Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 261
    Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du har ikke vurdert M150ene du nevnte noe nermere da? Virker jo som om det var et bra kjøp med tanke på at de koster 44k i norge
    Vurderer fortsatt, men har ikke kommet lenger en å få meg en brukerkonto på HIFI4ALL.DK
    Er usikker på om de er noe bedre en stereo 90, og så begynner det å bli fullt i racken om jeg går for 2 monoblokker i denne fysiske størrelsen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Overhodet ikke. Et effettrinn til 18k, rør eller ikke, er da absolutt ikke budsjettklasse. Men jeg mener at det er en meget god effektforsterker, som står seg greit mot eksempelvis MC275 (som jo koster 30k).

Beklager Anfield, dette var utrolig klønete formulert av meg. Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke var slik du mente det. Uten å rote det til ytterligere så ønsker jeg å beklage måten jeg skrev det på.
    mvh
    Nølle
    Ingenting å beklage her....:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kort oppsummering i fra Hifi messen i Horten.

En messe preget av gode opplevelser, og en nedtur.

Dette var min første tur til denne messen, hørte det ble sagt at det var fler folk en tidligere innenfor dørene.

Dagens beste lyd ble etter min mening presentert av Avantgarde Duo Grosso høytalerne hos taaimport. Maken til oppløsning som i disse horn - høytalerne har jeg aldrig hørt tidligere. Bare synd at disse ikke kan flytte inn hos meg pga. manglende Waf og prisen på nesten 250K.

Meget bra presentasjon av lyden var det også hos Kringlyd, her var det bass og surround lyd i høy klasse. I deres demorom var det fullt av folk i fra åpning til lukking av messen.

Etter min leting etter ny effektforsterker var det flere jeg kunne tenkt meg, nå for jeg bruke noen dager til å klarne tankene rundt dette.

Bare synd at Midgaard og Gaia ikke var klar for fremvisning i dag, dette hadde jeg sett fram til å oppleve. Får håpe at de er klare med Verdenspremieren til i morgen. Så får jeg heller nøye meg med å lese om det fra andre.:cry:

Regner med å teste ut div effektforsterkere de nærmeste ukene. Har fått låne en DIY rørforsterker som det blir spennende å teste.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nølle. Ville bare si at det var hyggelig å se deg på messen i år. Beklager at jeg ikke hadde tid til å stoppe opp så mye, men jeg var "på jobb" for Hjemmekino, og hadde mye å rekke over.

Kom for øvrig til å tenke på at dersom du vil prøve deg på noe rimeligere rørutstyr, så har Audiofoni mye spennende som ikke koster så mye.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hei Nølle. Ville bare si at det var hyggelig å se deg på messen i år. Beklager at jeg ikke hadde tid til å stoppe opp så mye, men jeg var "på jobb" for Hjemmekino, og hadde mye å rekke over.

Kom for øvrig til å tenke på at dersom du vil prøve deg på noe rimeligere rørutstyr, så har Audiofoni mye spennende som ikke koster så mye.
    Ingenting å beklage Roffe!

Det må være en tøff, men kanskje artig jobb å dekke denne messen. Men du må vel prioritere hva som faller i smak hos deg, for med så mange lytterom kan du umulig klare å lytte på, og skrive om alle oppsettene.:-D

Praten får vi heller ta igjen ved en senere anledning.

Når det gjelder forsterker, så har jeg som nevnt tidligere i tråden fått låne en DIY sak i fra en av våre Hifi frender i Halden. Den er på 2*10-12 watt og bygd rundt ett par B300 rør, tror jeg.
    Etter å ha vendt meg til å måtte justere opp volumkontrollen på preampen mange hakk i forhold til Oberon blokkene, så må jeg innrømme at den spiller meget pent på moderate lyttevolum. Har ikke prøvd den i kino sammenheng enda, men sitter med en følelse at det kommer til å mangle en del krefter på action filmer.
    Men jeg kunne få låne de i noen uker, så rekker nok å få testet de godt. Har sittet å spilt forskjellig musikk kontunuerlig i fra 09-15 i dag, og har blitt bare mer og mer fornøyd med hvordan den gjør jobben. Lyttetretthet har jeg ikke vært i nærheten av.

Samtidig er jeg fortsatt på utkikk etter noe med litt mere krefter, da jeg ønsker en forsterker som også gjør en meget god jobb også i kinoen.
    mvh
    Nølle

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Nølle.
    Hører rykter om at det står et par M-150 hjemme hos deg?? :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Nølle.
    Hører rykter om at det står et par M-150 hjemme hos deg?? :-D
    Du er ikke alene om det. Snart nytt treff, Nølle?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt treff er på sin plass her ja:shock:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Folkens !

Det er klart vi kan ha en treff igjen, men jeg aner ikke når jeg får disponere huset alene neste gang. Så det kan hende det blir kort varsel. I såfall ønsker jeg at dere tar med det dere har av rør, så vi får testet ut litt forskjellig. :-D
    .
    I følge forrige eier har han byttet ingangsrøret, det sitter nå et rør med navnet 2BZ7 i nå. På esken jeg fikk med står det Tungsram. Jeg aner ikke hva slags rør dette er, så er det noen av dere som kan hjelpe meg, er jeg meget takknemlig.

Har kun fått testet forsterkerne i noen timer, og kun i Triode modus.
    Det skal vist være ytterligere 75 watt ved å bruke ultralinær modus, men med mine RF - 83 holder det med de 75 wattene de yter i Triode modus.
    Så det skal bli spennende å bli bedre kjent med dem.
    Får bruke tiden framover til å teste ut litt forskjellige rørkombinasjoner.
    Men skal innrømme at jeg nå må sette på bremsene når det gjelder bruk av penger til Hifi og hjemmekino en stund, har nok brukt mer en det som er fornuftig nå i sommer. Har jo hus og familie som koster litt også...:-D .Men det er jo så morro

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-83 er etter det jeg har lest ikke så lettdrevne som specs'en tilsier.Gi dem full gass Nølle!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er problemet med rør for de av oss som er ferske. Jeg skjønner heller ikke stort av forskjellene her. Man hører forskjell, men det er vanskelig å bestille rør når man ikke aner hva man får, eller hva man skal se etter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiai, gratulerer med noen alvorlig flotte blokker Nølle.

Har selv sittet hele ettermiddagen og kvelden og lyttet til en Nordic Ming DA pre-amp, i samspill med Abrahamsen blokkene, og GS 60. For å si det slik, jeg blir ALDRI mer å bruke en receiver som preamp til musikklytting:-D Sitter akkurat nå å lytter til Leonard Cohen Ten New Songs. Vanvittig deilig:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er problemet med rør for de av oss som er ferske. Jeg skjønner heller ikke stort av forskjellene her. Man hører forskjell, men det er vanskelig å bestille rør når man ikke aner hva man får, eller hva man skal se etter
    En kan finne ganske mye på nettet, men "prøv å feile"-metoden er ganske virkningsfull. Jeg har bestilt en masse forskjellige rør fra Welcome to TubeDepot.com! og det er jo relativt rimelig. Da får jeg teste ut selv i praksis, og la mine ører felle en dom og ikke slavisk følge det andre mener. Smaken er forskjellig og det som er riktig for noen er ikke riktig for andre.

De en ikke ønsker å beholde går jo greit å selge videre igjen... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har selv sittet hele ettermiddagen og kvelden og lyttet til en Nordic Ming DA pre-amp, i samspill med Abrahamsen blokkene, og GS 60. For å si det slik, jeg blir ALDRI mer å bruke en receiver som preamp til musikklytting:-D Sitter akkurat nå å lytter til Leonard Cohen Ten New Songs. Vanvittig deilig:-D
    Godt at du har sett "lyset" med stereopre....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Aiaiai, gratulerer med noen alvorlig flotte blokker Nølle.

Takk skal du ha Vetteman!

Som du sikkert har fått med deg, så har også jeg i løpet av sommeren gått over i fra Receiver som preamp til dedikert stereo preamp. Bestemte meg på forsommeren at jeg ønsket bedre lyd på musikk avspilling. Så derfor ble cary cd og preamp ( begge med rør ) innkjøpt. Nå som nye forsterkere også er på plass så er det helt enormt mye bedre en tidligere. Nå skal jeg bruke vinteren til å lytte til musikk og teste diverse rør.

Preampen har cinema bypass, så forsterkerne får bryne seg på film også. Men denne jobben tror jeg de fikser lett.:-D

Nå i etterkant ser jeg at jeg har vært litt vinglete i mine innkjøp siden oppgraderingene startet tidlig på sommeren.
    Kjøpte full Klipsch pakke for å løfte kinoen til nye høyder. For å senere satse maksimalt på komponenter til musikk.
    Men det er jo artig å ha høyt nivå på begge deler.

Skal ikke se bort i fra at nye fronter blir testet ut det nærmeste året, kona angrer nemlig litt på at hun ga tilatelse til RF - 83 og RC - 64 i frontrekka :twisted: :-D

Hun ønsker helst innbyggningshøytalere, spørsmålet er om det finns slike høytalere som kan rettferdiggjøre elektronikken. Men en gang i framtiden kan det hende det blir dedikert på meg også. Sitter med en garage på 55kvm som kan bygges om når resten av huset har fått gjennomgå oppussing først.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte forbi huset ditt i går, Nølle, og må jo si at jeg godt kunne tenke meg en tur innom igjen når du begynner å føle at du har nådd målet. Selv er jeg jo litt DIY-mann, og driver nå og venter på deler til min egen rørpre. Blir spennende.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Kjørte forbi huset ditt i går, Nølle, og må jo si at jeg godt kunne tenke meg en tur innom igjen når du begynner å føle at du har nådd målet. Selv er jeg jo litt DIY-mann, og driver nå og venter på deler til min egen rørpre. Blir spennende.
    Hei Roffe!
    Om jeg noen gang kommer til mål er jeg tvilende til, i hvertfall ikke i stua.:-D Men at komponentene jeg nå sitter med bør kunne lage god lyd er jeg sikker på, med rør på cd spiller, preamp og effekt. Må det vel kunne tunes med rørbytte til allt sitter, men jeg har på følelsen at det kan bli tidkrevende. Har planer om å teste litt utover vinteren.

Om jeg får ordnet barnevakt for minste jenta Fredag den 9. november, så har jeg huset for meg selv noen timer på kvelden. Så kanskje det er noen som har lyst til å besøke meg da.

All ære til dere som klarer å bygge deres egne komponenter, selv har jeg verken tid eller mulighet til det.
    I mine yngre år så har jeg restaurert noen amcar's så det kan vel hende at jeg med tid å stunder får nok ekspertise tilå bygge litt stereokomponenter selv også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha ventet på et erstatningslerret for mitt tidligere Dreamscreen lerret, ga til slutt AV shop opp og ga meg tilbud om penger mot at jeg beholdt Dreamscreenen. Men etter å ha klaget på bølgene i 10 mnd, så var ikke det noe ønsket resultat. Det endte med at jeg i steden byttet mitt Dreamscreen Tab-Tension mot ett Adeo Tab-Tension på 118".

Har nå fått hengt det opp. Og ble meget fornøyd når jeg fikk kjørt ned lerretet og så at det var helt slett, ikke antydninger til bølger noen sted. og etter å søkt igjennom noen tråder på Avforum fant jeg ut hvordan man stiller inn aut.stopp i bunnen. Deilig at enda en brikke er på plass.
    Nå gjennstår bare å få lerretet til å gå ned aut, når jeg slår på PJ.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Bølger i lerretet er et irritasjonsmoment det er godt å bli kvitt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen stille hos deg om dagen. Hvordan går det med anlegget? Har du kommet noen vei i vurdering av nye høyttalere til Rogue blokkene, eller får RF83 stå??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •