Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 711
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Denne demoen vil jeg også gjerne være med på :-D
    Jeg har tenkt å bruke feriepengene mine på din måte og kunne tenke meg å være med på denne demoen også hvis det er greit med deg. Per i dag, mine to favoritter er Focal Electra og Martin Logan Vista (men jeg har hørt veldig få).

Kan du sende meg en PM hvis du har en ledig plass ?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ha ha! Her aner jeg forskjellige preferanser du.
    Christel når skulle du nedover til Eirik med dine MA?
    Overhodet ikke, jeg har jo vært der Kolschtat er på vei, sånn halvveis ihvertfall, var ment som et stikk til Alshus og elsken han har lagt på det noble SVS-merket i følge sig`en hans.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ikke mobb SVS a?

Eller så er jeg nødt til å gi deg buksevann.

Skal se hvilke(n) dag(er) jeg får fri, om det da passer for Kolschat.

Sender du meg nummeret ditt på SVS... eh.... SMS eller PM?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg har tenkt å bruke feriepengene mine på din måte og kunne tenke meg å være med på denne demoen også hvis det er greit med deg. Per i dag, mine to favoritter er Focal Electra og Martin Logan Vista (men jeg har hørt veldig få).

Kan du sende meg en PM hvis du har en ledig plass ?

Er nok fuillt mulig å få plass til en til, eller kjøre flere runder hvis det er interesse for det. Er uansett ikke noe som skjer før om en måned eller der omkring. Sender deg en PM når det nærmer seg

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hei, ikke mobb SVS a?

Eller så er jeg nødt til å gi deg buksevann.

Skal se hvilke(n) dag(er) jeg får fri, om det da passer for Kolschat.

Sender du meg nummeret ditt på SVS... eh.... SMS eller PM?

Will do, får se hvordan ukene blir fremover. Skal ikke ha noen skikkelig ferie i år, men blir noen uker i sommer hvor jeg bare dasser rundt hjemme, det er jo en gylden mulighet. Sender uansett mobil nummeret så er det bare å ringe når du har funnet et tidsppunkt.

Cybervision: Hehe, blir vel neppe så mange SVS'er med det første. Har strengt talt ikke plass rent fysisk :P Men en søt liten REL eller kansje en DD10 er ikke uaktuelt

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min DD10 glapp i dag tidlig, desverre. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet igjen.
    Gleder meg til SF kommer jeg...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Will do, får se hvordan ukene blir fremover. Skal ikke ha noen skikkelig ferie i år, men blir noen uker i sommer hvor jeg bare dasser rundt hjemme, det er jo en gylden mulighet. Sender uansett mobil nummeret så er det bare å ringe når du har funnet et tidsppunkt.

I ukene framover?

Få ræva i gir, planen var omtrent nå, hvis du ser en side eller to tilbake.

Sender du nummeret? Jeg har nemlig ikke ditt, eller navnet ditt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Blir det sub trenger jeg kalibreringshjelp også
    Det fikser jeg Har forresten flyttet litt rundt på "tuben" min. Fy F*** det trykker nå :shock:, og det er bare etter litt grovkalibrering.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    I ukene framover?

Få ræva i gir, planen var omtrent nå, hvis du ser en side eller to tilbake.

Sender du nummeret? Jeg har nemlig ikke ditt, eller navnet ditt.

Teflon hjerne, sender nummeret nuh.
    I ukene fremover er det temmelig tettpakket for min del, men skal se om jeg kan avspasere litt

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Det fikser jeg Har forresten flyttet litt rundt på "tuben" min. Fy F*** det trykker nå , og det er bare etter litt grovkalibrering.
    Ypperlig! Jeg forventer en invitasjon når den nye kinomaskinen ankommer

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt tvil...

I dag fant jeg ut at feriepengene ikke ankommer før den 15juni, altså må jeg vente over 3uker før jeg får nye høyttalere :S

I den forbindelse begynte jeg å lure litt igjen..... blir alltid sånn når jeg ikke handler på impuls :P

Uansett er det vista som kryper inn i bakhodet igjen, spørsmålet er om rommet mitt blir altfor lite. Er ikke så lenge jeg blir boende her, men vi allikevel utnytte mest mulig av høyttalerene jeg kjøper i nåværende rom. En tanke de fleste sikkert skjønner...

Rommet er en dust L-form, som dere kan se av mine mildt sagt fantastiske paint skisse startet sketchup, men fant ut at 20sek i paint var lettere...

Hva tror dere?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite rom og Martin Logan? Ikke noe stress, bare se på denne karen: Lite lytterom?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Lite rom og Martin Logan? Ikke noe stress, bare se på denne karen: Lite lytterom?

Haha, elegant løsning. Blir heldigvis ikke så trangt om plassen her

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du vil kunne få godlyd fra Vista i det rommet også, selv om det selvfølgelig blir enda bedre i et nytt og større rom. Jeg har jo selv 3,5 meter fra ørene til høyttalerne og de står 70 cm fra bakvegg. Sitter også i en likesidet trekant. Låter i mine ører bra, ihvertfall...:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er i tvil når det gjelder plassen Eirik, så får du titte innom meg en tur Jeg har ikke 3M mellom høyttalerene - desverre - men det gir et enormt fokus slik det står nå selv om jeg ikke får den helt ville størrelsen på lydbildet. Jeg farer forbi dine kanter på fredag for å hente hjem en DD12, kanskje du vil være med på turen?
    Kanskje denne unge her Marantz stiller opp for litt kalibrering og plassering en dag så tar vi en runde hos meg?
    Dessuten driver Knut å låner bort noen små grå rakkere, kanskje det er noe for Club HomeCinema? Vi får se når jeg får testeksemplarene fra Audiofoni, Rør-pre og vistnok noen monoblokker fra Xindak som ikke er lansert enda. Kanskje en spennende løsning det.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er i tvil når det gjelder plassen Eirik, så får du titte innom meg en tur Jeg har ikke 3M mellom høyttalerene - desverre - men det gir et enormt fokus slik det står nå selv om jeg ikke får den helt ville størrelsen på lydbildet. Jeg farer forbi dine kanter på fredag for å hente hjem en DD12, kanskje du vil være med på turen?
    Kanskje denne unge her Marantz stiller opp for litt kalibrering og plassering en dag så tar vi en runde hos meg?
    Dessuten driver Knut å låner bort noen små grå rakkere, kanskje det er noe for Club HomeCinema? Vi får se når jeg får testeksemplarene fra Audiofoni, Rør-pre og vistnok noen monoblokker fra Xindak som ikke er lansert enda. Kanskje en spennende løsning det.
    Høres ut som om det kan bli aktuelt med en tur på fredag. Trenger en felles entusiast og dele litt tanker med ad høyttalere

Skal du forresten innover mot oslo i morgen? Lurer litt på om de minste KEF Refrence'n kan være aktuelle også.. .vi får se

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det skjer mye interessant rundt om her nå, men førstkommende og neste helg må jeg jobbe :cry: så jeg får melde meg på banen når det blir tid og anledning...
    Dere får holde oss "posted" om det skjer ting i mellomtiden! :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten driver Knut å låner bort noen små grå rakkere, kanskje det er noe for Club HomeCinema? .
    Ha... noen driver å "outer" meg

Men sant som det er sagt. Har Zu Druid på lån/utlån og har jo også et eget par med Totem Arro som kunne tas med.
    Ingenting er som å teste hjemme med egen elektronikk

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på hva dette ender på........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Veldig spent på hva dette ender på........

Hehe, da er vi to

Neia, det tipper i retning ML Vista. Sonusen er midlt sagt fantastiske på en del ting, men den tidlige forelskelsen var litt bort når jeg besøkte Stereofil forrgie uke i(gjen). Utrolig på kvinnevokal og en herlig sjel og glød.... på en del musikk. Men jeg hører faktisk mest på akustisk om dagen, og det er ikke hva cremona auditor gjør best. Den dagen jeg vinner et par millioner skal de utvilsomt investeres i et par Cremona også.

Vista liker jeg veldig godt, grunnen til at jeg har vært litt avmålt er romstørrelsen og at jeg trodde OHC var eneste forhandler. JFSsoundsystems har gitt meg et tilbud på de og mye tyder per nå på at jeg slår til.

Men vi får se, Focal Micro Utopia BE skal også vurderes, ulempen er styret med sub....

En ting er sikkert, innen 20juni skal det stå nye høyttalere her

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhhh, spennende hvordan Vista kan bevege folket. Er også spent på hvordan du får Vista til å låte i ditt rom.

Men det viktigste er vel å tenke litt fremover her også, du blir vel ikke sittende i dette rommet så lenge, er det fremtidige rommet større så er det jo bankers.....

Side 5 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •