Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 711
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser veldig bra ut, gratulerer med nye komponenter!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    WOW!
    Det der er det så avgjort fristende å stifte nærmere bekjentskap med, når det måtte by seg?
    Gratulerer så myye med snadderet!
    Takker, det spiller ikke så aller verst heller. Begynner å bli litt varmen i "Mcen" nå.

Et nærmere bekjentskap skal jeg så absolutt kunne by på, må bare komme meg på plass i ny leilighet først. Leiemarkedet er utplukket og grunnet bankenes krav om 10% egenkapitalt + dokumentavgift krever at vi må leie og spare noen år til. Håper å finne noe i løpet av måneden, utvalget har vært labert siste månedene.

Og ja - Hifi er en virkelig dårlig venn når man skal spare samtidig. Heldigvis er jeg flink til å prioritere helt feil

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Steike! Her begynner det å flaske seg med lekre komponenter Er det nest største til KEF reference du har der?
    Som Anfield poengterer er dette 203/2 - den minste gulvstående. Skulle ting gå som planlagt er det fort mulig et sett 205/2 finner veien i løpet av året. Først må jeg finne ut hvor jeg skal bo.

Sitat Opprinnelig postet av Cybervision_
    Lekkert lekkert. Jeg synes 203/2 er utrolig flotte, virkelig!
    Takker! Personlig synes jeg 203/2 er de peneste, men hadde ikke takket nei om rom og lommebok tillot noe ala 207/2

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spare? Man blir jo bare straffet allikevel i dette landet om man skjøtter økonomien og i løpet av livet klarer å komme i pluss

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skal jo bare spare til han kan ta opp et gedigent lån...

Ser meget bra ut - og håper det låter like bra!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Spare? Man blir jo bare straffet allikevel i dette landet om man skjøtter økonomien og i løpet av livet klarer å komme i pluss
    Hehe! Skal formidle argumentet til madammen
    Men som Freddie sier er det snakk om å spare for å kunne låne mye mer

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt assistanse her, noen som har forslag på et merke (med en oppegående detaljlist) som kan levere følgende til en fornuftig pris:
    1m aes/ebu digtalkabel Xlr terminert
    1m Spdif digitalkabel BNC terminert
    1m spdif digitalkabel rca terminert

Prismessig skal det ikke koste 5k per kabel. Gjerne en leverandør som operer i Oslo/stor-Oslo.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da var tiden kommet for litt spam av egen tråd igjen, om det er lov å si.
    Ja, det er en RR-referanse

Har kommet meg inn i en lei byttekarusell nå, det hele startet med at madammen ikke var overbegeistret for høyttalere i Walnut og for å holde den lille gleden hun har for denne hobbyen ved like la jeg de ut for salg. Dessverre, fant jeg samtidig ut at jeg kanskje like gjerne skulle kline til med et sett 205 når jeg først var i gang.. bye bye fornuft og sparing. Da slipper jeg i det minste å bytte HT på en laaaang stund, får vi håpe.

Omtrent samtidig fant McIntosh ut at C48 og C50 forforsterkerene skulle bli tilgjengelig i Norge. Dette virket interessant tenkte jeg, ikke minst da utseende kunne matchet for en gangs skyld og de hadde innebygde 32bits DAC-er. Og tross alt er sikkert ikke DAC-en i Transporter hele krise til sitt bruk, samt at jeg har en midlt sagt habil CD-spiller stående i form av Marants SA11S2. Dessverre tillater ikke lommeboken både den fantastiske DAC 3.5vb og en ny Mc pre samtidig - derfor er den også nå mulig å plukke opp til en hyggelig pris.

Ulempen i det hele er at jeg ikke vet om jeg vil selge DAC 3.5vb, enkelt forklart er den mye bedre enn man skulle tro til prisen. Samtidig frister det veldig med litt vinyl-lyd og da er jo en McIntosh C48 perfekt som kombinerer både MM/MC-riaa med DAC og masse analoge innganger til prosjektene mine..

Hifi-verden er vanskelig og opptar altfor mye av hodet mitt om dagen, som Louis CK så fint sier: "Its so good to be white that we have to make up shit to worry about"..

Om noen skulle la seg friste av et virkelig godt kjøp på to produkter som utifra lydkvalitet kan beskrives som High-end - ta kontakt

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel sparke liv her igjen også

Etter flytting fikk jeg et rom med usedvanlig mye klang. Dette ble først forsøkt løst med to saftige tepper i ull med 7 cm "floss". Det hjalp litt, men langt fra nok.
    Veien videre ble akustikkplater fra Rockwool, 8stk 60*120*5cm. Dette gjorde underverker. Dessverre er ikke dette jeg noe jeg får ha på permanent display.. mulig jeg får hengt 2 på veggen bak sofaen (som også er de viktigste). Men det jeg trenger tips til er hvor jeg kan få sydd trekk til disse?

Med et godt tilpasset trekk trenger jeg ikke noe annet da disse skal stues i et skap og plukkes frem når madammen er kastet ut. Derfor greit at de kun trekkes, testet de uten og det ble altfor mye bøss og rot.

Innspill tas imot med stor takk, om noe har en gode som er god til å sy betaler jeg også for en slik tjeneste

Slenger med et bilde hvor det meste er feil

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny kåk!

Hva høyttalertrekk angår, så kan du kanskje gjøre som jeg gjorde?
    Tok mål av høyttalerne, og ruslet inn til Hansen&Dysvik.

Der valgte jeg ut et passende stoff (jeg valgte slikt man bruker i dusjforheng, i sort), og ba dem sy trekk etter oppgitte mål.
    Tror jeg betalte rundt 600 flis, og det er da overkommelig? ;-)

Ooops! Jeg ser jo nå at jeg bommet litt omkring hva som skulle trekkes med stoff! Men forslaget gjelder vel uansett. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt de malt eller ubehandlet? Hvis du har kjøpt de malt så kan du lage rammer til dem. Det er det jeg har gjort, det ble fint nok og er veldig enkelt å gjøre. Koster ikke mye eller.

Det er også flere som har lagt slike før. Det finnes flere tråden på HFS og her på forumet.

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Morn!

Da har jeg anskaffet meg et par 203 selv, og lurer litt på hvordan de er i forhold til plassering? Jeg skal ha de i en kino som snart skal bygges, og da hadde det vært kjekt å vite sånn ca om hvordan de trives best sånn i forhold til bakvegg etc? Har du noen erfaringer?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Grattis med ny kåk!

Hva høyttalertrekk angår, så kan du kanskje gjøre som jeg gjorde?
    Tok mål av høyttalerne, og ruslet inn til Hansen&Dysvik.

Der valgte jeg ut et passende stoff (jeg valgte slikt man bruker i dusjforheng, i sort), og ba dem sy trekk etter oppgitte mål.
    Tror jeg betalte rundt 600 flis, og det er da overkommelig? ;-)

Ooops! Jeg ser jo nå at jeg bommet litt omkring hva som skulle trekkes med stoff! Men forslaget gjelder vel uansett. ;-)

Hehe, høyttalerne får stå i ro, heldigvis

Sjekket med en butikk her i Lillestrøm, de skulle ha 500 per trekk for jobben, + materialer + moms. Dvs ca 6400 for 8 trekk, hvilket jeg synes var i overkant. Er ikke snakk om noen vanskelig operasjon.

Hvor var det du bestilte dine trekk, Jan?

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Har du kjøpt de malt eller ubehandlet? Hvis du har kjøpt de malt så kan du lage rammer til dem. Det er det jeg har gjort, det ble fint nok og er veldig enkelt å gjøre. Koster ikke mye eller.

Det er også flere som har lagt slike før. Det finnes flere tråden på HFS og her på forumet.
    De er hvite, så behandlet på en side. Siden de ikke skal stå permanent vil jeg ikke ha ramme på de. Med et formsyddtrekk holder de formen godt nok. To av de skal henge bak, to i hver første refleksjon og to som ikke har fått dedikert plass ennå

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solem
    Morn!

Da har jeg anskaffet meg et par 203 selv, og lurer litt på hvordan de er i forhold til plassering? Jeg skal ha de i en kino som snart skal bygges, og da hadde det vært kjekt å vite sånn ca om hvordan de trives best sånn i forhold til bakvegg etc? Har du noen erfaringer?
    203/2 er en forholdsvis plasseringsvennlig høyttaler, men den foretrekker helt klart et rom uten atlfor mye "klang"/refleksjoner. Dette pga av veldig jevn og bred spredning.

Avstand til bakvegg har aldri vært en utfordring med 203/2 - de forsvinner noe mer i lydbildet med rundt en 70+ avstand til bakvegg, men de skaper også magi med rundt 20. Til normalbruk står mine nå 15 fra bakvegg. Trekker frem når madammen kastes ut til rund 40-50

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Veien videre ble akustikkplater fra Rockwool, 8stk 60*120*5cm. Dette gjorde underverker. Dessverre er ikke dette jeg noe jeg får ha på permanent display.. mulig jeg får hengt 2 på veggen bak sofaen (som også er de viktigste). Men det jeg trenger tips til er hvor jeg kan få sydd trekk til disse?

Med et godt tilpasset trekk trenger jeg ikke noe annet da disse skal stues i et skap og plukkes frem når madammen er kastet ut. Derfor greit at de kun trekkes, testet de uten og det ble altfor mye bøss og rot.

Innspill tas imot med stor takk,
    Må du absolutt sy? Du kunne jo kjøpt et par spraybokser med spraylim og limt på et egnet stoff. Klipper du til så blir det like pent som å sy og kanskje mer stabilt.
    Avhengig av type stoff vil dette kun komme på noen hundrelapper samt gleden over å ha gjort det selv 8)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må du absolutt sy? Du kunne jo kjøpt et par spraybokser med spraylim og limt på et egnet stoff. Klipper du til så blir det like pent som å sy og kanskje mer stabilt.
    Avhengig av type stoff vil dette kun komme på noen hundrelapper samt gleden over å ha gjort det selv 8)
    Er sikkert en mulighet det også, hadde jeg ikke vært så ufattelig klønete
    Likefullt virker det som en veldig god nivå, skal definitivt undersøkes, men er vel noen typer lim som er bedre egnet enn andre? (kom gjerne med forslag)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noe lim hos en møbeltapetserer for mange år siden. Det var kjempebra og lett å bruke. Husker desverre ikke hva det het.
    Kjøpte Biltema sitt senere, men det anbefales IKKE!
    Gå på Byggmakker eller et annet byggervarehus hvis det ikke er en møbeltapetserer som har butikk i Lillestrøm.

Detter er en lett jobb som passer for alle (selv kløner )Det er bare å være litt nøye så blir det kjempebra :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, høyttalerne får stå i ro, heldigvis
    Nåh, det var da enda godt!

Sjekket med en butikk her i Lillestrøm, de skulle ha 500 per trekk for jobben, + materialer + moms. Dvs ca 6400 for 8 trekk, hvilket jeg synes var i overkant. Er ikke snakk om noen vanskelig operasjon.
    Det var jo i drøyeste laget ja!
    Hvor var det du bestilte dine trekk, Jan?
    Bestilte (som nevnt) mine trekk hos Hansen&Dysvik. De bruker muligens en rimeligere systue?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg kjøpte noe lim hos en møbeltapetserer for mange år siden. Det var kjempebra og lett å bruke. Husker desverre ikke hva det het.
    Kjøpte Biltema sitt senere, men det anbefales IKKE!
    Gå på Byggmakker eller et annet byggervarehus hvis det ikke er en møbeltapetserer som har butikk i Lillestrøm.

Detter er en lett jobb som passer for alle (selv kløner )Det er bare å være litt nøye så blir det kjempebra :-D
    Takk for tipset, har en liten ambisjon om å gjøre forsøk i morgen. Blir spennende mtp mine høyst begrensede evner innen håndverk

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo lage en enkel ramme rundt de akustikk platene og trekke dem med stoff.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, har en liten ambisjon om å gjøre forsøk i morgen. Blir spennende mtp mine høyst begrensede evner innen håndverk
    Noen er gode på sine områder, og atter andre på sine. ;-)

Personlig er jeg en praktiker, og stiller meg derfor til disposisjon mtp håndverk.
    Si for all del ifra, om du trenger en liten porsjon med sådant! ;-)

Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •