Andreas21 nye hjemmekino. Epson TW9300 på plass. - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  14
Side 52 av 73 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1458
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har en tendens til å passe litt dårlig for meg de dagene disse demoene blir satt opp. Håper på muligheten for en audiens utenom det fastlagte programmet likevel
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det har en tendens til å passe litt dårlig for meg de dagene disse demoene blir satt opp. Håper på muligheten for en audiens utenom det fastlagte programmet likevel
    Du er alltid velkommen hit Einar.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil først og fremst takke for en meget hyggelig demo i går kveld. Alltid trivelig å hilse på likesinnede og når Andreas er gjestfriheten selv kan det jo ikke gå galt - også hyggelig å hilse på Millmaker. Når det gjelder kinoen var det utrolig tøft å endelig å få se og ikke minst hørt den, etter å lest om den og sett bilder av den i en "evighet".

Vi startet seansen med Avatar og diverse andre godklipp i 2D og jeg har aldri sett så vannvittig bra bilde før. Bedre enn hva jeg trodde var mulig. Enorm dybde i bildet, og spesielt avatar og art of flight syns jeg var stilig å se.

For meg var det første gang jeg fikk sett 3D og jeg hadde aldri trodd at det kunne være så stilig. Pirates i 3D, Avatar samt en animert film (sammy's eventyr?) var alle for meg en meget god opplevelse. Bare synd at jeg debuterer på topp niva, da andre projektorer antageligvis er en stor nedtur iforhold til hva vi fikk oppleve igår kveld. Vi fikk også kikket litt på 4K materiale, men det var litt som Andreas sa - ikke så utrolig spennende - da sony'en gjorde en fantastisk jobb med oppskalering av blu-ray slik at forskjellen ikke ble så stor, ihvertfall ikke på Timescapes. Husker ikke helt hva teknologien het, men gjorde ihvertfall underverker.

Kinoen syns jeg hadde akkuratt perfekt størrelse mtp på lerret, sofaer og alt - kan se for meg at man kan ha mange timer med hygge i den kinoen. Personlig syns jeg også det var gøy å se på swans frontene, da jeg er på utkikk etter noe nytt - men ser at disse blir altfor store i mitt rom.

Takker igjen for demoen, og anbefaler alle som som får muligheten til å se denne kinoen og projektoren i virkeligheten, om å benytte seg av den.

Ps; glemte å spørre deg i går, men er det noe spesiell grunn til at du har bygd opp subbene dine ett lite trinn?

- SirAnt

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Vil først og fremst takke for en meget hyggelig demo i går kveld. Alltid trivelig å hilse på likesinnede og når Andreas er gjestfriheten selv kan det jo ikke gå galt - også hyggelig å hilse på Millmaker. Når det gjelder kinoen var det utrolig tøft å endelig å få se og ikke minst hørt den, etter å lest om den og sett bilder av den i en "evighet".

Vi startet seansen med Avatar og diverse andre godklipp i 2D og jeg har aldri sett så vannvittig bra bilde før. Bedre enn hva jeg trodde var mulig. Enorm dybde i bildet, og spesielt avatar og art of flight syns jeg var stilig å se.

For meg var det første gang jeg fikk sett 3D og jeg hadde aldri trodd at det kunne være så stilig. Pirates i 3D, Avatar samt en animert film (sammy's eventyr?) var alle for meg en meget god opplevelse. Bare synd at jeg debuterer på topp niva, da andre projektorer antageligvis er en stor nedtur iforhold til hva vi fikk oppleve igår kveld. Vi fikk også kikket litt på 4K materiale, men det var litt som Andreas sa - ikke så utrolig spennende - da sony'en gjorde en fantastisk jobb med oppskalering av blu-ray slik at forskjellen ikke ble så stor, ihvertfall ikke på Timescapes. Husker ikke helt hva teknologien het, men gjorde ihvertfall underverker.

Kinoen syns jeg hadde akkuratt perfekt størrelse mtp på lerret, sofaer og alt - kan se for meg at man kan ha mange timer med hygge i den kinoen. Personlig syns jeg også det var gøy å se på swans frontene, da jeg er på utkikk etter noe nytt - men ser at disse blir altfor store i mitt rom.

Takker igjen for demoen, og anbefaler alle som som får muligheten til å se denne kinoen og projektoren i virkeligheten, om å benytte seg av den.

Ps; glemte å spørre deg i går, men er det noe spesiell grunn til at du har bygd opp subbene dine ett lite trinn?

- SirAnt
    Takker!

Filmen du lurte på heter Sammys Eventyr så du hadde helt rett, Sony VW1000 oppskalerer alt til 4K og i tillegg har de en funksjon som heter Reality Creation som gjør underverker med bildet. Subene står på Auralex Subdude for å prøve å minimere at bassen går igjennom vegger å tak (ikke at det hjelper så mye) samt at de strammer opp bassen en del.
    Mvh Andreas

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Millmaker på tur igjen, denne gangen hos Andreas21!

Ikke før er man kommet hjem fra en demo av den brutale råskapen til BEF, så dukker det jaggu opp enda en mulighet til å bivåne noe helt utenom det vanlige, sett i hjemmekino sammenheng her på bjerget.
    Denne gangen var det Andreas21 som sa seg villig til å åpne dørene sine og la likesinnede med samme interesse få et lite skue inn i hans hjemmekino. Igjen må jeg innrømme at det sitret litt i skrotten, vi snakker tross alt om det råeste som er å få kjøpt innen projektoruniverset såvidt meg bekjent. Ihvertfall var det snakk om å kunne få se noen klipp på Sony sitt nye vidunder, VW1000. Liksom for å "toppa heila driden" så er den nykalibrert av Gorm med strålende resultater utifra det jeg kunne lese meg til her i tråden.

Det var jo ikke annet å gjøre enn å sette seg i bilen igjen og sette kursen mot Drammen. Litt sent ute, så jeg innrømmer at det gikk litt kjapt innover, men hva gjør vel det? Tankene var jo hele tiden på hva man kan forvente seg av bilder allikevel, farten ble ikke ofret en tanke!

Dessuten så skulle jeg få oppleve en hel kino med bare Swans, som jeg jo selv er svak for. Men her snakket vi om F1.1, noen beist så store at mine egne F2.2 ser ut som pc-høyttalere i forhold!
    Nei, igjen var det bare å glede seg, det er utrolig snillt gjort å åpne dørene på denne måten uten å vite hva eller hvem som kommer å banker på døra.

Nok om det. Vel fremme i Drammen ble jeg IGJEN mottatt av en hund. Jeg ble litt skuffet hos BEF siden hunden var litt skeptisk til meg, men hos Andreas21 var det bare glede å spore! En herlig hund hadde familien som hilste velkommen den også! Sånn skal det være, da føler man seg velkommen selv også!!
    Andreas21 var også vennligheten selv, her følte man seg velkommen med en gang! Fru Andreas21, Mette hilste også på, nok en gang ei kone/samboer som tar imot fremmede med et smil og glede. Fantastisk hyggelig å oppleve slikt, takk begge to!

Vel inne så viste det seg at jeg var først ute, Sirant og Vebbis var rett rundt hjørnet så jeg snek meg ut på verandaen en tur. Jeg hadde nemlig skuet en fantastisk utsikt over Drammen by! Og den var fantastisk også, her har du jaggu fått deg en flott plass Andreas!! Strålende utsikt, og jeg tok meg selv i å tenke på sene kvelder med lys i Drammen by. Det må jo være fantastisk å se fra denne plassen!

Sirant og Vebbis ankom rett etter meg, og da var veien kort ned i kinoen! Alltid hyggelig å møte nye mennesker, og veldig hyggelig å hilse på Sirant også! Vebbis traff jeg jo hos BEF, men ny sveis gjorde at jeg ikke kjente han igjen med en gang! Andreas spurte om noen ville ha kaffe også, og de som kjenner meg vet jo at jeg ikke takker nei til en kaffe! Denne ble brygget og servert av Mette og smakte rett og slett nydelig! I den grad man rekker å nyte smaken av kaffe når man er plassert i kinoen til Andreas da...... jeg mener.......kaffe er jo ikke det første man tenker på når man sitter der! Men den kaffen var jaggu god!!
    Dessuten hadde Andreas fyllt opp kinoen med kalde bokser med brus, her var det bare å rigge seg til å kose seg!

Vel inne i kinoen ble jeg stående å suge til meg inntrykk. Her var det jaggu gjennomført! Ned til siste detalj sålangt jeg kunne se. De fleste som har fulgt tråden til Andreas har jo fått det med seg, men ting ser helt annerledes ut når man står der selv og sikler! Hvor hadde du forresten gjemt siklebøtta Andreas? Tror du kunne trengt det, sikkert ikke bare meg som blir stående å tenke ""fy fa.......er"!!
    Andreas gikk igjennom oppbyggingen av rommet og vi snakker rom i rom også her. Lite eller ingenting er overlatt til tilfeldighetene, og det værste er at ungene ligger vegg i vegg og sover! Fantastisk! Da vet man at man har lykkes, når noe slikt er mulig!
    Alt er mørkt/sort i dette rommet. Til og med de nydelige Swans høyttalerene er "voldtatt" med bekledning for å få vekk speilet som Andreas kalte det. Tanken bak det er jo å få alt så mørkt og sort som mulig, og når lyset går ned og teppet går opp så skjønner man hva Andreas mener.
    2 flotte kinorader er det i rommet, bakerste rad som seg hør og bør litt høyere oppe. Fantastiske 2,5 meter under taket og en bredde på 4,4 meter eller så bidrar til at rommet føles stort og luftig, selv om det er mørkere enn nøkken der. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke nøkken selv ville vært der, det er nesten for mørkt! Lengden på gode 6 meter bidrar jo bare til at dette er et fantastisk rom, alle som får muligheten til å oppleve dette må bare takke ja!
    Her er figurer i mange rare fasonger, og de er større enn man tror utifra bilder i tråden tidligere. Andreas liker å samle litt uvanlige ting han også, det gledet ihvertfall mitt hjerte. Jeg liker slike ting selv, og de passer så utrolig godt inn i et slikt miljø!
    Over midterste sete bak er det en hylle med et beist på. Det beistet heter Sony VW1000, og den er stor!! Linsa er jo nesten større enn felgene på bilen jo! Litt drøyt da, men herregud for en størrelse!
    I det ene hjørnet bak er det "teknisk avdeling". Her er det Yamaha 3010, Oppo BDP95, Dune media spiller, Parasound beist(som man forøvrig kunne steke egg på!) samt diverse andre ting.

Rommet er fyllt opp av 11 stk Swans høyttalere samt 2 stk SVS suber som er gjemt bak hver sin Swans F1.1. Og la det være sagt med en gang: Swans F1.1 er et monster! Sinnsykt store, men allikevel maskert bort i rommet hvis man kan si noe sånt. De er jo der når lyset er på, men allikevel så føler jeg at de er integrert på en strålende måte som gjør at de bare "glir inn" i rommet.

Nei pokker Andreas, dette var herlig å bivåne. Rett og slett et fantastisk kinorom! Og når man i tillegg sitter og ser på et 3 meter bredt lerrett så blir det liksom bare toppen av kransekaka. Lerrettet er egentlig 2.35:1 og det ser fantastisk ut. Men når Andreas kjører 1,85:1 så maskerer han bort den biten av lerretet som ikke er i bruk. Det gjør at man hele tiden ser på et helt lerret på en måte, fantastisk artig detalj som setter nok en prikk over ien. Ikke noen grå felter som ødelegger inntrykket der i gården nei!

Andreas har valgt en litt annen veg enn BEF føler jeg. Der BEF setter alle kluter inn på å forsøke å flytte innvollene dine i form av lydtrykk og råskap, så har Andreas valgt å fokusere mest mulig på bildet. Er det riktig oppfattet?
    Ikke misforstå nå, en kino full av Swans med majestetiske F1.1 som fronter er jo helt vilt det også, og langt over hva mannen i gata vil finne på. Og det funker jo som pokker her også! Allikevel så fikk jeg det inntrykket av at Andreas har lagt sin elsk på bildegjengivelsen, lyden kommer litt i annen rekke.

Er det lov å skive noe slikt? Jeg mener........lyden var jo tøff som juling her også, men råskapen til BEF setter liksom en helt ny standard hvis det er prioritet.

Såååååå, over til bildet i denne fantastiske kinoen. Hva skal man si? Sony VW1000.........smak på det folkens! Bare det at noen er gale nok til å kjøpe en projektor til over 150.000 kroner hjemme er jo smått fantastisk. Og enda bedre er det at de viser den fem til siklende likesinnede!
    Som nevnt så er den stoooor! Og den er jaggu nesten helt stillegående i bruk også, en vidundermaskin jeg unner alle å oppleve!
    Sony VW1000 oppskalerer alt til 4K også, så her var det forventninger! Dessuten så har den en funksjon som heter "Reality Creation". Akkurat hva den gjør fikk jeg ikke med meg, men den behandler bildet til et helt nytt nivå! Det er rått før man bruker den, men når den aktiveres: Gud bedre!!!!!
    Avatar i 2D sto klar når vi ankom, så vi begynte med den. Andreas slo av lyset i kinoen(han styrer jo alt via en Harmony 1100) og det ble mørkt. Jeg utbrøt.... "Det ble helt forbanna bekmørkt!" Jeg så ikke en dritt noen plass i rommet! Aldri opplevd en så mørk kino før, helt rått! Man pleier jo å skimte konturene av noe rundt i rommene, men her så jeg altså ikke en puck, nix, nada.
    Så gikk Sonyen på og herligheten begynte å strø bilder på lerretet. For å sitere en ikke fullt så herlig fyr: "Oh My Gooood!"
    Med nylige inntrykk av VW95 fra BEF som også gir fantastiske bilder, så må det allikevel være lov å si at her var man i en enda bedre liga. Det skulle jo nesten bare mangle også med en prisforskjell på ca 100.000 og ikke et lydtransparent lerrett som BEF har. Men herrejesus for et bilde!!!!!
    Dybden, skarpheten, fargene.....the list goes on! Her er man på 2,5D hvis noe kan kalles det, rett og slett strålende! Sømløst og vakkert strømmer det bilder over lerrettet og man blir bare sittende å måpe. Er det mulig? Man er nesten kommet dithen at det er øya som setter på bremsene snart føler jeg, det er så klart og vakkert at man egentlig blir sittende uten å kunne si stort!
    Vi gikk videre til Art Of Flight, som jeg har sett litt av i det siste. Makan! Den filmen er bare konge når det kommer til å bruke den som demo, fantastiske bilder som formidles! Og dybden er på et annet nivå enn jeg har sett den før. Det må bare oppleves, jeg har problemer med å finne ord som dekker det jeg fikk oppleve. Det er så klart og detaljrikt at det er skummelt!
    Vi gikk igjennom De Utrolige, Peter Gabriel og endel andre klipp også, og jeg fikk bivåne bilder jeg er ydmyk over å få oppleve.

Vi fikk også litt 3D godsaker servert i går kveld! Og om opplevelsen hos BEF var bra for min del(for det er bra der også!!), så var det en helt annen verden her! Jeg ble ikke fullt så sliten i øynene her, og bildene gikk mer "smooth" på en måte. Ett par hakk opp rett og slett, og det smaker fugl folkens!!
    Avatar briljerte her, fantastisk moro! Enda mer dybde, enda skarpere, enda mer av alt!
    Pirates Of The Caribbian i 3D fikk vi også noen klipp av, strålende den også! Det er gøy å se 3D på en slik måte med slikt utstyr!

Så da, lille herlige Sammy på eventyr!!!
    For en herlig film med fantastiske 3D effekter! Igjen måtte jeg knipse vekk krabber og fisk fra nesa mi, samt dukke unna en flokk med piraya som hadde hodet mitt som mål for sitt neste måltid!
    Skummelt bra og utrolig gøy!
    Enig med Sirant egentlig, en standard så høy gjør at man sikkert blir skuffet når man selv tar steget inn i 3D verden og eventuelt kjøper en ny projektor. Man vet hva man har sett hos Andreas, og alt annet blir jo egentlig nedtur. Det er jo egentlig ikke lov å tenke slik, men allikevel........
    Så bra er det nemlig, ferdig med den saken!!

Vi avsluttet det hele med "norgespremiere" på 4K materiale avspilt fra pc. "Timescape" er tilgjengelig som det aller første materiale i dette formatet, og selvfølgelig har Andreas fått tak i det også!!
    Han var litt lunken til dette selv, jeg tror rett og slett han er litt skuffet! Eller for å vri det om, han er rett og slett så imponert av hva Sony VW1000 gjør via Reality Creation at originalt 4K materiale blir en liten nedtur.
    Men som han sier, han vet jo ikke om den filmen er en budsjettfilm eller hva det er. Er det sånn 4K blir, så tror jeg ikke det blir det helt store. Men det er vanskelig å si, det er jo i sin spede begynnelse.
    Enkelte bilder var veldig veldig bra, men sammenlignet med hva VW1000 gjør via oppskalering, så tror jeg mange får en liten nedtur når han smeller igang "Timescape".

Tiden fløy fra oss, og det ble så altfor fort sent. Rart det der, tiden flyr når man har det gøy! Det er ikke bare et ordtak folkens, det er jaggu sant!

Jeg må bare få takke for at jeg fikk komme, det er med stor ydmykhet man reiser fra slike besøk. Man har fått treffe herlige mennesker som er åpne og vennligheten selv, man får tråkke inn i ukjente hjem som den største selvfølgelighet og man får lov til å beskue det ypperste som er å få tak i av utstyr. Ære være AVforum som har skapt et slikt miljø med slike muligheter, det er fantastisk moro å få være med på!

Og til dere andre som skal på demo, gled dere! Det er så gjennomført, så vakkert og så forbanna moro at det blir en nedtur når man kommer hjem! Men da må man bare ta vare på minnene om nok et fantastisk besøk!

Takk for kaffe, brus og en hyggelig hund Andreas! Husk å takke fruen for nydelig kaffe, og sist men ikke minst:

Tusen takk for at jeg fikk komme å bivåne ditt fantastiske byggverk av en kino!!!!

Mvh
    Millmaker

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flott walkthrough Millmaker! Utrolig morsomt at folk som BEF og Andreas21 velger å vise frem sine fantastiske kinoer til folk på forumet, og ikke minst at folk tar seg tid til å gjengi sine inntrykk i ettertid!!

Når det gjelder Timescape tror jeg nok det kan være en rekke faktorer som spiller inn. Jeg har nemlig sett 4K native skutt på RED, og hvis folk tror det ikke er forskjell på Blu-ray oppskalert og dette kan jeg GARANTERE at det er ENORME forskjeller. Får selv snart kloa i en Timescape i 4K, så da skal jeg få tatt en kikk. De har jo brukt topp optikk og utstyr (Canon 5d Mark II med stillbilder i 5,6K + RED 4K), men er litt skeptisk til det avspillingsformatet og ikke minst Media Player...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for de fine ordene Millmaker! Veldig hyggelig å ha dere på besøk, bare synd tiden går alt for fort. Du burde begynne som skribent!

P.S kona heter Mette...8)
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Flott walkthrough Millmaker! Utrolig morsomt at folk som BEF og Andreas21 velger å vise frem sine fantastiske kinoer til folk på forumet, og ikke minst at folk tar seg tid til å gjengi sine inntrykk i ettertid!!

Når det gjelder Timescape tror jeg nok det kan være en rekke faktorer som spiller inn. Jeg har nemlig sett 4K native skutt på RED, og hvis folk tror det ikke er forskjell på Blu-ray oppskalert og dette kan jeg GARANTERE at det er ENORME forskjeller. Får selv snart kloa i en Timescape i 4K, så da skal jeg få tatt en kikk. De har jo brukt topp optikk og utstyr (Canon 5d Mark II med stillbilder i 5,6K + RED 4K), men er litt skeptisk til det avspillingsformatet og ikke minst Media Player...
    Det er nok mange faktorer som spiller inn her, men Timescapes i 4K er ingen stor opplevelse i forhold til 1080p oppskalert og med Reality Creation i bruk. Det er noen forskjeller, men de er små. Men jeg har for all del ikke mistet troen på 4K da dette bare er den spede begynnelse og jeg tror vi kommer til å de mye bedre 4K når det kommer for fullt.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Tusen takk for de fine ordene Millmaker! Veldig hyggelig å ha dere på besøk, bare synd tiden går alt for fort. Du burde begynne som skribent!

P.S kona heter Mette...8)
    Ooopsss, beklager at jeg var helt på jordet med navnet, har rettet det opp!
    Beklager Mette!
    Bare hyggelig å kunne skrive inntrykkene, og de er mange! Kinoen fortjener alle godord som er å oppdrive!

Tror ikke jeg er noen skribent, bare noterer ned inntrykkene jeg. Får holde meg til å være automatiker, men hyggelig at du setter pris på inntrykkene jeg prøvde å formidle!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen inntrykk fra i går?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Ingen inntrykk fra i går?
    Etterlyser det jeg også, syns det ble stille her! Kanskje de er i svime enda?

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og thohaug kom med tog, å det gikk jo ikke akkuratt på skinner.. Vi reiste i fra lillestrøm kl 12, og var framme i 3 tiden hos andreas
    NSB har utrolig dorlige ruter på buss for tog! spesielt i oslo!:-?

Det var veldig stilig og endelig få se vw1000es, det leverte opp til alle forventninger.

Det jeg syntes var mest stilig var lysstyrken sammen med sortnivået, og hvordan bildet og alle farger holdt seg like stabilt uansett lysstyrke

Ett sikkelig deilig bilde som virker veldig realistisk og riktig, kunne sett film etter film med ett slikt bilde!

kinoen i seg selv var også ganske fin, alt så strøkent ut, og selv om det er en sortmaskert kino var den ikke trist og kjedelig, men mørk var den!
    Mye stilige figurer og detaljer som piffet opp litt

Takker så mye for demoen! Var verdt bryet med buss og togstyret til nsb..

Simen.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjem med mitt skryt når eg kjem heim fra ferie.. Men vw1000es var heilt rå! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart de kommer inntrykk fra gårsdagen, men man er jo på jobb på en mandag
    Jeg kommer nok ikke med lang avhandling som Millmaker, tror nesten den var lengre enn hovedoppgaven min:-D
    Men for en fantastisk kino. Jeg er glad jeg har revet ned egen kino(for oppussing), for å skru på den nå hadde blitt en nedtur.
    Jeg så at det fungerte med en skikkelig batcave om man gjennomfører det med en god finish. Fikk også flere gode innspill av Andreas med tanke på eget prosjekt, og jeg takker for det.

Det er bare å bøye seg i støvet, dette er helt klart topp gjennomført. Og med fantastiske komponenter. Jeg hadde store forventninger før demo, og demoen overgikk forventningene til de grader. Bare synd at 5 timer går så fort:-D .

Veldig hyggelig å bli kjent med nye likesinnede også. Og med så hyggelig vertskap kan det ikke bli bedre. Håper å få være med på flere slike demoer.

Igjen, Andreas, tusen takk for en fantastisk hyggelig aften.

mvh

André

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,745
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Tusen takk for at jeg fikk komme å bivåne ditt fantastiske byggverk av en kino!!!!

Mvh
    Millmaker
    Utrolig bra skrevet, det må bare oppleves skal man tro det VW1000 klarer å trylle fram av bilde.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Utrolig bra skrevet, det må bare oppleves skal man tro det VW1000 klarer å trylle fram av bilde.
    Takker og bukker!

Helt enig, slike ting må bare oppleves for å forstå. Bilder eller artikler på forumet eller i blader rettferdiggjør ikke hva dere begge har tryllet frem! Man må se det selv for å forstå, er en skikkelig aha-opplevelse!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,747
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...må si meg enig der. Har ikke hatt gleden av å besøke Andreas21 så langt (men håper å få anledningen en gang om ikke aaalt for lenge!!), men var innom BEF en tur for en ukes tid tilbake, og det inntrykket en får av å faktisk VÆRE der kan ikke beskrives eller fotograferes - det må rett og slett oppleves! Bilder og inntrykk er uansett ikke å forakte selvsagt, bare så DET er sagt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Bilder og inntrykk er uansett ikke å forakte selvsagt, bare så DET er sagt!

Helt klart!!

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lang dag med sykt barn har jeg endelig litt tid til å skrive her

VW1000 er helt rå! Utrolig sortnivå, flotte, naturlige farger og "Punch" i bildet. Imponerende lyssterk i 3D, og brillene var meget behagelige å ha på i motsetning til mange andre jeg har prøvd. Mye av materialet som ble spilt var skikkelig eye candy som feks. "Avatar" og "Sammy's Adventures". Jeg ble allikevel kanskje aller mest imponert over detaljene i mørke sekvenser. Det gjaldt helt klart 2D, men også i høyeste grad i 3D. Jeg tenker spesielt på "A Christmas Carol" i sekvensen der Scrooge møter "The Ghost of Christmas yet to come". Når hestene og kjerra med "the grim reaper" jager Scrooge nedover Londons mørke brolagte gater er det svært få om noen PJ som klarer å bringe frem noe mer enn en grøtete mørk sekvens. Med VW1000 ser du "øya til hesten", hehe...

Jeg er kanskje "alene" om dette, men jeg ble imponert over 4k satt opp mot en del fullHD-materiale, og synes definitivt det hadde noe for seg, selv om Reality Creation gjorde en glitrende jobb med 1080p-materiale. Det blir spennende å se hva Hollywood klarer å gjøre med 4k, helt klart.

Tusen takk for at du åpnet hjemmet ditt for oss, det ga absolutt mersmak!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all skryten gutter!

Nå skal jeg bare kose meg med kinoen min og se så mye film jeg kan fremover!
    Mvh Andreas

Side 52 av 73 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •