Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 261
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble MA på deg ja. Tror disse kommer til å spille meget bra sammen med M-150. For mye jobbing til uka, så det må eventuelt bli en helg.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio låter jo meget godt på Rogue hos eksu, så dette blir sikkert bra. Ellers har jeg hørt at Dynaudio også skal være en god match med Rogue (hørte det fra en som hadde snakket med Rogue-importøren).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Etter å ha utsatt kjøpet av nye subber til fordel av en Hard rocx terrengsykkel ( det var på tide å trimme igjen). Så dukket det opp MA GS 60 og GS LCR i sort piano på AV torget, var i Fr.stad tidligere i dag og ble enige om handel.

Tok en tjangs å kjøpte de uten å ha hørt de, håper at du og Devilej har rett i at de vil passe i systemet mitt. Om ikke får jeg fortsette å lete etter sommeren.:-D

Henter de i morgen, så det skal bli spennende å teste. Jobber formiddag denne uken så det blir ingen mulighet å få testet de skikkelig før neste uke. Send meg en PM om du også har fri til uka, så kan vi få testet de sammen. Du sitter jo med erfaring rundt MA GS serien, så det kunne jo hende at du hadde noen tips.
    Ahh, deilige høyttalere. Utrolig fin og åpen mellomtone utifra min smak. Det gjør jo ikke noe at de er utrolig lekre i tillegg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det noe Grill/Demo i år? :-D

Min tråd

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Blir det noe Grill/Demo i år? :-D

Om jeg får lånt bort ungene så håper jeg å få til noe onsdag 6 august. Kan enda ikke garantere noe, men det ser ut til å bli eneste mulighet hos meg i sommer. Selv er jeg egentlig ferdig med ferien da, men jeg har friuke på jobben denne uken.

Det kan jo hende det er noen som har muligheter til å komme selv i ferietiden.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått montert opp mine nyinnkjøpte Monitor Audio GS 60 høytalere.

Disse høytalerne skal være på 6 ohm. Mens jeg på mine monoblokker kan velge om jeg skal bruke 4 eller 8 ohm's utganger.
    Trenger hjelp til å avgjøre hvem er det mest riktig å benytte?

Takk for hjelpen.

Desverre får jeg ikke testet ut høytalerne før jeg får kjøpt meg noen spader til høytalerkablene. Dette var en strek i regningen da jeg hadde håpet å få lyttet litt i kveld.:evil:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått montert opp mine nyinnkjøpte Monitor Audio GS 60 høytalere.

Disse høytalerne skal være på 6 ohm. Mens jeg på mine monoblokker kan velge om jeg skal bruke 4 eller 8 ohm's utganger.
    Trenger hjelp til å avgjøre hvem er det mest riktig å benytte?

Takk for hjelpen.

Desverre får jeg ikke testet ut høytalerne før jeg får kjøpt meg noen spader til høytalerkablene. Dette var en strek i regningen da jeg hadde håpet å få lyttet litt i kveld.:evil:
    Anbefalingen fra Rogue er å kjøre dem på 8 ohm uansett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også 8 ohm. Hvorfor må du kjøpe spader?

Min tråd

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha utsatt kjøpet av nye subber til fordel av en Hard rocx terrengsykkel ( det var på tide å trimme igjen). Så dukket det opp MA GS 60 og GS LCR i sort piano på AV torget, var i Fr.stad tidligere i dag og ble enige om handel.

Tok en tjangs å kjøpte de uten å ha hørt de, håper at du og Devilej har rett i at de vil passe i systemet mitt. Om ikke får jeg fortsette å lete etter sommeren.:-D

Henter de i morgen, så det skal bli spennende å teste. Jobber formiddag denne uken så det blir ingen mulighet å få testet de skikkelig før neste uke. Send meg en PM om du også har fri til uka, så kan vi få testet de sammen. Du sitter jo med erfaring rundt MA GS serien, så det kunne jo hende at du hadde noen tips.
    Gratulerer så meget Nølle:-D

Blir ikke dette bra så vet ikke jeg. Hva bruker du som pre?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Jeg bruker også 8 ohm. Hvorfor må du kjøpe spader?
    Syntes knottene på høytalerterminalene var så pene, så jeg tenkte å spare de. Men skitt au, hadde ikke tålmodighet til å vente. Så i dag etter jobben, ut med proppene og inn med bananene, og musikken kom strømmende.:-D

Får desverre ikke finlyttet før til uken, men skal forsøke å komme med inntrykk etterhvert.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer så meget Nølle:-D

Blir ikke dette bra så vet ikke jeg. Hva bruker du som pre?
    Takk så mye Vettemann!

Jeg har Cary 303/300 som kilde og Cary SLP 03 som pre, deretter Rogue Audio M-150 som står for kraften.

Bare tanke i fra meg, hva med Platinum PL 300 det hadde vært noe.:-D Ser veil. er 60 k, men hva blir de solgt for. Har du noen meninger om det Vettemann.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye Vettemann!

Jeg har Cary 303/300 som kilde og Cary SLP 03 som pre, deretter Rogue Audio M-150 som står for kraften.

Bare tanke i fra meg, hva med Platinum PL 300 det hadde vært noe.:-D Ser veil. er 60 k, men hva blir de solgt for. Har du noen meninger om det Vettemann.
    Det bør låte vanvittig bra.

Hvis du venter noen uker, så tenker jeg du ser et par på torget eller sentralen:-D

Sinnsyke høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg en pekepinn på hvordan MA GS 60 bør plasseres i forhold til sweet spot.

Fungerer de best med vinkling mot lytter, eller paralelt med bakvegg?
    Tenkte jeg skulle spare litt tid med grovjusteringen av plasseringen, og heller bruke tid på finjusteringene.

De blir plassert ca. 60 cm. i fra bakvegg, er dette for lite eller for mye ?
    På forhånd takk for hjelpen!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg en pekepinn på hvordan MA GS 60 bør plasseres i forhold til sweet spot.

Fungerer de best med vinkling mot lytter, eller paralelt med bakvegg?
    Tenkte jeg skulle spare litt tid med grovjusteringen av plasseringen, og heller bruke tid på finjusteringene.

De blir plassert ca. 60 cm. i fra bakvegg, er dette for lite eller for mye ?
    På forhånd takk for hjelpen!
    60 cm er samme som jeg brukte, fra bakvegg. Litt tow-in, men ikke mye. Mål opp lik avstand mellom frontene, som til sweet-spot, så har du vanvittig sentrering og et stooort lydbilde:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    60 cm er samme som jeg brukte, fra bakvegg. Litt tow-in, men ikke mye. Mål opp lik avstand mellom frontene, som til sweet-spot, så har du vanvittig sentrering og et stooort lydbilde:-D
    Takk Vettemann!

Tenkte å teste ut litt i kveld. må bare vente til W har lagt seg for kvelden. Burde ha lagt meg selv også, 7-8 timer med søvn de to siste nettene tar på. Men jeg Må bare teste litt.:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også mine ca 60 cm fra bakveggen og vinklet inn.

Min tråd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det Vidar. Venter spent på dine inntrykk av GS60 :-D
    Er klar om det blir noe 06. august
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvordan går det Vidar. Venter spent på dine inntrykk av GS60 :-D
    Er klar om det blir noe 06. august
    Har desverre ikke fått lyttet så mye til musikk siden kjøpet av GS 60, et par dager etter kjøpet så røk et eller to av mine KT 88 rør.

Bestilte 4 stk. nye i fra Tube depot, disse er satt på plass. Har kun fått spilt 2 - 3 album i etterkant. Jeg kjøpte også noen sett av små rørene som ikke er blitt montert enda. Tenkte å teste disse mens jeg har personer med erfaring her.
    Har ikke spurt mine foreldre om de kan være barnevakt denne dagen enda, men skal prøve å huske på det i helga.
    Det som er sikkert er at fruen skal til København sammen med noen venninner, så med barnevakt så har jeg huset for meg selv denne dagen.

Kommer med innvitasjon i Østfold tråden når barnevakten er sikret.

mvh
    Vidar

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets siste utskiftninger!

Etter å ha vurdert MA GS 60 som litt for små for stua, startet jakten på mine neste høytalere for en god stund siden.

Mest sansynlig ville det vært mest fornuftig å la frontene få hjelp av et par subber, etter å ha hørt på opsettet til Eksu så vurderte jeg dette en stund. Men lysten på å satse på noe helt nytt ble for stor.

Etter å ha kjøpt GS 60 uten å testet de ut hjemme før kjøpet, hadde jeg bestemt meg for å bruke høsten og vinteren på å teste div. høytalere som var av innteresse.
    Desverre er jeg litt for impulsiv til at jeg klarte å holde meg til planen. For en drøy måned siden sto det et par brukte ProAc D80 til salgs på Hifisentralen, men som vanlig var jeg for nølende, høytalerne ble solgt dagen før jeg hadde bestemt meg for å slå til. Det samme skjedde med et par MA PL 300 i sommer, da jeg kom hjem i fra en ukes ferie var de solgt.

Da jeg så att de brukte D80 høytalerne var solgt, ringte jeg til Tor Aamodt på Lyric. Vi avtalte at jeg skulle komme en tur innom hans overfyllte butikk. Tittet på hva han hadde av brukte D38 og D80, men deverre var de i feil farge. Jeg ønsket å kjøpe høytalere i en mørk farge for å matche resten av komponentene og stereo benken.

Det endte med en bestilling av nye D80 og D center da jeg fikk en meget fin deal av Tor. Den neste utfordringen var å bestemme seg for farge, det sto i mellom sort ask, cherry og Mahogny. Da jeg fikk opplysninger om at den i cherry var enda lysere en mine tidligere B&W 804 ble de raskt vraket. Etter å ha undesøkt på nettet i ett par dager så hadde jeg enda ikke klart å finne et bilde av noen i sort ask, jeg snakket med Tor, og han opplyste at han ereindret å ha solgt kun et par av de større ProAc høytalerne i sort ask. Det var rett å slett ingen etterspørrsel etter dem. Så for å evt. lettere kunne selge de senere bestemte jeg meg for de i Mahogny.

Etter noen ukers spennende venting var jeg en tur i Oslo i går og hentet de. Jeg tok den største bilen våres for å få de med, jeg visste at eskene var store, men ikke sååå store.Selv med baksetene lagt ned i vår Opel Omega stv var det så trangt at jeg nesten satt oppe på rattet for å kjøre hjem. Hjem kom vi til slutt, sent var det men jeg klarte ikke å la være å pakke opp eskene. Jeg var veldig nyskjerrig på hvordan fargen var, da jeg ikke hadde sett de i virkeligheten. Heldigvis ble jeg positivt overraket.
    De fallt heldigvis også i smak hos kona, hun synes de var pene, selv om synes de er litt store ( 138 cm).

Har i dag kobblet opp for å lytte litt, og startet med Katie Melua. Første tanken som slo meg var for en fantastisk dybde og fundament som ble servert. Må innrømme at jeg etter 3-4 album er nyforelsket igjen, dette til tross for at høytalerne trenger noen hundre timer på yte sitt beste.
    Jeg får heller komme med litt mer tilbakemeldinger etterhvert, nå må jeg konsentrere meg om musikken. Bare synd jeg må opp kl.05.30 i morgen tidlig.

Kommer til å legge ut mine Monitor Audio GS 60 og center i sort piano til salgs snart, om det er noen som er inntresserte i dem før jeg legger dem ut så er det bare å kontakte meg på PM.

Nå blir resten av kvelden viet musikken.:-D

Nølle

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Nå er det virkelig på tide at jeg tar meg en tur igjen.

Min tråd

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •