Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 711
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF Reference 203/2 Satin Sycamore

Da var valget tatt og et par med KEF Reference 203/2 er bestilit. Landet på finish'en Satin Sycamore som dere kan se på bildet under

Gleder meg virkelig til å få disse i hus, desverre er leveringstiden ukjent. Håper det ikke drøyer så altfor lenge. Får et estimat på torsdag.

Jeg har også fått besøk av et par ZU Druid som står og spiller nå. Virkelig en morsom høyttaler! Skal forske litt på plassering og vinkling nå, knipse noen bilder og komme med de første intrykkene. Intrykket så langt er dynamikk

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Da var valget tatt og et par med KEF Reference 203/2 er bestilit. Landet på finish'en Satin Sycamore som dere kan se på bildet under
    Gratulerer Eirik. Endelig er valget tatt. Jeg gleder meg til å høre disse en dag.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget!

Kef lager spennende saker, og jeg synes diskant/mellomtone veldig ofte fungerer bra i coaxløsningene deres.

Så dyre modeller som dette har jeg dessverre ikke hørt...

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et spennende valg!

Sjekka litt på hjemmesidene til KEF, og det virker som om de har satset stort på Reference serien. Om du skal skaffe deg snurreruntlyd kan du få en STOOOR senter etterhvert Og den største suben ser helt rå ut!

Men da blir det nok sikkert fort veldig dyrt

Men igjen, gratulerer!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, gratulerer så meget! Hørte for noen år siden den foregående modellen av gromhøyttalernde du har bestillt på Hegels System 4, og jeg har vel hverken før eller siden hørt et oppsett med mer "snert". Helt strålende, og jeg ble fort forelsket, så kanskje en vakker dag...
    På oppsettet jeg hørte var forøvrig høyttalerne sorte og effektforsterkeren knallgul(!), så kanskje det er derfor jeg mente det var så fett. Fett ja, hørte på Tracy Chapman og det rocket som bare pokker!
    Brukte H4 går jo for småpenger på bruktmarkedet, så der har du ihvertfall et av de heteste forsterkertipsene jeg kan gi

Og går du med surroundplaner stiller jeg meg med ropekoret. Helt latterlig hvor tøff den største senteren er

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker =)

Mulighetene for multikanal er så absolutt tilstede, den største senteren ser temmelig grom ut. Men antar den koster nok...

Hele refrence serien er forøvrigt vist i denne PDF'n

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forrige modell av den største senteren deres mener jeg å huske kostet rett under 30k et sted...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt ZU Druid bilder :)

Litt bilder knipset på et par minutter her:

Høyttalerene står likt vinklet, vidvinkel som er litt missvisende.

Venstre front:

Diskant elementet som jobber fra 12Khz og oppover:

10,3" fulltone element, merkelig konstruksjon, men fungerer bra:

Terminaler som ikke tillater bananplugger, måtte grave frem noe uterminert rask jeg hadde liggende, Monster MCXIS:

Høyre front:

Etter litt lytting er det liten tvil om hva som stod i fokus under produksjonen av Druid - dynamikk og spilleglede! Har kjørt gjennom en skive med Dire Straits nå og dette svinger det av. Druid'n spiller med en litt "in your face attitude" og du går ikke glipp av noe. Synes spesielt litt stressede gitarstrenger og stramme trommeskinn kommer til sin rett her. Sliter litt med litt dypere oktaver, mulig dette bedrer seg etter litt spilletid og muligens noen høyere spikes. Uansett er dette en klart annerledes høyttaler, etter litt kjapp testting fant jeg ut at l"toe in" fungerer best jevnt over. Dette skaper et bra fokus, men ikke den bredden i lydbildet jeg er vant til. Uansett er dette moro!

Skal se om jeg slenger ut litt fler kommentarer her når jeg får lyttet litt mer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Forrige modell av den største senteren deres mener jeg å huske kostet rett under 30k et sted...

Det kan nok stemme, men den nye reference serien har gått opp ganske kraftig i prs. Sammenlikner man prisen på 203 og 203/2 er det en prisøkning på ca 30%. (husker ikke helt nøyakitg prisen på 203 så ta det med en spade salt )

Uansett, blir det multikanal skal jeg ha en feit senter

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt lytting er det liten tvil om hva som stod i fokus under produksjonen av Druid - dynamikk og spilleglede! Har kjørt gjennom en skive med Dire Straits nå og dette svinger det av. Druid'n spiller med en litt "in your face attitude" og du går ikke glipp av noe. Synes spesielt litt stressede gitarstrenger og stramme trommeskinn kommer til sin rett her. Sliter litt med litt dypere oktaver, mulig dette bedrer seg etter litt spilletid og muligens noen høyere spikes. Uansett er dette en klart annerledes høyttaler, etter litt kjapp testting fant jeg ut at l"toe in" fungerer best jevnt over. Dette skaper et bra fokus, men ikke den bredden i lydbildet jeg er vant til. Uansett er dette moro!

Skal se om jeg slenger ut litt fler kommentarer her når jeg får lyttet litt mer.
    Du bør prøve Zu's egne kabler! feks libtec, disse skal visst åpne opp lydbilde mere, samt bedre dynamikk og trøkk på lavere volum, støy er totalt fraværende med mine Zu Cauge (billigste i serien ), og det med en følsomhet på 101db! du kan stikke øret heeelt inntil uten å høre et pip, det har jeg aldri vært borti før iallefall.. når det gjelder bassen så justerer du den etter bakvegg, disse kan du få ned mot 40 - 35Hz.. Og det er ikke værst mtp at de ikke er mere en 16cm dype! De er faktisk veldig gode på bass, stor og kontant bass som gjør at du tror det egentlig står en større høytaler der..
    Vil gjerne høre flere erfaringer

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør jeg spørre hva disse herlighetene koster? Så lekre ut, og det lille jeg har hørt fra andre litt høyere priset godis fra Kef så er nok dette et "safe" valg. Det lukter elektronikk oppgradering også kanskje?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Tør jeg spørre hva disse herlighetene koster? Så lekre ut, og det lille jeg har hørt fra andre litt høyere priset godis fra Kef så er nok dette et "safe" valg. Det lukter elektronikk oppgradering også kanskje?
    Tja, listeprisen er på 65k for 203/2...

Elektronikk bytter blir det absolutt, men må fordele det litt. I første rekke er det et nytt effekttrinn som skal på plass etterfulgt av cd-spiller. Og til slutt pre amp, C31 er jeg så fornøyd så den kommer nok til å leve en god stund.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med KEF valg, du angrer nok ikkje her.:-)

Når det gjelder Druidene, så må dei ikkje for høge spikes, heller tvert om. Avstanden under skal være 0,8-1cm, hverken meir eller mindre.:-) Anna enn dette, og bassen lider. Dei kan og med fordel plasseres nærmere bak og sidevegger enn med vanlig høyttalerdesign.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, listeprisen er på 65k for 203/2...
    Gratulerer med ny spennende høyttalere ! Kanskje starter du en ny trend med KEF Reference på forumet ;-)

Ooops ! Ser at du har gått opp ganske mye i pris siden du startet. Ellers må du har fått et once-in-a-lifetime tilbud ... Da er det kanskje ikke så rart at du valgte disse fremfor Vista.

Håper at du skal invitere meg en gang i sommer når du skal ha demo (sikkert 100 andre enn meg som ønsker det og kommer til å masse på deg ...). Du skal ha demo, ikke sant ? Du får ikke lov å holde dem for deg selv !

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Eirik! :razz:
    Ble ikke elektrostater allikevel da, men det er jo litt kult å ha noe ikke alle andre har. Som det ble nevnt over her så forventer vi en demo i aller nærmeste framtid... :razz:

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Håper at jeg en dag kan få hørt på de. :smile:
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Du bør prøve Zu's egne kabler! feks libtec, disse skal visst åpne opp lydbilde mere, samt bedre dynamikk og trøkk på lavere volum, støy er totalt fraværende med mine Zu Cauge (billigste i serien ), og det med en følsomhet på 101db! du kan stikke øret heeelt inntil uten å høre et pip, det har jeg aldri vært borti før iallefall.. når det gjelder bassen så justerer du den etter bakvegg, disse kan du få ned mot 40 - 35Hz.. Og det er ikke værst mtp at de ikke er mere en 16cm dype! De er faktisk veldig gode på bass, stor og kontant bass som gjør at du tror det egentlig står en større høytaler der..
    Vil gjerne høre flere erfaringer

Støy er ikke no problem her heller, men det skyldes nok heller elektronikk enn kabler. Uansett, så spiller høyttalerene dypt nok for min smak, men synes det kansje var litt ullent helt i bunn, men skal la de spille litt mer og se hvordan det utvikler seg. Jeg kommer ikke til å investere i nye kabler for å teste disse, blir litt overkill når jeg har noen gode Audioquest kabler jeg bruker til vanlig, men de er biwire med banaplugger... ergo ikke noe særlig på druid. Det kommer mer intrykk etterhvertt.

Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Grattis med KEF valg, du angrer nok ikkje her.

Når det gjelder Druidene, så må dei ikkje for høge spikes, heller tvert om. Avstanden under skal være 0,8-1cm, hverken meir eller mindre. Anna enn dette, og bassen lider. Dei kan og med fordel plasseres nærmere bak og sidevegger enn med vanlig høyttalerdesign.
    Takker
    Hmm, ok. Da skal vi ikke teste andre spikes! Står at Druid'ene er innspilt fra fabrikk - stemmer det? Får forske litt videre på avstand til bak-/sidevegg. Morsomme er de uansett.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Gratulerer med ny spennende høyttalere ! Kanskje starter du en ny trend med KEF Reference på forumet

Ooops ! Ser at du har gått opp ganske mye i pris siden du startet. Ellers må du har fått et once-in-a-lifetime tilbud ... Da er det kanskje ikke så rart at du valgte disse fremfor Vista.

Håper at du skal invitere meg en gang i sommer når du skal ha demo (sikkert 100 andre enn meg som ønsker det og kommer til å masse på deg ...). Du skal ha demo, ikke sant ? Du får ikke lov å holde dem for deg selv !
    Takk takk Jeg liker KEF veldig godt og synes det er litt morro å ha noe som ikke så mange andre har. Jeg fikk også et godt tilbud på de...

Skal såklart kjøre igang en demo, men som nevnt tidligere vet jeg ikke når jeg får de, får et estimat på leveringsstid i morgen. Håper det er ganske snart, vil helst unngå ventetid ala det Vettemann måtte gjennom :P

Sitat Opprinnelig postet av Homecinema
    Gratulerer Eirik!
    Ble ikke elektrostater allikevel da, men det er jo litt kult å ha noe ikke alle andre har. Som det ble nevnt over her så forventer vi en demo i aller nærmeste framtid...
    Merci, demo blir det så fort de har fått noen timer på seg

Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Gratulerer med nye høyttalere. Håper at jeg en dag kan få hørt på de.

Takker, blir mer en en demo det her skjønner jeg, men det skal vi nok ordne

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Druidene er innspillt ei uke fra fabrikk(150+timer), men trenger fortsatt ein del innspilling. Det var ihvertfall det eg har fått vite på mine. Adam hos Zu Audio har vist sagt at dei trenger 400+ for å yte maksimalt.

På nye høyttalere bruker Zu Audio ein ny metode med ekstremt "burn-in" på 3 dager på nivå som ingen klarer heime hos seg sjølv. Det har visst resultert i det første sprengte 10.3" elementet nokensinne hos Zu Audio..;-) Druidene trenger med andre ord litt tid og krefter på seg for å "løsne" skikkelig..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget! De Kef'ene har et nydelig design og jeg ser du valgt farve utifra farven på rommet ditt slik at det står i stil. Smart!!!

Har ikke hørt så fryktelig mye av Kef, men det jeg har hørt har vært bra, så tipper dette er helt konge.

Nå har du kun ulidelig ventetid foran deg, det er et sant hel.... , selv om du har andre godsaker å kose deg med, så blir deg ikke det samme før man har sitt eget i hus.

Nå gleder vi oss sinnsykt til å få tilbakemeldinger på hvordan det låter. Er ikke altfor mange Kef-oppsett her på forumet, men det spørs om ikke det snur etterhvert som du har fått dine i hus og smokker ut på siden din hvor flott det låter, for det tipper jeg at det kommer til å gjøre.

Igjen, gratulerer med veldig flotte fronter:-P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Druidene er innspillt ei uke fra fabrikk(150+timer), men trenger fortsatt ein del innspilling. Det var ihvertfall det eg har fått vite på mine. Adam hos Zu Audio har vist sagt at dei trenger 400+ for å yte maksimalt.

På nye høyttalere bruker Zu Audio ein ny metode med ekstremt "burn-in" på 3 dager på nivå som ingen klarer heime hos seg sjølv. Det har visst resultert i det første sprengte 10.3" elementet nokensinne hos Zu Audio..;-) Druidene trenger med andre ord litt tid og krefter på seg for å "løsne" skikkelig..

Merker forskjell allerede nå, stått på i nærmere 12timer i dag og pumper bass-dominert musikk! Dro på med infected musrhoom på voksent bolum istad - sparket bra fra seg Utrolig morsomt med høy følsomhet og verdens snilleste impedanse

Sitat Opprinnelig postet av vettemann
    Gratulerer med valget! De Kef'ene har et nydelig design og jeg ser du valgt farve utifra farven på rommet ditt slik at det står i stil. Smart!!!

Har ikke hørt så fryktelig mye av Kef, men det jeg har hørt har vært bra, så tipper dette er helt konge.

Nå har du kun ulidelig ventetid foran deg, det er et sant hel.... , selv om du har andre godsaker å kose deg med, så blir deg ikke det samme før man har sitt eget i hus.

Nå gleder vi oss sinnsykt til å få tilbakemeldinger på hvordan det låter. Er ikke altfor mange Kef-oppsett her på forumet, men det spørs om ikke det snur etterhvert som du har fått dine i hus og smokker ut på siden din hvor flott det låter, for det tipper jeg at det kommer til å gjøre.

Igjen, gratulerer med veldig flotte fronter
    Takker

Som du skjønner gleder jeg meg stort til å få de i hus. Utrolig spent på hva morgendagen bringer av leveringstid. Som du sier lider jeg ikke med druidene her, men vil fortsatt ha Kef'ene så fort som mulig

KEF er ikke så stort i Norge, mens i tyskland har virkelig den nye Reference/2 serien overgått alle forventnigner i følge leverandør. Jeg kommer såklart med litt intrykk når jeg får de hjem også Eneste jeg er usikker på er hvor godt P35'n klarer seg, har ikke råd til å bytte ut den akkurat nå...

Takkk gijen!

Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •