Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 711
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ha... noen driver å "outer" meg

Men sant som det er sagt. Har Zu Druid på lån/utlån og har jo også et eget par med Totem Arro som kunne tas med.
    Ingenting er som å teste hjemme med egen elektronikk
    Outer? Fronter heter det, gratis publisitet er en sjelden vare. Bare jeg får komme å se en extended edition en dag så kan vi slå strek over regningen

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hehe, da er vi to

Neia, det tipper i retning ML Vista. Sonusen er midlt sagt fantastiske på en del ting, men den tidlige forelskelsen var litt borte når jeg besøkte Stereofil forrgie uke i(gjen). Utrolig på kvinnevokal og en herlig sjel og glød.... på en del musikk. Men jeg hører faktisk mest på akustisk om dagen, og det er ikke hva cremona auditor gjør best. Den dagen jeg vinner et par millioner skal de utvilsomt investeres i et par Cremona også.

Vista liker jeg veldig godt, grunnen til at jeg har vært litt avmålt er romstørrelsen og at jeg trodde OHC var eneste forhandler. JFSsoundsystems har gitt meg et tilbud på de og mye tyder per nå på at jeg slår til.

Men vi får se, Focal Micro Utopia BE skal også vurderes, ulempen er styret med sub....

En ting er sikkert, innen 20juni skal det stå nye høyttalere her
    Det er mange fisk i havet. JFS snakket jeg jo varmt om, servicen er god og det virker som om de virkelig har lyst på kunder. Ikke at jeg endte med å kjøpe noe sist jeg sendete de en forespørsel. Vista er mye mer full pakke, dessuten får du elektrostatmagien som bonus. Atle pååsto at han hadde lest at de fikk Summit til å spille godt i et rom på skarve 10m², hvor han hadde dette fra er en annen sak. Derimot får du vel noen våkenetter med centimetre på hjernen om du skal forsøke å finne en optimal plassernig av ML'ene. Saken med SF Auditor er at den gjør det den er god på så forbasket mye bedre enn mange andre i prisklassen, men spørsmålet er som vi har vært inne på flere ganger om styrkene er nok til å rettferdiggjøre de åpenbare svakhetene. Sub ordner seg, det er min tur til å ta en turn med det. Om det ikke er noe for meg alikevel kan jo du ta den?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Outer? Fronter heter det, gratis publisitet er en sjelden vare. Bare jeg får komme å se en extended edition en dag så kan vi slå strek over regningen

Det er mange fisk i havet. JFS snakket jeg jo varmt om, servicen er god og det virker som om de virkelig har lyst på kunder. Ikke at jeg endte med å kjøpe noe sist jeg sendete de en forespørsel. Vista er mye mer full pakke, dessuten får du elektrostatmagien som bonus. Atle pååsto at han hadde lest at de fikk Summit til å spille godt i et rom på skarve 10m², hvor han hadde dette fra er en annen sak. Derimot får du vel noen våkenetter med centimetre på hjernen om du skal forsøke å finne en optimal plassernig av ML'ene. Saken med SF Auditor er at den gjør det den er god på så forbasket mye bedre enn mange andre i prisklassen, men spørsmålet er som vi har vært inne på flere ganger om styrkene er nok til å rettferdiggjøre de åpenbare svakhetene. Sub ordner seg, det er min tur til å ta en turn med det. Om det ikke er noe for meg alikevel kan jo du ta den?
    Først og fremst, du bøffa post nummer 100 i tråden min :evil:

Tror vi tenker ganske likt når det gjelder sf, jeg var veldig begeistret en god stund, men etter litt tid så hører man at det er litt for mange småting som skurrer. Blir det ML skal du komme på besøk med Hegel effekttrinnet ditt

Vi snakkes vel på fredag hvis vi skal ut å fange sub?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, du bøffa post nummer 100 i tråden min :evil:

Tror vi tenker ganske likt når det gjelder sf, jeg var veldig begeistret en god stund, men etter litt tid så hører man at det er litt for mange småting som skurrer. Blir det ML skal du komme på besøk med Hegel effekttrinnet ditt

Vi snakkes vel på fredag hvis vi skal ut å fange sub?
    Du får be en av våre kjekke moderatorer om å fjerne innlegget mitt om det ikke går på sammenhengen løs.
    SF har vi vært enige om siden tidenes morgen
    Jeg tropper opp med alt jeg kan laste i en av bilene. Jeg er en ivrig oppsøkende predikant jeg vet du.
    Jeg ringer deg enten i morgen eller på fredagen jeg. Send meg gjerne en PM med arbeidstiden din. Kanskje vi kan plinge på Marantz om vi skal tulle rundt i nabolaget hans? Daten min er ikke ledig før 18:00. Lurer på om DD12'en passer i den stygge renaulten min jeg eller om jeg må bruke Sharanen?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får be en av våre kjekke moderatorer om å fjerne innlegget mitt om det ikke går på sammenhengen løs.
    SF har vi vært enige om siden tidenes morgen
    jeg tropper opp med alt jeg kan laste i en av bilene. Jeg er en ivrig oppsøkende predikant jeg vet du. Jeg ringer deg enten i morgen eller på fredagen jeg. Send meg gjerne en PM med arbeidstiden din. Kanskje vi kan purre på Marantz om vi skal tulle rundt i nabolaget hans? Daten min er ikke ledig før 18:00. Lurer på om DD12'en passer i den stygge renaulten min jeg eller om jeg må bruke Sharanen?
    Aiit, ring meg så avtaler vi nærmere.

Jeg stemmer forresten for Sharan!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ det ble SF til slutt. Grattis med en høyttaler som virker svært spennende

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    SÅ det ble SF til slutt. Grattis med en høyttaler som virker svært spennende
    Skivebom! Det vi er enige om er hva den har og hva den mangler.
    Hadde det bare vært så enkelt at valget var tatt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal Be trenger ikke på død og liv sub. Da jeg fikk Bryston på 1007 Be basset de utrolig bra og gikk steindypt til å være stativer. Mye dypere og fyldigere enn f.eks. 816s. Hadde besøk av noen venner og spilte litt live-dvd på godt volum og de sa ikke så mye om den fantastiske diskanten eller mellomtonen, men bemerket hvor moro det var med bass som var så deilig å høre på, og som også var litt fysisk.

Men SF er jo herlige de og. Vanskelig valg, som du sikkert vet er du i en prisklasse der valgene er nesten for mange.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skivebom! Det vi er enige om er hva den har og hva den mangler.
    Hadde det bare vært så enkelt at valget var tatt.
    OK, jeg trodde valget var tatt ettersom følgende står på profilen til Kolschtat, sammen med et bilde av SF Cremona:

Nye høyttalere på vei!

Valget er tatt og vinneren ble Sonus Faber Cremona Auditor. En fantastisk liten stativhøyttaler, ikke den mest korrekte, men en musikkformidler med sjel og glød!
    Legger ved et bilde av den (stjålet fra mono.no) i den finish'n jeg tror det blir.
    Forventet ankomst er forresten rundt 1. juni

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt forhastet slutning der, må få oppdatert profilen min...

Ser ut til at Auditor ikke blir aktuell i denne runde, har fått noen meget gode tilbude i dag så skal tenke litt på de også, så får vi se hva som havner her

Btw, fått 2700'n ennå?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en svart mens jeg venter på at titan kommer på lager. Førsteinntrykket er meget bra, selv om det ikke ble all verdens testing i går

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne Eirik:
    Erdal Stereo
    Response Grand LE er jo ikke å forakte...:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har fått en svart mens jeg venter på at titan kommer på lager. Førsteinntrykket er meget bra, selv om det ikke ble all verdens testing i går

Høres bra ut, egentlig rart det tar så lang tid.... Yamaha har faktisk Titan på lager.. men men du har ihvertfalll lyd igjen

Sitat Opprinnelig postet av Homecinema
    Sjekk denne Eirik:
    Erdal Stereo
    Response Grand LE er jo ikke å forakte...
    Så absolutt ikke, men da tror jeg vi snakker hissig romkompresjon! Skal se om jeg kan får hørt på et par Respons Grand til uken.

Uansett er det per nå to godbiter det står mellom: ML Vista og en hemmelighet (Ola, dont spoil it)

Har også bestemt meg for å beholde Arcam FMJ CD36 inntil videre, da det ikke blir sonus ser jeg ikke noe stort poeng og bytte den ut akkurat nå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det per nå to godbiter det står mellom: ML Vista og en hemmelighet (Ola, dont spoil it)

Har også bestemt meg for å beholde Arcam FMJ CD36 inntil videre, da det ikke blir sonus ser jeg ikke noe stort poeng og bytte den ut akkurat nå.
    I won't spoil nothing, I promoise...
    Althoug I'll admit that its rather funky - in a good sort of way. That's all I'll say.

Takk for en trivlig tur. Jeg har noen timer med kalibrering foran meg, men det er godt å faktisk vite at det alle snakker om faktisk gjemmer seg der nede i dypet. Kanskje jeg burde få meg en egne MinHiFi presentasjon og tråd snart?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hemmeligheter liker vi ikke Hva er det andre alternativet takk:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I won't spoil nothing, I promoise...
    Althoug I'll admit that its rather funky - in a good sort of way. That's all I'll say.

Takk for en trivlig tur. Jeg har noen timer med kalibrering foran meg, men det er godt å faktisk vite at det alle snakker om faktisk gjemmer seg der nede i dypet. Kanskje jeg burde få meg en egne MinHiFi presentasjon og tråd snart?

Takk til deg og grattis med DD12! Vet ikke om jeg husket å si det mens jeg peset den ned 4etg :P

Hvordan går det med kalibreringen?

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    Hemmeligheter liker vi ikke Hva er det andre alternativet takk
    Hehe, lar det bli en hemmelighet litt til, kansje helt til jeg ha bestemt meg, eller at de står her... Vi får se

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut med språket!!! Husk; jeg vet hvor du bor!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til deg og grattis med DD12! Vet ikke om jeg husket å si det mens jeg peset den ned 4etg :P

Hvordan går det med kalibreringen?

Hehe, lar det bli en hemmelighet litt til, kansje helt til jeg ha bestemt meg, eller at de står her... Vi får se
    Takk takk, nå som støvet har lagt seg litt må jeg innrømme at jeg er ganske entusiastisk. Kalibreringen går greit den, jeg prøver hardt å bli kjent med mulighetene. Jeg har pr. nå kun plassert den provisorisk og forsøkt å integrere den som best jeg kan. Den skal få lov til å få en bedre plassering når ånden kommer over meg. Men det er vel +\- 3-4dB omtrent, låter greit. Men jeg må jobbe mer med fase og slikt. Den første tiden blir mer ett eksperiment enn noe annet. Men den spiller godt i mine ører. Den blir kjekk når ML havner på gata igjen. Jeg er for opptatt av å lytte til musikk for øyeblikket til å justere og herje som seg hør og bør. Mange nye skiver i hus nå. Den nyeste fra Al DeLoner bl.a

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ut med språket!!! Husk; jeg vet hvor du bor!!!
    hehe, kan jo like gjerne si det, kansje noen av dere kan tippe meg i riktig retning

Det står nå mellom:

Martin Logan Vista vs KEF reference 203/2

KEF imponerte meg på akustisk musikk og herrevokal. Dette dog på et par som kun hadde spilt 70timer, noe som var merkbart. Dette var også modellen over den jeg ser på, men mellomtone/diskant er den samme. Virket og matche bra med arcam også.
    De har litt fordeler for rommet mitt, blant annet bassrefleks i front og mulighet til å dra ned bass med 1db ^^
    Ulempen er at jeg kun har hørt de en gang, men frister og bare kline til.....

Noen tanker?

VS.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står nå mellom:

Betyr dette at du ikke er interesert i å høre Zu Druid (og evt Totem Arro) ??

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kan jo like gjerne si det, kansje noen av dere kan tippe meg i riktig retning

Det står nå mellom:

KEF imponerte meg på akustisk musikk og herrevokal. Dette dog på et par som kun hadde spilt 70timer, noe som var merkbart. Dette var også modellen over den jeg ser på, men mellomtone/diskant er den samme. Virket og matche bra med arcam også.
    De har litt fordeler for rommet mitt, blant annet bassrefleks i front og mulighet til å dra ned bass med 1db ^^
    Ulempen er at jeg kun har hørt de en gang, men frister og bare kline til.....

Noen tanker?

VS.

Det der tenker jeg blir et vanskelig valg. Har ikke hørt noen av dem, men Kef Reference var jo griselekre da

Gå for Kef du, såvidt meg er bekjent er det vel ingen på forumet som har den modellen?? Vista er det jo flere som har. Er jo bare bytte hvis du ikke blir fornøyd:-D

Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •