Andreas21 nye hjemmekino. Epson TW9300 på plass. - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  14
Side 67 av 73 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1458
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har tatt noen nye bilder av hvordan det ser ut her nå, ikke så bra bilder, men bedre enn sist. Frontene og senteren er bestilt i sort og kommer i løpet av et par mnd.

-front-jpg -sitteplasser-jpg -chewbacca-jpg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt 3 ledige plasser på søndag om en uke så det er bare å melde seg på.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg sender ut PM med adresse og annen info når vi nærmer oss litt mer, så det kommer om ca en uke. Regner med å begynne rundt 12 begge dager, hvis det passer for alle.
    Det var min biologiske klokke som var én uke ute av sync, så jeg tenkte et øyeblikk av det var lørdag denne helgen.

De nye bildene du har tatt ser jo bra ut dem, ser ikke ut som du trenger så veldig mye hjelp til å ta bilder
    Sist endret av kenti; 03-23-2014 kl 19:30

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det er fortsatt 3 ledige plasser på søndag om en uke så det er bare å melde seg på.
    Lekkert rom, skulle gjerne vært på demo men du bor på feil kant av landet
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Det var min biologiske klokke som var én uke ute av sync, så jeg tenkte et øyeblikk av det var lørdag denne helgen.

De nye bildene du har tatt ser jo bra ut dem, ser ikke ut som du trenger så veldig mye hjelp til å ta bilder
    Har trent litt, men dine ser mye bedre ut. Jeg skjønner basisen ved foto og vet hva de forskjellige innstillingnene gjør og trenger trening og erfaring for å få det bra, ikke lett å ta bilder i en batcave.

Men ta med kameraet er du snill så kan vi utveksle litt erfaring og du kan gi meg et lite kurs.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,078
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo riktig så flott ut, Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det AK!

Da har Vebbis og brodern måtte melde forfall, så hvis TorTorden og Honning vil komme på lørdag i stedet så tar vi en demo denne helgen. Starter kl 12.00. Har litt trøbbel med å se mine sendte PM så fint hvis dere kan bekrefte her og på PM, så sender jeg adresse og telefonnummer til de som ikke har vært her før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag går fint for meg, hadde nok også vært bedre enn søndag for min del.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,097
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett den kinoen ja, men det passer desverre dårlig den helgen. Kanskje ved en senere anledning...
    Høyttalere: Klipsch RF7mk1, Klipsch RB75, Klipsch RS7, Klipsch RC7, 2x klipsch Rf5, Monitor Audio radius 250HD, 8x12' subb
    Elektronikk: Marantz AV8001., Cary cinema 5. Lexicon gs7. PS3
    Bilde: JVC DLA950 og Dreamscreen 129' Cinescope rammelerret.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan vel komme på lørdag jeg og :-)

Og ja skal huske og spørre om 'de'
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Skulle gjerne sett den kinoen ja, men det passer desverre dårlig den helgen. Kanskje ved en senere anledning...
    Nå ser det ut som om det blir en demo 26 april også så da kan du jo melde deg på der...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da kommer disse på lørdag og jeg avlyser søndag og tar en ny demo 26 april.

TorTorden
    TomasOslo med 2 kompiser
    Kenti
    Honning

Vi begynner kl 12.00 og holder på så lenge det tar, jeg er alene hele helgen og har god tid. Tar først en seanse så tar vi en pause med noe mat og drikke og så en seanse til. Dere som skal komme får si fra hvis dere ikke har fått adresse og telefonnummer da jeg ikke har helt oversikt og ikke kan se hvem jeg har sendt PM til akkurat nå.

Jeg setter sammen en demoliste vi skal gå igjennom i 2D og så tar vi 3D til slutt hvis det er noen interesse for det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg satt opp demo lørdag 26 april og det er allerede 4 påmeldte.

Vebbis og brodern.
    Sirant og kompis.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar turen den 26. april også hvis det er plass

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god Saarg og da er det fullt den dagen også: Regner med å begynne kl 12.00 da også, kommer med mer info nærmere.

Lørdag 26.4.14

Vebbis, brodern og kompis
    Sirant og kompis
    Saarg
    Sist endret av Andreas21; 03-26-2014 kl 16:25

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for enda en flott demo, og som man sikkert skjønner må vw1000 og bildene den tryller fram bare oppleves.
    Selv har jeg måttet se den to ganger :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk besøket alle sammen, de som er medlemmer her må gjerne skrive noen ord om hva de syns.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for demoen i dag!

For å starte med en digresjon; det er alltid like hyggelig å møte likesinnende på slike sammenkomster. Nå er det en stund siden sist gang jeg var på en hjemme-demo, men det var fortsatt like hyggelig

Så til demoen, hvor det var bilde/kino-demo stod på agendagen. Det ble en god del 2D-klipp som Andreas på forhånd hadde planlagt og lagt på disk, samt litt 3D og til slutt 4K.

Andreas startet med 2D, som også var viet mest tid denne dagen. Og det skjønner jeg godt med tanke på hvilke gnistrende bilder som Andreas klarer å trylle fram i kinoen sin. Det ble vist klipp fra blant annet Oblivion, Tron, Transformers 3, Art of flight, Avatar, Hobbiten, Narnia, Star trek, Finding Nemo og Batman i 2D (Andreas kan sikkert fylle inn de jeg har glemt). Vi fikk også demonstrert hva Motionflow gjør med bildet, som ikke er rent lite når det gjelder spesielt skarphet/oppskalering.

Andreas sier at han ikke ser så mye 3D, og det kan jeg godt forstå med den ekstreme dybden og 3D-følelsen man får i bildet med VW1000. Som han selv sier kan dette kalles 2,5D, og det er jammen ikke tull. Det er nesten litt vanskelig å sette ord på, men jeg har ikke opplevd et bilde som er så skarpt, med så god fargegjengivelse og detaljer tidligere. Det er også et av veldig få ganger at jeg ikke har reagert negativt på aktiv interpolering der det er brukt. Her tilførte det bildet den ekstra skarpheten og flyten uten at det ble helt "såpeopera".

Det ble også en pause etter 2,5D-demoen med pizza og brus, noe som fungerer veldig fint med en slik gjeng på besøk. Andreas klarte også å lage pizza selv uten å ringe kona

Etter litt spising og prating gikk igjen turen ned i kinoen for å teste 3D og 4K. Først ut var 3D, og her ble det vist Avatar, Finding Nemo og ikke minst Sammys Eventyr. Og for å si det slik, det at Andreas ikke ser så mye 3D har neppe veldig mye med kvaliteten å gjøre, selv om man mister litt i forhold til fargegjengivelse, lyd og kontrast i forhold til 2D. For også her briljerte VW1000 i mine øyne. Nå skal det sies at 2D i denne kinoen er så ekstremt bra at overgangen til 3D ikke blir like stor som i en hjemmekino med "normal" projektor. Sammys Eventyr er jo ekstremt morsom å demonstrere i 3D, og her var det flere som satt å lo under demoen; ikke så rart med de ekstreme popout-effektene som denne filmen byr på. Her var det som man nærmest kunne ta på det som kom ut av skjermen

Vi avsluttet med noen klipp i 4K som ble avspilt fra en MacBook Retina. Her ble det vist noen demoklipp fra LG og Sony, samt en timelapse fra Vancouver. Det er ingen tvil om at dette var helt rått bildemessig, selv om det kun var demomateriale med ekstremt fokus på detaljer. Jeg håper virkelig dette blir mer tilgjengelig etterhvert, for dette er veien å gå. Med et skikkelig utvalg på 4K hadde nok ikke et evt tap av 3D vært et veldig stor savn, selv om jeg personlig liker å se 3D i egen kino, men nå har jo ikke jeg en 4K-projektor heller.

Nå ble det ikke testing av musikk, da det nok for alle var nok av inntrykk da vi var ferdig for dagen etter snaue seks timer. Men filmlyden hos Andreas var det lite å utsette på. Alt låt sømløst og bra, med skikkelig skyv i bånn. Jeg ble spesielt imponert over lyden og effektene bakover i rommet må jeg si. Rommet i seg selv er også en skikkelig hjemmekino med 100% lyskontroll (sett bort fra Dolby-skiltet når man sitter på rad 2 ). De nye stolene dine var veldig behagelig å sitte i også må jeg legge til!

Tusen takk for en veldig hyggelig demo, der i allefall jeg har fått meg en soleklar referanse når det gjelder bildekvalitet!

// Kent

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige ord kenti og TorTorden.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vist utklipp fra ulike filmer, bruke du et program for å lage utsnitt av filmene slik at du kunne lage en sammenhengende spilleliste? Å sjonglere med 14 BD plater i en demo igjennom menyer og reklame er lite proff (men sånn BD-produsentene egentlig vil at vi skal gjøre det).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Side 67 av 73 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •