Jerome's Hjemmekino - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 145
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    På film så er alltid romkorreksjon på.
    Jeg sliter med å høre forskjell (til film) med og uten romkorreksjon. Har derfor endt opp med å bruke autokalibreringen i Denon 2807 kun til korrekt avstandsmåling, deretter justerer jeg level ved å bruker litt ører og mye Radioshack, for deretter å ikke bruke romkorreksjon.

Til musikk bruker jeg Denon kun som DAC til subene :-)

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Musikk-DVD skal avspilles med Audyssey-innstillingen: Flat

(ikke Audyssey eller Front)
    Skal?
    Må?
    Jeg sender deg en PM

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk-DVD skal avspilles med Audyssey-innstillingen: Flat

(ikke Audyssey eller Front)
    Kan du forklare meg hvorfor det må være slik ? Jeg ser ikke helt hvorfor det burde være forskjellig for Musikk-DVD og musikk i en vanlig film på DVD.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk CD stereo - Front

Film DD/DTS - Audyssey

Musikk-DVD m/DD/DTS - Flat

(står i manualen - og det funker best slik...........

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk CD stereo - Front

Film DD/DTS - Audyssey

ops: Tror jeg må lese manualen en gang til ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det du trenger fra manualen:

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen...plassering.jpg
    (Example 1 i denne skissen gir best resultat hos meg)

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen...asseringII.jpg

Jeg har skissert 2 alternativer for plassering av målemic.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør "Front" noe med frontene? Hvis ja, hva? Hvis nei, hva er forskjellen på å bruke "Front" og ikke bruke romkorreksjon på stereomusikk?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

1. Gjør "Front" noe med frontene?
    1. Ja - Audyssey korrigerer for rommets påvirkning av lyden fra fronthøytalerne.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk CD stereo - Front

Film DD/DTS - Audyssey

Nå vet ikke jeg hvor stor forskjell det er på "flat" på Denon (Audyssey) og Yamaha (YPAO), men på Yamaha blir lyden utrolig flat og livløs med denne innstillingen...

Når det er sagt, så er det helt klart mulig å få meget gode musikkopplevelser med RK. Det virker bare som det er svært vanskelig å få til og jeg kan si såpass at det kun har vært ditt og Aktos gamle oppsett som jeg synes har spilt bra i stereo med RK aktivert. Eller synes jeg stort sett lyden blir forringet i stereo med RK aktivert, inkl hos meg selv...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å følge med på utviklingen her, Jerome. Så langt tyder vel mye på at det blir et par Vista på deg....?

(Btw, glad jeg slipper å ta del i RK debatten...mest avanserte preampen min har er "input trim" og "Balance" )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Spennende å følge med på utviklingen her, Jerome. Så langt tyder vel mye på at det blir et par Vista på deg....?
    Jeg må inrømme at handa mi står 2cm over bestilling knappen disse dagene. Jeg har hørt dem flere ganger og med utstyret mitt hos MrMyagi. Det eneste jeg ikke ha gjort er å ha prøvd dem hjemme i mitt rom. Rommet til MrMyagi er ganske lik mitt, bare litt større høyere. Så det burde gå bra, synes jeg.

Jeg ønsker også å høre på Swans først. Testen til Kenti viser ikke at de spiller bedre en Vista men jeg vil høre og se dem selv. I tillegg er de veldig store og rommet mitt er ikke det ...

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    (Btw, glad jeg slipper å ta del i RK debatten...mest avanserte preampen min har er "input trim" og "Balance" )
    Men da har du en type RK !!! :shock:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg ønsker også å høre på Swans først. Testen til Kenti viser ikke at de spiller bedre en Vista men jeg vil høre og se dem selv.
    F2.2 og Vista er to veldig forskjellige høyttalere, så det er nok vanskelig å si at den ene spiller bedre enn den andre. Her kommer det nok an på hvilken type lyd du ser etter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leide Smokin' Aces i går i kveld (link1 and link2). Jeg var litt skeptisk først men filmen er utrolig bra (bortsett fra Ben Affleck som har ikke noe å gjøre i denne filmen. Han er rett og slett ikke troverdig).

Anbefales !

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Martin Logan Vista og Klipsch RS-52 på vei !!!

Det er lenge siden jeg har postet noe der. Etter to uker ferie fikk jeg et demo av Swans F2.2F på mandag. Imponerende saker disse to ! Finishen og kablene som følger med er noe man kan bare drømme om for de fleste høyttalerne ...

Jeg anbefaler de fleste som ønsker seg gode høyttaler å høre på dem. De er verdt pengene !

Hørte litt med Akto og fikk dette fra han (Takk Akto ):
    ---------------------------------------------------------------------
    Det negative først:
    - De ruller ikke bratt nok av i bunn, og selv om det er meget bra bunndrag i de, sliter de med å holde kjeft når det finnes bassinformasjon de ikke takler.
    (det er ikke veldig mye negativt for å si det slik )

Positive:
    - Flott holografi
    - Grei dynamikk
    - Bra trykk
    - Kan spille skikkelig høyt
    - En finish man bare får lyst til å slikke på

Et trygt og godt kjøp, men de trenger nok bra med effekt for å blomstre.
    ---------------------------------------------------------------------

Jeg fikk med meg et veldig bra tilbud fra Roger men, etter å ha tenkt en god del, så velger jeg Vista. Jeg bare føler at lydsignaturen til Vista passer meg bedre. Størrelsen til F2.2F kan også bli et problem i mitt rom, tror jeg.

Så nå har jeg bestilt Vista og jeg tenkte at jeg kunne med en gang bestille 2 stk Klipsch RS-52 for å erstatte mine B&W601. Jeg skal hente dem seinere i dag (laaang dag på jobben i dag ...). Jeg gleder meg !

Det ser ut som det blir en god helg

Nå er jeg nødt til å finne meg en ny senter og sub som matcher lydsignaturen til Vista. Min B&W senter er ikke bra nok lenger.

Senter:
    1) Martin Logan Cinema eller Stage. Liker ikke designet av disse to. Prisen er vel ganske høyt også hvis jeg husker riktig
    2) Audiovector MI/SI. Anfield beholder denne, da må det være en bra match til Vista. Har ikke hørt disse enda.
    3) Noen andre ???

Sub:
    1) SVS PB12-NSD
    2) SVS PB12 Plus (/2)
    3) SVS Ultra
    4) Noen andre ???

Hare dere noe å anbefale meg ? Jeg er litt usikker på hva som passer lydsignaturen til Vista

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppsann, ser her ja. Gode kandidater du har vurdert, og et godt valg har du også gjort selv om du nesten ikke kunne gått helt feil her. Valgte kombinasjon kan jeg vel si at jeg kjenner ganske godt

Jeg føler selv at jeg får integrert min SVS PC Ultra ganske godt med Vista på merparten av musikken jeg hører på, selv om jeg nå må innrømme at noe musikk passer best uten sub.. Derfor er det fristende å anbefale deg den kommende Ultraen til SVS, selv om jeg naturlignok ikke har hørt den (tviler sterkt på at den er dårligere enn nåværende..). Dette fordi Vistane er stramme og fine i bassen riktig plassert.

Mulig du har nevnt dette før, men hvor stort er rommet? Husk at Vista er minst like kresne som Swans F2.2F på plassering, om ikke mer. Men får du de til å sitte er det ikke mye som spiller på samme måte iflg mine ører.
    Edit: Så romstørrelsen i tråden din nå, bør være muligheter for godlyd der

Når det gjelder senter anbefaler jeg deg seriøst å fortsatt holde litt fokus på Swans sine modeller, da feks. F1.1C. Bruker nå midlertidig F2.2C i påvente av større saker, og den fungerer slett ikke verst heller. Klangsignaturen i disse Swans-senterene passer veldig bra sammen med Vista.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hoppsann, ser her ja. Gode kandidater du har vurdert, og et godt valg har du også gjort selv om du nesten ikke kunne gått helt feil her. Valgte kombinasjon kan jeg vel si at jeg kjenner ganske godt
    Takk for testene du skriver. De hjalp meg en god del for å bekrefter/avkrefte mine tanker. Veldig fine bilder også !

Jeg føler selv at jeg får integrert min SVS PC Ultra ganske godt med Vista på merparten av musikken jeg hører på, selv om jeg nå må innrømme at noe musikk passer best uten sub.. Derfor er det fristende å anbefale deg den kommende Ultraen til SVS, selv om jeg naturlignok ikke har hørt den (tviler sterkt på at den er dårligere enn nåværende..). Dette fordi Vistane er stramme og fine i bassen riktig plassert.
    Jeg er vant til å høre på musikk uten sub, men det kan være at min sub var ikke så bra integrert. Tror at jeg skal høre med Lsound hvis de vet når de nye sub'ene kommer (siste jeg har lest på forumet er at det kan bli en lang ventetid).

Mulig du har nevnt dette før, men hvor stort er rommet? Husk at Vista er minst like kresne som Swans F2.2F på plassering, om ikke mer. Men får du de til å sitte er det ikke mye som spiller på samme måte iflg mine ører.
    Edit: Så romstørrelsen i tråden din nå, bør være muligheter for godlyd der
    Jeg har forstått lenge siden at Vista er vanskeligere å plassere enn andre høyttaler. Heldigvis hjelper de Xstat panelene en god del. Jeg må bare leve med det ! Jeg skal prøve en god del men klarer jeg ikke å få det bra nok så roper jeg ! :-D

Når det gjelder senter anbefaler jeg deg seriøst å fortsatt holde litt fokus på Swans sine modeller, da feks. F1.1C. Bruker nå midlertidig F2.2C i påvente av større saker, og den fungerer slett ikke verst heller. Klangsignaturen i disse Swans-senterene passer veldig bra sammen med Vista.
    Det er veldig interessant. F1.1C er en veldig fin senter og ikke så dyr eller. Hva venter du på forresten ?

Lurte på noe annet: hvordan gjør man for å høre at en senter passer bra sammen med et par fronthøyttaler ? Hvordan skal jeg teste at lydsignaturen på begge to er lik ? Finner det noe test spor/DVD ? Kan høre litt dumt ut men jeg vet faktisk ikke ops:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder senter var det i utgangspunktet meningen at jeg selv skulle ha F1.1C. Det kan godt hende det blir den også, men før jeg bestemmer meg skal jeg teste 2.3C. Sistnevnte er en modell over F1.1C igjen.

Du kan bruke rosa støy og høre etter om senter har lik klang som frontene. Selv foretrekker jeg bruke filmer + ører til dette, filmer hvor hvor det skjer litt på begge sidene + i senter. Ofte opplever man at senteren høres litt slankere ut enn frontene med rosa støy (uten sub), og bruker du sub til film feks endrer man i de fleste tilfeller den opplevde klangen i høyttalerene. Derfor synes jeg at film i praksis egner seg best for å avgjøre om senter vil passe front.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med kremhøyttalere, Jerome. Disse vil du forhåpentligvis få glede av i lang tid....:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker et enkelt musikkspor for å teste overgangen mellom fronter og senter ville jeg sjekket Yello med "the Race" hvis racerbillyden beholder kubikk og trykk på sin ferd fra høyre mot venstre er du i havn vil jeg si.
    Ellers vil alle filmklipp med store motoriserte kjøretøyer som går fra en side til en annen gi en indikasjon på overgangen mellom fronter og senter.

Forøvrig er det vel ikke dumt å vurdere to stk senter over og under lerret for å slippe hengekøye.

"just my five cents" eller kanskje "cinq centimes"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder senter var det i utgangspunktet meningen at jeg selv skulle ha F1.1C. Det kan godt hende det blir den også, men før jeg bestemmer meg skal jeg teste 2.3C. Sistnevnte er en modell over F1.1C igjen.
    2.3C er en veldig stor høyttaler !!! Jeg tror ikke at den passer for mitt rom. Skulle jeg gå for Swans så er F1.1C mye mer aktuelt synes jeg. Jeg har dessverre ikke hørt på den enda men det skal jeg prøve å få til.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •