Nølle's stuekino! Trenger hjelp til valg av front high - høytalere. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 261
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med dagen, Vidar. Så bilde av deg i HA. :-D

Hvis du ser på bildet over ditt ser du far min.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss...Gratulerer så mye med dagen da Vidar.
    Kanskje du er så heldig å få noen audiofile gaver av madamen?:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og nei, det var jo broren din. Att det går an og drite seg sånn ut. Beklager dette. :-?

Min tråd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Nei og nei, det var jo broren din. Att det går an og drite seg sånn ut. Beklager dette. :-?
    He he. Heter begge brødrene Vidar.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Heter begge brødrene Vidar.........
    Hehe, nei de gjør ikke det. Jeg så bildet og navnet Nøland og overså da at det sto Jørn foran. :-P

Min tråd

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok at det er lillebror som blir 40 år i dag.
    Må nok innrømme at jeg ligger noen år før han ja.

Nå har ikke jeg sett bildet, men det var mange som tok feil av oss i yngre dager. Toppen var den gang jeg satt hjemme sammen med familien og brodern var ute på byen med ei dame. Jett hvem som ble mistenkt for å være utro, heldigvis var dama hjemme sammen med meg den aktuelle kvelden.:-D

Det går bra Eksu, du er unskyldt.

mvh
    Nølle

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Toshiba'en på vei til sin nye eier, hvor jeg håper og tror den vil få et godt hjem.:???:

MEN, hva gjør jeg nå ?
    Ønsket er å kjøpe en Blu Ray spiller, men hvem?

På sikt kommer til å kjøpe en ny receiver eller cary cinema11a, med de nye lydformatene. Hvilken spiller bør jeg da kjøpe ? Jeg har et 7.1 oppsett her hjemme, noe jeg ønsker å fortsette med.

Håper noen som har satt seg inn i de forskjellige spillerne kan gi meg litt drahjelp på veien.:-D

Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon selv. PS3 har gått i arv til junior, og en dedikert BD-spiller skal inn. Etter å ha trålet markedet så står jeg bare igjen med 2 spillere. Pioneer BDP-LX70A og Panasonic DMP-BD50

Minuset med Pioneer er den litt vel stive prisen, og Panasonicen er ikke sluppet enda. Slippes BD50 snart venter jeg på den, men det ryktes at det kan drøye helt til høsten før noe skjer. Mulig jeg isåfall velger en mellomløsning som Samsung BD-P1400 så lenge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt en Samsung BD-P1400 da denne har alt jeg trenger. Nå som jeg har oppgradert på receiver siden får jeg også nyt godt av HD Master lyden, siden denne spilleren sender det ut i bitstream. :-D

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Har selv bestilt en Samsung BD-P1400 da denne har alt jeg trenger. Nå som jeg har oppgradert på receiver siden får jeg også nyt godt av HD Master lyden, siden denne spilleren sender det ut i bitstream. :-D
    Vil det si at denne sender ut HD Master over HDMI til en receiver som takler formatet ? Eller hvordan foregår dette.
    Kan jeg med denne få HD Master, når jeg har Denon 3806. Eller tvinger det seg gjennom et receiverbytte også ?

Ut i fra specksen så virker Panasonic DMP-BD50 som et bedre produkt, men så var det det med tiden da.

Ønsker som nevnt å få full nytte av 7.1 med plater som har dette.

Takker for hjelpen!

Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Vil det si at denne sender ut HD Master over HDMI til en receiver som takler formatet ? Eller hvordan foregår dette.
    Kan jeg med denne få HD Master, når jeg har Denon 3806. Eller tvinger det seg gjennom et receiverbytte også ?

Ut i fra specksen så virker Panasonic DMP-BD50 som et bedre produkt, men så var det det med tiden da.

Ønsker som nevnt å få full nytte av 7.1 med plater som har dette.

Takker for hjelpen!

Nølle
    Skal du bruke 3806 må spilleren dekode signalet og sende det til receiver som PCM. Jeg har ikke klart å finne ut om den gjør dette med dts ma.
    Etter litt tenking i dag har jeg bestemt meg for å gå for en Samsung i første omgang, og heller oppgradere når bd-50 slippes og går litt ned i pris. Er vel ventet at den i utgangspunktet legger seg rundt 8k

Savner bd etter at jr overtok ps3, så jeg gidder ikke vente på bd-50 når de ikke kan gi en dato
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å satse på Panasonic BD-50, i følge Panasonic skal denne snart slippes i Europa, så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

I mellomtiden har jeg bestemt meg for å satse på ny subwoofer, min gamle Velodyne HGS er solgt, og letingen etter en erstatter har startet. Uten å ha spurt W om lov har jeg nesten bestemt meg for å satse på 2 stk. denne gangen.

Jeg har lyst på SVS PC tube, men er veldig usikker på hvem jeg skal velge. Jeg har egentlig slått i fra meg Ultra pga. høyden og prisen. Men om jeg skal velge PCi 25 - 31 eller PC Pluss 20 - 39 er jeg usikker på. Etter den fysiske størrelsen frister det mest med den minste som er PCi 25 - 31, spørsmålet er om denne er god nok for størrelsen på stua som er på over 30 kvm.
    Magefølelsen min sier at denne bør rekke om jeg velger å ha 2 stk. Jeg spiller skjelden over 80 - 90 db, men er likevell redd for å kjøpe for små subber.

Er det noen som har erfaring med slike SVS tuber som kan gi meg noen råd på veien? Er meget takknemlig for all hjelp.

mvh
    Nølle

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle

Magefølelsen min sier at denne bør rekke om jeg velger å ha 2 stk.
    Helt klart

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke den fysiske størrelsen på 25-31 og 20-39 ganske lik bortsett fra noen cm i høyden?

En ting er sikkert, 20-39 leverer varene - både på film og musikk. Ei venninne sa det fint i forrige uke under Pearl Harbor demo: "Dette er jo helt sjukt."

Skal du ha 2 kan det godt være 25-31 passer bra.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker å høre på en tube før du handler så bare send meg en pm.
    Har jo selv en PC Plus 20-39 stående i stua og har hatt PC Plus 25-31.Av de to så er det ingen tvil om hvem jeg hadde valgt iallfall...20-39.Går noe dypere og har mer pønsj i bunn.Tar ikke mer gulvplass,men bygger noen få cm mer i høyden.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende ting som skjer, Nølle. Jeg synes selvfølgelig du skal velge det råeste du får plass til...

Men vær klar over at Velodyne tradisjonelt gjennom sin servoteknologi har en noe mer presis gjengivelse enn SVS. Du vil nok oppleve at du må bruke romkorreksjonen for å få det slik du vil.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for innspill og tilbakemeldinger på mine tanker / vurderinger angående valg av subber.
    Har desverre ikke fått fulgt opp tidligere i dag, da jeg jobber ettermiddag denne uken.

Prisforskjellen på 25-31 og 20-39 er ikke det viktigste, men jeg skulle ønske at de hadde den samme høyden. De 20 cm i differanse på disse 2 er kanskje ikke det viktigste nå mens de blir stående ved siden av mine Klipsch RF-83. Men om mine neste høytalere blir mindre i størrelse så vil samtidig subbene framstå som digre.

Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Om du ønsker å høre på en tube før du handler så bare send meg en pm.
    Har jo selv en PC Plus 20-39 stående i stua og har hatt PC Plus 25-31.Av de to så er det ingen tvil om hvem jeg hadde valgt iallfall...20-39.Går noe dypere og har mer pønsj i bunn.Tar ikke mer gulvplass,men bygger noen få cm mer i høyden.
    Dette er et tilbud jeg gjerne takker ja til, men det kan ikke bli denne uken pga. kveldsjobbing. Sender deg en PM neste uke, så for vi se når det passer for begge.
    Tusen takk for tilbudet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Spennende ting som skjer, Nølle. Jeg synes selvfølgelig du skal velge det råeste du får plass til...

Men vær klar over at Velodyne tradisjonelt gjennom sin servoteknologi har en noe mer presis gjengivelse enn SVS. Du vil nok oppleve at du må bruke romkorreksjonen for å få det slik du vil.
    Hei Roffe !

Hadde jeg disponert et eget rom til denne hobbyen så hadde det ikke vært tvil om hva som skulle vært handlet, men slik situasjonen er å får jeg prøve å begrense meg noe. Nå er jeg ingen "Bass junkie" så målet er ikke å ha så mye bass som mulig, men jeg ønsker også å ha mulighet til å trykke når anledningen byr seg.

Noe jeg ikke klarte å lykkes med på min Velodyne sub, var å få den til å spille bra på musikk. Tendensen var at den tok for mye av fokusen på musikken. Det skal innrømmes at jeg ikke er noe flink på sub kalibrering, men jeg håper å lære litt mer framover.

Regner med å måtte trenge hjelp til å justere inn 2 stk SVS subber når jeg har fått bestemt meg. Jeg får satse på at det blir flere kurs utover våren, i regi av Akto og co.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du selger Klipschene. Hva er det som er på vei inn?

Min tråd

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha utsatt kjøpet av nye subber til fordel av en Hard rocx terrengsykkel ( det var på tide å trimme igjen). Så dukket det opp MA GS 60 og GS LCR i sort piano på AV torget, var i Fr.stad tidligere i dag og ble enige om handel.

Tok en tjangs å kjøpte de uten å ha hørt de, håper at du og Devilej har rett i at de vil passe i systemet mitt. Om ikke får jeg fortsette å lete etter sommeren.:-D

Henter de i morgen, så det skal bli spennende å teste. Jobber formiddag denne uken så det blir ingen mulighet å få testet de skikkelig før neste uke. Send meg en PM om du også har fri til uka, så kan vi få testet de sammen. Du sitter jo med erfaring rundt MA GS serien, så det kunne jo hende at du hadde noen tips.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •