Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 711
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat

Ser du sitter på 207/2 som jeg dessverre ikke har hatt gleden av å høre, men utifra hva jeg kan tenke meg frem til (basert på de siste 3.5 årene med Reference) må det være en mildt sagt forrykende høyttaler.

Bildet er som Anfield sier hentet fra Akustikk sitt demorom. Er vel ingen stor hemmelighet at jeg har en viss bransjetilhørlighet, uten at det gjennspeiles i hva jeg skriver her på forumet.
    Lydsignaturen er veldig lik i de i reference serien jeg har hørt. Så jeg tror nokk forskjellen ikke er så stor på 203.2 og 207.2. Ihvertfall om rommet ikke er veldig stort. Jo større rom jo større forskjell selvfølgelig.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for alle trivlige tilbakemeldinger
    Særdeles fornøyd med oppgraderingen, spesielt da jeg var litt skeptisk til å gå fra 201. Byttet opprinnelig fra 203 til 201 for et par år siden grunnet nedprioritering og opplevde da 201 som bedre. Da også med H4a mk2 bak spakene. Riktignok har jeg nå tilpasset elektronikken etter høyttalerne og fått en symbiose i hele anlegget som treffer meg midt i hjerte.
    Mye av magien mistenker jeg at ligger i Marantz pre-en, helt sort bakgrunn med en herlig dynamikk. Samtidig som den i klassisk Marantz-ånd evner å være silkemyk i anslaget når det kreves og utelater ikke en detalj.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Lydsignaturen er veldig lik i de i reference serien jeg har hørt. Så jeg tror nokk forskjellen ikke er så stor på 203.2 og 207.2. Ihvertfall om rommet ikke er veldig stort. Jo større rom jo større forskjell selvfølgelig.
    Ja, med unntak av det dedikerte huset er Uni-q elementet det samme og mye av intrykket dannes her. Samtidig er det noe med en stor høyttaler ala 207 og dens evne til å gjengi hva det måtte være med den største letthet. Kan heldigvis trøste meg med at så lenge jeg skal bo i Oslo (hvilket jeg gjør fra Januar) får jeg ikke råd til stort nok rom til 207

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt mas på OHC fikk jeg hentet en ny DAC, noe som var veldig behagelig. Utrolig hvor fort jeg har blitt vant med den enkelheten en DAC bidrar med når det kommer til kvalitetslyd fra Mac'en.
    Har dessverre ikke fått noe særlig inntrykk ennå, men den ene låten jeg rakk fra macen koblet med USB, vitnet om en klang med potensiale. Synes lydbildet rotet seg litt til kontra Rega og litt mindre tyngde og slam i bassen. MEN - dette var etter 20sekunder med oppvarming og den digitale volumkontrollen på uten at jeg var klar over det. Dessverre kom det besøk 5min etter at jeg fikk den koblet den opp så klør i fingre (og ører...?) etter å få testet, men det blir vel ikke før i morgen..

Nå er det UFC for allepengene

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende gleder meg til og høre hva du synes om den senere

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En uke med stress, så har ikke hatt tid til å få testet noe skikkelig. Dog er jeg sikker på at jeg ikke angrer på at denne fikk erstatte HD10
    Mot Rega Saturn har jeg ikke fått testet nok dessverre, bare fått hørt noen få spor mens madammen har mast ved siden av meg. Må også nivåjustere slik at det blir riktig, det får jeg heldigvis tid til på fredag

Slenger med noen mildt sagt labre bilder av konkurrentene:

Rega Saturn:
    Kolschtats stuevennlig Hifi-rega-jpg

vs

Kolschtats stuevennlig Hifi-bel-canto-jpg

Skal låne madammens SLR en dag i nærmeste fremtid og få tatt noen anstendige bilder

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var det duket for å teste litt Bel Canto mot Rega, med på runden var Marantz (som mange kjenner) og en kollega av meg.
    Jeg fikk fort bekreftet det jeg hadde opplevd tidligere - Bel Canto tilføyer en del varme og fylde i lyden. Mellomtonen står litt mer frem og øvre bassområde får mer fylde - hvilket alt er vel og bra. Rega på sin side er mørkere i lyden, men ikke like fyldig. Har en vesentlig mer definert bass med mer "slam" og lydbildet fremstår mer definert med noe bedre "pin-pointing".
    Bel Canto sin styrke kommer derimot godt frem på opptak som ikke er spesielt gode eller litt flate i utgangspunktet. Her glatter den litt ut og den ekstra fylden blir et kjærkomment tilskudd. Når opptak fra KKV, stockfish eller Walter Beckers - Bob Is not you Uncle går i skuffen er Rega fortsatt herre i eget hus og jeg er helt solgt på spillestilen til denne forholdsvis "rimelige" Cd-spilleren. Den litt mørke klangen, med en litt livlig bass som er (for å bruke en dårlig hifi klisje) tørr og usedvanlig definert kombinert med en imponerende dynamikk i hele frekvensområde oppleves Saturn som mer rytmisk. Samtidig gjengir den stemmer og instrumenter i rett størrelse og med stor troverdighet, Katie Melua er liten i størrelse, men stor i stemmen - og det høres med Regaen.

Bel Cantoen er likefullt et meget bra produkt med en flott klang, detaljering og dynamikk jeg tror mange vil like, inkludert meg selv - den tar ikke plassen til Saturn, men kommer inn som et tilskudd for variasjon i hverdagen med like høy kvalitet

Det er moro med lyd!

Riktignok får dette meg til å lure på hvordan Rega ISIS og ISIS Valve spiller - dette er jo Regas ypperste og om det spiller i samme gate som Saturn, men bedre må jeg høre de

Liker også det sære designet (ISIS)

Isis Valve:

Noe som vet om hvor jeg kan få høre disse i norge?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isis? De tror jeg står oppkoblet hos Renaissance Audio i Bergen

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bob is not your uncle:-D om du vil kan du låne G08 bare for og sammenligne, står mest still i hyllen likevel nå før tiden!!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Bob is not your uncle:-D om du vil kan du låne G08 bare for og sammenligne, står mest still i hyllen likevel nå før tiden!!!
    Det hadde vært helt strålende! Bare rop når du føler føler for å låne den bort så slenger jeg meg i bilen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pm

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Isis? De tror jeg står oppkoblet hos Renaissance Audio i Bergen

Hehe, en stilig Isis det og, men litt annen prisklasse og neppe en god cd-spiller

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meridian G08 på besøk

Som førstesiden har jeg nå fått besøk av en Boothroyd Stuart konstruksjon ved navn Meridian G08. En utrolig lekker CD-spiller jeg har hørt ved flere anledninger og som hver gang har vært en del av et særdeles velspillende anlegg. Har lyttet litt nå og så langt plasserer den seg klangmessig midt i mellom Rega og Bel Canto. Hvilket er langt fra feil.
    Likefullt er søndag kveld etter noen glass for meget i går ikke perfekt til A-B-C-testing (Rega - Bel Canto - G08), blir fort bare sittende på en av de og lytte.
    Det lille intrykket jeg har så langt er:
    Meridian - Mest balansert, mer fokus mellomtone enn Rega, bra kontant bass som går litt dypere.
    Rega - Ikke like fyldig, men mer høyde i lydbildet og kansje marginalt mer definert i bassen.
    Bel Canto - vokser på meg, en noe mer "organisk" klang som gjør seg særdeles godt på mye musikk. Fremhever mellomtone, men merker nå at den svelge mindre detaljer enn tidligere. Bassen kommer seg også, mulig jeg har justert den litt lavere enn jeg burde.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spamme sin egen tråd er ålreit, da plager man i det minste ikke andre.
    I dag tenkte jeg at det var på tide med noen bilder som faktisk minnet litt om virkligheten. I motsetning til den møkka jeg har lagt ut i det siste som er direkte dårlig gjort mot hvordan det faktisk ser ut..
    Dessverre glemt jeg å hente madammens D700 og tilhørende 24-70 F/2.8 og ble isteden sittende og høre et "Best of Album" fra Leonard Cohen gjengitt av Bel Canto i samarbeid med iMac. Spilte særdeles godt i dag og jeg ble bare sittende i 1.5time (dvs jeg hørte alt en gang og et par på nytt.. 2-3 ganger...)

Til slutt tok skammen overhånd og jeg grep et EOS500 som lå her, dessverre med et LITT uhåndterlig objektiv... 70-200mm F/4. Objektivet er greit nok, men ikke i et så krunglete rom med lite lys og ikke stativ.... For å toppe det hele hadde jeg ikke innstallert photoshop så da ble det Gimp.. hvilket heller ikke er noe å juble for.

bilder ble det riktignok uansett, men stort sett elektronikk da det var KLIN umulig å få til noe annet uten å ligge på sofaryggen å ta bilder. Noe som igjen er vanskelig med 0.6sek lukkertid. Godt med motgang

Meridian G08 fortsatt på besøk og sprer glede:

Bel Canto e.One står for mye god underholdning om dagen

Kosegrisen

Marantz SC11S1, Meridian G08, DAC 1.5

Marantz og en PS3 som lengter etter GT5

Digitalgjengen

Marantz SC11S1 med fingermerker

Rega Saturn

Alt i alt bør disse bildene gi et bedre inntrykk, selvom jeg nå ser at Marantz-en hadde hatt godt av å få fjernet litt fingermerker... Alt til sin tid

Edit: Store bilder, sitter på 27" tommer så blir litt blind. Satser riktignok på at de fleste her har kommet seg bort fra 14,4kbs modem.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelige bilder, huff og huff...

(Lekkert anlegg!)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snyggt Kolschtat:-D
    Testar selv en G08.2 nå, men den får stå på inbrenning en tid først.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene ble meget anstendige de, men skjønner at det ikke var så lett å ta oversiktsbilder...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *sikle litt på h4'en din* snasne bilder

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for positive tilbakemeldinger og beklager sent svar. Har vært lange uker med mye jobb og har tilbrakte de siste dagene på en øy i Oslofjorden.

Meridianen er nå tilbake hos sin eier, som har solgt den og byttet til G08.2. Her klarer jeg meg fint enn så lenge med toner fra Saturn og DAC1.5
    Nå har jeg aldri trodd at elektronikk trenger innspilling, men DAC 1.5 har forandret seg. Tilvenning er såklart en faktor, men jeg har brukt Saturn forholdsvis mye så "referansen" er fortsatt der og alt vurderes ut fra den lyden.

Likefullt, Meridian er borte, men mer skal testes. Lurer litt på Marantz SA11S2 og håper å få testet den. Her er det nok estetikeren i meg som er mest fristet

Ser på brukten at det ligger veldig mye flott til særdeles lave priser så følger med der fremover og håper å få testet litt.

Om noen har forslag til gode spillere i landet fra 25-50k det er mulig å få testet hjemme er jeg åpen for forslag blir neppe kjøp før jul, men veien er jo det morsomste

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at Meridianen ble levert tilbake til sin eier har jeg lurt litt på hva som skulle i ilden etter den. Etter litt tilfeldigheter står nå en Marantz SA11S2 og varmer seg opp hjemme.

Fikk kjørt noen låter på den i går, riktignok noe kald i starten, og det virker lovende. Stikkordet så langt er en imponerende detaljering.
    Gleder meg til å teste den videre når den kommer seg til romtemperatur og har stått på litt.

Stygg er den jo ikke......

Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •