JR's "nye" hjemmekino prosjekt - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 197
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beklager folkens...

...men det har vært få oppdateringer i det siste. Det skyldes flere ting, men mest at jeg slo opp min gamle Lumbago nå i pinsen, som har satt ned tempo på det meste :-( Begynner i ny jobb i morgen :-), så jeg er redd det blir noen dager fremover hvor kino blir nedprioritert fremfor andre oppgaver....

Men, jeg jobber i det "skjulte", så plutselig kan det komme en oppdatering eller en ny post eller to...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med dagen folkens!

Mens vi venter på at toget skal bli ferdig, legger jeg ut bilde av min første nye filmplakat!

Dette kommer til å bli ett fett prosjekt! Jeg har fått trykket opp denne plakaten på stoff. Denne skal legges utenpå en sort Rockwool akustikkplate slik at jeg både får dempet rommet og får på plass filmeffekter.... :-D

Edit: Den ser litt grå ut, men med sort bakgrunn blir det nok ganske riktige farger...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HTPC bilde via HDMI til PJ...

Ja, det er kun dette som står igjen rent teknisk. Har en tråd på HTPC sidene også, men her er kanskje det svakeste leddet rundt mitt problem;

Har en HTPC med HDMI ut. Herfra går en 1m HDMI kabel til Receiver. Fra denne går 1m HDMI kabel til en hun/hun HDMI overgang. Fra denne går det en 15m HDMI kabel til Projektor.

Det betyr et HDMI strekk på 17 meter, pluss 2 overganger i mellom. Kan det være dette som gjør at mitt bilde fra HTPC'n er lilla istedet for blått (MCE)???

Har akkurat testet med 2m DVI -> HDMI kabel direkte og det fungerte bra... (vil ikke ut med hdmi kabelen nå, for selv om det er skjult annlegg, er det også et 98% "bom fast" anlegg)

.....

Og i så fall, vil en slik (AVshop.no / DreamScreen HDMI 1080P UltraBooster) hjelpe???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer fortsetter...

Har nå testet en alternativ pc på hdmi kablingen min, og dette fungerte helt perfekt over 17 meter.

Så da er det mest sannsynlig mitt ATI X1600 HDMI kort som ikke klarer brasene. Om det kun er kortet, eller en kombinasjon med Vista, ja si det...?

Må nok ut å se meg om etter et nytt skjermkort, alternativt hovedkort i samme slengen....

Hentet forresten ut HDMI Booster på Avshop i dag, og den gjorde ikke noe fra eller til.... :-(

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Mens vi venter på at toget skal bli ferdig, legger jeg ut bilde av min første nye filmplakat!

Dette kommer til å bli ett fett prosjekt! Jeg har fått trykket opp denne plakaten på stoff. Denne skal legges utenpå en sort Rockwool akustikkplate slik at jeg både får dempet rommet og får på plass filmeffekter.... :-D

Edit: Den ser litt grå ut, men med sort bakgrunn blir det nok ganske riktige farger...
    Høres sinnsykt kult ut må jeg si

Er det bildet du la ut av plakaten i stoff? Det ser mest ut som en vanlig plakat..? Dersom det blir bra med stoffplakater må du gi meg tips, for DET er virkelig en god ide

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Høres sinnsykt kult ut må jeg si

Er det bildet du la ut av plakaten i stoff? Det ser mest ut som en vanlig plakat..? Dersom det blir bra med stoffplakater må du gi meg tips, for DET er virkelig en god ide
    Ai ai kapten'

Plakaten blir trykket på stoff med papir på baksiden. Dette fjernes når det skal brukes. Fikk 10 stk sorte Rockwool akustikk plater i går, og i dag har jeg etterbestilt 5 plakater. Når jeg er ferdig med å kle disse og fått de på veggen skal jeg poste flere bilder.

Og som vi nevnte tidl i tråden, dette kan bli en liten "forretning". Tenkte å legge ut et par plakater til salg etterhvert, bare for å teste "forretningsideen" ;-)

Men, Stapedius, du får tips "under bordet"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR

Men, Stapedius, du får tips "under bordet"

Niiice

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer dilemma...

Ja, med Klipsch RT-10d i hus, er det ingen tvil om at nabolaget rister til tider :-D, men utfra et interiørmessig synspunkt, er denne klossen ikke noe vakkert syn akkurat. Den stjeler litt for mye av oppmerksomheten i front.

Ikke det at det sjenerer under film, men når rommet brukes til andre aktiviteter, blir den hverken noe "kaffe-bord", eller estetisk smykke...

Nå sier jeg ikke at jeg ikke er fornøyd med lyden, for det er jeg, men med 7 høyttalere i veggen, må jeg unektelig si at det hadde vært kjekt med 2 subber i veggen også...

Men, de eneste jeg har funnet med lukket konstruksjon som passer i min vegg (H: 95cm x B: 55cm x D: 10cm) er Klipsch sin egen RW-5802 (dual 8" passiv in-wall sub). Denne går ned til 40Hz, og jeg er usikkert på hvor bra dette vil spille nedover i registeret. I tillegg er Klipsch sin sub amp (RSA-500)for disse ennå ikke EU godkjent, og ergo heller ikke å få i 220V versjon.

Så, uten å stresse det noe, vurderer jeg å bytte ut RT-10d'n med noen passive in-wall subber som klarer å spille langt nok ned i registeret til mitt behov. Og behovet er ikke å fjerne nyrestein under spilling ;-)

Noen som har kikket på denne typen løsninger, eller vurdert det samme som meg?

PS! Dette er noe som uansett blir tatt over langen, men som vil være en optimal løsning til slutt....tror jeg...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Film-Akustikk-Plakat-Plate" ferdig!

Da er første poster montert på Rockwool 30mm Akustikk plate. Se vedlagt bilde.

Dette blir meget bra spør du meg :-)

Edit: Har fått noen striper m.m. på bildet, som i "final version" ikke vil være der.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke du sende meg en PM med noen 'under bordet' tips ang trykk av stoffplakater ? Ser ut til å bli veldig bra!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Kunne ikke du sende meg en PM med noen 'under bordet' tips ang trykk av stoffplakater ? Ser ut til å bli veldig bra!
    "undervägs"...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt feil på HTPC bilde...

Jeg får rosa ramme på skjermen utenfor XP (som er reinstallert for n'te gang). Har laget egen tråd på dette, så hvis noen har peiling, "please feel free"!

http://avforum.no/forum/generell-htp...tml#post919330

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og feilen var...

...min skjulte, innsnekrede og gjemte 15m lange Dreamscreen HDMI 1.3 kabel...

ER det mulig??? Ja tydelig vis...

Kabelen er trekt i 30mm korrugert rør, på 12 meter som snirkler seg rundt hit og dit, med 90 graders vinkler osv. Den sitter nok som et skudd skal jeg tro...

Denne gangen tror jeg gode råd BLIR dyre... -sukk-

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter å snakke litt med meg selv jeg...

Tenke tenke...

a. Hvis kabelen feiler, hvorfor fungerer den da med en annen pc som kjører XP Professional ut via DVI (med tilsvarende oppløsning)?

b. Skulle ikke PS3 og Sat Tuner også ha bildefeil hvis kabelen er gåen?

c. Nå jeg endrer oppløsning, eller når jeg kjører xp installasjon med bare standard VGA drivere lastet i typisk 640x480 oppløsning, da er jo bildet bra!

men;
    d. Når jeg bruker en Real Cable 12m DVI-DVI kabel så er bildet bra igjen...

Hmm, skal jeg tenke litt til før jeg begynner å demontere tak og vegger bare for å få ut noe som fungerer? Er de hdmi standarden som er begrenset, eller skjer det noe når signalet transporteres over hdmi (dvs. at det detekteres som noe annet enn ved dvi)?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi....eh....

Har nå testet DVI kabel fra Yamaha RX-V3800, og får samme rosa bilde. Da, er det ikke kabelen allikevel. Yez!

Men, da er det noe fra PC t.o.m. Receiver som ikke stemmer...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ops....

...når jeg by-passer receiver har jeg perfekt bilde igjen. Spørs om det ikke må lages en ny post under Yamaha RX-V3800 tråden...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ved å justere audio setting!!! i menyen på receiver, ble bildet bra igjen gitt. Snakk om å bruke mye tid på en liten fiks...

Jaja, har da fått tatt av noen kilo i sauna kinoen min de siste dagene...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du sliter litt på egenhånd her, men hadde ikke noen forslag til deg!

Vi følger (føler) med deg i en sådann stund, så du er ikke alene selv om du ikke får noen svar:-D

Godt du fant ut av det etterhvert, ihvertfall

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Ser du sliter litt på egenhånd her, men hadde ikke noen forslag til deg!

Vi følger (føler) med deg i en sådann stund, så du er ikke alene selv om du ikke får noen svar:-D

Godt du fant ut av det etterhvert, ihvertfall
    Takk ;-)

Uansett greit å få det "ned på papir", så er det enklere å finne feilen... Så mediacenter'et er nok oppe til jul... he he...

Men gøy er det, selv om døgnet har for få timer. Nå er det konfigurering av mediaportal og sat hd sendinger som er fokus... Snart EM i HD vettu :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HTPC oppe igjen (tilbake til Vista), men jeg har gått vekk fra satelitt løsning og HD sendinger på denne. PC'n er nok for svak, og det er for mye mikk med løsningen nå....

Har nå bestilt 3 seter recliner løsning som kommer til uken, så får vi se om det ikke blir vei i vellinga da :-D (godkjent av fruen som syntes IKEA sofaen som står der nå, ikke var det beste å sitte/ligge i under en langfilm...)

Og da gjenstår bare ventilasjon og løsning der. Har kjøpt meg en enkel kanalvifte på Clas, som kan settes rett i bakvegg for utlufting, en såkalt varmeflytter. Men den har oppgitt lydnivå på 35,7 db, så jeg er usikker på om den skal inn i det hele tatt. Motor i en slik løsning, uavhengig av hva det blir, MÅ stå på utsiden av rommet, IKKE i rommet. DET er jeg ihvertfall sikker på... Resten er usikkert... hmm.

Stapedius: da er det bare å gå inn i hjemmesiden til kinoen og se på sluttresultatet av filmplakatene! Det som kan vurderes i neste runde, er å legge en mørk farge som ramme rundt plakaten... (altså kjøres størrelsen på selve plakaten ned litt)

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •