Andreas21 nye hjemmekino. Epson TW9300 på plass. - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  14
Side 64 av 73 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 1458
    Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt artig også at han "zombie10k" over hos AVS observerte det samme som deg.

Ingen tvil om at JVC er kontrast kongen. Men vinner den også på detaljer i mørke scener, hvem av de tre vasker ut detaljer i mørke scener først. Er JVC også best her. Eller det kanskje noenlunde likt blant de 3 ?

Når det gjelder lumens, oppfattes JVCèn som vesentlig mindre lys svak, enn de andre ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    JVC er ekstremt god på detaljer i det mørke, og det inkluderer detaljer i 3D. Så litt på Gravity i 3D i stad og der er stjernehimmelen i 3D "klar som natta" på JVCen, helt rått.......

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Litt artig også at han "zombie10k" over hos AVS observerte det samme som deg.

Ingen tvil om at JVC er kontrast kongen. Men vinner den også på detaljer i mørke scener, hvem av de tre vasker ut detaljer i mørke scener først. Er JVC også best her. Eller det kanskje noenlunde likt blant de 3 ?

Når det gjelder lumens, oppfattes JVCèn som vesentlig mindre lys svak, enn de andre ?
    Nei, den vinner ikke på detaljer i mørke scener, der er faktisk VW1000 hakket bedre. I veldig mørke scener vinner den (X500) på sitt overlegene sortnivå, detaljniva der kan også VW1000 være noe bedre i noen tilfeller da X500 er helt på grensen til crush, men VW1000 har litt mer grånivå sammelignet med X500 i de aller mørkeste scenene. VW500 er vel den som kan vaske ut detaljer først, men det er ikke noe som er noe problem bare det er den som har det gråeste sortnivået av de tre. Det skal legges til at X500 henter mesteparten av forspranget sitt i de aller mørkeste scenene pga den nye irisen, uten bruk av iris på Auto 2 er forskjellen mye mindre, men fortsatt en liten fordel JVC. And lys, med ny pære på alle 3 vil JVC virke ganske lyssvak i forhold til de andre.

zombie10k er vel en helt vanlig mann med litt over gjennomsnittet interesse for projektorer akkurat som jeg han også...
    Sist endret av Andreas21; 02-13-2014 kl 21:54

Active J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post

zombie10k er vel en helt vanlig mann med litt over gjennomsnittet interesse for projektorer akkurat som jeg han også...
    Joda, var ikke ment som forkleinelse for noen Var mer det at man snakker om to forskjellige personer med forskjellige produksjons batcher osv, og litt ulike kinorom. Men alikevell kan verifisere noenlunde samme resultat.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Joda, var ikke ment som forkleinelse for noen Var mer det at man snakker om to forskjellige personer med forskjellige produksjons batcher osv, og litt ulike kinorom. Men alikevell kan verifisere noenlunde samme resultat.
    Jeg skjønte det og med den stjernen zombie10k har på AVS er det vel en grei + for meg å se det samme...

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nærmest bestemt meg for å gå for sony500, men etter å ha lest denne testen så er jeg veldig usikker på om den er verdt prisforskjellen kontra jvc500. Ser du gir den veldig god kritikk i omtalen din.
    Er stor tilhenger av plasma tv og synes godt sortnivå er viktig.
    Ser du tester på 3 m bredt lerret, jeg har tenkt å bruke prosjektoren på 3.3 m bredt lerret så da kan vell lysstyrken bli et problem?
    Kommer ikke til å bruke den til 3d
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Hadde nærmest bestemt meg for å gå for sony500, men etter å ha lest denne testen så er jeg veldig usikker på om den er verdt prisforskjellen kontra jvc500. Ser du gir den veldig god kritikk i omtalen din.
    Er stor tilhenger av plasma tv og synes godt sortnivå er viktig.
    Ser du tester på 3 m bredt lerret, jeg har tenkt å bruke prosjektoren på 3.3 m bredt lerret så da kan vell lysstyrken bli et problem?
    Kommer ikke til å bruke den til 3d
    Med den lerretstørrelsen er VW500 et bedre valg enn X500, og VW500 har langt i fra dårlig sortnivå.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans F1.1 og 2.3C er solgt og muliggens blir også 2 par F5R (surround) også solgt i dag, hvis ikke blir de lagt ut for salg. På vei inn er Swans 1.1A og en ny 2.3C og 2 par med 2.3R+. Jeg er så godt fornøyd med Swans og servicen fra Soundwave at jeg fortsetter med merket, selv om det er lenge før frontrekken kommer får jeg låne en heftig rekke av Soundwave mes jeg venter. 2.3R hadde han på lager.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her lukter det ny demotur etterhvert Blir spennende å lese og se bilder.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig. Hva låner du mens du venter? Vi brukte Swans på Landstreffet for mange år siden. Sammen med SVS så trykka det hinsides, samtidig som det var "fløyelsmykt".

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja eneste du har igjen nå fra forrige demorunde er vel nå da effekt forsterkere, subber og vw1000
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får lånt meg 2.6+ fronter og en 2.3C senter og så får jeg inn de nye surroundene på mandag og det blir 4stk 2.3R+.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Stilig. Antar at det er nye elementer som skiller mellom de gamle og nye? Eller er det noe mer?

Grattis, alltid moro med nytt utstyr

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Stilig. Antar at det er nye elementer som skiller mellom de gamle og nye? Eller er det noe mer?

Grattis, alltid moro med nytt utstyr
    Takker!

Senter blir helt lik, og det er ny mellomtone/diskantløsning/delefilter på 1.1A og surroundhøyttalerene blir toppmodellen til Swans.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått på plass en del nye ting i kinoen + at jeg har fått låne en frontrekke av Soundvawe til jeg får den nye. Så nå har jeg Swans 2.6 fronter, 2.3 senter, 2.3 surround og de samme gamle presence. Har også fått inn en ny 3 seter på første rad og den nye Divani 3 seteren fra IMG ser og føles meget bra ut.

Etter en innspillingsrunde kjørte jeg en full kalibrering i går og jeg kan med sikkerhet si at jeg aldri har hatt så bra lyd i kinoen før.

Bilder kommer kanskje...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende saker!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått på plass en del nye ting i kinoen + at jeg har fått låne en frontrekke av Soundvawe til jeg får den nye. Så nå har jeg Swans 2.6 fronter, 2.3 senter, 2.3 surround og de samme gamle presence. Har også fått inn en ny 3 seter på første rad og den nye Divani 3 seteren fra IMG ser og føles meget bra ut.

Etter en innspillingsrunde kjørte jeg en full kalibrering i går og jeg kan med sikkerhet si at jeg aldri har hatt så bra lyd i kinoen før.

Bilder kommer kanskje...
    Så du skal ikke klinke til med 2.6 rett og slett altså? :-)

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Med den lerretstørrelsen er VW500 et bedre valg enn X500, og VW500 har langt i fra dårlig sortnivå.
    Til uka blir det tur til avshop for henting! Endelig
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Til uka blir det tur til avshop for henting! Endelig
    Grattis med en super PJ!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et dårlig bilde av sofaen og to av bakhøyttalerne skal se om jeg får tatt et ok bilde av frontrekken snart.

-img_5612-jpg

Side 64 av 73 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •