JR's "nye" hjemmekino prosjekt - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 197
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende tråd Er selv i startfasen av min kino og deler entusiasmen med deg

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Lykke til!

Det jeg har lært er at forarbeid er halve jobben (vær 80% sikker på hvordan du vil ha det FØR du starter). Brukte vel 6 mnd med reserach (avforum bla) og design før jeg kom igang.

En ting er sikkert, og det er at AV entusiaster og festløver har en ting til felles og det er ..................... LAKENSKREKK!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på tråden din først nå, og dette blir spennende ja. Fett utgangspunkt, både med tanke på rom, men også AV komponenter. "Om eg var ein rik mann...."

Skal ditto følge med på din prosess... LYkke til!

PS! "I starten av..." er vel å være beskjeden ;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    PS! "I starten av..." er vel å være beskjeden ;-)
    Jeg tenkte mest på selve arbeidene. Men som du sier er planleggingen viktigst og skal man få et godt resultat bør man ha brukt god tid på dette. Jeg startet å fatte interesse for hjemmekinomuligheten omkring 5 år siden da jeg faktisk kjøpte mine B&W 803 sammen med Denon sine referanseprodukter DVD A1 og AVC-A1SR. Dette i troen på at jeg ville realisere drømmen innen rimelig tid. Vel, vel. 5 år senere er jeg altså i gang med denne realiseringen. Så ja, i startfasen av selve utførelsen. Men nei, drømmene og planleggingen har vært der svæært lenge

Moro!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der ser du. TTT. Sånn er det bare.

Men når du kommer i gang og ser enden er nær, så kommer det store spørsmålet; Hva gjør jeg når alt er ferdig?

Men takk og lov, det står det ikke stille i denne AVerdenen, så det er alltid noe å ta tak i. Akustikk f.eks....

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder akustikk vet jeg ikke all verden.. Burde man tenke på dette i forkant eller er det greit å justere senere?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder akustikk vet jeg ikke all verden.. Burde man tenke på dette i forkant eller er det greit å justere senere?
    DET tar jeg i etterkant, for slik jeg har forstått det så er dette basert på lydbildet du har/får...

Men det er mulig noen kan dele av dette også her på forumet :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, noen bilder da ;-)

Holder på med min DIY veggplate for AV koblinger.

Denne er kledd i sort molton, og her skal alle skjulte kabler termineres. Den består at 6 jorda stikk, og 2x3 Euro kontakter.

I tillegg kommer det inn 7 x høytalerkabler, 2 x doble phono til Sub'er, Satelitt, RJ45, HDMI, Komponent og en egen for Media Server med USB og HDMI.

Legger ved 3 bilder av Komponent, HDMI og USB.

Alt er tatt fra Elko Plus serien i sort, det er standard senterplater som jeg har tilpasset selv :-D

Brukt opp mot et ukesverk for å ferdigstille denne, og ennå mangler phono til Sub pga leveringsproblemer...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke bare JR og jeg som preiker i denne tråden nå da? Kom igjen folkens!!! Dette blir rått!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke bare JR og jeg som preiker i denne tråden nå da? Kom igjen folkens!!! Dette blir rått!
    Ser slik ut, så jeg preike litt i din jeg da...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å legge opp en kommentar, holder jeg nå på å maler. Det blir fint, noe mørkt, men tror sluttresultatet blir strålende.

Har "wallplate" 90% ferdig, mengler bare en sentralplate for satelitt kontakt, samt venter på noen phono plugger for å lage ferdig sub tilkobling. Treg elektriker.

Apropos sub er jeg i ingenmannsland som dere kan se av tråden under HT. Har lyst på in-wall -> det blir for dyrt med de løsninger som finnes nå (eller for spedt) -> Kikket på Klipch, REL, SVS, XTZ, Velodyne, Focal m.m. men kan ikke bli klok på hva som blir best hos meg :?:

Kanskje jeg må starte en DIY tråd for in-wall sub, med referansetrykk i mini SVS land?????

Nei, nå må jeg ned å spikke litt til....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med en liten oppdatering...

Da har jeg endelig fått lagt på all malingen som skal til :-) Mangler fortsatt å rette kanter mellom tak og vegg, men dette er pirk som jeg tar litt innimellom.

Veggene har blitt latte mørk, lyskasser er i egen blandet maling (brun som er lyset opp noe med hvitt pigment) og taket er sort matt 10.

Legger ved noen bilder som viser resultatet så langt.

For de av dere som hadde det gøy med kabelsalaten underveis, har jeg lagt ut et bilde av hvordan det ser ut bak i taket, med inspeksjonsluke og 3 uttak for strøm, hdmi og komponent.

OG, siste bildet viser min "modding" av BenQ PE7700 fra hvit til sort. Oh yeah!

Så får vi se om Posten er effektive i dag, slik at jeg kan hente ut 7 stykk Klipsch in-wall THX høytalere slik at jeg har noe spennende å finne på i kveld :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Apropos sub er jeg i ingenmannsland som dere kan se av tråden under HT. Har lyst på in-wall -> det blir for dyrt med de løsninger som finnes nå (eller for spedt) -> Kikket på Klipch, REL, SVS, XTZ, Velodyne, Focal m.m. men kan ikke bli klok på hva som blir best hos meg :?:

Kanskje jeg må starte en DIY tråd for in-wall sub, med referansetrykk i mini SVS land?????
    DIY tråd er skrinlagt i påvente av ett stykk Klipsch RT-10d som er i posten :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jihaaaa!

"my precious"...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da fikk du altså noe å drive med i kveld? Moro moro!. Skal bli artig å høre hvordan sounden blir

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da fikk du altså noe å drive med i kveld? Moro moro!. Skal bli artig å høre hvordan sounden blir
    Nok å gjøre ja. Må lage hull i veggen og male HT. Blir nok ikke bare i kveld desverre :-( Men kanskje i morra :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trouble in paradise...

Når jeg skulle ta hull på veggen bak, fikk jeg en snikende følelse av at noe ikke stemte. Hm...er det 10 cm dypt for HT min her da? Måle og mål. Neiiiiiiiiiiiiiii. 8,7cm dypt. Horfor? Joda, denne veggen stod fra før av, har kun flyttet den. Antok at den hadde samme mål som sidevegger og front, men nei da! Hva skjedde ned Norsk Standard i snekkerfaget. F...

Så, alternativer, alternativer... hm...

Jo, 2 alternativer:

A. Siden det er satt på hull til HT allerede, kan jeg flytte bakveggen (altså på den siden som flukter mot rom i bakkant). Må altså fores ut minimum 1,5 cm for å få plass til HT og isolasjon. 1 dag merarbeid.

B. Bruke vegg som den er, og fore ut HT med en list på 1,5cm x 1,5cm (alt 1,5x2,0). Da blir den stikkende ut 1,5cm fra veggen.
    _ _ _

A. Blir nok best rent designmessig
    B. Blir enklest

Hm... Ka skja ein gjer?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingeniøren...

Da ble det alternativ 3! :-D

Tok hull på yttervegg, satte inn HT, og hva skjedde? Jo, den ligger 2 mm dypere enn det veggen flukter. I tillegg har jeg 5 gipsplater til overs, så da legger jeg bare disse rett utenpå yttervegg, og vips så var den saken biff (som forøvrig skal fortæres i kveld!)

Ned på Maxbo for lister. "Vi snakkes".

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moment!

Siden resten av familien er hos svigers, går det fromover om dagen ;-)

Har nå satt inn mine statuer av noen Klipsch in-wall høyttalere, og begynt å male listverk. Legger ved bilder ved stopp i arbeidet kl. 20.03...

God lørra :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine løsninger du velger JR. Synes du er kommet godt i gang nå. Har du alle komponenter for øvrig, så det snart blir test?

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •