Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 36 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 711
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Eirik er vel snart over flytte-kneika. Han har vært uten internett i lengre tid og det er derfor du ikke hører fra ham. Jeg er enig med deg, dette er alt for spennende til å havne i glemmeboka. Dessuten sikler jeg på den H4a'n...
    Som Ola sier har dette flytteprosjektet tatt fryktelig lang tid, men nå begynner det å roe seg ned på jobben og jeg kan skimte et lys i enden av tunnelen.

Anlegget er i hvert fall satt opp og har løsnet litt til, rommet har en del romklang som jeg må jobbe med etterhvert, men jeg klarer å kose meg. Skal se om jeg kan ordne litt bilder i løpet av uken.

9uker uten nett er ikke altfor gøy og jeg har savnet avforum, men nå har naboen delt linjen sin og jeg kan nerde mer her inne igjen

Ola du får ta en tur en dag, ta å ring meg så setter vi opp en ettermiddag

Nå skal jeg returnere til regnskapsrapporten for desember... :/

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avtale! Gleder meg stort.
    Jeg kan jo stikke innom deg på jobben om du gir meg et hint om når du er på.

Jeg trenger forresten en H4a selv jeg ser det snart ut som.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avtale! Gleder meg stort.
    Jeg kan jo stikke innom deg på jobben om du gir meg et hint om når du er på.

Jeg trenger forresten en H4a selv jeg ser det snart ut som.
    Aight, blir bra. Arbeidstiden min er 08-16 man-fre, det er ihvertfall det jeg får lønn for. Men er stort sett å finne på jobb mellom 08-20 hver dag

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var mye årskavalkader her nå å tenkte jeg skulle summere litt selv, det endte i at jeg har testet latterlig mye og brukt "litt" penger...

Here goes:
    Kilde: Pio dv696avk (ja, var uten i inngangen til 07) ---> Arcam CD36
    Pre: Rotel RC-1070 ---> Arcam FMJ C31
    Effekt: Rotel RB 1080 ---> Hegel H4a mk2
    Høyttalere: Energy RC50 ---> KEF Reference 203/2

I mellom dette har jeg testet produkter fra blant annet: Focal, Chapter, Abrahamsen, Koda, Bryston, ZU, Marantz, Bladelius, Martin Logan, Monitor Audio med mer. Totalt kan jeg telle 15 forsterker kombinasjoner, hatt en rekke høyttalere hjemme på besøk samt at jeg har reist østlandet rundt for å høre på andre muligheter. Mange trivelig besøk og mange erfaringer rikere. I forhold til budsjett og smak er jeg allikevel meget fornøyd med resultat.
    Kan dessverre ikke forvente en like stor oppgradering i 008 da det begynner å koste med oppgradering, men skal nok få sneket inn litt ny morro. Sikler litt på Avantgarde Acoustic... Mulig det blir med drømmen, men jeg skal ihvertfall jobbe for å få det til

På etterskudd Godt Nyttår til alle som titter innom tråden min

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde

Men du er da knall fornøyd med referanse høyttalerne fra Kef?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Avantgarde

Men du er da knall fornøyd med referanse høyttalerne fra Kef?

Jada, de spiller meget bra i mine ører. Litt uvenner med rommet her, men jeg overlever

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle slenge opp litt bilder her, ikke av den elendige kvaliteten jeg serverer nå, men jeg gadd ikke finne mer lys så da ble det høyere iso en vanlig. Kombinert med at stativet mitt ikke er å finne ble bildene der etter. Med tanke på alt rotet kan det forklares med at det ble drept et par kasser pils og en helflaske eller tre med barcardi og whiskey her på lørdag :P

Fortsatt Hifi i fokus

Here goes:

KEF Reference 203/2 lever fortsatt etter flere harde vors:

Jalla rack med x360, DB10, Onky TXSR 875 og NES

Store helter på veggen:

Hero, som har dedikert livet sitt til å røyte og mase. Imponerende slitsom til å være 14år.

Utstyr i rommet per nå:

Arcam CD36
    Arcam C31
    Hegel H4a mk2
    Onkyo TXSR-875
    Panasonic BD10
    Xbox360
    NES
    Sony 23" "ipod-tv"

Kef Reference 203/2
    Energy C7 (midlertidige bakhøyttalere)
    Energy CC1 (midlertidig senter)

Det ligger også et sett her med KEF IQ8 dipole bakhøyttalere, planen er 4 av disse og en KEF Reference 202/2 (kansje 204/2) senter. Vi får se hva økonomien tillater.

Projektor er per nå en latterlig sliten Panasonic PTAE500, denne blir nok byttet i en av disse: Zanyo Z2000, Epson TW2000 eller Benq1000.

Det var en liten oppdatering, kommer med etterbehandlede bilder tatt i skikkelig lys en vakker dag

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo utrolig lekket. Håper på å få komme innom deg en tur når alt er på plass. Spennende kombo med Arcam og Hegel. De burde utfylle hverandre på en ypperlig måte :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Noen som fortsatt har NES i racket

Hvordan er oppsettet på film da? Føler ikke at du mangler litt *RISTEHUSETOGNABOENE* faktor? :-D

Råe planer! Har vurdert de IQ8DS høyttalerene selv, er de bipolar?

EDIT; Overså at du forklarte at IQ8 var DIpol, Beklager

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hvordan er oppsettet på film da? Føler ikke at du mangler litt *RISTEHUSETOGNABOENE* faktor? :-D
    Fordi min DD12 (og andre) har en finish som er prikk lik høyttalerene To stykk er tingen for Eirik. Jeg skal snart innom på Hilton jeg, ser ut som det i alle fall.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Godt å se at det er audiofile muligheter i ditt nye hjem Eirik. Nå er det på høy tid at vi finner på noe snart, enten det blir hos meg eller deg. Snakkes

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja enig med Marantz! Det er på høy tid med en audiens i Kolschtat residens! :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette blir jo utrolig lekket. Håper på å få komme innom deg en tur når alt er på plass. Spennende kombo med Arcam og Hegel. De burde utfylle hverandre på en ypperlig måte :-D

Skal kjøre en demo eller tre utover våren, men må komme romklangen til verks, tar av i øvre mellomtone/diskant nå. Funker når man halvsover på sofaen, ikke det helt store til demo'r.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ja enig med Marantz! Det er på høy tid med en audiens i Kolschtat residens!
    Så absolutt Håvard! Du kan jo bare stikke innom en dag, blir selvfølgelig invitert når ting er mer på plass her også Samme gjelder såklart Ola.

Frode var innom en kjapp tur i dag og kom med noen tips til demping her, men lørdag setter jeg kursen til Thailand hvor det blir to uker med ødeleggelse av lever og lunger

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arti at du falt for Abrahamsen, når jeg kommer hjem fra ferie skal jeg låne med meg CD og Pre, se om det blir morro kombinert med Hegel.
    Du trenger vel strengt tatt ikke en pre da CD-spilleren har balanserte utganger og volumkontroll. Dvs. du kan i menyen til CD-spilleren velge om volumkontrollen skal være aktivert eller ikke. Nyttig funksjon.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du trenger vel strengt tatt ikke en pre da CD-spilleren har balanserte utganger og volumkontroll. Dvs. du kan i menyen til CD-spilleren velge om volumkontrollen skal være aktivert eller ikke. Nyttig funksjon.

Klar over den biten, men tenkte jeg skulle teste kontrollen i cd-spilleren mot pre. Trenger uansett pre om jeg skal få koblet dette opp mot Onkyo'n

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Glemte kringlydintegrasjonen. Spent på forforsterkeren vs. CD-pre´n, så ser frem til dine postede inntrykk.

EDIT: Kule og pene de høyttalerne du har (KEF Reference 203/2). De ga meg litt B&W feeling.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Frode var innom en kjapp tur i dag og kom med noen tips til demping her, men lørdag setter jeg kursen til Thailand hvor det blir to uker med ødeleggelse av lever og lunger
    Joda, det var artig (og på høy tid) å ta seg en tur, selv om det trengs litt demping i rommet før Kefene kommer til sin rett. Jeg stiller forøvrig gjerne opp på dugnad om du skal sette opp en lettvegg med stoffpaneler eller liknende, da du selv har hevdet å være i besittelse av 10 tommeltotter... Litt lyskontroll og demping i rommet, så tror jeg det blir kanonbra.

NB! Neste gang forlanger jeg en duell i World Cup på NES

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Joda, det var artig (og på høy tid) å ta seg en tur, selv om det trengs litt demping i rommet før Kefene kommer til sin rett. Jeg stiller forøvrig gjerne opp på dugnad om du skal sette opp en lettvegg med stoffpaneler eller liknende, da du selv har hevdet å være i besittelse av 10 tommeltotter... Litt lyskontroll og demping i rommet, så tror jeg det blir kanonbra.

NB! Neste gang forlanger jeg en duell i World Cup på NES

Japp, må få gjort noe med det, må bare få overtalt han som faktisk eier dette rekkehuset. Ja, jeg bor i rekkehus med labrador og en kamerat, noe som har ført til en flau missforståelse eller tre blant nyansatte på jobben

Uansett, vurderer akkurat nå noen litt rimeligere fronter... Stygt å si det, men jeg har brukt så hysterisk mye penger de siste månedene på tull at jeg får det litt kjedelig i et par måneder. Lørdag setter jeg kursen mot Thailand, heller ikke noe økonomisk sjakktrekk Men vi får se, vet ikke heeeelt hva som kan erstatte KEF'ene og koste mindre. Kjenner jeg meg selv rett blir det at jeg bruker mer på anlegget til sommeren

Sliter også med litt trafo-støy fra Hegel'en, så jeg tok en telefon dit i dag og de mente det var helt naturlig og sannsynligvis skyldes kursen/andre elektriske artikler i huset og at jeg ikke skulle bekymre meg. Det var ihvertfall en gladsak

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi min DD12 (og andre) har en finish som er prikk lik høyttalerene To stykk er tingen for Eirik. Jeg skal snart innom på Hilton jeg, ser ut som det i alle fall.

To DD12 er så absolutt en fristene tanke jeg har lekt mye med, men så var det dette med pris da.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hero, som har dedikert livet sitt til å røyte og mase. Imponerende slitsom til å være 14år.
    OT: Fin hund. ... og om den røyter så matcher den møblene såpass godt at man ser jo ikke det sånn uten videre.

Side 23 av 36 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •