Andreas21 nye hjemmekino. Epson TW9300 på plass. - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  14
Side 30 av 73 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1458
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Så de begge på messa, og begge var meget bra. Sony var bedre på dagslys scener, men så de ikke sammenlignet på mørke scener. Gorm mente JVC tar siste stikk på mørke scener. Vanskelig, men uansett var begge utrolig bra!
    JVC HD-990 som ble vist på messen i helgen var ikke 100%, det var noen ymse feil med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke med meg det. Begge er, spør du meg, så bra at hadde det ikke vært for shootout ville det vært umulig å ikke like begge.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder en knapp på begge to(skulle gjerne hatt begge, men det har jeg ikke råd til) , men siden jeg er født med en liten hjerneskade velger jeg å bytte ut HD950 bare for å teste ut noe nytt. Så nå blir det lagt ut en Gorm kalibrert HD950 på torget.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg holder en knapp på begge to(skulle gjerne hatt begge, men det har jeg ikke råd til) , men siden jeg er født med en liten hjerneskade velger jeg å bytte ut HD950 bare for å teste ut noe nytt. Så nå blir det lagt ut en Gorm kalibrert HD950 på torget.:-D
    Ja begge er ekstremt bra, blir nesten som å måtte velge mellom en brunnette og en blondine, man skulle gjerne hatt begge to

Å den som er så heldig å få kloa i din HD950 gjør et ekstremt bra kjøp, er jo den beste 950 Gorm har kalibrert.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja begge er ekstremt bra, blir nesten som å måtte velge mellom en brunnette og en blondine, man skulle gjerne hatt begge to

Å den som er så heldig å få kloa i din HD950 gjør et ekstremt bra kjøp, er jo den beste 950 Gorm har kalibrert.
    Ja jeg vil vel være såpass "stor i kjeften" å si at den lykkelige kjøper får mye for pengene...:-D
    Mvh Andreas

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da henger det altså en Sony VW85 i taket, når Trond og jeg ankommer?
    Det blir spennende!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så da henger det altså en Sony VW85 i taket, når Trond og jeg ankommer?
    Det blir spennende!
    Som du så så var det fortsatt HD950, men det var vel ikke så værst det heller...:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så verst??
    Jeg tør vel si at dette er det råeste bildet jeg noengang har sett i en hjemmekino!
    Et nydelig avballansert sådant, hvor både farger og sortnivå må stå som et eksempel på bortimot det perfekte?
    Som du jo selv sa så er du jo en bildefreak, og det du presenterte må jo tilfredstille den aller mest kresne i så måte?
    Og joda, jeg har jo sett en og annen kino med 2.35:1, men sjelden sett at det kommer mer til sin rett enn hos deg!
    Hadde jeg hatt plass (og "pæng"), så hadde jeg nok sterkt vurdert en slik løsning!
    Det eneste som gjenstår, er å få lyden til å stå i stil med bildet. Der har du nok et lite stykke vei å gå?
    Men "hardwaren" er jo stort sett på plass, så det er vel snakk om litt tuning og kalibrering, så sitter nok også den som ei kule!
    Tusen takk Andreas, for en hyggelig demokveld og en meget hyggelig prat!

Og som vi såvidt snakket om på tampen; Har du lyst til å avlegge et lite besøk i min lille hule, så si for all del ifra!
    Ikke slik å forstå at jeg er i nærheten av tilsvarende bilde, men foreløpig skal jeg nok klare å matche deg på lyden. ;-)
    Finner du tid, så er du selvsagt velkommen!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Det er lett å bli revet med når man finner et virkelig godt produkt. Kunne virkelig tenkt meg 950in din. Bare synd at den er så stor i et lite krypinn som mitt. VW85 imponerte på messa :-D
    Har jo nesten blitt en "total makeover" siden sist jeg varr innom deg, og det er tross alt ikke lenge siden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som sagt:
    Jeg har vel aldri opplevd tilsvarende bilde, i noen hjemmekino!
    Nå har jeg riktignok ikke besøkt så overvettes mange, men denne er uansett "all time high" for min del!
    Skulle mer enn gjerne slått kloa i den, men i denne omgang blir det nok for mye (for lommeboka), å strekke seg etter. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****, skulle hatt den 950'en. Har også den hjerneskaden som stadig må ha noe nytt. Men er jo sykkelsesong snart så det går noen høvdinger i dekk og diverse andre ting på den

Men skal tenke på det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt interesse for HD950´n min, men ikke det helt store. Henter uansett Sony VW85 hos Serviceavdelingen på mandag eller tirsdag, så da har jeg to av de beste projektorene på markedet en stund. Hvis ikke HD 950 blir solgt i helgen da, men av erfaring tar det en liten stund å selge projektor i denne prisklassen. Men jeg stresser ikke, den blir solgt til slutt...:-D

Og Scrooge jeg tar gjerne turen til deg en dag, sender deg en PM etter hvert.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    ****, skulle hatt den 950'en. Har også den hjerneskaden som stadig må ha noe nytt. Men er jo sykkelsesong snart så det går noen høvdinger i dekk og diverse andre ting på den

Men skal tenke på det.
    Er hjerneskaden stor nok fortrenger den sykkelsesongen en stund...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Det er lett å bli revet med når man finner et virkelig godt produkt. Kunne virkelig tenkt meg 950in din. Bare synd at den er så stor i et lite krypinn som mitt. VW85 imponerte på messa :-D
    Har jo nesten blitt en "total makeover" siden sist jeg varr innom deg, og det er tross alt ikke lenge siden
    Har skjedd litt vel mye her i det siste, men det er jo bare morro!:-D Du er alltid velkommen til en titt/lytt Einar...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Og Scrooge jeg tar gjerne turen til deg en dag, sender deg en PM etter hvert.
    Any time! Velkommen skal du være!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så verst??
    Jeg tør vel si at dette er det råeste bildet jeg noengang har sett i en hjemmekino!
    Et nydelig avballansert sådant, hvor både farger og sortnivå må stå som et eksempel på bortimot det perfekte?
    Som du jo selv sa så er du jo en bildefreak, og det du presenterte må jo tilfredstille den aller mest kresne i så måte?
    Og joda, jeg har jo sett en og annen kino med 2.35:1, men sjelden sett at det kommer mer til sin rett enn hos deg!
    Hadde jeg hatt plass (og "pæng"), så hadde jeg nok sterkt vurdert en slik løsning!
    Det eneste som gjenstår, er å få lyden til å stå i stil med bildet. Der har du nok et lite stykke vei å gå?
    Men "hardwaren" er jo stort sett på plass, så det er vel snakk om litt tuning og kalibrering, så sitter nok også den som ei kule!
    Tusen takk Andreas, for en hyggelig demokveld og en meget hyggelig prat!

Og som vi såvidt snakket om på tampen; Har du lyst til å avlegge et lite besøk i min lille hule, så si for all del ifra!
    Ikke slik å forstå at jeg er i nærheten av tilsvarende bilde, men foreløpig skal jeg nok klare å matche deg på lyden. ;-)
    Finner du tid, så er du selvsagt velkommen!
    Slutter meg til det Jan skriver.

Bildemessig er Andreas fullstendig i eliteklassen. Utrolig bra. Sortnivå er jo helt vanvittig. Korrekt fargerom er spesielt men man ser at det er nettop det. KORREKT. Ved kjøring i dynamic-modus for så å switche tilbake så er det lettere å forstå hvorfor.

Andreas har jo gjort en kraftig oppgradering på lydsiden også, men her trengs det litt kalibrering. Roko og Flageborg, dere må ta turen til Drammen:wink:

Mine ører likte ikke Parasound på Swans. Mellomtone og diskant blir slørete og tilbaketrekt. I og med at Andreas stort sett bare bruker oppsettet til film, så tror jeg at et par lystklingende effekttrinn hadde passet bedre, for å få frem detaljer som knusing av glass, klingende sverd etc. Jeg fikk også et inntrykk av at Swans trenger litt krefter i bunn for at det ikke skal bli boomy. Doxa ble nevnt, men jeg har en anelse om at Midgard Oberon også hadde passet som hånd i handske. Er jo bare å prøve Andreas. 2 nye subber har jo bidratt til et kraftig løft i dypet, men også her trengs det kalibrering. En tur til Scrooge vil få deg til å skjønne hva jeg mener:grin:

Bildet ditt er rett og slett: Sikle sikle

Takk for en kjempehyggelig demo, Jan var også superimponert over bildet ditt og ikke minst det fete 3 meters brede lerret, igjen sikle sikle:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at jeg blir den første til å gratulere Andreas med en festlig reportasje i dagens Aftenposten!:grin:
    De har jo så avgjort fått med seg de viktigste detaljene, og beskriver jo kinoen din på en fremragende måte!
    Det er jo ikke alle gitt å få en såpass omtale i en av landets største aviser, også over to hele sider da gitt!

Ellers har jeg ikke fått med meg at du har kjørt (kjører?) roadracing? Skjønt; jeg burde jo ha gjettet såpass allerede, avataren din sladrer jo litt om det. ;-)
    Har jo litt motorolje i blodet sjøl, så kanskje det blir litt "motorprat" neste gang vi treffes?
    Gratulerer igjen, med flott kinoomtale!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at jeg blir den første til å gratulere Andreas med en festlig reportasje i dagens Aftenposten!:grin:
    De har jo så avgjort fått med seg de viktigste detaljene, og beskriver jo kinoen din på en fremragende måte!
    Det er jo ikke alle gitt å få en såpass omtale i en av landets største aviser, også over to hele sider da gitt!

Ellers har jeg ikke fått med meg at du har kjørt (kjører?) roadracing? Skjønt; jeg burde jo ha gjettet såpass allerede, avataren din sladrer jo litt om det. ;-)
    Har jo litt motorolje i blodet sjøl, så kanskje det blir litt "motorprat" neste gang vi treffes?
    Gratulerer igjen, med flott kinoomtale!
    Har ikke sett artikkelen selv enda. Har kjørt roadracing, men driver nå kun med trackdays noen få ganger i året. Motorprat er også gøy, tar meg en tur til deg plutselig...:grin:
    Mvh Andreas

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med hjemmekino "reklame" i Aftenposten......
    Få de griske Kinoeierne til å skjelve litt i buksene

"Film er best på kino - HJEMME"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anytime, Andreas!
    I morgen er det forøvrig sesongstart i F1, og da vet du jo hvor du finner meg! ;-)

Side 30 av 73 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •