Forumets eneste Låvekino! (?) - Klipsch, Emotiva og SVS - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 210
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det samme tenkte jeg, og ville ha blitt en fin oppgradering til idag. Skjønte at man kunne Bi-ampe noen kanaler også, så da blir det litt mer krutt til frontene. Det liker vi!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÆSJ! Det ble ikke noe RX-V2700 alikevel, da den ble solgt rett foran nesten på meg, selv om jeg og selger hadde en deal. Sinnsykt useriøst syntes jeg, men sånn er det. Håpløst med folk som går fra en avtale.

Da får jeg heller bare satse pengene i en Emotiva forsterker, og ha receiveren jeg har idag videre.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva XPA-3 er ikke langt unna nå, trenger bare å få lønna mi så blir det nok en bestilling derfra ja! Kom over en Swans 1.1 senter, og lurer på om noen her veit om denne vil passe inn hos meg? Dette er jo en helt vill senter etter hva jeg har sett og lest, og hadde vært tøft om den kunne ha passet inn med Klipschene mine. Litt kjedelig å følge HELE Klipsch linja når man kan improvisere litt!

Så er det noen som veit?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Emotiva XPA-3 er ikke langt unna nå, trenger bare å få lønna mi så blir det nok en bestilling derfra ja! Kom over en Swans 1.1 senter, og lurer på om noen her veit om denne vil passe inn hos meg? Dette er jo en helt vill senter etter hva jeg har sett og lest, og hadde vært tøft om den kunne ha passet inn med Klipschene mine. Litt kjedelig å følge HELE Klipsch linja når man kan improvisere litt!

Så er det noen som veit?
    Jeg har F1.1 selv og den er helt rå. Men om den passer med Klipsch er jeg veldig usikker på. Jeg hadde nok heller gått for Klipsch siden du har det fra før.
    Er ikke sikker på om du vinner noe med å improvisere litt som du sier, frontene og senteren syns jeg det er greit å ha fra samme serien.

Hva med en RC64 eller hva den heter, den også er jo litt vill som du sier!

Ellers en vanvittig tøff kino du har!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke kjørt med både Swans og Klipsch i frontlinja om det ikke bare var mideltidig løsning. Jeg har selv vurdert og satse på Swans å bytte ut komponent for komponent... Men har ikke fått noe bra nok tilbud for å bytte bort mine Klipsch enda

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en del lydforskjell mellom swans og klipsch.

Men det vil også da gi en unskyldning for og oppgradere til swans fronter siden... ;-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det blir en del lydforskjell mellom swans og klipsch.

Men det vil også da gi en unskyldning for og oppgradere til swans fronter siden... ;-)
    Var litt avden tanken jeg var inne på :P Men skal sies at jeg er godt fornøyd med mitt 7er oppsett. Eneste jeg får vid oppgradering er vel litt detaljer men mister litt trøkk å dynamik ? Er ikke helt meningen å stjele tråden her men da dette blei et tema her så slengte jeg meg på

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Var litt avden tanken jeg var inne på :P Men skal sies at jeg er godt fornøyd med mitt 7er oppsett. Eneste jeg får vid oppgradering er vel litt detaljer men mister litt trøkk å dynamik ? Er ikke helt meningen å stjele tråden her men da dette blei et tema her så slengte jeg meg på
    Så er 7 i en heeeeeeelt annen klasse en de mindre reference også da :-D
    Ville virkelig likt og høre 7`erne på eks Doxa eller noe rør :-D

Har selv gått fra klipsch til swans og jeg er storfornøyd da swans lyden passer meg utmerkt.
    Litt overkill i romet med Diva 6.2f og 1.1c men "I don`t give a fuc.". :-D Kaller det headroom jeg :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg slå fra meg tanken om å "improvisere" en Swans som center, og får prøve å skaffe meg en RC-64. Om noen har en i sort, si ifra!

Takk for alle innspill på dette, regner med at dere sender meg i rett retning, når jeg ikke har erfaringer med Swans!

Uansett, ser ut som det blir Emotiva før jul, noe som hadde vært skikkelig herlig. Det blir da en XPA-3 for å drive frontene og center.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Invoice fra Emotiva mottatt, og venter bare på siste lønning (som skal komme idag), så kjører vi avgårde! Satser på at den kommer før juletrafikken begynner, så dette blir herlig! (gni seg i hendene)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Invoice fra Emotiva mottatt, og venter bare på siste lønning (som skal komme idag), så kjører vi avgårde! Satser på at den kommer før juletrafikken begynner, så dette blir herlig! (gni seg i hendene)
    Det blir nok bra! Har lenge siklet på emotiva til mine Klipsch selv, men fortsatt ikke tatt meg råd til det.

Forresten en herlig kino du har!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er noe nytt handlet inn! Denne gangen brukt, og jeg skal tease dere litt før jeg røper noe! Akkurat kommet hjem fra henting, så får ikke tatt noen bilder før i morra.

Teaser specs:

FREQUENCY RESPONSE 62Hz-21kHz +/-3dB
    POWER HANDLING 200W RMS / 800W Peak
    SENSITIVITY 99dB @ 2.83V / 1m

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Barneskjirenn... Klipsch RC-64

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble kanskje litt for enkelt ja!

Denne blir spennende å prøve ut, er på vei hjem nå for å få tid til å sjekke den ut! Blir kanskje litt for mye for min lille Yamaha receiver med RF82 OG RC64, men vi prøver det ut. Emotiva er jo også på vei, så når den kommer blir det skikkelige boller ja!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir så kult Skulle så ønske at jeg hadde en låve jeg å, så man kan bruke anlegget man har

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Dette blir så kult Skulle så ønske at jeg hadde en låve jeg å, så man kan bruke anlegget man har
    +100000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest denne tråden ser det ut som jeg ønsker meg en låve til jul...! Dette var jo rett og slett bare episk.. Hvordan var det å bestille fra Emotiva? Frakt o.l. Vurderer en Emotiva til mitt oppsett selv, men må nok vente til pengene er å finne på konto (lukter en bestilling i Januar når stipend kommer )

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låve er DIGG med tanke på lyd ja! Ligger gjennomsnittlig på 100db i lyd når jeg snurrer film, så det blir jo litt fart i ørevoksen i ny og ne.

Emotiva er VELDIG serviceminded! De veit at vi gutta fra Norge elsker Emotiva, så de har gjort det ganske gunstig! Bare send dem en mail med hva du ønsker, og hvor hen i verden du ønsker det. Du kan velge å betale via banken din, eller PayPal. Jeg bruker sistnevnte. Frakta er på ca 5-600kr.

Med andre ord, HELT SMOOTH!

- - -

Også fått testet RC-64 litt nå, og forstår at jeg må ha litt mer power for at dette skal virkelig slå seg løs. Merket at lydbildet ble åpnet opp litt, og mer "Klipsch" signatur over senterkanalen også. Det trøkker dog ikke så mye, så må ha på subben for at det blir fart. Så her trengs det en Emotiva ja!

Newcomer Fasefeil sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig å se andre bruker låven til noe når den ikke er i bruk til noe annent

kompis og meg har både lagd stor mekkegarasje for biler og driver på med kino + småkjøkken i 2 etg blir morro å bli ferdig.

ser vertfall fint ut det du har lagd da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. Emotiva.

Sweet! Da har jeg sendt en mail med forespørsel om XPA-3 hva har man vel egentlig mastercard for?

Hvilken Emotiva tenker du nå da? Siden du trenger en til :P

takker for svar forresten!!

Hans M

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •