Jerome's Hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 145
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jerome's Hjemmekino - Triangle Celius ESW i hus, Arcam P1000 på vei !

Da ble Arcam P1000 bestilt i dag tidlig, gleder meg stort til denne kommer hjem

Jeg hadde egentlig tenkt å vente litt før jeg kjøper mer effekt (minst til jeg handler nye fronter) men jeg fikk så lyst på den... Hadde startet å se på rørforsterker men det skal ta mye tid og jeg vil ikke ha et par splitt nye fronter uten effekt som kan drive dem.

Ja, nå trenger jeg bare å bestemmer meg for de frontene. Da blir feriepengene mine heeelt borte :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld brukte jeg mer tid med Celius'ene. Fine saker disse to

Etter litt testing er det forsatt slik at Unico SE levere mindre bass enn 3806.
    Det ser ut Unico'en krever mer bass i en sang for at den skal kommer skikkelig frem. Det fungerer fint på noen sanger men ikke alle.

Men, og det er en stor men, etter at jeg flyttet de høyttalerne får jeg et lydbildet som er mer åpen og luftig, en varm lyd med Unico. 3806 låter litt trist nå.

Jeg gleder meg til å få mer effekt (P1000). Det blir spennende å høre hva Arcam'en klarer med Celius'ene ...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny effektforsterker Jerome. Hvis du skulle bestemme deg for 1027 etter en evt test hos Mr.Myagi bør du være obs på en ting. Jeg hadde en Arcam P35 på 2x100watt til test hjemme og den klarte faktisk ikke å få maks ut av 1027. Det spilte absolutt bra, men med parasounden min ble det mer kontroll, spesielt i bass og diskantområdet. Arcamen var en anelse mer detaljert på lavere volum, men slapp litt taket når volumet økte. Ettersom 1027 ikke kan bi-ampes, vil du heller ikke få nytte av de 2 ekstra kanalene til P1000 om du skal kjøre et 5.1 oppsett og bi-ampe med de 2 siste kanalene. Med mindre de ekstra 35wattene P1000 har er ekstremt effektive, kan det hende at den kan bli litt i svakeste laget om du vil ha maks ut av et par 1027be.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis med ny effektforsterker Jerome. Hvis du skulle bestemme deg for 1027 etter en evt test hos Mr.Myagi bør du være obs på en ting. Jeg hadde en Arcam P35 på 2x100watt til test hjemme og den klarte faktisk ikke å få maks ut av 1027. Det spilte absolutt bra, men med parasounden min ble det mer kontroll, spesielt i bass og diskantområdet. Arcamen var en anelse mer detaljert på lavere volum, men slapp litt taket når volumet økte. Ettersom 1027 ikke kan bi-ampes, vil du heller ikke få nytte av de 2 ekstra kanalene til P1000 om du skal kjøre et 5.1 oppsett og bi-ampe med de 2 siste kanalene. Med mindre de ekstra 35wattene P1000 har er ekstremt effektive, kan det hende at den kan bli litt i svakeste laget om du vil ha maks ut av et par 1027be.
    Dette stemmer ikke helt Marantz. Med 2 kanaler i drift leverer P1000 190w pr kanal, men AVR350 leverer 120w. Med 7 kanaler i drift er forskjellen 100 mot 135w. Hovedforskjellen på disse ligger i at P1000 har en trafo på 2200VA og 350 1200VA
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Jeg trodde at 1027 kunne bi-ampes men jeg tok tydeligvis feil :-?

Vi får se/høre hvordan det blir. Jeg pleier ikke å spille veldig høyt og er vant til mye rart når jeg gjør det med det utstyret jeg har i dag.
    Så det kan bare bli bedre, synes jeg

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette stemmer ikke helt Marantz. Med 2 kanaler i drift leverer P1000 190w pr kanal, men AVR350 leverer 120w. Med 7 kanaler i drift er forskjellen 100 mot 135w. Hovedforskjellen på disse ligger i at P1000 har en trafo på 2200VA og 350 1200VA
    Muligens flisespikkeri fra min side, men det var vel P35 som Marantz henviste til, ikke AVR350.....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Muligens flisespikkeri fra min side, men det var vel P35 som Marantz henviste til, ikke AVR350.....
    Leste litt for fort. My bad ops:

Uansett er forskjellene fortsatt store.
    P1000 leverer 190w pr kanal med 2 kanaler i drift og 2200VA
    P35 leverer 100w pr kanal og 800VA
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    P1000 leverer 190w pr kanal med 2 kanaler i drift og 2200VA
    P35 leverer 100w pr kanal og 800VA
    Da blir saken en annen. Med såpass bra strømreserver i 2-kanaler fungerer nok P1000 utmerket. Fortsatt synes jeg det er merkelig at samtlige høyttalere fra Electra Be og oppover kun har singlewire-terminaler. Det begrenser alternativene litt om man skal kjøpe forsterker. Heldigvis fant jeg noe som passet mie preferanser

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med såpass bra strømreserver i 2-kanaler fungerer nok P1000 utmerket.
    Helt enig med deg at den forsterkeren skal fungerer utmerket :-D Den bør vel gjøre det ! :twisted:

Fortsatt synes jeg det er merkelig at samtlige høyttalere fra Electra Be og oppover kun har singlewire-terminaler. Det begrenser alternativene litt om man skal kjøpe forsterker. Heldigvis fant jeg noe som passet mine preferanser
    Er det noen som vet hvorfor det er slik ? Det må vel være en logisk forklaring på dette ...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Er det noen som vet hvorfor det er slik ? Det må vel være en logisk forklaring på dette ...
    Jeg har også reagert på dette. Rart siden den gamle serien var biwire terminaler
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg at den forsterkeren skal fungerer utmerket :-D Den bør vel gjøre det ! :twisted:

Franskmenn er enkelt og greit bare sære...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nååå må du passe deg litt her!!! - Hehehe..

Jeg liker singlewire terminaler. Mindre valg av forsterkerkomboer, renere, penere, enklere.

EDIT: Jeg husker å lese / høre en JMlab rep som snakket om at de følte det aldri kunne bli en optimal konstruksjon for deres delefiltre / elementer å ha noe annet enn single-wire terminaler.. Skulle gjerne funnet kilden!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Nååå må du passe deg litt her!!! - Hehehe..
    Er du fransk ? Det hadde vært litt kult å få en fransk gjeng på forumet
    A og B burde vi ikke bruke :shock:, da kan vi starte F gjengen ...

Jeg liker singlewire terminaler. Mindre valg av forsterkerkomboer, renere, penere, enklere.

EDIT: Jeg husker å lese / høre en JMlab rep som snakket om at de følte det aldri kunne bli en optimal konstruksjon for deres delefiltre / elementer å ha noe annet enn single-wire terminaler.. Skulle gjerne funnet kilden!
    Det er noe jeg tenkte på men det finnes så mange andre high-end høyttaler som er lagt for bi eller tri amping at jeg føler at det burde være en annen grunn.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fransk ? Det hadde vært litt kult å få en fransk gjeng på forumet
    A og B burde vi ikke bruke :shock:, da kan vi starte F gjengen ...
    Jepp!
    F-gjengen, ikke dumt. Vi liker Focal godt, gjør vi ikke?

Det er noe jeg tenkte på men det finnes så mange andre high-end høyttaler som er lagt for bi eller tri amping at jeg føler at det burde være en annen grunn.
    Det har du rett i. Jeg velger å tro de har prøvd og feilet med bi / tri-amping og kommet frem til at dette er best.. Flott lyder det uansett!
    -Med riktig forsterker, vel og merke. Det lærte jeg godt og grundig i dag. ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    F-gjengen, ikke dumt. Vi liker Focal godt, gjør vi ikke?
    Ja, det gjør vi. Men kanskje ikke nok til å kjøpe et par av dem :-? Time will tell ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Franskmenn er enkelt og greit bare sære...
    Stortsett, ja. Men de som har flyttet til lille Norge befinner seg i den øverste delen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jerome's Hjemmekino - Triangle Celius ESW i test, Arcam P1000 is hus !

Ja, ja. Nå er Arcam'en i hus :-P

Fikk bare tid i dag til å koble den til de Celius'ene og min 3806 og å kjøre en liten functionnal test (på godt norsk).

Første inntrykk var veldig negativ: sikringen gikk :cry: Fant fort ut at det var ikke smart å slå på P1000 sammen med de andre komponentene ...

Etter det gikk det mye bedre. Dessverre er jeg nødt til å bruke min 3806 som forforsterker. Så lydbildet blir ikke like bra som med Unico SE. Men trøkk har denne masse av !

Jeg var også nødt til å finne ut noe gamle (les: dårlige) signal kabler for å bi-ampe de høyttalerne. Vet dere hvor jeg kan kjøpe veldig korte signal kabler (10-15cm) ? Finner jeg ikke noe så tror jeg at jeg skal lage dem selv.

Gleder meg til jeg får skikkelig teste den seinere denne uka

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører rundt min franske bil og lytter en som banner på fransk pga korte kabler

GRATTIS med ny Arcam

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    kjører rundt min franske bil og lytter en som banner på fransk pga korte kabler
    Denne her er du nødt til å forklare meg. Leser igjen og igjen men forstår ikke noe ops:

Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    GRATTIS med ny Arcam
    Takk for det. Jeg må innrømme at jeg er litt fornøyd med meg selv. Jeg pleier å bestemme meg for seint og går glipp av mye fint på AVTorget. Men ikke denne gangen :-D

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jerome]Denne her er du nødt til å forklare meg. Leser igjen og igjen men forstår ikke noe ops:

det var ett forsøk på dårlig ord spill.. my bad :cry:

vi bor i samme kommune. og vis jeg kjørte rundt i bil med hode uten for kunne jeg kansje høre du banne pga de korte signal kablene

Troeen

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •