magnuswb sin hjemmekino - selge/bytte ut alt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

magnuswb sin hjemmekino - selge/bytte ut alt?

Det nærmer seg sommer, jobb, feriepenger og kos. Sitter å tenker litt. Hva med å selge alt og starte fra scratch igjen? Det blir da å selge alt utenom projektor og lerret og kabler. Jeg er på en måte litt "lei" kinoen min og dali blå serie. Og sikler på Klipsch kombinert med Rotel. Vurderer også å kjøre rein stereo en stund før jeg får oppgradert videre til kino.

Klipsch RF-82
    Rotel RB-1070
    og evt. en dvd-spiller som er god på cd. Noen tips?
    Har en Denon PMA-880r forsterker som kan ta seg av jobben som midlertidig forforsterker.
    Alt av kabler har jeg fra før.

Tenker ny reciever osv. etterhvert.

Hva sier folk til dette? Idiotisk eller en god ide? Stikk en tur innom kinoen og titt litt. Setter pris på hvis folk gidder å ta seg tid til å svare... :-)

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes planen høres veldig bra ut! Har hørt Rotel og Klipcsh (RB61) og det spiller utrolig bra og livlig:-D Bruk også penger på en god sub!

Også kan du kjøpe en Denon 3808 samt PS3 til høsten

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub ja! Godt du minte meg på det!

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten akkurat kjøpt med PS3, og kan si at den ikke skuffer som verken CD eller DVD spiller.. selv med kompmrimert musikk på harddiscen er lydkvaliteten ganske bra!

Kjøp den største SVS'en så trenger du ikke tenke mer på sub

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en idiotiskt god ide! Kjør på!

Men om du bare skal kjøre stereo så kan du jo tenke litt på rørforsterkeri også, det skal vistnok være en knall kombinasjon med Klipcsh.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bygge en Hifi fra scratch kan være veldig spennende, absolutt.. Evolvering fra rene hifiklubbenprodukter kommer før eller senere, det gjorde det i alle fall for meg.

Budsjettet ditt (tokanals) er ca. 10000 på høyttalere og 6000 på effekt? Jeg tror du har mye å velge mellom i disse prisklassene. Klipsch er sannsynligvis et godt valg hvis du tror du skal utvide til en hjemmekino senere. Det er lurt å bruke receiveren som pre i førsteomgang med tanke på en del digitale features du ellers ikke ville fått med en analog tokanals pre. Hva du kan matche med Klipsch med tanke på effekt er også mye.. Hva annet enn Rotel har du vurdert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjor jeg selv for et ca et 1/2år siden...
    Det jeg kan love deg, er at om du selger unna hjemmekinoen, for så å gå over til stereo, så tar det ikke lange tiden før du sitter med hele hjemmekino pakken igjen!:-)
    Kunnskapst rikt og kjekt med bytting av komponenter. Ingen dum ide du har. Hvertfall ikke om du er lei av utstyret ditt...!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er litt i tåka for tiden, pga. må se åssen det blir med jobb osv. Men blir det slik som i fjor så blir det vel 30-40k inkl salg. .

Av effekt har jeg sett på Rotel, som jeg ble anbefalt hos Ton Art (trondheim). Men også Lyngdorff sin. Tar gjerne imot andre tips.

Ja, kanskje jeg burde beholde reciever som pre. Og tro meg, det blir kino etterhvert ja!

takker for svar! Får respekt ved rundt 1000 innlegg vøtt :-P

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som de andre sier, en meget god ide! Jeg driver selv å revitaliserer hele anlegget om dagen. rubbel og bitt skal byttes ut. Nesten, ps3 må liksom taes vare på

Det er mange som går fra hjemmekino til stereo for å få bedre kvalitet i stereo, men så angrer de etterhvert og vil tilbake til hjemmekino. Hadde jeg vært deg hadde jeg bygget et stereoppsett beregnet for utvidelse til hjemmekino. Hva med en integrert forsterker med prossesor inngang? slik at en surroundprossesor tar over styringa av effektdelen i forsterkeren.
    Her kan en integrert rørforsterker være et klokt valg med tanke på klipsch.

En annen, og kanskje enda bedre løsning er å kjøpe separat for og effekt forsterker. Da har man litt flere muligheter når man senere skal oppgradere.

Lykke til
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er planen å starte med et anlegg som senere kan bygges ut til hjemmekino. Det er slik jeg startet hele greia, men nå skal nivået et par hakk opp.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ideen er god som gull ,kjører selv med eget stereooppsett med Maranzt 5001
    cd spiller og en Advance acouistic MA 406 effekt + en hjemmelaget pre med inngangsvelger som bypasser volumkontrollen når greiene brukes til film
    enkelt greit og billig m. høy morofaktor
    Høytalererene er Klipsch RF 82 , og dette spiller som f....

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OH Yes Kawan er på gata

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett M:I 3 (fytte bikkja for et lydspor) fant jeg ut at jeg klarer meg litt til med disse høytalerne. Så det blir utbytting av dvd-spiller, reciever og i tillegg Sub i første runde. :-D

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en stor oppgradering det!!

Vi får følge med litt her da. :-D

A.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kan virke som en dyr investering til å begynne med, kan vise seg å være mye penger spart i fremtiden: integrert forsterker med prosessorinngang (eller forforsterker med prosessorinngang). På den måten får du flott stereo til å starte med, og du kan bygge opp filmsiden etterhvert som tiden går (og pengene strømmer inn). Du vil også få fleksibilitet mht. oppgraderinger/endringer på filmsiden, hvor såvidt jeg kan vurdere de hyppigste endringene finner sted (ihvertfall her på forumet).

Jeg har selv gått noen runder på dette området, og vil absolutt anbefale deg å vurdere en slik forsterker som utgangspunkt for stereoen din (og som etterhvert vil være en viktig del også i hjemmekinoen).

Sjekk disse to linkene:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html

audiophile.no

Lykke til!

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som et utrolig spennende prosjekt.
    Jeg bestillte RB-1070 i dag så jeg håper det er bra lyd i den.
    Jeg syntes og du burde starte med en stereoforsterker med prosessorinngang. Med stereo får du mye mer for pengene enn med hjemmekino, så det er en fin start på en virkelig flott hjemmekino med dyrere komponenter :-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •