Forumets eneste Låvekino! (?) - Klipsch, Emotiva og SVS - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 210
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fasefeil: Morro med dedikert garasje og kino da! Takk skal du ha!

Bullcat: Takk for kommentar på profilen min. Husket du å gi score også da?

Mastercardet er til for å brukes ja! Jeg har bare en XPA-3 i bestilling, så det blir bare en emotiva i første omgang. Får se om man trenger noe mer power, så kanskje det blir en XPA-5 istedet og jeg selger XPA-3. Får bare se! Utrolig spent på Emotiva i systemet ihvertfall! Håper den kommer før jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, da bare missforsto jeg.. trodde du hadde fått en emotiva allerede! God score avgitt selvsagt ta gjerne en tur innom min profil, selv om det ikke er like mye å skryte av :P

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært innom din profil vettu! Du har jo NS serien til Yamaha, og den er veldig bra med tanke på prisen. Med litt ekstra futt i de (Emotiva f.eks), så tror jeg de er gull!

Jeg har jo Yamaha NS serien selv, men ruller de ut pga Klipsch nå.

Må bare anbefale en sang til dere. Veit ikke om det er en kjent artist dette, men utrolig bra studio han har, når jeg hører dynamikken og alt sammen når det virkelig slår til.

Dance Yrself Clean - LCD Soundsystem - Spotify

Anbefales å høre på! Det tar dog rundt 2min +/- før den "tar av" og det er da dynamikken virkelig kommer. Hør på HELE, og ikke spol fremover!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RC-64 MKI i hus!
    Ja, da var det gjort! Planen var egentlig å skaffe en RC-62, men neida. Skal man ha det skikkelig, så skal man ha det skikkelig ja!

Derfor ble en pent brukt RC-64 hentet inn, og koblet opp. Vanvittig sak dette, veier jo drøye 30kg! Legger ved litt bilder som viser størrelsen på denne saken.

Har koblet den opp, men som nevnt så føler jeg at receiveren min ikke klarer å holde helt kontroll på den. Kjenner ikke at elementene jobber i det heletatt når jeg vrir på litt, så her må det være potensiale for noe mer kraft. Gleder meg til Emotivaen kommer i hus, for da, tror jeg virkelig det "løsner".

Og, sånn er det kinoer pleier å se ut når de er "i bruk"! Så ikke få anfall av rotet da!

Har nå justert den noen grader oppover med den skruen i bunnen på centeren. Følte at lydbildet ble litt lavt når den stod sånn som på bildene, så håper det ble et løft nå. Mangler å kjøre en YPAO, men gjør ikke dette før rommet er ryddig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!

Jøss! Gratulerer med ny center! Det ble jo råflott kjenner jeg blir grisemisunnelig når jeg ser forskjellen på den gamle og den nye :P

Jeg sitter i disse dager å klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå for en ny reciever som er 3D-ready, sånn at jeg kan teste ut 3D fra projektoren. ELLER skal jeg drite i 3D foreløpig å gå for muskelkraft :S

Takker for kommentar og score

Antar du er fornøyd med å gå fra NS-serien til Yamaha og over til Klipsch? Kan det anbefales ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Den nye centeren gjorde susen ja! Ser så utrolig rått ut med en center på drøye 30kg på benken!

Har dog ikke blitt imponert og blitt blåst av stolen av den enda. Har nå akkurat kjørt en YPAO, og skal teste den ut litt med Assassins Creed og en film etterpå. Jeg håper virkelig det "løsner" med en Emotiva på denne, ellers så føler jeg at jeg kunne brukt pengene på noe annet!

3D er for meg en teknologi som er i introfasen. Det vil si, mye bugs, dårlig optimalisert og barnesykdommer. Jeg prøvde 3D med shutterglasses, men ble helt vimsete og svimmel etter å ha de på meg. Så føler at det må gå noen år før dette blir bra! Bildet var dog vanvittig bra, og dybden var til å ta på. Så personlig råd fra min side, er å heller legge penger i muskelkraft nå!

NS-serien er veldig bra, og det forstår jeg nå som jeg har byttet til Klipsch. Klipsch er selvsagt bedre, men NS er jaggu meg ikke langt unna slik jeg føler det. Skal gi begge en omgang med ekstra kraft med Emotiva, og det er vel da det blir forskjeller tenker jeg. Så etter jeg har satt på en Emotiva, så skal jeg komme med anbefaling eller ei!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Mangler å kjøre en YPAO, men gjør ikke dette før rommet er ryddig.
    Eh, ja ikke for å være frekk, men du trenger å rydde litt

Gratulerer med ny center forresten, litt av et beist. Vi får håpe du blir litt mer blown away når Emotivaen ankommer.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Eh, ja ikke for å være frekk, men du trenger å rydde litt

Gratulerer med ny center forresten, litt av et beist. Vi får håpe du blir litt mer blown away når Emotivaen ankommer.
    Ja, det var temmelig rotete når jeg tok bildene! Men enhver kino er jo til å brukes, ikke til å ryddes i! Neida, rotet er borte nå. 8)

Sitter å refresher mailen min hele tida for å få sporingsnummer nå, men jeg bør vel egentlig bare glemme hele forsterkeren litt, da det sikkert tar til etter jul nå?

Er ihvertfall utrolig spent! Får håpe det blir en stor forskjell med og uten.

EDIT: Takk forresten!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den sendes nå i disse dager så bør den vel ikke bruke mer enn en-halvannen uke?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvis den sendes nå i disse dager så bør den vel ikke bruke mer enn en-halvannen uke?
    Å? Om det er tilfellet så blir jeg jo glad! Trodde det tok 2 uker + jeg nå, i denne julestria.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, kanskje det tar litt lenger tid nå. Da jeg bestilte suben min ble den sendt fra Texas 26.1. og stod på trappa mi 4.2. Men det kommer sikkert helt an på hvilken frakttype de bruker og hvilken prioritet pakken får, det er jo som regel et prisspørsmål.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, noen ganger går ting helt vanvittig kjapt! Bestilte noe fra Honkong som ble levert på postkontoret der på mandag, og kom til meg på fredag. 4 dager mellom HongKong og meg får verden til å virke VELDIG liten! :O

Har hørt folk har fått Emotivaen sin på rundt 8 dager, men har litt lave forventinger nå som det er julestri. Men for all del, gjør ikke noe om jeg får den før! Jeg er helt klar for å gi litt ekstra effekt jeg nå!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det endelig jul på meg og, og årets eksamner er i boks. Hva betyr det? Ribbe og brente mandler? Ja, det og, men også HJEMMEKINO kos fremover! Sitter i kinoen nå og freser igjennom spillelistene mine, og nyter det lille RXV659 klarer å presse ut av RF-82ene.

Mens jeg venter i spenning på XPA-3 (står at den skal komme den 23. des), så tenkte jeg å gjøre litt andre finurlige ting. Hva kan det være? Male lerrettet grønt? Sage ut en refleksport til i SVS-n? Nei, akustikken skal forbedres. Og jeg tenkte å gjøre som "alle" andre her inne, nemlig å kjøpe Rockwool akustikkplatene og trekke dem med scenemolton. Deretter slenger jeg de opp i refleksjonsspottene, og nyter den lille (men betydelige) forskjellen.

Scenemolton er ikke noe problem å få tak i, men jeg lurer på om noen av dere veit hvilke av disse akustikkplatene som folk kjøper? Finnes jo mange varianter på Rockwool sine nettsider, så jeg blir litt usikker. Jeg er altså ute etter de som ser ut som en sammenpressa glavamatte, i tykkelsene 30cm og oppover.

Ellers har RC-64 centeren fått blåst ifra seg litt, men er ikke noe imponert med dagens effekttrinn. Nå skal jeg jo ikke forvente at den stakkars Yamahaen min skal dra hele 8 + 3 elementer foran, og 2+2 elementer i surround med stålkontroll! Så det blir virkelig herlig med en Emotiva ja, og det blir kanskje flere fremover også...

Ellers sikler jeg også litt på ny receiver. Den nye serien til Yamaha ser jo unektelig spennende ut, og jeg kunne ha trengt en receiver MED HDMI innganger og utganger, samt HD-lyd (om dette er noe oppskrytte greier veit jeg ikke), så 767 og 1067 ser jo litt spennende ut da!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Scenemolton er ikke noe problem å få tak i, men jeg lurer på om noen av dere veit hvilke av disse akustikkplatene som folk kjøper? Finnes jo mange varianter på Rockwool sine nettsider, så jeg blir litt usikker. Jeg er altså ute etter de som ser ut som en sammenpressa glavamatte, i tykkelsene 30cm og oppover.
    Du mener nok 30 mm? Hvis pris spiller en rolle, så ville jeg kjøpt 50 mm og hengt de opp 5 cm ut fra veggen. Alternativt kjøpe 100 mm og henge rett på veggen.

Dessuten får du maks abosrbsjonseffekt ved å bruke et tynnere stoff enn molton. Molton er ganske tett og reflekterer faktisk en del av lyden i stedet for å slippe den gjennom og inn i akustikkplatene. Ta blåsetesten, hold stoffet inntil munnen og hvis du lett kan kan blåse luft gjennom stoffet så er det "godkjent".

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Mente selvsagt 30mm ja! Du vet tilfeldigvis ikke hvilken av disse platene jeg skal kjøpe da? Ikke størrelse og tykkelse, men selve sorten. Er det denne? Akustikkplate :: Himlinger :: Produkter :: AS Rockwool

Da skal jeg også vurdere noe annet enn molton. Takk!

Noen som veit om signifikante forskjeller mellom Yamaha RXV767 vs RXV 1067?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å vurderer kjøp av en Yamaha RX-V1067 i dette øyeblikk, da Avshop kjører tilbud på denne denne helga. 7499,- totalt. Hva syntes dere? Bra kjøp, eller kan jeg vente til etter jul med dette, og få tilsvarende pris?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med å slå fra meg ny receiver i denne omgang. Grunnen var at det er KUN RX-V2067 og oppover som har den nye YPAOen med ekstra med snadder. 1067 har ny YPAO den og, men ikke like avansert. Er like greit å oppgradere skikkelig når man først skal gjøre det, så venter til prisene blir litt finere på 2067, eller om det kommer en brukt!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-v2067

Da ble det jaggu meg en:

Og jeg er enda

Det er ikke lett å være bitt av basillen!!

EDIT: Nå fikk jeg samlet meg litt! Man blir alltid litt ør etter å kjøpe nye ting! Men siden jeg slo fra meg 1067, så tenkte jeg så sjekke litt priser på 2067. Plutselig dukket det opp en vanvittig pris hos Elkjøp. Dette var UNDER alle de store AV leverandørene i Norge, med opp til flere tusen kroners forskjell. 500kr forskjell fra Avshop sitt helgetilbud! Da var det bare å kjøre på, og den var samtidig lagerført. Om Elkjøp får fingern litt ut av ræva og får sendt den i morra KAN det hende jeg får den i romjula! FYTTI KATTA! DET MÅ BLI BRA!

Dette, sammen med en Emotiva XPA-3 må bli noe helt annet i kinoen tenker jeg. Emotivaen er jo grei den, hadde jo holdt i massevis med den og min RXV659 idag, men det er jo det samme som en kabel. Er jo bare å montere, så er det ikke noe mer å gjøre med den! Men en receiver derimot, masse nytt snadder... om-nom-nom! Så, hva sier dere? Led jeg av et svakt øyeblikk som var idiotisk? For jeg har jo 30 dagers returrett om dette var helt bomkjøp. Men noe sier meg at best i test i Hjemmekino er en stor fordel...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok et sinnsykt godt kjøp. Skal skaffe meg selv en på nyåret når pengene ruller inn på kontoen.

Du kan angre på at du ikke tenkte på dette tidligere i uken tho, da hadde avshop den til 8700 (9200 ferdig levert).
    Litt mer ekstremt hyggligere pris det ^^,

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med "helgetilbud"! Du får håpe på rask ekspidering av elkjop/posten.

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •