (DLP)

Kabler
    Profigold Bassflex
    Better Cables Display Magic HDMI (12m)
    QED Qunex OT Kabel
    TARA LABS Prism x2

Fremtidsplaner:
    1) Nye front høyttaler. Martin Logan Vista står høyt på lista mi nå :-D
    2) Ny subwoofer (SVS PB10-NSD eller PB12-NSD). PB12-Plus og PB12-Plus/2 blir for store for mitt rom, tror jeg.
    3) Ny effektforsterker for de nye frontene - rør kanskje ?
    4) Ny surround høyttaler - må matche de nye front høyttalere
    5) Ny hjemmekino receiver ? Arcam AVR350 eller lignende ...

Rommet mitt er 4.5m(L) x 3.5m(l) x 2.1m(H)

Tråden til Kolschtat er en veldig bra sted for meg å starte. Han har en laaang liste med mange forskjellige høyttalere.

Så langt har jeg hørt på Martin Logan Vista hos MrMyagi og det ble stor en overraskelse. Som har mange skrevet før, lydbildet er så stor og åpen at jeg ble bare sittende der stille, veldig stille :-D

Focal Electra 1027 BE er også aktuelt.

Kom gjerne med anbefalinger eller tips.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei igjen

Du er hjertelig velkommen en dag for å se litt filmklipp! Du fikk jo bare med deg musikk forrige gangen.
    Ellers følger jeg spent med på utviklingen i tråden din.

Mvh Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, jeg skal helt sikkert besøke kinoen din igjen
    Jeg fikk ikke **bare** musikk med meg denne dagen, jeg fikk så mye mer enn det !

Ta godt være på dine Vista, du er en heldig eier

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge med her frmover med så mange forandringer på gang. Både ML og JMlab er fantastiske høyttalere. Vurderte både Summit og 1037 Be under siste utskiftning i oppsettet mitt, men det endte ikke på noen av dem denne gangen. Av disse 2 var det nok 1037 som lå nermest hos meg, men i riktig rom spille ML utrolig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Summit og 1037 Be blir vel litt for dyre for meg. Vista og 1027Be blir vel det meste jeg har råd til. Vi får se hva det blir ..

Hvorfor valgte du de Triangle Stratos Volante 260 du har nå ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Både Summit og 1037 Be blir vel litt for dyre for meg. Vista og 1027Be blir vel det meste jeg har råd til. Vi får se hva det blir ..

Hvorfor valgte du de Triangle Stratos Volante 260 du har nå ?
    En kombinasjon av å være en høyttaler jeg lenge har likt og en god handel. 1037 Be var vel den nermeste utfordreren i samme prisleie. Denne er noe mer bassterk, men jeg likte mellomtonen og diskanten i Triangle bedre.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeromes hjemmekino - Søker etter Triangle forhandler i Oslo/Hedmark

Jeg klarer ikke å finne en AV butikk som selger Triangle høyttaler i Oslo/Hedmark. Den eneste jeg finner er Norsk Hifi Senter - som er langt vest fra Drammen. Det blir en dagstur for meg hvis jeg må dit. På en annen side har jeg lest at de spiller så bra at jeg er nødt til høre dem :neutral:

Finnes det ikke andre forhandler av Triangle i Oslo/Hedmark området ?

Kanskje er det noen der ute som ønsker å overbevise meg hvor fantastiske de Triangle høyttalere spiller ?

Jeg hadde tenkt å høre på Esprit Celsius eller bedre. Noe som kan slå ML Vista men koster ikke mer ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg avtalt et demo med Hifi Huset neste tirsdag (Focal 1007/1027) og med JFS Sound Systems på fredag (ML, Vincent, Elac, Usher, Parasound og mer hvis nok tid).

Jeg gleder meg

Noe spesielt jeg bør være ops på ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fredag gikk jeg på en lytterunde i Drammen. Dessverre fikk jeg ikke høre på alt jeg hadde lyst på men jeg kostet meg stort :-D

Først var jeg gjennom JFS Sound Systems. Martin Logan, Elac og Usher var det jeg var mest interessert i.

Klipsch RF82:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å høre på disse men de var der og jeg fikk tilbud å prøve dem så hvorfor ikke ? Jeg ble ikke veldig imponert over disse. Mye trøkk har de. De går veldig dypp, er åpen men milevis fra ML når det gjelder å lage et stort lydbildet. På en annen side forstår jeg veldig godt hvorfor så mange kjøper dem for å se mye på film.

Usher V-604:

Utstyr: Gamut CD1 + Gamut DI150
    Disse er vesentlig mye billigere en de andre men selgeren sa at jeg skulle prøve dem. Jeg fikk vite prisen etter å ha hørt på dem og de imponerte meg stor. Jeg hadde tippet 25k, ikke 12-13k.
    De spiller stor, åpen, gå dypp (for mye noen ganger) og det var lett å plassere instrumentene og stemmene.
    Forskjellene fra ML Vantage var ikke så store som prisen indikerer. Hadde jeg handlet i denne prisklassen så hadde denne vært høyt på favorittlisten min

Martin Logan Vantage:

Utstyr: Gamut CD1 + Gamut DI150
    De hadde ikke Vista så jeg hørte på Vantage. Har hørt Vista'ene før hos MrMyagi og ble veldig imponert.
    Det er vel ikke mye å si om disse. ML Vantage er fantastiske høyttaler som jeg kunne leve lenge med. Som jeg kan huske var det bedre med Vista'ene hos MrMyagi men det kan være at plassering/rommet var bedre enn hos JFS.
    Fikk tilbud på både Vista og Vantage. Tror vel det blir vanskelig å finne noe bedre til prisen ...

Elac FS127:
    De hadde ikke de store fra Elac så brukte jeg litt tid med disse. Finne men ikke det jeg ønsker.

Så gikk jeg til Best Hifi. De hadde ikke verken de ny Triangle eller Focal men jeg fikk et demo at Totem Acoustic Hawk:

Utstyr: Jungsong CD spiller, forsterker og to class-A monoblokker.
    Disse to ble en behagelig overraskelse :-D At så små elementer kunne lage et så stor og detaljert lydbildet ! Dessverre tåler ikke disse mye trøkk og, som jeg kunne høre, de har et lydbildet som er mye mindre en ML. men finne saker uansett !

I morgen tar jeg meg en annen tur til Drammen/Jar og håper å høre på disse:
    1) Totem Forest
    2) Triangle Celius Esw
    3) Triangle Luna/Australe
    4) Focal 1007Be/1027Be/CC1000Be

Her har dere mitt inntrykk av høyttalerne jeg har hørt på og de som fortsatt er til vurdering. Jeg er ikke noe ekspert og min vurdering er objektiv. Jeg aksepterer gjerne at andre deler ikke det jeg har skrevet her. Hvis dere mener at jeg er helt feil på en eller flere punkter så ønsker jeg å vite det.

Tips og råd om hva jeg burde prøve/lytte på før jeg bestemmer meg ?

EDIT: Fjernet et par bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går gikk jeg enda på en lytterunde i Drammen og til Hifi Huset. Dessverre fikk jeg ikke høre på alt jeg hadde lyst på, tiden går alt for fort ...

Først var jeg gjennom Best Hifi for å høre på Totem Acoustic Forest. Siden jeg likte Totem Hawk mente en ivrig Geir at jeg var nødt til å høre på dem.

Utstyr: Jungsong CD spiller, forsterker og to class-A monoblokker.
    Disse to ble også en behagelig overraskelse :-D Lydbildet blir større enn på Hawk og like detaljert. Brukte litt tid for å plassere dem og for å få instrumentene på plass. De har et lydbildet som er forsatt mye mindre en ML eller Focal 1027. Når jeg ser hvor mye Vista'ene koster så er disse ikke verdt pengene mener jeg.

Så gikk turen min til Norsk Hifi Center. Hørte på Spendor S8e og Triangle Celius Esw.

Spendor S8e:

Hørte bare på to sanger men likte ikke lyden. Spendor er ikke for meg.

Triangle Celius Esw:

Utstyr:
    Unison Research Unico SE Integrert forsterker og Cary CD306/200 CD spiller

Hallvar mente at det er ikke så rart at jeg ikke like Spendor, siden jeg liker veldig mye ML. Han mente at Triangle passer bedre for meg. Og det var helt riktig ! Disse Celius esw er fantastiske høyttaler for prisen (23k - 20% denne måneden). Stort lydbildet, deilig diskant og mellomtone. Dessverre ser det ut som demo rommet til Norsk Hifi Center sluker mye bass men jeg har tenkt å låne ett par og prøve hjemme. Disse skal jeg vurdere seriøst !

Focal 1027Be:

Utstyr: Billig Yamaha CD-spiller, Yamaha Hjemmekino-receiver (for-forsterker) og Chaper Audio Precis effektforsterker.
    Andre kjørte et demo for meg i går og vi hørte på mye forskjellig. Disse spiller stort og dypp, mye mer enn jeg kunne forvente. Musikken blir engasjerende men aldri slitsomt, selv om man spiller høyt. Det var så deilig å høre på Dire Straits (Private Investigation) Ekstra sub er vel helt unødvendig mener jeg.
    Det finnes bare en liten minus: rommet til Hifi huset ser ikke ut som optimalt og jeg føler at det er mulig å få mer av Focalene enn det jeg har hørt i går.
    Andra sa også at han hadde ikke jobbet mye med plasseringen.
    Uansett er disse veldig aktuelt for meg. Hadde det vært fint å høre disse i et hjemmekino oppsett også, hint hint :-D

Når har jeg bare 4 høyttaler på lista mi.

1) Martin Logan Vista:
    Fordeler: Lydbildet til ML er større enn alt annet og veldig luftig. Liker mellomtonen og diskanten veldig godt.
    Ulemper: Litt slank bass ift Vantage og Focal, kanskje ? Trenger mye luft rundt for å spille optimalt. Litt vanskeligere å plassere enn Focal og Triangle, tror jeg.

2) Martin Logan Vantage
    Fordeler: Alt Vista har pluss bedre bass.
    Ulemper: Dyrere enn andre - er nødt til å kjøpe et demo par.

3) Focal 1027Be
    Fordeler: Engasjerende, krafig bass, belirium diskant
    Ulemper: Dyrere enn andre - er nødt til å kjøpe et demo par. Lydbildet er mindre enn på ML.

4) Triangle Celius Esw
    Fordeler: Kvalitet/Pris er veldig høy. Bassporten er foran - kan stå nærmene vegen
    Ulemper: Ikke så engasjerende som de andre, lydbildet er mindre enn på de andre

Som før setter jeg stor pris på tilbakemeldinger og tips. Siden jeg er ny i hifi verden kan jeg tar feil på en del punkter eller gå forbi viktigere detaljer som gjør et stort forskjell ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jerome's Hjemmekino - Triangle Celius ESW i hus !

I går fikk jeg låne et par Triangle Celius ESW for et par uker fra Norsk Hifi Center. I tillegg fikk jeg tilbud om å låne en Unison Research Unico SE (Stereo Hybrid Amplifier):

Pga mangel på tid brukte jeg ikke mer enn 1 time med disse. Etter å ha koblet dem fort med CD spilleren min prøvde jeg et par test sanger. Resultatet var mye dårligere enn det jeg hørte hos Norsk Hifi Center. Velig lite bass og lydbildet var liten. Itillegg var det en del støy fra diskanten, uansett volumet :?
    Litt skuffet men jeg må selvfølgelig bruke mer tid til å plassere Celius'ene. Utstyret mitt er ikke like bra som hva Norsk Hifi Center bruker eller.

Har dere noe å anbefale ? Prøvde å sette dem circa 1m fra bakkveggen men jeg så at bassporten sitter foran så det ser ut som jeg kunne sette dem mye nærmere for å øke bassen.

Jeg har også tenkt å prøve å bytte kabler og forsterker. Unison Research sin forsterker burde vel være en del bedre enn mine Denon 3806 og PMA-1500 men jeg ønsker å prøve dem allikevel ...

Celius ESW er veldig spennende saker så jeg gleder meg å få dem til låte bedre ! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne guiden fra Flageborg som jeg hadde glemt:
    http://avforum.no/forum/artikler-aud...e-g-punkt.html

Tror at jeg starter der i kveld ;-)

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Fant denne guiden fra Flageborg som jeg hadde glemt:
    http://avforum.no/forum/artikler-aud...e-g-punkt.html

Tror at jeg starter der i kveld ;-)

Høres ut som en god plan Blir spennede å se hva du får til, har ikke hørt annet enn positiv omtale av triangle. Er vel den eneste i sin prisklasse som er "A-rated" av stereophile, så et nogelunde resultat bør du jo oppnå... Men så klart er det jo til tilsutt egene preferanser som avgjør om du liker det eller ikke.

Godspeed

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Høres ut som en god plan Blir spennende å se hva du får til, har ikke hørt annet enn positiv omtale av triangle. Er vel den eneste i sin prisklasse som er "A-rated" av stereophile, så et nogelunde resultat bør du jo oppnå... Men så klart er det jo til tilslutt engene preferanser som avgjør om du liker det eller ikke.
    Dette stemmer vel bra med demoen jeg fikk hos importøren. Å gå fra en kjedelig Spendor 8e (synes jeg) til en Triangle Celius var mer enn deilig, jeg fikk nesten lyst å kjøpe dem denne dagen !

I går brukte jeg et par timer på å plassere og teste disse Celiusene. Først fikk jeg ikke det til med forsterkeren fra Unison Research. Så byttet jeg til min Denon 3806 (i Pure Direct mode + bi.amp) og lydbildet ble en del bedre: bassen kommer mer frem og stereoperspektivet ble merkbart mer til stedet. Jeg kan ikke forstår hvorfor min 3806 skulle bli bedre enn Unison Research sin forsterker. Jeg må prøve litt mer i kveld og finne hvor feiler er
    Jeg tror også at jeg kan få mer ut av disse hvis jeg jobber enda mer med plasseringen.

Så brukte jeg litt tid med REW for å se hvordan Celius'ene passer i rommet mitt. Resultatet med slutt plasseringen kan dere se på bildet under. Ikke veldig bra synes jeg (spesielt rundt 5-7k). Men jeg vet at jeg har en jobb å gjøre med akustikken i dette rommet.

Til slutt prøvde jeg å spille de små lyd testene som finnes hos QSound. Morsomt å høre lyder overalt i rommet med bare to høyttaler :-D

Det blir vel mer testing og spesielt lytting i kveld. Det er en del plater jeg ønsker å høre igjen ...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unico SE bør være mer enn litt bedre enn 3806 i ren stereo, så her er det noe "muffens"....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Celius er en meget god høyttaler i forhold til pris. Jeg opplever lydsignaturen til triangle som veldig nøytral, og med en fantastisk åpen diskant/mellomtone. Krever dog endel power for å løsne bassen skikkelig. Jeg har en dipp rundt 40hz jeg må få bukt med, men utover det er jeg strålende fornøyd selv etter å ha hatt Usher 8871 i nesten et år. Anbefaler deg å teste et skikkelig forsterkersett på disse før du tar en avgjørelse på dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

Utifra det du skriver, så anbefaler jeg deg helt klart å få deg en demo på samme høyttaler som jeg har: Monitor Audio Gold Signature 60. Vet ikke om Andre har noen inne nå. Jeg kjøpte mine hos Geir på Best Hifi i Drammen. Det er en fantastisk høyttaler, den er flere hakk bedre en Triangle Celius ESW, har hørt ESW også. GS 60 er den flotteste høyttaleren jeg har hatt i hus.

Dersom Geir har den inne, få testa den med Jungson, skal visstnok være ganske så rått.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Celius er en meget god høyttaler i forhold til pris. Jeg opplever lydsignaturen til triangle som veldig nøytral, og med en fantastisk åpen diskant/mellomtone. Krever dog endel power for å løsne bassen skikkelig. Jeg har en dipp rundt 40hz jeg må få bukt med, men utover det er jeg strålende fornøyd selv etter å ha hatt Usher 8871 i nesten et år. Anbefaler deg å teste et skikkelig forsterkersett på disse før du tar en avgjørelse på dem
    Jeg er stort sett enig med deg. Jeg har lånt dem fordi jeg liker dem veldig mye. Og til 18k er det et kupp ! Men jeg tror ikke at de klare å spiller bedre enn ML Vista og Focal 1027. Jeg skal prøve å få en side ved side test med alle tre så får vi se hvordan de klarer seg.
    Hadde jeg handlet et par høyttaler i prisklassen rundt 20k i dag så hadde disse vært min valg.

Dippen ser ut til å være der for meg også. Vet ikke hvis jeg skal gjøre noe med det. En litt annen plassering kunne hjelpe men ellers krever det en del materiale å fjerne en 40Hz dipp.

Som jeg skrev før har jeg allerede hørt disse hos importøren (med Unico SE og en meget god CD spiller CARY CD306/200) og det var et stort problem med bassen der også. De sa at dette skyldes rommet men for en sammentreff, ikke sant ?

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Utifra det du skriver, så anbefaler jeg deg helt klart å få deg en demo på samme høyttaler som jeg har: Monitor Audio Gold Signature 60. Vet ikke om Andre har noen inne nå. Jeg kjøpte mine hos Geir på Best Hifi i Drammen. Det er en fantastisk høyttaler, den er flere hakk bedre en Triangle Celius ESW, har hørt ESW også. GS 60 er den flotteste høyttaleren jeg har hatt i hus.
    Monitor Audio har jeg aldri hørt. Kolschtat hadde vel et par hjemme og inntrykket hans var veldig positivt hvis jeg husker riktig.
    Det er litt rart at verken Geir eller Andre har sagt noe om disse. Geir mente at jeg måte høre på Totem Acoustics og Andre fokuserte en del for å få meg til å like Focal 1027Be bedre enn ML
    Skal høre med Geir og/eller Andre hvis jeg kan få et demo eller låne et par hjemme.

Hvis du skulle sammenligne Monitor Audio Gold Signature 60 med Triangle Celius ESW, ML Vista og Focal 1027, hva hadde du sagt ?

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dersom Geir har den inne, få testa den med Jungson, skal visstnok være ganske så rått.
    Jeg har vært i demo rommet hans et par ganger og anlegget som står der er dessverre alt for dyrt for min lommebok
    Men at Jungson utstyret han bruker låter utrolig bra er jeg vel helt enig i.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du har lyst til å bruke litt mer på frontene dine enn 20k anbefaler jeg en lytt til Swan F2.2 som selges av Soundwave. Her er en link til disse. Soundwave AS

Jeg var på demoen av disse i referansekinoen på økern, og det er det mest imponerende jeg har både sett og hørt til en pris på 35000. Ufattelig at det er mulig å selge denne til en så lav pris. Jeg vurderte dem seriøst selv, men de ble litt store dessverre.

Ifølge importør er det mulig å krangle seg til en rabatt på 15-20% i tillegg :twisted:

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ettersom du har lyst til å bruke litt mer på frontene dine enn 20k anbefaler jeg en lytt til Swan F2.2 som selges av Soundwave. Her er en link til disse. Soundwave AS

Jeg var på demoen av disse i referansekinoen på økern, og det er det mest imponerende jeg har både sett og hørt til en pris på 35000. Ufattelig at det er mulig å selge denne til en så lav pris. Jeg vurderte dem seriøst selv, men de ble litt store dessverre.

Ifølge importør er det mulig å krangle seg til en rabatt på 15-20% i tillegg :twisted:
    Takk for tipset. Jeg har lest en gang til testen Kenti hadde skrevet men de ser så store ut. Rommet mitt er ikke mer en 4.4m(L)x3.5m(l)x2.1m(H). Tror at de er for store dessverre :cry:

Men jeg har sendt en e-post til Soundwave. Jeg blir ganske nysgjerrig nå. Håper at jeg kan et demo i juni slik at jeg kan møte disse to face-to-face. Passer de ikke for meg så blir jeg uansett en erfaring rikere ;-)

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •