Andreas21 nye hjemmekino. Epson TW9300 på plass. - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  14
Side 56 av 73 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1458
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Gleden var på vår side Du får svippe en tur til Kongsberg før McIntosh-riggen leveres
    Det hadde vært kult, men skulle ikke den levers til meg?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en herlig demo i dag Andreas. Like hyggelig som alltid.

For et fantastisk bilde du har der, sykt rått. Og lyden å, er etter mine ører, også meget bra. Misunner deg den kinoen din der.
    Fantastisk bilde og lyd, krydret med stilige figurer i rommet å.

Synd jeg ikke blir ferdig her i kjelleren selv på en stund, så da får jeg prøve å selge min pj. Desverre så blir det slik.

Men takk igjen, kommer til å sitte lenge den demoen der ja.

ynwa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Hyggelig å ha deg på besøk.:-D
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny flott reportasje! Man får ikke mindre lyst på VW1000 etter å ha lest gjennom dette

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet noe nytt og spennende på 3D brille fronten, eller har du gitt opp 3D?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Gratulerer med ny flott reportasje! Man får ikke mindre lyst på VW1000 etter å ha lest gjennom dette
    Det skjønner jeg godt, er jo akkurat som man er i filmen med de, er så sykt bra bilde, trur man bare kan strekke ut armen, å ta på de.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har det kommet noe nytt og spennende på 3D brille fronten, eller har du gitt opp 3D?
    Har ikke gitt opp 3D, men bare rydder opp i brilleskuffen.

Og så har jeg kjøpt meg 6 par av de nye Xpand Lite IR brillene som kom på markedet denne uken. Testet de når jeg var og så Sim2 Lumis 3D-S og det er de beste aktive 3D brillene jeg noen gang har testet. I tillegg så er Sim2 Lumis den beste 3D fremviseren jeg noen gang har sett.8)
    Mvh Andreas

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig venter jeg på "wrap around" briller slik at en ikke ser innfatningen like mye som brillene. Lite høres ut som en god ide da en fort får søkk i nesa av nåværende briller.

Fortell gjerne mer om Lumis (ikke at det er aktuelt med pj til nesten 400K kr, men alikevel)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo skrevet litt i "Skal jeg kjøpe LED" tråden, men kan gjenfortelle litt her.

I 2D er det ingen tvil i mine øyne at VW1000 er en mye bedre projektor som er skarpere, bedre sortnivå, bedre 3D dybde i 2D bildet, virker mer dynamisk osv. I 3D er Lumis noe bedre mye pga høyere lysstyrke som jeg ser på som meget viktig i 3D den takler også bevegelse bedre enn VW1000 i 3D(triple flash har kanskje noe å si der?), men forskjellen er ikke så stor i 3D som i 2D. Og 2D er det jeg ser på i 95% av tiden så jeg har mest fokus det og det ville blitt en veldig dyr løsning med VW1000 til 2D og Lumis 3D-S til 3D.8)
    Mvh Andreas

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott reportasje i bladet...
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for en fantastisk demo i går Andreas! Veldig flott å få komme på besøk. Vi brukte sikkert minst halvparten av tiden til å snakke og det var meget interresant og lærerikt å snakke med en så ivrig entusiast som Andreas.

Da vi kom ned til kjelleren fikk jeg først se kjellerstuen som var den forrige kinoen. Den var nå fint hvitmalt og med en liten 65”tv . I taket hang et 106” grått nedtrekkslerret og lengre bak i rommet en hvit HW50 i stil til rommet. Andreas fortalte senere at han hadde sett “De fem legendene” (Rise of the guardians) dagen før sammen barna i denne kinoen. Fikk en demo av denne filmen i hovedsalen og det var vanvittig hvor bra dynamikk den hadde i kombinasjon med VW1000. Må få sett den sammen med mine barn hjemme senere.

Over til hovedsalen fikk man en utrolig god atmosfære. Med lys påslått kanskje noe varmere lys og enda triveligere enn det jeg har sett på bilder. Veldig stilige figurer og utstyret var selvsagt top notch. Akustikk/diffusor-paneler har kommet opp i førsterefleksjon på sideveggene siden reportasjen i Watt.

Projektoren var allerede varmet opp da jeg kom og varmepumpen sørget for veldig behagelig temperatur i rommet. I sommertemperatur var den visstnok minst like viktig til kjøling, med tanke på varme fra utstyr/komponenter, personer i rommet og varmen utendørs.

Da vi satt oss ned i kinostolene hadde Andreas en egen mappe på harddisken med egnede demofilmer. Åpningen på “The Art of Flight” passet utrolig godt til å demonstrere surroundlyden i 11.2 systemet til salen. Omringet av supergod kinolyd. Jeg liker veldig godt lyd men er nok enda mer ivrig på bilde så gledet meg skikkelig til å få oppleve VW1000. Så allerede i Oppo-menyen at teksten var mye krispere enn med 1080-projektor. Fjellandskapene i “The Art of Flight” hadde en vanvittig fin dynamikk med både veldig sterke lyse deler i bildet og veldig mørke samtidig og alt derimellom. Jeg har sett fra før at denne filmen har en veldig god bildekvalitet men her ble bildet enda mye mer detaljert og klart. Jeg har lest litt for lite om Sony og fikk demonstrasjon av Reality Creation. (har nok lest ordet men ikke sett det før nå) Andreas forklarte som jeg har lest om i ettertid at Sony prøver å hente tilbake detaljer i bildet som går tapt da man komprimerer filmer for å få de ned i Blu ray-størrelse. Så tydelig at detaljer kom bedre frem og bildet ble klarere. Projektoren var stilt inn på skarphet 0 og mer var ikke nødvendig med RC, Lumagen og Darbee, selvsagt med 4K-projektor og meget god optikk.

Det som kjennetegnet bildet i tillegg til den gode oppløsninegen var en overlegen dynamikk og utrolig god dybde i bildet. Og noe som for meg var minst like viktig som RC var Sonys Motioflow. På instilling low (som Andreas brukte) ble bevegelse i bildet langt bedre og på off synes jeg det ble mye dårligere og hakkete. Er sikkert noen som liker den av men det forstår jeg nesten ikke, kan forstå at high blir for mye og det minnet veldig om Hobbiten med 48fps og bildebevegelse som på en del tv-er som ser ekstra glatte ut og kanskje litt speedet opp på et vis. Var faktik litt stilig det også selv om mange kanskje vil foretrekke setting low. Andreas sa at lillebror HW50 også har MF så det synes jeg må være et stort pluss i forhold til min JVC.

Vi så klipp fra ulike filmer i både 16.9 og i bred 1:2.35 “Pirates of the Carribean” så vi i både 2D og 3D. Her vil jeg si at 4K oppskaleringen gjorde at 3D bildet ble mye bedre enn Avatar i 3D da jeg så den på kino noen år tilbake. La heller ikke merke til Crosstalk.

Igjen vil jeg si det at “Rise of the Guardians” som ikke lå i demomappen så utrolig flott ut på denne projektoren. Perfekt for å vise dynamikken som ligger i maskina.

Inspirert og veldig glad for at jeg fikk lov til å komme på besøk.:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å ha deg på besøk og bra at du likte det du så og hørte.:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid hyggelig å besøke Andreas.
    En meget hyggelig gutt, som kan mye, så tiden flyr gjerne fort, når man er der ja .

YNWA

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo.

Kommer hjerne innom en gang, om du vurderer en ny demo en gang! Leste watt og fikk veldig lyst til å oppleve herligheten også.
    Bor ikke lange biten unna deg, vet du.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende jeg inviterer til demo igjen i løpet av våren så du får følge med i tråden her.:wink:
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det kan hende jeg inviterer til demo igjen i løpet av våren så du får følge med i tråden her.:wink:
    will do!!

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt den store ære av å ha fått en demo i det som må være en av de kinoene i Norge som har best bilde. Forventningene til denne demoen var store og jeg må bare begynne med å si at kinoen virkelig levde opp til forventningene.

Når vi kom til Andreas så var alt klart for demo og vi satte oss godt tilrette i kinosofaene. Kinorommet var veldig behagelig med mange flotte figurer og dekorasjoner. Høyttalerene er kanskje enda litt mer majestetiske i virkligheten enn inntrykket man får på bilder. Når lyset ble slukket så ble det helt utrolig mørkt, noe som jeg personlig likte veldig godt og som jeg sannsynligvis kommer til å prøve å oppnå i min egen kino også. Når bildet fra den første filmen ‘’Art of the flight’’ åpenbarte seg på lerretet var det helt tydelig at dette var noe spesielt for bedre bilde enn dette har jeg ikke sett noen steder og det blir nok lenge til neste gang jeg får se det igjen. Det er en helt utrolig dybde i bildet som nesten kan sammenlignes med 3D eller for den saks skyld virkligheten. Andreas viste også hva Sonys Reality Creation gjør med bildet og man kunne tydelig se forskjell.

Det å ha demo filmer på Hard disk viste seg å være veldig bra og sparte oss for mye tid med loading av filmer. Vi så gjennom flere klipp fra forskjellige filmer og uten unntak så var det imponerende.

Etterhvert var det tid for å se på litt 3D materiale og dette imponerte like mye som alt annet. Jeg satt på andre rad og når vi så ‘’Sammys eventyr’’ som er en animert barne film med ekstreme 3D effekter så fløt flere av figurene rett over hode på de som satt på første rad.

Lyden var også veldig bra og stod i stil til bildet, helt klart at Swans / SVS kombinasjonen formidler lyd intrykkene på en formidabel måte.

Til slutt vil jeg bare takke Andreas for en fantastisk demo og for at han deler sin bilde / prosjektor viten med oss andre. Vi koste oss alle sammen, min bedre halvdel var også veldig imponert og forhåpentligvis så vil denne demoen gi meg mer spillerom ved innkjøp / design i min egen kino. Jeg vil også takke for handelen av Dreamscreen sofaen er veldig god å sitte i og kommer garantert til å bli flittig brukt hjemme hos oss når kinoen blir ferdig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, hyggelig å ha dere på besøk!:grin:
    Mvh Andreas

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Alias; å få besøke denne kinoen var virkelig en opplevelse. Rommet var utrolig gjennomført og akkurat som Alias skrev, så ble det totalt svart da lyset ble slått av. Har lest dette før, men var ikke klar over at effekten var såpass drøy.

De kolossale Swansene var større enn jeg hadde ventet og spilte utmerket sammen med resten av utstyret. Bildekvaliteten var jo et kapittel for seg selv og imponatorfaktoren trør godt til her. Jeg tror det meste har blitt sagt om bildet her, så det eneste jeg kan tilføye er at vi alle ble mektig imonert. Det inspirerte meg også til å gjøre noen små, men nyttige justeringer med min egen projektor som gjorde et positivt utslag.

Og ikke minst, verten selv;
    Utømmelig av informasjon og relatert kunnskap. Et meget hyggelig bekjentskap.

Takk for opplevelsen, Andreas21!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg inviterer til demo i min kino 8 og 9 juni med plass til 5 stk begge dager.
    Mvh Andreas

Side 56 av 73 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •