Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 261
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    GS?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jammen stille hos deg om dagen. Hvordan går det med anlegget? Har du kommet noen vei i vurdering av nye høyttalere til Rogue blokkene, eller får RF83 stå??
    Hei Einar!

Det er stille på HiFi og hjemmekino fronten ja, på dette området har jeg stort sett bare luftet for W ang. bytte av høytalere. Desverre blir det stort sett tommelen ned for de fleste forslag, hun likte Monitor Audio GS 60 da jeg fortalte at de var mye mindre en RF-83. Men hun er litt skeptisk til Pianosort farge, desuten slikker jeg sårene etter innkjøpet av M 150 blokkene.:-D ( Aktiviteten på byttingen av utstyr har nok vært litt for høy i sommer og høst)

All tiden og midler går for tiden med til oppussingen / ombyggingen av soverommet som blir vegg i vegg med stua. Her har det blitt flyttet en vegg for å utvide soverommet, samt at det skal bli litt litt plass igjen etter at jeg har bygd rom i rommet.

Det er kanskje ikke så vanlig å bygge soverommet som et rom i rommet. Men for at jeg skal få dyrke hobbyen på litt volum, samt at jeg skal få sove på dagen når jeg jobber natten, har jeg gitt meg på denne utfordringen.
    Er pr.dd ferdig med ytterskallet og det flytende gulvet, satte i gang med å sette opp reisverket på det innerste rommet i dag. Er ingen snekker av yrke, så det blir brukt like mye eller mer tid på å planlegge som å arbeide.

Har tatt noen bilder underveis, tenkte jeg kunne legge dem ut når jeg er ferdig med proskjektet om det kan være av interesse.

Ps! Sitter å skriver mitt på natten nå, sliter med å sove, da jeg ikke får prosjektet ut av tankene.:evil:

mvh
    Vidar

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bedre å flytte sengen ut i stuen, og anleget inn på det nye dempede rommet. Da kan fruen sovne til tv-serier og du kan ha en sovesofa på kinorommet hvor du kan sove på dagtid. Utseende på høyttalerene spiller heller ingen rolle lengre. En vinn-vinn situasjon

På GS 60 kan du blandt annet velge mellom valnøtt, rosewood og cherry, så du får stikke innom hifihuset og låne et par hjem når du får tid til det. Platinium serien har også en lekker finish
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platinium serien har også en lekker finish
    Det ryktes at den har lekker lyd og

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bedre å flytte sengen ut i stuen, og anleget inn på det nye dempede rommet. Da kan fruen sovne til tv-serier og du kan ha en sovesofa på kinorommet hvor du kan sove på dagtid. Utseende på høyttalerene spiller heller ingen rolle lengre. En vinn-vinn situasjon

På GS 60 kan du blandt annet velge mellom valnøtt, rosewood og cherry, så du får stikke innom hifihuset og låne et par hjem når du får tid til det. Platinium serien har også en lekker finish

Makan til tverr W, tommelen ned for forslaget om å flytte sengen til stua også.

Synes selv den Piano svarte finishen er delikat, så jeg får fortsette å overbevise når opppussingen er ferdig.
    Skal desverre pusse opp 3 rom i vinter, så det blir lite til over for høytalerbytte. Selv om det kanskje ikke blir så mange lappene i mellom RF-83 og GS 60. Når det gjelder Platinium så må nok det bli en gang i framtiden.

Har også lyst på B&W 802D, men tør rett å slett ha så dyre høytalere i hus med en vilter 4 åring lekende ved siden av.
    Kanskje om en 5 -6 år !!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å benytte alle med HiFi og Hjemmekino interesse en riktig god jul og godt nytt år.

Selv er jeg meget fornøyd med dette årets oppgraderinger, og tror det blir litt mer stille på den fronten i 2008.
    Men noen drømmer har man jo

Skal i løpet av vinteren pusse opp 3 rom, så selv om de 2 siste ikke blir like omfatttende som rom i rom soverommet så er det her pengene forsvinner for tiden. Regner å ha rommet klart for tapetisering i starten på nyåret.

En julehilsen i fra Nølle!

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En riktig god jul til deg også Nølle!
    Her går det også i oppussing om dagen og stue-kinoen begynner nå å nærme seg ferdig.
    Oppussing er ikke billig så det blir vel sparsommelig med oppgraderinger i 2008 på meg også,men det gjør ingenting for devilej,eksu og skrotnisse oppgraderer jo stadig så da kan vi heller stikke hjem til en av de og høre litt der

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul til deg også, Nølle. Jeg må vel snart ta meg en tur å se på blokkene dine. :-D

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En riktig God Jul ønskes deg og dine, må det bli et rikholdig nytt år med mer spennende oppgraderinger og morsomheter.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    devilej,eksu og skrotnisse oppgraderer jo stadig så da kan vi heller stikke hjem til en av de og høre litt der
    Det begrenser seg nok hos meg en periode etter siste halvårs invisteringer. Nå er tiden kommet for å nyte, ikke utforske....... (Kommer dog en rør-spiller til test fra SoundPlanet i midten av januar :twisted: )

Du får ha en riktig god jul Vidar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Kommer dog en rør-spiller til test fra SoundPlanet i midten av januar :twisted: )
    Jaså. Må vel nesten stikke innom en tur da. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Jaså. Må vel nesten stikke innom en tur da. :-D
    Det hadde vært gøy. Jeg har nå det fjerde rørsettet til Conraden på vei fra TubeWorld. Tenkte vi kunne ta en sammenligningskveld når alle er brent inn. Tar ca en uke pr sett. Jan Phillips rørene som sto i når dere var her er nå byttet ut med et par fra Sylvania. De som er på vei er "6C4 Raytheon NOS "D" getter 1950's" som er spesielt anbefalt til denne forforsterkeren.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken rørtype er det som sitter i Conraden? Jeg fikk kjøpt meg et CCa Simens & Halske 6DJ8 til dacen som jeg gleder meg til å teste. Dette med rør er utrolig moro. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken rørtype er det som sitter i Conraden? Jeg fikk kjøpt meg et CCa Simens & Halske 6DJ8 til dacen som jeg gleder meg til å teste. Dette med rør er utrolig moro. :-D
    Helt enig, og det er mye enklere å starte med 2 rør i Conraden enn det var med 2+2+4 i Roguen. Ettersom jeg nå bare har 2 trioderør å forholde meg til forstår jeg bedre hva som skjer ved bytter.
    Conraden har 6C4 rør. Dette tilsvarer M8080 fra Mullard, EC90, CV4085, 6100 triode og 6C4WA. Alle disse går om hverandre

Beklager om vi kupper tråden din litt her Nølle, men det har blitt en fellestråd for søndre østfold da de andre gutta ikke har startet egne tråder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja beklager dette Vidar. Får vel snart starte min egen tråd. ;-)

Blir morsomt å teste litt rør hos deg. Har selv lest mye om rør i det siste, og det er ikke lett å vite hva man skal kjøpe for å teste. Du husker vel mitt forrige kjøp? :-P
    Har selv lyst til å teste noen nye KT88 rør til Roguen.

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lest mye om rør i det siste, og det er ikke lett å vite hva man skal kjøpe for å teste. Du husker vel mitt forrige kjøp?
    Fordelen med trioderørene er at de er billige. Fra 6 til 20 dollar pr stk. Kan derfor kjøpe inn noen par for morro skyld uten å bli ruinert.
    Har nå sendt kona på jobb mens jeg sitter å nyter Best of Midnight Choir i stua. Eneste forstyrrende element er subene fra kinoen hvor Jr og en kompis ser Fantastic 4 and the Silver surfer på BD.
    Oppgraderte PS3 for et par dager siden, og det løftet lyden et par hakk til. Ser nå ingen grunn til å teste en dedikert BD-spiller med det første
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen kan man jo kjøpe rør og teste litt. Alltid deilig å kunne sette seg ned med litt god musikk og slappe av.

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen problemer med at dere bruker tråden min, det gjør det jo bla. lettere å se hva som skjer

Selv har jeg ikke fått kjøpt meg noen nye rør enda, lyttingen foregår bare som bakgrunnsmusikk når jeg holder på med oppussingen.

Kanskje det hadde vært en ide å hatt en kveld på nyåret hvor dere tok med dere en haug med ferdig innspillte rør å testet ut på anlegget mitt. Lettest er det å bytte på forsterkerne, men har jo mulighet både på forforsterker og cd spiller også:-D .

Har rett å slett ikke hatt tid å anledning til å starte med innkjøp og testing selv enda. Og ærlig talt tror jeg at jeg trenger hjelp til å å velge hva som spiller best i anlegget mitt. Jeg sender ut beskjed om når jeg har huset for meg selv en kveld.

Fortsatt god Jul og godt nytt år!

mvh
    Vidar

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørene i Conraden min passer dessverre ikke i Rogue, men jeg blir gjerne med på en testkveld
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt jeg også da din 150 trenger flere rør en jeg har i 90. Det eneste jeg kan ta med er noen 12AX7 rør, siden det er 1 stk i hver 150 mens 90 bruker 2.

Min tråd

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •