Jerome's Hjemmekino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 145
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du kan bruke rosa støy og høre etter om senter har lik klang som frontene. Selv foretrekker jeg bruke filmer + ører til dette, filmer hvor det skjer litt på begge sidene + i senter. Ofte opplever man at senteren høres litt slankere ut enn frontene med rosa støy (uten sub), og bruker du sub til film feks endrer man i de fleste tilfeller den opplevde klangen i høyttalerene. Derfor synes jeg at film i praksis egner seg best for å avgjøre om senter vil passe front.
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis du ønsker et enkelt musikkspor for å teste overgangen mellom fronter og senter ville jeg sjekket Yello med "the Race" hvis racerbillyden beholder kubikk og trykk på sin ferd fra høyre mot venstre er du i havn vil jeg si.
    Ellers vil alle filmklipp med store motoriserte kjøretøyer som går fra en side til en annen gi en indikasjon på overgangen mellom fronter og senter.
    Takk for hjelpen til begge to. Jeg skal prøve hva dere anbefaler. Når det gjelder bilkjøring så har jeg tilgang til 'The fast and the furious'. Mener å huske at det var en god del overganger mellom frontene. Skal prøve litt av det jeg har av DVD'er ...

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forøvrig er det vel ikke dumt å vurdere to stk senter over og under lerret for å slippe hengekøye.
    Det har jeg dessverre ikke plass til en senter over mitt lerret :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Gratulerer så masse med kremhøyttalere, Jerome. Disse vil du forhåpentligvis få glede av i lang tid....:-D
    Takk for det, Rune. Jeg har et lite håp om å beholde disse lenge, ja

Når jeg pakka dem ut i går i kveld så sa kona mi plutselig: 'De er ganske tøffe for å være noen høyttaler. Humm, de er fine'. Bare det er verdt en del !
    Og hun har ikke hørt dem enda ...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ventr vi på bilder av oppsettet ditt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nå venter vi på bilder av oppsettet ditt
    Ja, det er lettere sagt enn gjort! Jeg har prøvd en del ganger å ta bilder av rommet mitt men de blir ikke noe bra. Kameraet mitt er ikke bra nok (bare kompakt kamera), jeg har ikke stativ og jeg er en elendig fotograf :cry: Men jeg skal prøve !

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Denon DCD-1500 vs Marantz SA-15
    Jeg var litt spent for å høre hvor dårlig min 5 år gammel CD spiller skulle låten ved siden av en dyr og flott Marantz SA-15. Vi brukte to forskjellige analoge innganger på 3806 med to identiske CD'er. CD'ene blir spilt samtidig slik at vi kunne bytte mellom de to CD spillerne og høre fort forskjellene.
    Vel, det var ikke så lett for min del å høre store forskjeller. Vi var enige at Denon'en låter litt dårligere i diskantområdet mens bassen kommer litt mer frem. Lydsignaturen på begge spillerne er veldig lik.
    Men store forskjeller var det ikke. Det overasket meg en del fordi jeg hadde forventet at denne referanse spiller (for mange) skulle låte en god del bedre enn min.
    Alt i alt føler meg ganske fornøyd med min 5år gammel CD spiller til Kr6000, jeg :-D
    Jeg fant kvitteringen fra Hifi Klubben og min Denon CD spiller er 7, ikke 5 år gammel og kostet meg rundt Kr3500,-, ikke Kr6000,- ...
    Jeg er nå svært overasket at en 7 år gammel CD spiller som kostet bare Kr3500,- ny kan være nesten like bra som en Marantz SA-15 (til rundt Kr15000 ny). Det må ha vært noe annet som gjorde at feilene kom ikke frem. Denon 3806 kanskje ? Skal prøve mer i mitt oppsett når Vista er plassert bedre ...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er lettere sagt enn gjort! Jeg har prøvd en del ganger å ta bilder av rommet mitt men de blir ikke noe bra. Kameraet mitt er ikke bra nok (bare kompakt kamera), jeg har ikke stativ og jeg er en elendig fotograf :cry: Men jeg skal prøve !

Jeg fant kvitteringen fra Hifi Klubben og min Denon CD spiller er 7, ikke 5 år gammel og kostet meg rundt Kr3500,-, ikke Kr6000,- ...
    Jeg er nå svært overasket at en 7 år gammel CD spiller som kostet bare Kr3500,- ny kan være nesten like bra som en Marantz SA-15 (til rundt Kr15000 ny). Det må ha vært noe annet som gjorde at feilene kom ikke frem. Denon 3806 kanskje ? Skal prøve mer i mitt oppsett når Vista er plassert bedre ...
    Gratulerer med lekre høyttalere. Jeg har kun hørt modellen over, men den har samme panel (tror jeg) Fantastisk lydgjengivning. Blir spennende å se bilder etterhvert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en måte å finne ut av det på. Lån en SA-15, koble begge opp gjennom 3806 (i Pure Direct selvfølgelig), kontrollmål lydnivået på begge utgangene og ta en liten uhøytidlig AB-test. Alltid en fordel å gjøre dette i eget oppsett, da alle andre parametre enn akkurat det du skal teste blir konstante....

Spennende å høre etterhvert...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån en SA-15, inviter meg på besøk, jeg tar såklart med CD36 så kan vi teste litt. CD36 og SA15 spiller temmelig forskjellig, kan være greit det også for å finne ut hva man liker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bare en måte å finne ut av det på. Lån en SA-15, koble begge opp gjennom 3806 (i Pure Direct selvfølgelig), kontrollmål lydnivået på begge utgangene og ta en liten uhøytidlig AB-test. Alltid en fordel å gjøre dette i eget oppsett, da alle andre parametre enn akkurat det du skal teste blir konstante....

Spennende å høre etterhvert...
    Vi hadde en slik test hos MrMyagi og det er der vi (med Marantz) kunne ikke høre noen store forskjeller, bare noen små. Ikke noe som kunne få meg til å tenke: jeg må bare bytte til denne, det låter så mye bedre ! (Dette skjedde nemlig med Vista :-D ).

Men jeg får prøve en gang til hjemme hos meg.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Lån en SA-15, inviter meg på besøk, jeg tar såklart med CD36 så kan vi teste litt. CD36 og SA15 spiller temmelig forskjellig, kan være greit det også for å finne ut hva man liker.
    Godt forslag! Jeg er opptatt denne uka men jeg skal ta kontakt meg deg så fort jeg får mer tid.
    Jeg trenger også å spille mer på Vista fordi de har bare spilt rundt 60 timer så langt (men så deilige disse 60 timer har vært .... ).

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cd-spiller

Jeg tenker ihvertfall ikke på å selge min sa15 for å kjøpe en billig gammel Denon cd-spiller.
    Nå testet vi ganske kjapt på ett par sanger men vi var vel enige i at vi hørte forskjell med en gang. Ved nærmere kritisk lytting kan jeg garantere at det er større forskjeller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg tenker ihvertfall ikke på å selge min sa15 for å kjøpe en billig gammel Denon cd-spiller.
    Skal vi bytte ????

Nå testet vi ganske kjapt på ett par sanger men vi var vel enige i at vi hørte forskjell med en gang.
    Det er sant. Men jeg hørte ikke noe store forskjeller. Nå er jeg ikke en erfaren AV mann og vet ikke hva jeg skal høre på i en spesielt sang. Tipper at jeg blir flinkere (og mer kresen) over de neste måneder ved å bruke Vista.

Ved nærmere kritisk lytting kan jeg garantere at det er større forskjeller
    Det kjøper jeg! Jeg er overbevist at SA-15 er mye bedre enn min gammel CD spiller. Men testen vi gjorde viste ikke at SA-15 var så mye bedre enn jeg trodde.
    Uansett skal jeg ta testen en gang til med 3806 (kalibrert som Flageborg/Denon anbefaler) og minst en stereo forforsterker. Jeg føler at det kan være noe der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jerome's hjemmekino - Swans F1.1C i hus for testing

Det er en stund siden jeg har skrevet noe nytt her. Årsaken er at jeg har ikke vært så mye nede i hjemmekinoen min og har vært opptatt med flislegging i vaskerommet (ned i kjelleren) og har startet å dreneringjobben rundt en del av huset. Det skal gå en del penger der er jeg redd :?

Anyway ! Jeg har vært og hentet en Swans F1.1C senter som ser veldig kapabel ut:

Jeg har ikke fått tid til å teste den enda men håper å starte dette i morgen. Siden Kenti og Roger fra Soundwave mener begge to at F2.2C er for liten (og for dyr ift F1.1C) blir ikke denne testet.
    Akto har vel testet denne også og blitt imponert hvis jeg har forstått riktig.

Spennende helg med film og musikk skal det bli !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jerome's hjemmekino : Swans F1.1C bestilt !

Det har ikke skjedd så mye de to siste ukene hos meg. Grunnen ligger i de to bildene som følger: drenering av huset mitt. Prøver å gjøre mest mulig selv og med minst mulig kostnader for å spare penger til en ny sub. Jeg skulle helst ha lagt pengene mine i noe annet men det er nødvendig, siden kjelleren blir fuktig når det regner :-?

Har hørt en god del på filmer med Swans F1.1C som senter. Jeg tror ikke at jeg klarer å finne en bedre senter til prisen. Ny leveranse bør komme neste uka sa Roger og da blir det en til meg Men jeg får kose meg med demo modellen så lenge ...

Ellers bestilte jeg en pakke med 5cm akustikkplater fra Rockwool. Jeg føler at det blir for mye klang i rommet mitt og ønsker å prøve å dempe litt. Det er vel også hva Martin Logan anbefaler for Vista i noen tilfeller.

Nå mangler jeg bare en sub !

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Achhh, så kjedelig jobb. Med akk så viktig! Du får trøste deg med at det er en helt riktig prioritering, for fuktproblemer er noe av det verste jeg kan tenke meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jerome's Hjemmekino

Nå er jeg nesten ferdig med drenering. Endelig kan jeg gå tilbake til andre morsommere kvelder :-D Det blir deilig å ikke få en vondt rygg hver morgen når jeg står opp (vel, der finne man at vår generasjon har ikke de mest hardjobbende folk nå ...).

I dag fikk jeg min ny F1.1C senterhøyttaler (sort pianolakk) og et par HT kabler fra HiVi for test. Disse ser utrolig bra ut og jeg håper at de låter liker bra !

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg nesten ferdig med drenering. Endelig kan jeg gå tilbake til andre morsommere kvelder :-D Det blir deilig å ikke få en vondt rygg hver morgen når jeg står opp (vel, der finne man at vår generasjon har ikke de mest hardjobbende folk nå ...).

I dag fikk jeg min ny F1.1C senterhøyttaler (sort pianolakk) og et par HT kabler fra HiVi for test. Disse ser utrolig bra ut og jeg håper at de låter liker bra !

Grattis med ny senter! Nå har du ikke noe valg lenger - krever noen bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Grattis med ny senter! Nå har du ikke noe valg lenger - krever noen bilder
    Bilder, ja. Problemet er at jeg er en elendig fotograf. Hvis du ser litt på starten av tråden min så får du ser hva jeg mener. Jeg har en gammel kamera men jeg skal prøve å låne en ny og ser hvis jeg klarer å få noe. Photoshop er også helt ukjent for meg :-?

Har du noen tips/linker for meg ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jerome's Hjemmekino - PC-Ultra bestilt !

Ikke mye som har skjedd hos meg de siste ukene pga av jobben.

Jeg skal endelig få meg en god sub: det blir en ny SVS PC-Ultra. Jeg skulle kjøpe en PB12Plus/2 brukt fra Akto men ombestemte meg denne uka når jeg så at de tubene kommer i midten av Desember.

Da blir det liv i kjelleren rundt Jul hos oss

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeromes hjemmekino - Rogue Audio Stereo 90 på besøk !!!

I de siste ukene har jeg brukt litt tid til å prøve å forbedre lydbildet ved bruk av akustikkplater (fra Rockwool). Vanskelig dette her, jeg hører ikke noe stor forbedring, uansett hva jeg prøver :cry: Men jeg prøver mer og mer ...

Nå er jeg så heldig å ha fått med meg hjem en Rogue Audio Stereo 90 forsterker. Ikke noe ukjent for noen av dere :-D For de andre ser denne slik:

Jeg var virkelig spent når jeg kom hjem med denne og skulle prøve i hjemmekinoen min, store forventninger var til stedet. Virkelig leker og tung forsterker

Nå har jeg bare fått litt over en time i kveld med denne men jeg har litt blandet følelser nå. Jeg hører veldig godt at Roguen spiller varmere og rundere ift Arcam P1000 men på en annen side så synes jeg at det blir mindre punch i bassen og mangler litt på toppen.
    Det er veldig viktig å notere at jeg bruker min Denon 3806 som preamp og DAC'en i denne. 3806 er vel ikke verdens beste valg som forforsterker og jeg er redd at denne ødelegger mitt opplevelse av Roguen. Dårlig match mellom Denon og Rogue Audio er ikke å utelukke ellers.
    Jeg har bare prøvd Roguen uten romkorreksjon i kveld og skal bruke mer tid i morgen til å kalibrere begge to med Front romkorreksjon (det som fungerer best for meg i stereo) for å prøve å få best mulig lyd.

Jeg tar gjerne imot anbefalinger fra dere om hva jeg bør gjøre og prøve. Jeg har brukt demo plata til Akto og B&W så langt, bare si ifra hvis dere mener at jeg burde høre på et par spesielle plater eller artister.

Jeg har bestemt meg for å bytte min P1000 for en ren stereo forsterker og Stereo 90 har fått så varme kritiker at jeg bør prøve å få det beste ut av den i mitt oppsett, synes jeg. For info har jeg også tenkt å bytte min 3806 seinere (når jeg får rådd til det) for en forforsterker+receiver eller veldig bra receiver. Kanskje burde jeg starte med denne først ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som min siste innlegg indikerer så har jeg vært litt i tvil. Stereo90 er en veldig bra forsterker som passer meg på en del rolig musikk jeg hører på.
    Men på en annen side så blir den for snill når det gjelder å skrike ut eller spille høyt, den mangler litt punch og krefter. Interessant å høre hvordan lydbildet blir bare rotete når Stereo90 klarer ikke å levere mer strøm. Den sier på en veldig elegant måte at nå er det nok :-D

Da har jeg bestemt meg for å la den gå til en annen (heldig) eier.

Tusen takk til deg Einar for å ha lånt den bort til meg for et par dager. Utrolig gøy !

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som min siste innlegg indikerer så har jeg vært litt i tvil. Stereo90 er en veldig bra forsterker som passer meg på en del rolig musikk jeg hører på.
    Men på en annen side så blir den for snill når det gjelder å skrike ut eller spille høyt, den mangler litt punch og krefter. Interessant å høre hvordan lydbildet blir bare rotete når Stereo90 klarer ikke å levere mer strøm. Den sier på en veldig elegant måte at nå er det nok :-D

Da har jeg bestemt meg for å la den gå til en annen (heldig) eier.

Tusen takk til deg Einar for å ha lånt den bort til meg for et par dager. Utrolig gøy !
    Bare hyggelig Jerome. Forsterkeren er nå trygt tilbake og reiser på torsdag til en Haldenser som er veldig fornøyd med at du ikke beholdt den. Det er med tungt hjerte jeg selger denne, men Gradientene mine blir rett og slett for strømsultne. Ønsker derimot å teste en Rogue Presus pre opp mot min Arcam C31 for å se om jeg kan få i både pose og sekk i kombo med Bryston
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •