Forumets eneste Låvekino! (?) - Klipsch, Emotiva og SVS - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 210
    Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser jo rimelig heftig ut ja. Hvor stort er dette rommet da? Ser jo ut som du har nok av plass der ivertfall.
    Fine bilder også.

Sofan ser skikkelig digg ut.

Har du en oppskrift for hvordan man streamer spotify til ps3?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ser knall fett ut! tipper du koser deg i låven hehe8-) noen driver med kuer og andre med hjemmekino:P

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kommentarer folkens! Koser meg i låven ja! Ihvertfall nå som jeg har oppgradert litt i tillegg! Film og musikk har aldri vært så digg og morsomt før!

Rommet er på 35mm2. 5m bredde og 7m lengde, så har masse plass å kose meg på!

Ang Spotify; jeg har laget en guide om akkurat dette: http://avforum.no/forum/guider-audio...y-din-ps3.html

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder Mr.

5m X 7m er perfekt størelse lydmessig. Bildene du har tatt nå, løftet inntrykkene av kinoen din!

A+

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Flotte bilder Mr.

5m X 7m er perfekt størelse lydmessig. Bildene du har tatt nå, løftet inntrykkene av kinoen din!

A+
    Takk, ambiance. Nye bilder gjorde det litt bedre!

Har nå oppdatert profilen min også, så sleng innom en tur og stem!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Hellnoobkalibrering av sub utført. Nå spiller ihvertfall subben i fase med frontene, og det liker vi! Gjelder å finne riktig gain nå, så blir dette knall.

Så sitter jeg å sikler og frister meg med en Emotiva XPA-3. Sendte dem en mail med pris på XPA-3 og 3 RCA kabler (fra receiver til XPA-3), kommer på ca 5500kr med norsk mva og frakt, ferdig på døra mi.

DET FRISTEEER!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Da var Hellnoobkalibrering av sub utført. Nå spiller ihvertfall subben i fase med frontene, og det liker vi! Gjelder å finne riktig gain nå, så blir dette knall.

Så sitter jeg å sikler og frister meg med en Emotiva XPA-3. Sendte dem en mail med pris på XPA-3 og 3 RCA kabler (fra receiver til XPA-3), kommer på ca 5500kr med norsk mva og frakt, ferdig på døra mi.

DET FRISTEEER!
    Go for it, go for it!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jaggu ikke ille asså mye for penga kan man vel si hehe:wink: synes du skal gjøre det jeg8-) hehe

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, utrolig mye effekt Emotiva har for penga! Det er nesten så det er for godt til å være sant. Og jeg er litt skeptisk til ting som er det, for da er det som regel ikke sant..

Men så mange som har gode referanser på Emotiva, så må jo dette være et sikkert valg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering utført!

Vel da har jeg fiklet litt med REW igjen, og samtidig kjørt en skikkelig kalibrering av subbene. Kjørte på med Hellnoob sin måte, og den funker ypperlig.

Kjører frontene i large, da jeg syntes det trøkker ganske bra med kun frontene. Dumt å la de gå glipp av de lave frekvensene! Så satte de på large og subben måtte jeg sette til both for at den også skulle være med.

Noe som var litt rart, når jeg vippet mellom large og small i målingene var det INGEN forskjell?

Uansett, endte opp med denne kurven:

To topper som jeg må dempe med enten akustiske tiltak eller en kommende Antomode. Litt rusk her og der, men ellers en grei kurve. En rimelig drøy dipp på rundt 166hz som jeg ikke helt forstår, dog. FRYKTELIG mye fart i bånn etter å kalibrere etter Hellnoob sin måte, og på 10hz måler den faktisk opp mot 105db. Helt vanvittig, så heftig at hele rommet rasler når den jobber.

Fant ut etter en runde med Smokin Aces 2, at jeg må dempe gainen litt, slik at det ikke blir så voldsomt i de lave frekvensene. Er kanskje litt mye nå! 8)

Prøvde også å finne refleksjonspunkter med måling med hyssing og greier, og fant disse. Har ingen akustikkmatter slengendes, så jeg prøvde å henge opp laptop veska mi akkurat på punktet. Og hey, det FUNKA faktisk! :-D Så blir noen akustiske tiltak fremover også tenker jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, noen diper og topper her og der men det må man vel nesten regne med. Du skal nok slite litt med å få dempet de to toppene med akustiske tiltak, da snakker vi om schvæære hauger med rockwool eller tunede resonatorer. Vanlige akustikkplater virker ikke så langt ned i frekvens. Har du prøvd deg frem med eq-innstillingene på suben? Den har vel bla. 1-bånds parametrisk eq. Jeg har hvertfall stor hjelp av tilsvarende eq på Rythmik sub.

Har du kalibrert lydkortet ditt? Tenker på den økningen ned mot 10 Hz. Jeg fikk en tilsvarende økning fra 15-20 Hz og nedover, men den endret seg da jeg fikk kalibrert lydkortet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg satse på å skaffe meg en Antimode for å dempe disse toppene da! Takk for tips!

Skal også sjekke ut EQ'n på subben, og se om det kan skje noe når jeg leker litt med den.

Akkurat dette med lydkortet kan det være at det er ikke heelt kalibrert. Den stiplede sorte kurven er vel lydkortkurven, men jeg kan se om jeg får gjort det en gang til for å se hva som skjer. Er 105db ved 10hz litt urealistisk kanskje?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Da får jeg satse på å skaffe meg en Antimode for å dempe disse toppene da! Takk for tips!

Skal også sjekke ut EQ'n på subben, og se om det kan skje noe når jeg leker litt med den.

Akkurat dette med lydkortet kan det være at det er ikke heelt kalibrert. Den stiplede sorte kurven er vel lydkortkurven, men jeg kan se om jeg får gjort det en gang til for å se hva som skjer. Er 105db ved 10hz litt urealistisk kanskje?
    Hehe, skal ikke si det er urealistisk, men jeg tviler sterkt på at du har 105 dB ved 10 Hz når resten av frekvensområdet ligger rundt 80-90 dB Kurven under 20 Hz ligner nemlig veldig på den jeg hadde før jeg fikk kalibrert lydkortet.

Jeg vil tippe du kan ta en god del av én av peakene med den innebygde eq-en på suben, så det er verdt et forsøk. For øvrig har jeg ikke filla peiling på Antimode bortsett fra det jeg har lest, men nettopp slike peaker er vel akkurat det den skal kunne fikse.

Forresten en stilig låvekino du har bygget, skikkelig gutterom

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve å kalibrere lydkortet på nytt! Får se om det skjer noe forandringer da.

Om jeg bare får tatt en peak med eq-en på subben så er kanskje den med den laveste frekvensen det beste å ta vekk?

Antimode virker jo veldig bra, og mange får vekk de groveste peakene de har! Må nok bli en sånn etterhvert ja!

Jo takk, mye hygge inne her ja! Og mye fremover også, nå som anlegget er litt oppgradert!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er blitt en racer på målinger kan du kanskje prøve å måle frontene og suben hver for seg også, slik at du ser hvordan de overlapper hverandre.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Housecurve er morro bare den ikke er for bratt

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Siden du er blitt en racer på målinger kan du kanskje prøve å måle frontene og suben hver for seg også, slik at du ser hvordan de overlapper hverandre.
    Det skal jeg gjøre! Spennende å se om de spiller overlappet som du sier. Skal komme med noen nye målinger straks!

H/K: Har ikke brukt housecurve, den som står der er vel standard i REW.

Nå som gainen står ganske mye på SVS-n (ca 10 over 12), har den jo jobbet ganske mye i det siste. Syntes jeg aner et snev av (mye)pusting og litt rasling i det ene røret, så jeg lurer på om dette er vanlig? Har strammet skruene rundt elementet litt, for å forsikre at det er tett der. Men er liksom litt kjedelig at subben lager ulyder, ihvertfall når man legger så mye penger på bordet for den!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var høyt gain på en svs det ja.

Mye står sub/lfe utgangen på yamahaen på ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på det minste! Etter jeg kalibrerte MÅTTE jeg dempe bassen noe, så jeg endte opp med å skru utgangen ned til det aller minste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Rå kino du har fått deg da. Skjønner at det er digg å bo hjemme Liker oppsettet ditt!

( Hoel her forresten ^_^ )

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •