Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 261
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var med glede og spenning jeg leste om erfaringene deres angående min tidligere Stereo 90. Morro når alt klaffer og oppgraderingsspøkelset får såpass fotfeste som det tydeligvis har gjort for noen her. Kjenner så absolutt følelsen igjen, var det samme som skjedde meg etter at jeg hadde fått demonstrert elektrostater hjemme hos Akto. Etter en biltur på 4 timer (om natta) der jeg febrilsk forsøkte å overtale meg selv om at dette burde jeg ikke gjøre, måtte jeg tilslutt gi opp. Og har ikke angret et sekund....

Lykke til...

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg viste jeg ikke burde dra på jobb i ettermiddag:-D .Her har det virkelig vært aktivitet mens jeg har slitt for å kunne finansiere Rogue Stereo 90.

Gratulerer HiFi Plumber med ny ervervelsen, tok du over finansstyringen i fra din andre halvdel
    Kan jeg bestille en lytte runde hos deg med det samme?
    Hvis de ikke låter bra med dine Lyric 502 kan jeg jo ta den med meg hjem med det samme.

Trøsten for være at den fortsatt selges ny, om det ikke skulle dukke opp noen brukte i framtiden. Jeg ønsker som tidligere nevnt svart front, så det blir vell noen ekstra utgifter rundt det.

Jeg har ikke så mye erfaring med hifi, men føler at det var full klaff med Klipsch. Om det er andre forsterkere som henter mer ut av Clipsch RF-83 en det Rogue stereo 90 gjorde hjemme hos meg i helgen så er det virkelig imponerende.

Så søket etter forsterker fortsetter.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har det vært aktivitet i heimen her.
    I dag er altså Rouge stereo 90 bestillt og 4 stk Embla 2.1 monoblokker 500 watt ble solgt på under 1 time på AV-torget!!
    Jeg aner ikke hva som skjedde med finansministeren her Nølle.Jeg bare smilte så pent jeg kunne når jeg luftet ideen med å kjøpe Rouge,og det gikk rett hjem på første forsøk så noe må jeg ha gjort riktig de siste dagene

Kjører oppover til Trondheim på fredag for å hente herligheten,så lyttekveld kan det bli så snart Roar Moen fra Patos har vært her og fikset problemet med den ene 502'n.
    Jeg sier ifra jeg når det blir aktuellt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Trøsten for være at den fortsatt selges ny, om det ikke skulle dukke opp noen brukte i framtiden.
    Har du sjekket denne Nølle?
    Acoustic Tuning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker som tidligere nevnt svart front, så det blir vell noen ekstra utgifter rundt det.
    Bestiller du ny, er det ingen ekstra utgifter med det. Kun ved utskifting. Var i hvertfall ikke det når jeg kjøpte min den gangen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du sjekket denne Nølle?
    Acoustic Tuning
    Har nå vært i kontakt med dem,desverre ble forsterkeren solgt i går.:evil:
    Måtte få avklart finasiering før jeg tok kontakt, stereo 90 har vist plutselig blitt en veldig het potet. Men det er klart at med de gode tilbakemeldingene her på forumet så er det flere som ønsker å teste den.

Om det skulle dukke opp flere demo/brukte så er det bare å ta kontakt med meg.

Har ikke helt lyst til å selge mine Oberon blokker, men med en stereo 90 så har jeg heller ikke brukt for de. Det beste hadde vært å hatt begge deler en stund, slik at jeg får tenkt meg godt om.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Bestiller du ny, er det ingen ekstra utgifter med det. Kun ved utskifting. Var i hvertfall ikke det når jeg kjøpte min den gangen.
    Takk Anfield!

Hvis man får de nye med svart front uten ekstra kostnad, så minsker det jo prisforskjellen mellom brukt med sølv front og ny med svart front. Nå må jeg bare bestemme meg for å selge mine Oberon eller ikke, de er bare 6 og 10 mnd gamle så det skulle vell gå å få solgt de greit.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt at den var solgt. Blir spennede å høre hvordan den låter hos HiFi Plumber. :-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nølle!
    Tenkte kanskje du ville lese denne testen av stereo 90.Interessant lesing om du ikke har lest den før da.

audiophile.no

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg var helt maktesløs mot oppgraderingsspøkelset denne gangen,hadde ikke kjangs til å stå imot

Den Arcam'en holder vel ikke tilfeldigvis til i Askim vel?hehe.
    Mulig det snart kommer en pent brukt fra Lillestrøm-området snart hvis noen av de integrerte jeg skal teste snart faller i smak.

Grattis med Rogue'n forresten

Til Nølle: Mye underholdende lesning i tråden din nå, keep it up

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt forespørsel og mottatt svar på pris for en ny Rogue Stereo 90 i fra Planetsnapa.

Han prøver også å selge meg Daruma 3 isolatorer, noe som skal gjøre forsterkeren enda bedre. Er det noen som har prøvd denne, og som mener den er verdt de drøye 1K som de koster?

Er takknemlig for svar!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nølle.
    Det er faktisk ikke umulig at du kan få kjøpt min stereo 90 i nærmeste framtid.
    Etter å ha fått den i hus og spilt en times tid med den så er førsteinntrykket langt fra bra.Den virker rett og slett for svak for Patos'ene.
    Hadde vært interessant å hørt Oberon 6.1 opp mot stereo 90 på Patos'ene og kanskje devilej kunne tatt med sin stereo 90 som har andre rør også og så kunne vi testet litt fram og tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man kjøpt sort Rogue Stereo 90?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nølle.
    Etter å ha fått den i hus og spilt en times tid med den så er førsteinntrykket langt fra bra.Den virker rett og slett for svak for Patos'ene.
    Hadde vært interessant å hørt Oberon 6.1 opp mot stereo 90 på Patos'ene og kanskje devilej kunne tatt med sin stereo 90 som har andre rør også og så kunne vi testet litt fram og tilbake.
    Jeg synes det er merkelig om denne forsterkeren skulle være for svak for Patos, men det kan jo vise seg at det er en dårlig match. Min erfaring med 502 kontra RF83 er at Patosene var lettere å drive. Ikke noe problem å ta med min Stereo90 ned til deg. En Parasound NC2250 kan jeg også diske opp med. Vet at hifihuset har fått inn flere Meridian 557 om det skulle være interessant for deg å låne en med hjem. Hadde vært gøy med en skikkelig testkveld.
    Når du hørte 502 hos meg spilte de mot Arcam P1000

PS: Nå har du så mye bra utstyr i hus at du trenger en egen tråd Plumber
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt forespørsel og mottatt svar på pris for en ny Rogue Stereo 90 i fra Planetsnapa.

Han prøver også å selge meg Daruma 3 isolatorer, noe som skal gjøre forsterkeren enda bedre. Er det noen som har prøvd denne, og som mener den er verdt de drøye 1K som de koster?

Er takknemlig for svar!
    Dette er helt ukjent for meg. Hva gjør dem??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, at det er relativt stor forskjell i klangsignatur på Oberon og Stereo 90. Kraftmessig er det jo "rått parti" i favør Oberon, men når det gjelder klang blir det hele vridd 360 grader.

Er vel, som devilej sier, en mulighet at det er en dårlig match med Patosene. Men gjør som du har planlagt, test ut litt forskjellig og bruk litt tid på det. Ikke ta noen forhastede beslutninger.

Forøvrig, er den Stereo 90en helt ny? Mitt inntrykk av Stereo 90 når jeg fikk min var at den trengte godt og vel 100 timer på rørene før det løsnet skikkelig. Lydbildet opplevdesl litt innestengt og smalt, men dette endret seg kraftig når en hadde fått skikkelig driftstemperatur og timer på rørene/forsterkeren...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nølle.
    Det kan jo være som Anfield skriver, at de vil våkne til liv med litt flere timer på baken, og at de vil forandre klangen. Det samme ved rørbytte, men at de skal få så mye mer krefter, (noe du føler mangler) det synes jeg høres rart ut.
    Jeg har et tilbud til deg, da jeg ikke får brukt mitt anlegg til uka pga. jobb så kan du få låne mine Oberon fram til søndag kveld. Hvis du har mulighet til å kjøre de tilbake til Halden da. Send meg en PM om du er inntresert, så avtaler vi en evt. leveranse hos deg kanskje allerede i morgen.

Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hvor får man kjøpt sort Rogue Stereo 90?
    Planetsnapa er importør av Rogue, han hadde en stereo 90 inne med sort front før helgen. I følge hva han skriver til meg så er det ca. 3 uker fra han bestiller i fra USA til han har varen hos seg.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er helt ukjent for meg. Hva gjør dem??
    Har lest i en annen tråd at bla. Kakehode har testet disse.
    Har også lest på Hifisentralen om personer som har gode tilbakemeldinger på bla. CD spillere.
    Hva de gjør ? I følge Planetsnapa skal de forbedre lyden i stereo 90 ytterligere.

Det var bra at jeg startet med å lese min tråd, hadde nemlig tenkt å bestille den sorte på Planetsnapa nå i kveld.
    Men da avventer jeg i steden hva Hifi plumber bestemmer seg for. I verste fall så får jeg heller vente i noen uker på en ny.

Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i en annen tråd at bla. Kakehode har testet disse.
    Har også lest på Hifisentralen om personer som har gode tilbakemeldinger på bla. CD spillere.
    Hva de gjør ? I følge Planetsnapa skal de forbedre lyden i stereo 90 ytterligere.
    Ahhhhh. Nå er jeg med. Tenkte i feil baner :???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må visst se å få laget meg en egen tråd ja,kan ikke drive å snylte på Nølle sin tråd

Skal prøve å få gjordt det i løpet av noen dager her nå så kan diskusjonen fortsette der.

Jeg låner gjerne Oberon av deg Nølle.Jeg sender PM.
    PM'er deg også devilej.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Oberon 6.1 (EC 4.8 som pre) på Patos Symphonic III og dette var en utrolig dårlig match i forhold til andre effekttrinn jeg sammenlignet med, men det behøver ikke å bety at det blir det på dine Patos med en annen forforsterker.

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •