Trenger litt hjelp med min hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp med min hjemmekino

Hei, her er min første tråd på AVforum:-D

Håpet på å få hjelp fra noen med litt mer erfaring enn meg,

Det jeg har av utstyr:
    H/K AVR 3550
    H/K DVD 25

Høytalere:
    Front - 2x Audiovector M3 Signature (MK2)
    Senter - Audiovector AC3 (AV3 Signature)
    Bak - 2x Audiovector M1 Signature
    Sub - Audivector M-sub Signature

Tenker å kjøpe meg:
    Hitatchi TX300
    Dreamscreen V2 DynaGrey Black 92" 16:9

Så er spørsmålet hvilket takfeste skal jeg bruke? Har ikke festet projektor i tak før! Hvor lang bør armen være osv? Har noen et forslag til takfeste for TX300 så hadde jeg satt stor pris på det. Gjerne med svart farge. Har sett meg ut SMSAE010251. Kan denne brukes på TX300?

Kom gjerne med forslag på forbedring av hjemmekinosystemet mitt

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og velkommen til galskapens forum :-D

Er du helt låst på Hitatchien ? Skal du ha LCD PJ er nok Epson tw700 vassere, og ikke mye dyrere.
    Uansett så har begge disse stor flexibilitet når det kommer til plassering. Lese-shift både horisontalt og vertikalt. Tror ikke du trenger lang arm ned fra taket, et vanlig oppheng burde fungere. Eller en hylle på veggen om du har mulighet til det, da sparer du noen kroner på oppheng.

Mest bilde for pengene får du fra en BenQ 8720, dette er dog en DLP PJ. (er du hardt råket av regnbuer så velger du ikke DLP) Det ligger også en 8720 eller 2 her på avtorget, løøøp og kjøp

Ellers kan jeg annbefale deg en effektforsterker til frontene dine, dette vil gi deg et STORT løft i stereo. Finnes utrolig mye bra og rimelig på bruktbørsene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Mori
    Setter stor pris på innspillene dine
    For å være helt ærlig så kunne jeg tenkt meg en effektforsterker, men er helt grønnskolling på det området; har du noen spesielle effektforsterkere som ikke er så altfor dyre, men fortsatt ypperlige? Og kanskje noen tips om hvordan jeg kobler opp en effektforsterker på anlegget(regner med at effektforsterkeren er i bruk sammen med filmvisning, og ikke bare i sammenheng med musikk?)

Skal bruke PCen en god del på prosjektoren, så det er derfor jeg velger LCD, har sett meg ut TX300 pga billig prosjektorlampe, og ikke minst litt pga dens utseende Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her...

Et spørsmål til hvis noen orker å svare meg på det;
    Har tenkt å få meg en HDMI kilde, men er litt lost her og....tenkte kanskje jeg skulle innvistere i en PS3? Noen kommentarer her? Og hva er forskjellen på HDMI og HDMI 1,3?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt usikker her, receiveren din er vel noen år, har den pre out ? Dette finner du bak på forsterkeren om du har. Dette må du ha for å bruke en effektforsterker. Du bruker da vanlige phonokabler (gjerne noen andre en de svarte lakrissnorene som folk har liggende) fra pre-out til rca inngangene på effektforsterker.

Ikke så alfor dyre, hmm vil det si opp til ? 4K ? Pengeboken har forskjellig tykkelse her på forumet Uansett i den rimelige enden finner du Rotel/NAD/Thule eller blokker fra Embla/Midgard (tenker da brukt) Om du følger litt med i denne : http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post636901 tråden så finnes det mye snop der ute.
    Kjøper du en effektforsterker så vil den da brukes både til film og musikk, du lar receiveren slippe å gi krefter til frontene, dette tar effektforsterkeren seg av.

Du kan også vurdere ny receiver, her finner du også mye bra brukt, går du litt opp i pris så kan effektforsterkeren vente litt. Går du opp til en 5-6K så finner du endel ganske lett.

Når det gjelder pærepris på PJ pærer, så er jeg ikke noen ekspert her. Den tid den sorg Liker du den sorte pianolakkerte tx300 så er dette en bra PJ, selv om jeg tror den blitt slått på bildekvalitet av epson tw700 & sony HD LCD HS-60. Har ikke sett disse selv, men etter x-antall timers lesning bla. her på forumet så virker det slik.

PS3 er et godt kjøp dersom du spiller konsoll-spill og har lyst på HD avspiller. Jeg valgte HD-DVD (toshiba hd-e1) siden jeg ikke spiller konsoll og spillene er endel billigere en PS3.

Forskjell på HDMI og HDMI 1.3. Ehh, her har jeg ikke fulgt med i timen(e) Men hdmi 1.3 støtter de nye HD lydformatene og 1080p bilde.

Andre kan sikker komme med litt mer utfyldene info på alle områder.

Lykke til :-D

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen.

Jeg kjøpte høyttaler stativ for vegg montering på biltema. Kostet 300kr.
    Fungerer veldig greit.
    Laget en aluminiums plate som jeg bukket på jobb, og borret tre hul i den for fastmontering til PJ.

Veldig billig, og det er stabilt og funksjonibelt.

Lykke til!

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg en effektforsterker til ca 2-4000 kr. Midgard er et merke som jeg får god magefølelse av, håper magefølelsen er riktig Har Pre Out, men brukes til den aktive sub'en. Er det den du mener jeg skal bruke? Går det bra å bruke en split der og få koblet både sub og effektforsterker?

Er det noen som kan forklare meg forskjellen på effektforsterker og forforsterker?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg kunne svart deg bedre, men litt klarer jeg
    Midgard finner du dessverre ikke til 4K, de billigste ligger på 10K nye og brukt må du nok opp i 6K skulle jeg tro. (ei finnes de ofte på bruktmarkedet... lurer på hvorfor...)

Har du bare en pre out ? På nyere utstyr så er det ofte pre out på alle kanaler. Dersom du har sub på denne tror jeg ikke den kan brukes til mer.
    Dersom du bare har en, tror jeg rett og slett jeg ville satset på ny receiver, høytalerene dine fortjener nemlig mer. Har du 4K og er litt tolvmodig så kan du finne noe bra brukt. Sender du en PM til BGuarden her på forumet så kan han sikkert hjelpe deg litt. (han tråler bruktmarkedet så å si hver dag )

En forforsterker er, som det ligger i ordet, en forsterker forran forsterker. En du kobler til alt av komponenter. Dette kan med fordel brukes om du har en effektforsterker/blokker til alle kanaler og bruker en receiver. (da er jo ikke receiverens krefter i bruk uansett..)

Desom du ikke har pre out til frontene, og kjører med sub som du gjør nå, ville jeg valgt en ny (brukt) reseiver. Merker som H/K (nyere) , NAD, DENON, SONY (nyere) og Yamaha skulle være aktuelle kandidater. hør med BGuardian som sagt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •