Forumets eneste Låvekino! (?) - Klipsch, Emotiva og SVS - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 210
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fryktelig mye gode tilbud på yamaha om dagen ser jeg

xx1 til under 8
    xx2 til under 10
    xx3 til under 14

Så en virkelig skulle ønske en hadde noe kapital og kunne bruke :-/

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen! Regner med at dette gir et bra løft i kinoen! Har jo ikke HD lyd idag heller, så spent på om dette er noe revolusjonerende. (Har mine tvil)

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Dette er nok et sinnsykt godt kjøp. Skal skaffe meg selv en på nyåret når pengene ruller inn på kontoen.

Du kan angre på at du ikke tenkte på dette tidligere i uken tho, da hadde avshop den til 8700 (9200 ferdig levert).
    Litt mer ekstremt hyggligere pris det ^^,
    Fikk den med frakt for 9100kr, så er ikke så gæli det heller! Ser den er på vei mot meg nå, så da er det bare å krysse fingrene!

Noe som er svært spennende med denne, er den nye YPAO-en. Korrigerer i nye vinkler, og skal bidra med å dempe etterklang. Noen som har erfaringer med den?

YPAO-R.S.C. sound optimisation with multi-point measurement
    Yamahas romkorreksjon YPAO R.S.C. funker for inntil åtte sitteposisjoner, og dessuten måles vinkelen på høyttalernes plassering i forhold til hovedposisjon, ved at hovedsetet måles fra tre litt forskjellige mikrofonplasseringer.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Har jo ikke HD lyd idag heller, så spent på om dette er noe revolusjonerende. (Har mine tvil)
    Kan bare kommentere dette fra egen erfaring, hvor tilgjengelig lydspor har for eks vært ordinær Dolby Digital + DTS HD Master Audio. Ved å "swisshe over" fra DD til Master Audio er det markant endring i lydbilde... men det er IMO da. (merker mer dynamikk, roligere lydbilde (der det skal vær rolig selvsagt), og mer "liv" i bakkanalene...)

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Dette er nok et sinnsykt godt kjøp. Skal skaffe meg selv en på nyåret når pengene ruller inn på kontoen.

Du kan angre på at du ikke tenkte på dette tidligere i uken tho, da hadde avshop den til 8700 (9200 ferdig levert).
    Litt mer ekstremt hyggligere pris det ^^,
    Hei ! For en kino du har ! Utrolig luksus med så mye plass :-)
    Ser du har samme receiver som meg ! Kjører du effektforsterkere på den ? Kommer det et "knepp" i høyttalerne når du bytter kilde på Yamahaen ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg håpe HD-lyd gir litt sving i heimen her! Har fått Inception på blått nå, og tenkte å spare den til Emotiva og nye receiveren er på plass. Det må bli en bra innvielsesfilm!

Komfort: Jeg har ikke fått den enda! Tenkte å kjøre en Emotiva på den ja, og "kneppet" har jeg lest andre har problemer med også. Høres rett og slett ut som noe er defekt? Håper ikke min har den feilen ihvertfall, for da blir det klagings med en gang.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ankom XPA-3 på døren for en time siden, og den står nå halvveis oppkoblet! Makan til tungt monster! Lar den bli litt varm slik at den "går seg til" men noen låter nå, så blir det kalibrering og hele pakka i morra!

Hører litt på Infected nå, og hører at det er mer trøkk i bånn ja! Mer kontroll over bassen, og den er MYE mer presis! Høres bra ut så langt!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ankom XPA-3 på døren for en time siden, og den står nå halvveis oppkoblet! Makan til tungt monster! Lar den bli litt varm slik at den "går seg til" men noen låter nå, så blir det kalibrering og hele pakka i morra!

Hører litt på Infected nå, og hører at det er mer trøkk i bånn ja! Mer kontroll over bassen, og den er MYE mer presis! Høres bra ut så langt!
    Den er håpløss og få varm... :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket dette! Må nok kjøre på litt hardt her ja!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny receiver, ny forsterker. Da ble det jul i år også!

Som mange av dere sikkert har fått med dere, har Emotiva XPA-3 lenge stått på lista. Det ble et selvsagt kjøp litt tidligere denne måneden, og den ble sendt for litt over en uke siden...

Emotiva kom på døren. Hyggelig å få dette på døren, når pakka veier over 30kg! Hadde aldri trodd denne skulle komme før jul, men det gjorde den!

Innholdet ser slik ut. Klinte til med 3x RCA kabler fra dem også. De hadde plutselig ikke 1m på lager som jeg bestilte, så jeg fikk 2m istedet, uten ekstra kostnad. Bra service!

Etter å lirke denne tunge boksen ut av esken, var det bare å rydde plass i hylla. (Hadde klargjort en plass fra før da.....)

Og jaggu meg så fyrte den også. Har skrevet litt om førsteinntrykket litt tidligere her, men etter å ha latt den stå på littegrann testet jeg litt musikk. Merket at det var mye mer kontroll, og at bassen ble imponerende mye bedre i Klipschene. Jeg kjørte frontene som large, og glemte å sette signalet til subben, og MERKET faktisk ikke at subben ikke var på! IGJEN ble jeg skikkelig lurt av Klipschene, og de imponerer virkelig. For et utrolig trykk de klarer å gi??! Nei dette var morro.

Så kom det noe annet morsomt i hus dagen etter. Hva? Jo en Yamaha RX-V2067! Etter å finne et knalltilbud måtte jeg bare gjøre det. Dere vet, må man, så må man!

Har uansett savnet HDMI, oppskalering osv fra kompositt o.l. Deilig å kjøre Gamecube rett inn, og lar den sende det over HDMI istedet for en ræva komposittkabel. Og IKKE minst: HD-lyd. Dette blir stas!

Som dere ser, er Emotivaen allerede i hylla.

Så var det å rydde enda mer. Receiveren er jo knytepunktet, så her er det snakk om mye kabler!

Viktig å prøve så godt man kan å skille strøm og signalkabler. Er ikke lett, men får det til å bli nogenlunde bak der.

Emotiva kabelene var kjekke, og man kunne bytte ut gummiringene med farger slik at man matchet sitt behov. Jeg kjørte svart på senteren, rød på høyre og hvit på venstre front.

Opp med den nye receiveren! Sikle sikle...

Da var den ute! Fantastisk pen sak dette.

MASSE innganger og utganger!

Denne er på 490w, noe som er 70w mer enn den gamle. Ble faktisk overrasket over en 420w strømforskyning på den gamle, det er jo faktisk ikke så værst!

Fram med kalibreringsutstyr, nå skal det YPAO-es!

Uten blitz

Og ett bilde til, siden dere er snille gutter, og siden det er jul!

Tenkte å kjøre enda en runde med YPAO idag, og få roen på innstillingene på denne maskinen. MYE å sette seg inn i, men gud så herlig med noe nytt å knote med!

GOD JUL!

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vært heldig å fått deg mye snacks til jul du også ja! dette ble FETT!!

God jul til deg og dine! Regner med det blir en jul med mye gromlyd?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var heldig jeg også ja!

Blir nok en jul med masse gromlyd! Nå har jeg endelig en frontrekke jeg har lengtet lenge etter! God jul til deg og dine også!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg håpe HD-lyd gir litt sving i heimen her! Har fått Inception på blått nå, og tenkte å spare den til Emotiva og nye receiveren er på plass. Det må bli en bra innvielsesfilm!

Komfort: Jeg har ikke fått den enda! Tenkte å kjøre en Emotiva på den ja, og "kneppet" har jeg lest andre har problemer med også. Høres rett og slett ut som noe er defekt? Håper ikke min har den feilen ihvertfall, for da blir det klagings med en gang.
    Får håpe du slipper knepping, det er ikke alle effekttrinn som man får dette på. Det er de som er DC koplet som er mest utsatt. Bare spør hvis du lurer på noe med 2067, har nettopp vært gjennom det meste :-) God Jul

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt gromt utstyr Flott kino du har fått deg,blir vel noen timer med film i jula nå...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bættere gå ann og feire jul nå ja :-D

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det liv i låven!

Dette begynner å se meget bra ut nå

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens! Knepping hører jeg bare når kilden er koblet til strømnettet ja! Hvordan kan dette ha seg? (Bruker laptop, så lett å merke forskjell)

Og ja, det er liv nå ja! Opplevd litt fikleproblemer med receiveren, og det har vært dårlig lydbilde i noen filmer jeg har sett i det siste. Mye pga innstillingene som ikke har vært helt riktige, så dette er ikke bare-bare!

Scene 1 er jo den vanlige DVD/Blu-ray scena på receiveren, men der har de faktisk klart å legge til Drama som DSP program. Merkelige saker, og med raskt skift til Standard ble dette noe helt annet igjen ja! Trenger litt justeringer for å bli 100%.

Forresten, bruker dere DSP program som f.eks Movie Standard, eller kjører dere Straight?

Kjørt litt mer med YPAO i det siste, og prøvd meg ut litt med PEQ justeringene. Som standard ble Flat valgt, noe som ikke var heelt ideelt for meg. Valgte Natural ettersom det er flere som liker denne, men fant ut at denne også ikke var noe særlig for meg. Endte opp med å velge Through, som ikke gjør noe i det heletatt. Er dette feil av meg å gjøre?

Ellers har jula og alt samlet seg litt, og blir litt tid til å teste ut og sånt fremover. Har Inception klar på Blu-ray til å testes ut, men vil at alt skal være ganske smooth før jeg legger i den! Er jo en av de beste filmene jeg veit om, og siden jeg så den på Colosseum så må det være bra her også for at filmen ikke skal bli dårligere!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser disse bildene så gleder jeg meg til å legge inn bestillingen på V2067 selv.
    Men fikk litt skrekk at den kanskje kan være litt for høy (og generelt for stor) iforhold til plasseringen i racket mitt.

Hvor mye større enn en vanlig receiver er den?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var absolutt ikke høy, så denne passer nok inn hos de fleste! Var kanskje 3cm høyere enn min RXV-659, noe som er sånn passe. Var redd for at den var litt for stor jeg også, men neida!

Det er bare å glede seg ja! Rå receiver, med masse funksjonalitet.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggrisen babe

Fikk meg emotiva xpa-3 selv, ble utrolig forbedring på mine klipsch også, skal nok bytte over til yamaha selv engang, syns de er utrolig gode på film. Men blir nok ikke før de blir rimelig billige/begynner komme på brukten

Gratulerer med masse fett utstyr. Var nesten alt sort der, du kan jo bestille trim delene til emotivaen blir den helt sort den også istedenfor sølvgrå på siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens! Knepping hører jeg bare når kilden er koblet til strømnettet ja! Hvordan kan dette ha seg? (Bruker laptop, så lett å merke forskjell)

Og ja, det er liv nå ja! Opplevd litt fikleproblemer med receiveren, og det har vært dårlig lydbilde i noen filmer jeg har sett i det siste. Mye pga innstillingene som ikke har vært helt riktige, så dette er ikke bare-bare!

Scene 1 er jo den vanlige DVD/Blu-ray scena på receiveren, men der har de faktisk klart å legge til Drama som DSP program. Merkelige saker, og med raskt skift til Standard ble dette noe helt annet igjen ja! Trenger litt justeringer for å bli 100%.

Forresten, bruker dere DSP program som f.eks Movie Standard, eller kjører dere Straight?

Kjørt litt mer med YPAO i det siste, og prøvd meg ut litt med PEQ justeringene. Som standard ble Flat valgt, noe som ikke var heelt ideelt for meg. Valgte Natural ettersom det er flere som liker denne, men fant ut at denne også ikke var noe særlig for meg. Endte opp med å velge Through, som ikke gjør noe i det heletatt. Er dette feil av meg å gjøre?

Ellers har jula og alt samlet seg litt, og blir litt tid til å teste ut og sånt fremover. Har Inception klar på Blu-ray til å testes ut, men vil at alt skal være ganske smooth før jeg legger i den! Er jo en av de beste filmene jeg veit om, og siden jeg så den på Colosseum så må det være bra her også for at filmen ikke skal bli dårligere!
    Mener du at det knepper når du bytter kilde når laptopen er koplet til strøm og ikke når den går på batteri ?? Åssen overføring bruker du mellom laptop og receiver ? (HDMI, Analog)

Jeg kjører straight hvis det er 7.1 lyd på filmen. Hvis det er film med 2ch eller5.1 så bruker jeg ENHANCED (DPL IIx movie) funksjonen for å manipulere 7.1. Synes det funker bra.

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •