Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 261
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Hvilken butikk fikk du låne de hjem av? OHFC ville i hvertfall ikke låne sine RF-83 bort:smile:
    Hør med stereofil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Klipsch

Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Etter en ukes venting fikk jeg den etterlengtende telefonen, høytalerne har kommet. Har i dag vært i Sverige å hentet mine nye familiemedlemmer.

Innspillingen har startet og er jeg er meget fornøyd så langt.

Bakhøytalerne ble akkurat passe store i stua!
    Gleder meg til å prøve de på film.
    Gratulerer, dette er veldig spennede (går rett i tenkeboksen, oppgraderings spøkelse er her)
    Hvor i Sverige handlet du? Hvordan er svensk prisleie i forhold til norsk på Klipsch?

Arne

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bortreist i helgen, så derfor ingen svar før nå.

Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Hvilken butikk fikk du låne de hjem av? OHFC ville i hvertfall ikke låne sine RF-83 bort:smile:
    Lånte RF-83 av Solberg Hifi i Sarpsborg, hadde de i en uke.
    God Service.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gleder meg til dette blir aktuelt. Ettersom det meste er byttet ut hos meg etter siste demorunde blir det nok et par kvelder til høsten hos meg også.

Legg ut et bilde av hvordan bakhøyttalerene ble på veggen :razz:
    Er så dårlig på bildebehandling, har ikke aning om hvordan jeg komprimerer bildene. Har lastet ned et bilderedegeringsprogram ved navn, Picasa2 med finner ikke ute hvordan jeg komprimerer. Om det er noen som kan sende meg en PM med link evt. veiledning på dette ville jeg være meget takknemlig.

Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Gratulerer, dette er veldig spennede (går rett i tenkeboksen, oppgraderings spøkelse er her)
    Hvor i Sverige handlet du? Hvordan er svensk prisleie i forhold til norsk på Klipsch?

Arne
    Veiledende på min " pakke" er ca. 46k, fikk et prisoverslag ved Solberg Hifi på litt under 40k. Kjøpte selv høytalerne ved TV Boden på Svinesund, de tok seg av betalingen av moms til den norske statskassa. Fikk med et papir som tollen stemplet ved innreise til norge. Betalte 34.5k ferdig momset, tror det skulle være en bra pris. Prisen varierer også i takt med valutakursen og pruting.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bortreist i helgen, så derfor ingen svar før nå.

Lånte RF-83 av Solberg Hifi i Sarpsborg, hadde de i en uke.
    God Service.

Er så dårlig på bildebehandling, har ikke aning om hvordan jeg komprimerer bildene. Har lastet ned et bilderedegeringsprogram ved navn, Picasa2 med finner ikke ute hvordan jeg komprimerer. Om det er noen som kan sende meg en PM med link evt. veiledning på dette ville jeg være meget takknemlig.

Veiledende på min " pakke" er ca. 46k, fikk et prisoverslag ved Solberg Hifi på litt under 40k. Kjøpte selv høytalerne ved TV Boden på Svinesund, de tok seg av betalingen av moms til den norske statskassa. Fikk med et papir som tollen stemplet ved innreise til norge. Betalte 34.5k ferdig momset, tror det skulle være en bra pris. Prisen varierer også i takt med valutakursen og pruting.
    Jeg bruker et program som heter Photofiltre studio. Det er gratis i 45 dager og der er det enkelt å komprimere. Hva inneholdt pakken din? 7 eller 5 høyttalere?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innfoen ang. bildebehandling.

Kjøpet innbefatter 1 par RF-83, RC-64 og 4 stk. RS-52.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved noen bilder av Clipsch sin ankomst, og utsikten i fra lytteposisjon.

Prøvde å ta bilde av Jessica Alba i filmen Into the blue, brukte blitz, utifra resultatet virker det som det var feil. Hva gjør dere for å ta et klart bilde av filmen ?

Under forsøkene på å legge ut bilder har jeg forstått hvor utrolig mye jeg har igjen å lære, men det er morro.:-D

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke [img] må linken refere til et bilde lagret et annet sted på nettet, ikke på maskinen din.

Slik jeg gjør det: velg "behandle vedlegg" litt under der du skriver svarene her på avforum, last opp bildet, bruk høyre knapp på musa de og kopier lenkemål. gå til selve innlegget, skriv [img] lim linn linken, skriv [/img] og gjenta prosessen for hvert bilde. funker fint som rakkern! )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett ned oppløsningen på kameraet. Da er det bare å laste det rett inn

Dette var absolutt en bra pris. Oslo Hifisenter ville ha 55 for denne pakka, for de hadde ingenting å gå på prismessig. Bare tull selvfølgelig :? De nektet også hjemlån. Rart de får solgt noe i det hele tatt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør et nytt forsøk etter innfo fra skrotnisse, dette blir spennende.:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk jo, Tusen takk skrotnisse!!!

Lar man være å bruke blitz ved fotografering av lerettet under filmfremvisning, mottar gjerne tips.:-D

Bildet er tatt av Jessica Alba i Into the blue i et mørkt rom, men det ser jo ut som det er dagslys.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Leste litt feil tidligere. Trodde det var 4 stk RS62 du skulle ha. Da ville selvfølgelig pakken fra OHFS blitt noe rimligere enn 55k, men ikke i nærheten av 34,5. Til denne prisen har du fått bakhøyttalerene på kjøpet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Se der ja. Leste litt feil tidligere. Trodde det var 4 stk RS62 du skulle ha. Da ville selvfølgelig pakken fra OHFS blitt noe rimligere enn 55k, men ikke i nærheten av 34,5. Til denne prisen har du fått bakhøyttalerene på kjøpet

Hadde lyst på 4 stk. RS-62, men turde ikke pga. den fysiske størrelse. Er så langt veldig fornøyd med RS-52. De passer nok bedre i en stue, er redd 62 ville bli for dominerende.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lar man være å bruke blitz ved fotografering av lerettet under filmfremvisning, mottar gjerne tips.:-D
    Du setter filmen på pause, bruker stativ på kamera og tar bilde uten blitz...

Hvis du quoter denne meldingen ser du hva som skal ligge i linken for å få større bilder også:

Har da linket til din forrige post.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildet er tatt av Jessica Alba i Into the blue i et mørkt rom, men det ser jo ut som det er dagslys.
    inga problem. se gjerne Freddie sin post også for flere gode tips.

Et tips til skal du også få.

Hvis du vil ha et godt bilde av lerretet med bilde, så bruk et stativ, plasser det der du vil ta bildet fra, demp alt av lys i rommet, pause bildet på lerretet, ta bildet, og så skrur du av proj'en, og så tar du ett bilde til med fult belyst rom. ved å bruke photoshop, så kan du merge inn bildet tatt i mørket på det lyse, slik at du får bilde av rommet fult opplyst med et knallbilde av lerretet med filmbilde på. dette ble kanskje litt tungvint forklart, men håper det blei litt forståelig. Bare jeg får hele oppsettet mitt på plass, så kommer jeg til å prøve meg på dette )

edit: ps: blitz når du skal ta bilde av lerretet med bilde på er dødfødt, lyset fra blitzen kræsjer med lyset fra projen ;o)
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med fett anlegg
    Vil ikke du bruke den skruen som følger med centeren til å tilte den litt oppover?? Jeg synst det ble en del bedre lyd da..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Freddie og skrotnisse! Tusen takk for tipsene.

Forstår at jeg bør gå til anskaffelse av stativ, samt trene på fotografering og bildebehandling.

Det blir nok bra etterhvert.....:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepz, pleier å ordne seg etterhvert vet du, vi må alle begynne ett sted, hehe. Husker når jeg så vidt begynte med fotografering, resultatet ble jo helt jævelig, men morro var det å lese på nettet og lære litt etter litt, selv om jeg har en laaaaaaaang vei igjen.. hehe.

Oppsettet ditt begynner å jo å bli relativt tøft da, har du vurdert å holde en liten demo? hehe.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble bra. RC-64 så nesten litt liten ut hos deg.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Freddie og skrotnisse! Tusen takk for tipsene.

Forstår at jeg bør gå til anskaffelse av stativ, samt trene på fotografering og bildebehandling.

Det blir nok bra etterhvert.....:-D
    Det er flere her inne som har "oppdaget" foto som en ny hobby etter surfing på forumet/minhjemmekino...

Selv har jeg ikke kommet så langt at jeg har lært meg å bruke kameraet skikkelig dessverre. Prøving og feiling tar jo litt tid også...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste