Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 261
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere.

Da jeg har vurdert utskiftninger av utstyr i framtiden,starter jeg en egen tråd for å kunne få innspill og tips fra ekspertisen her på forumet.

Kommer til å legge ut bilder under min hjemmekino senere.

Nåværende utstyr!

Bilde:
    Pioneer 436 XDE
    PD mod one mk.2
    Adeo Tab-Tension TM 300 118"

Spillere :
    LG HD/DVD RH 7900 MH
    Cary CD 303/300
    Sony 550 BD spiller

Høytalere :
    Front : ProAc D-80
    Center : ProAc D center
    Siden : Klipsch RS-52
    Bak : Klipsch RS-52
    Sub:

Elektronikk :
    Onkyo TX-NR 5007
    Rogue Audio M - 150
    Cary SLP 03
    Strong 8700

Håper på tilbakemeldinger av både den gode og mindre gode sorten, her er nemlig målet å få best mulig lyd og bilde ut av de surt oppsparte kronene.

mvh
    Vidar

AVforum.no - Nølle's hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Klipsch!

Jeg har i lengre tid vurdert å bytte ut min B&W HTM2 center mot en HTM2 D, men da dette er en stor innvistering for en center så tenkte jeg at jeg kansje skulle lytte til noe annet først. Føler at om jeg først har kjøpt denne så er det ingen vei tilbake, da blir det 803 D eller 802 D en gang i framtiden.

Har derfor avtalt med forhandler om hjemlån av Klipsch RF-83 i helgen for å få litt inntrykk. Det koster omtrentlig like mye for RF-83 og RC-64 som for bare HTM2 D.

Er det noen som har erfaringer i fra Klipsch som kan dele noe av dette med meg? RF-7 er vel også muligens et alterativ vil jeg tro ?

Jeg har MA 6.1 blokker til å drive dette med, så det burde være kraft nok. Desuten skal jo dette være lettdrevne høytalere.

Disse høytalerne er jo en smule større en min B&W 804, så det blir nok å behandle kona pent en stund for å få kodkjenning til dra disse inn i stua på fast basis.

Kan ellers nevne at jeg den senere tiden har brukt anlegget mer til stereolytting en til film, men det har nok også med årstiden å gjøre.

Takker for innspill i fra ekspertisen.
    mvh
    Vidar

AVforum.no - Nølle's hjemmekino

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er dynamikkbomber ut av en annen verden! Til film er de geniale, i mine øyne er de også geniale på musikk så sant man ikke foretrekker klassisk! det er en dauheftig livsnerve i musikken, det er rett og slett morro å høre på.

Selv gikk jeg rett på RF7 og har aldri angret. Til og begynne med hadde jeg en krell kav400xi, du har sikkert hørt uttrykket "200 krell watt", dette skulle liksom rocke fletta av folk, det jeg imidlertid opplevde var at krell'en rett og slett falt sammen når jeg virkelig pressa rf7. Men når jeg fikk inn oberon 6.1 var alt perfekt. De sies at RF7 er lettdrevene, men det er bare bullshit, de trenger krefter i fleng, kanskje ikke så mange watt, men ei diger strømforsyning er påkrevd!

Gled deg til å teste klipsch, det blir mest trolig en elsk eller hat opplevelse! Blir spennende å høre om dine inntrykk!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Klipsch!

Har i dag hentet RF-83 og fått dratt de i hus, for noen beist. Satt og lyttet til musikk når min kone kom hjem fra jobben, første komentar var " å javell ja" når hun så størrelsen. Har rukket å få testet litt på både musikk og film.

På musikk er jeg usikker på om de er bedre eller dårligere en mine B&W 804, men de har bare 30 - 40 timer med innspilling bak seg så det er litt urettferdig å konkludere allerede nå. Det skal bli spennende å se hvordan de utvikler seg med flere timer innspilling.

På film er de uten tvil mye bedre en 804, de er i en helt annen klasse her. Selv uten å ha kjørt auto oppsettet på min Denon 3806 så var de helt rå, den dynamikken var rett å slett imponerende. Satte bare høytalerne der det så riktig ut, får prøve å ta fram målebåndet senere i kveld.
    Det skal bli spennende å høre resultatet etter litt justeringer og kalibrering.

Desverre var det ikke mulig å få lånt RC-64, så jeg har lånt med meg RC-62 i steden. Denne er også imponerende, men det skulle vært artig å vist hvor mye bedre RC-64 er.

I dag er det andre gangen jeg ser Fantastic Four, og jeg må bare inrømme at dette var råere en første gangen med 804 og HTM2.

Det skal bli artig å teste dette de nærmeste dagene.

Kommer med flere oppfattninger etter som testingen pågår.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Hvordan er rommet du har dem i. Jeg vurderer som du vet RF63 opp mot 83 når jeg nå skal gå til Klipsch i kinoen, men er usikker på om 83 kan bli litt mye av det gode. (tenker på trykket i disse)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Klipsch er dynamikkbomber ut av en annen verden! Til film er de geniale, i mine øyne er de også geniale på musikk så sant man ikke foretrekker klassisk! det er en dauheftig livsnerve i musikken, det er rett og slett morro å høre på.
    Sitter med samme oppfattelsen som deg når det gjelder film, de er rett og slett utrolig engasjerende. Kjørte bla. Terminater 3, hadde tenkt å teste på scenen med brannbilen som knuser alt på sin vei, men før jeg klarte å stoppe filmen var den plutselig slutt.

Testet også "What we did last summer" med Robbie Williams. Skrudde opp volumet rimlig høyt, opplevelsen av konserten har aldrig tidligere vært i nærheten av dette tidligere.

Gled deg til å teste klipsch, det blir mest trolig en elsk eller hat opplevelse! Blir spennende å høre om dine inntrykk!
    Kan ikke si annet en at dette var en elsk opplevelse, om høytalerene spiller noe mer riktig en mine Nautilius 804 tviler jeg vel på, men hva som er riktig er jo individuelt. Det som er viktigst for meg er at det er engasjerende, trykket, dynamikken og tilstedeværelsen. Finns det andre høytalere i dette prisleiet som overgår Klipch RF-83 ?

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Spennende. Hvordan er rommet du har dem i. Jeg vurderer som du vet RF63 opp mot 83 når jeg nå skal gå til Klipsch i kinoen, men er usikker på om 83 kan bli litt mye av det gode. (tenker på trykket i disse)
    Rommet er ca. 6 m i lengderettningen og ca. 8 m i bredden, så det er stort. Jeg har som du sikkert skjønner kinoen på tvers i stua. Jeg har ikke tenkt på det tidligere, men etter at jeg fikk RF-83 i hus og følte hvordan de fyllte rommet så fikk jeg en tanke på at mine 804 rett å slett er for små for rommet. Jeg er som du forstår meget fornøyd med RF-83 og trykket de ga, jeg regner med at de også vil fungere enormt bra i din hjemmekino.

Det var tungt å måtte levere tilbake Clipsch høytalerne etter å ha lånt de i en uke. Heldigvis har ikke min kone sakt nei enda til å fylle stuen med klipsch, hun har gått i tenkeboksen. Så jeg tror muligheten er stor for at det står Klipch RF-83 , RC- 64 og 4 stk. RS-62 i stuen i løpet av sommeren. Jeg for vel være snill gutt i en periode!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv gikk jeg rett på RF7 og har aldri angret. Til og begynne med hadde jeg en krell kav400xi, du har sikkert hørt uttrykket "200 krell watt", dette skulle liksom rocke fletta av folk, det jeg imidlertid opplevde var at krell'en rett og slett falt sammen når jeg virkelig pressa rf7. Men når jeg fikk inn oberon 6.1 var alt perfekt. De sies at RF7 er lettdrevene, men det er bare bullshit, de trenger krefter i fleng, kanskje ikke så mange watt, men ei diger strømforsyning er påkrevd!

Jepp, RF-7 er en ganske tung last for forsterkere. Den dipper ned i 2,7 ohm på det verste, og trives best med skikkelig strømsterke trinn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Sitter med samme oppfattelsen som deg når det gjelder film, de er rett og slett utrolig engasjerende. Kjørte bla. Terminater 3, hadde tenkt å teste på scenen med brannbilen som knuser alt på sin vei, men før jeg klarte å stoppe filmen var den plutselig slutt.

Testet også "What we did last summer" med Robbie Williams. Skrudde opp volumet rimlig høyt, opplevelsen av konserten har aldrig tidligere vært i nærheten av dette tidligere.

Kan ikke si annet en at dette var en elsk opplevelse, om høytalerene spiller noe mer riktig en mine Nautilius 804 tviler jeg vel på, men hva som er riktig er jo individuelt. Det som er viktigst for meg er at det er engasjerende, trykket, dynamikken og tilstedeværelsen. Finns det andre høytalere i dette prisleiet som overgår Klipch RF-83 ?

Rommet er ca. 6 m i lengderettningen og ca. 8 m i bredden, så det er stort. Jeg har som du sikkert skjønner kinoen på tvers i stua. Jeg har ikke tenkt på det tidligere, men etter at jeg fikk RF-83 i hus og følte hvordan de fyllte rommet så fikk jeg en tanke på at mine 804 rett å slett er for små for rommet. Jeg er som du forstår meget fornøyd med RF-83 og trykket de ga, jeg regner med at de også vil fungere enormt bra i din hjemmekino.

Det var tungt å måtte levere tilbake Clipsch høytalerne etter å ha lånt de i en uke. Heldigvis har ikke min kone sakt nei enda til å fylle stuen med klipsch, hun har gått i tenkeboksen. Så jeg tror muligheten er stor for at det står Klipch RF-83 , RC- 64 og 4 stk. RS-62 i stuen i løpet av sommeren. Jeg for vel være snill gutt i en periode!!
    Kult!

Er selv veldig forlikt i Klipsch's måte å formidle lyden på, da spesielt i kino og konsertmodus. Er kjekt å se at flere og flere på forumet også begynner å få sansen for dem!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter første uke med innspilling har jeg nå testet litt film i kinoen. Dette er virkelig imponerende, og action gjengis mer livlig enn noen annen høyttaler jeg har hatt i dette oppsettet. Med andre ord er jeg strålende fornøyd. Med dekslene montert blir disse faktisk ikke så dominerende som de virker uten.
    Du får satse på litt blomster og spandere en spatur, så kansje det ordner seg.
    Noe som også bruker å fungere er å si at dere kan ha dem en periode og hvis hun ikke er fornøyd over tid er det jo bare å bytte til B&W igjen. Men det blir en myyyyye dyrer løsning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for å legge B&W høytalerne ut for salg. Jeg klarer rett å slett ikke å glemme opplevelsen jeg fikk ved testingen av Klipsch hjemme.

Har fått en meget god pris på Klipsch høytalere, så vi for se hva det ender med. Men jeg ønsker ikke å sitte med dobbelt oppsett av høytalere, så jeg velger å selge først.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en utrolig respons på høytalerne. At de skulle selges oppdelt til 3 forskjellige kjøpere på 2 dager hadde jeg aldrig trodd.

Takk til alle de som viste interesse!

På toppen av det hele har jeg fått godkjenning av husets frue til å kjøpe Klipsch høytalerne jeg har omtalt tidligere i tråden.
    Spørsmålet er nå hvilken modell av bakhøytalerne jeg skal velge ( se egen tråd).

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er tatt.

Klarte til slutt å bestemme meg for vilken bakhøytalere jeg skulle velge.
    Det var forskjellen på den fysiske størrelsen som til slutt gjorde at jeg valgte RS-52 i steden for RS-62. Er redd for at de skulle bli alt for dominerende i stuen.

Forøvrig så ble det RF-83 og RC-64.

I følge selger så var det mulig at jeg fikk de allerede før helgen, så nå gleder jeg meg. Bare så synd at jeg jobber 3 * 12 timer natta til helgen. Men jeg får ta det igjen senere.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det jo bare å gratulere!! ) Bør bli en relativt artig hjemmekinoopplevelse med den ht komboen rund baut!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!

Etter en ukes venting fikk jeg den etterlengtende telefonen, høytalerne har kommet. Har i dag vært i Sverige å hentet mine nye familiemedlemmer.

Innspillingen har startet og er jeg er meget fornøyd så langt.

Bakhøytalerne ble akkurat passe store i stua!
    Gleder meg til å prøve de på film.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Blitt mye Klipsch på forumet etter demo'en i referansekinen...og jeg skjønner godt hvorfor Hvor langt har du kommer på innspillingen?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Nølle. Må nesten få meg en demo av de når du er ferdig med innspillingen. Bor jo i samme by. :smile:
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene!!!!

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Grattis Blitt mye Klipsch på forumet etter demo'en i referansekinen...og jeg skjønner godt hvorfor Hvor langt har du kommer på innspillingen?
    Desverre har jeg ikke fått oppleve referansekinoen ennå, men det er klart tilbakemeldingene her på forumet og hjemlånet forsterket lysten til å prøve disse. Har nettopp startet med innspillingene, så nå går det på 7 ch. stereo i repeat for å få timene til å gå.

Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Gratulerer, Nølle. Må nesten få meg en demo av de når du er ferdig med innspillingen. Bor jo i samme by. :smile:
    Du er velkommen, får se hva jeg får til på sensommeren.
    Har et håp om et Østfold treff i slutten av August.

Ellers så hadde det vært spennende å se hvem det er i fra Halden som bruker dette forumet.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid moro å treffe andre med samme interesse. Vi får statse på at det blir noen demo'er ut over sensommeren/høst. Kan vel alltids ta en hos meg også.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle

Har et håp om et Østfold treff i slutten av August.
    Gleder meg til dette blir aktuelt. Ettersom det meste er byttet ut hos meg etter siste demorunde blir det nok et par kvelder til høsten hos meg også.

Legg ut et bilde av hvordan bakhøyttalerene ble på veggen :razz:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken butikk fikk du låne de hjem av? OHFC ville i hvertfall ikke låne sine RF-83 bort:smile:

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •