Andreas21 nye hjemmekino. Epson TW9300 på plass. - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  14
Side 46 av 73 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1458
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er en ledig plass å det er bare å komme.
    Det var klokka 14.00?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har akkurat gutta forlatt kinoen etter en 5 timer lang demo med innlagt spisepause. Virket som de var godt fornøyd med det de så og hørte?? Hyggelig å ha dere på besøk i dag og dere er alle velkommen igjen ved en senere anledning.:-D
    Takk for idag, Andreas! Det var en real opplevelse å oppleve en kino som deres. Her har du virkelig et rom du kan være stolt av, for dette var ikke noe mindre enn fantastisk. Og tusen takk for særdeles god bevertning! Jeg føler ikke for å dele så mange inntrykk, da jeg føler at du og BEF sitter på mere relevant info. Dette er så langt over mitt kompetansenivå at inntrykket jeg sitter igjen med er meget bra og at dette var en svært morsom opplevelse! Hils familien og takk for god mat og hyggelig selskap. Til dere som skal på demo i morgen; Gled dere masse! Dette er en opplevelse som er verdt å få med seg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Takk for idag, Andreas! Det var en real opplevelse å oppleve en kino som deres. Her har du virkelig et rom du kan være stolt av, for dette var ikke noe mindre enn fantastisk. Og tusen takk for særdeles god bevertning! Jeg føler ikke for å dele så mange inntrykk, da jeg føler at du og BEF sitter på mere relevant info. Dette er så langt over mitt kompetansenivå at inntrykket jeg sitter igjen med er meget bra og at dette var en svært morsom opplevelse! Hils familien og takk for god mat og hyggelig selskap. Til dere som skal på demo i morgen; Gled dere masse! Dette er en opplevelse som er verdt å få med seg.
    Takk for det! Her er det bare å skrike ut hva du mener! Du er hjertelig velkommen igjen ved en senere anledning.

Du har forresten en meget fin kino selv!
    Mvh Andreas

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for en stor opplevelse Andreas! Kinoen din har blitt utrolig bra og jeg koste meg veldig i den idag. Har ikke sett så mye bilder fra din kino og hadde jo gjort meg opp et bilde av den, men opplevelsen av kinoen overgår alt hva jeg hadde forestilt meg. Rommet er meget flott og gjennomført bygget, stort og romslig husker jeg ikke helt feil sa du at det var 4,4 x 6 meter. Dette gjør at du får en veldig flott rom følelse og det er godt med plass. Smart løsning for komponentene bak i rommet, projektoren står majestetisk på hylle og er virkelig kronen i rommet.

Jeg var litt tidlig ute og fikk en liten forhånds demo, filmen som ble valgt har jo vært diskutert endel på forumet de siste ukene, "The art of flight". Du milde himmel, opplevelsen som slår mot meg på den første scenen som blir satt på, i Alaska der bjørnene går på isbreen, kunne jeg aldri har forestilt meg at kunne være så utrolig bra. Bilde har en enorm skarphet, det er utrolig med dybde og masser av dynamikk, jeg ble sittende bare å måpe. Den beste beskrivelsen man kan gi denne opplevelsen er nok den må oppleves, kan ikke beskrives med ord.

Resten av dagens gjester kommer og det er klart for demo stund. Andreas tryller fram den ene godbiten etter den andre på film siden og man blir bare mere og mere stum over opplevelsen. Dette er virkelig det råeste jeg har opplevd av bilde, det er en meget komplett projektor, den har den største dybdefølelsen jeg har opplev i 2D, sortnivå som er utrolig og masser av dynamikk. Når en da vet at Gorm ikke har vært der å kalibrert den opp 100%, tør jeg ikke tenke på hvor heftig den blir til slutt.

Etter meget god servering og hyggelig prat var det tid for 3D demo. Her skuffer heller ikke VW1000, den er så lys sterk at du glemmer at du har briller på, det er ikke antydninger av crosstalk og farger og alt er utrolig bra på alle klippene vi ser.

Takk igjen for en meget flott demo! jeg tok meg den frihet å ta noen bilder under demoen og deler dem med dere

-_mg_6285-jpg

-_mg_6281-jpg

-_mg_6313-jpg

-_mg_6293-jpg

-_mg_6300-jpg

-10-03-jpg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hehe, lookin´ good with em´ 3D glasses - her snakker vi AV Godfellas...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for skryten BEF, det er jo en grei bekreftelse på at ting har blitt ok når du skryter.

Fine bilder du tok og alltid hyggelig å møte folk bak nickene her på AVforum, takk for en hyggelig dag, ser frem til en lik opplevelse imorgen.
    Mvh Andreas

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for skryten BEF, det er jo en grei bekreftelse på at ting har blitt ok når du skryter.

Fine bilder du tok og alltid hyggelig å møte folk bak nickene her på AVforum, takk for en hyggelig dag, ser frem til en lik opplevelse imorgen.
    Bare hyggelig, du fortjener alt av ros du kan få, for du har virkelig en flott og gjennomført kino! Dette er et rom de fleste vil kunne ha råd til å bygge og som du selv sa igår utstyret har du jo oppgradert og oppgradert over 7år for å komme deg dit du er idag.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    852
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også få takke for en fin dag i går Andreas. Kinoen din har blitt virkelig flott og det du har få til her er til stor inspirasjon. VW1000 er en utrolig bra projektor. Det som slo meg mest med den, var evnen til å trylle frem detaljer uansett om det var lyse eller mørke scener den serverte. Den hadde også kvaliteter jeg kun har sett på dyrere kinomaskiner når det gjelder ro i bilde. Jeg kan bare tenke meg hvordan denne projektoren kunne prestert med 4K og DCI fargerom materiale.
    Lykke til videre med kinoen og det flotte utstyret og takk igjen for all gjestmildheten.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Det var hyggelig å ha dere på besøk. Jeg ser også frem til å se hva den kan prestere med 4k kildemateriale, men når det skjer vet jeg ikke.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en kjempehyggelig demo i går. De 5 timene gikk utrolig fort

Kinoen er i referanseklassen på alle måter. Det gjelder elektronikk, kino opplevelse, ventilasjon og ikke minst når det gjelder støydemping mot resten av huset.

Sonyen var outstanding, men det gjelder som sagt alt med kinoen.

En stor takk til deg og familien som åpner hjemmet for en slik demo og tusen takk for kjempegod bevertning.

mvh Ole

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Landcruiser
    Takk for en kjempehyggelig demo i går. De 5 timene gikk utrolig fort

Kinoen er i referanseklassen på alle måter. Det gjelder elektronikk, kino opplevelse, ventilasjon og ikke minst når det gjelder støydemping mot resten av huset.

Sonyen var outstanding, men det gjelder som sagt alt med kinoen.

En stor takk til deg og familien som åpner hjemmet for en slik demo og tusen takk for kjempegod bevertning.

mvh Ole
    Tusen takk for det Ole!

Fint at dere likte det du så her, du er hjertleig velkommen tilbake ved en senere anledning.:-D
    Mvh Andreas

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk demoen i dag da?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hvordan gikk demoen i dag da?
    Demoen gikk veldig bra og de siste gikk for en knapp time siden, regner med at det kommer noen inntrykk fra de som var her etter hvert. Tror de fleste likte det de så og hørte??8)
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demoen gikk veldig bra og de siste gikk for en knapp time siden, regner med at det kommer noen inntrykk fra de som var her etter hvert. Tror de fleste likte det de så og hørte??8)

Vil takke for i dag Andreas, en kjempe dag for meg som er newcomer.
    Her har du fått til noe som må ses og oppleves, lyd og bilde er i referanseklassen. Vil frem heve 3D følelsen som var helt nytt for meg,
    dette ga i allefall meg en AHA oplevelse. Har tidligere vært veldig skeptisk til 3D,
    men hva denne prosjektoren klarte å trylle frem av bilde var helt rått.

Med denne prosjektoren har begrepet hjemmekino kommet et kjempelangt skritt fremmover, blir spennende å se når 4K kildematriale kommer på markedet.

Timene gikk i alle fall veldig fort med så mange høydepunkter.

Takk for bevertning og en alle tiders dag.:razz:

MVH
    Josef

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en flott demo

Hoved fokuset med demo'en var jo den nye projektoren. Jeg har ganske lite erfaring med projektor, og de jeg har sett har vært i 10 000kr klassen omkring. Så har ikke så mange projektorer å sammenlikne den med. Men har sett endel forskjellige TV'er, i forskjellige pris klasser. Når det er sagt, så tror jeg det er det beste bildet jeg har sett, utrolig detaljert og veldig godt sort nivå

Men det jeg ble mest imponert av var hvor bra 3D fungerte. Ofte når jeg har sett 3D så synes jeg bilde kan bli litt uskarpt og detaljer forsvinner. Mens her så synes jeg bildet ble skarpere og mer detaljert i 3D. Vi så riktig nok ikke samme klipp i 3D som vi hadde sett i 2D, så er litt vanskelig å sammenlikne. Men er i alle fall den følelsen jeg sitter igjen med. I barne filmen "Sammy" så tok 3D effektene helt av! Ble litt rar i øyene, men utrolig morro

Front høyttelerene overrasket meg en god del, jeg trodde ikke de var SÅ store. Størrelsen kommer liksom ikke så godt fram på bilder

Lyden i kinoen synes jeg var helt rå når jeg satt i sweetspot. Men når jeg satt i midten på bakerste rekke så synes jeg bassen ble litt "grøtet" men det sier jo nesten seg selv når man sitter inntil bakveggen, og med så mange elementer som flytter luft. Men i sweetspot så var lyden var veldig realistisk og balansert, følte aldri at det var noe som tok helt av i forhold til resten av lydbilde. Alt passet virkelig godt sammen på film
    Hadde vært gøy å hørt muskk på dette anlegget engang, eventuelt en musikk Blu-Ray.

Alt i alt, en utrolig flott kino dette her! Og ikke minst så synes jeg du holdt en veldig bra demo, du forklarte passe detaljert om hva du har gjort med rommet og om det utstyret du har.

Takk for en flott søndag
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk karer, hyggelig at dere likte det dere så og hørte.

Og Chris, du skulle bare spurt etter musikk da jeg har noen musikk BDer også...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk karer, hyggelig at dere likte det dere så og hørte.

Og Chris, du skulle bare spurt etter musikk da jeg har noen musikk BDer også...
    Tenkte faktisk ikke på det når jeg var hos deg. Kom til å tenke på det på vei hjem i bilen. Hvis ikke så hadde jeg spurt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Hei Andreas

Takk for en super demo på søndag

Tusen takk for en fantastisk demo og gjestfrihet, Andreas21. Det var helt fantastisk. Når du dro på første scene fra Art of Flight var det så nakke hårene reiste seg. Rått!!
    Har ikke vært å besøkt så mange andre hjemmekinoer, men jeg var i en slags liten rus da jeg dro. Dette ga mersmak
    Meget imponert over både rommet, løsningene og bildet. Dette gjorde så jeg fikk inspirasjon å se på noen oppdateringer på mitt rom(ikke vært gjort noe på noen år)

Igjen, takk for demo’n !

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imorgen kl 13.00 drar jeg til bilbutikken og henter meg ny bil, gleder meg til å få byttet ut den gamle.
    Mvh Andreas

Side 46 av 73 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •