Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 711
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Totem Mani 2, flatt til 29Hz.

33000,-

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det mildt så favner du veldig bredt.
    Hva slags lyd er du ute etter?
    Vil det vere aktuelt å skaffe matchende senter og surround kanaler senere?
    Hva er budsjettet ditt på?
    Hva slags musikk hører du mest på?

Sonus Faber, Vienna acoustiv, B&W og Focal er jo "sikkre" merker med mye ytelse for pengene og man kan kjøpe matchende senter og bakkanaler.
    Elektrostater stiller jo visse krav til plassering og forsterkerkraft samt at det er en høyttalertype som ikke passer alles smak.
    Systemaudio har jeg personlig ikke noe til overs for, de låter lit "stusselige"
    Hva med Montana? det er mye bang for your buck og de har en ærlig å engasjerende lydsignatur.
    Eller hva med Revel? Høyttalere med høy oppløsning, slam i bassen og en litt analytisk mellomtone.
    valgene er som du ser mange.
    hvis du kan vere behjelpelig med å besvare noen av spørsmålene så vil det bli lettere å hjelpe deg.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    For å si det mildt så favner du veldig bredt.
    Hva slags lyd er du ute etter?
    Vil det vere aktuelt å skaffe matchende senter og surround kanaler senere?
    Hva er budsjettet ditt på?
    Hva slags musikk hører du mest på?

Sonus Faber, Vienna acoustiv, B&W og Focal er jo "sikkre" merker med mye ytelse for pengene og man kan kjøpe matchende senter og bakkanaler.
    Elektrostater stiller jo visse krav til plassering og forsterkerkraft samt at det er en høyttalertype som ikke passer alles smak.
    Systemaudio har jeg personlig ikke noe til overs for, de låter lit "stusselige"
    Hva med Montana? det er mye bang for your buck og de har en ærlig å engasjerende lydsignatur.
    Eller hva med Revel? Høyttalere med høy oppløsning, slam i bassen og en litt analytisk mellomtone.
    valgene er som du ser mange.
    hvis du kan vere behjelpelig med å besvare noen av spørsmålene så vil det bli lettere å hjelpe deg.
    Du har rett i at jeg går på et bredt spekter høyttalere og tilhørende variasjoner i lydsignaturen. Grunnen er enkel, vil få med meg mest mulig slik at jeg ikke utelater noe jeg kansje liker.
    Uansett, lyden jeg er ute etter heller nok litt mot den varme siden, med en god oppløst diskant, stort 3dimensjonalt lydbilde, naturtro stemme- og instrument gjengivelse. Hvis noen kan gi meg en SF cremona auditor med beryllium diskant er jeg solgt Setter en god mellomtone foran enorm bassrespons. Ønsker ikke en analytisk høyttaler ala. Audiovector, det dreper litt av gleden i musikken for min del. Ærlig ja, men ikke plukke musikken i biter.

Matchene senter bakhøyttalere er jeg litt usikker til, mulig at det blir det engang, men det vet jeg faktisk ikke ennå. Som du nevner frister det å gå på et merke som kan levere en komplett hjemmekino løsning om det skulle bli aktuelt.

Budsjettet ligger på en maks 40k etter litt frem og tilbake. Men skal innrømme at rundt 30 hadde passet lommeboken bedre nå i sommer. Finner jeg allikevel noe som er vesentlig bedre til 40 enn løsningen til 33 er det enkelt, da dropper vi ferie i år

Musikksmaken min er forholdsvis varierende. Om dagen går det mest i akustisk, jazz, katie melua, Johnny Cash, Håkan Hellström, Nathalie Nordnes, men også med inspill fra Bad Religion, Foo Fighters og sint 90's rap. Det er de siste her sm gjør det litt vanskelig, men er ikke sååå farlig om Big L's gamle mixtaper reproduseres like godt som Nils Lofgren..

Veldig kort fortalt hvordan jeg ser på ting nå. Kan også nevne at den høyttaleren som til nå har involvert meg mest i musikken er Sonus faber. Likefullt kan dette være amp og at den kom rett etter den skuffende VA mozart.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Tannoy er heller ikke min smak, men tenk hvor deilig det er å utvide sitt høyttalerkonstruksjonsvokabular(phew)? Det er så mange forskjellige tilnærminger å ta stilling til, mange radikalt forskjellige uttrykk. Alle fortjener å høres. Det er ikke lenge siden Elektrostater ikke var stuerent på forumet. Hva om Horn, Magnestater, Transmisjonslinjer, Foldehorn, åpne bafler, Coax, Bånd eller Hydrogen er nærmere himmelen for deg enn "vanlige" høyttalere? Dessuten er det jo ufattelig spennende imo. å kunne ha hørt noen av de forskjellige prinsippene i det ufattelige vellet av muligheter denne lidenskapen tilbyr.

Jeg er også forelsket i den mørke Italienske forføreren. En annen krabat jeg lengter etter å høre er Zingali Prelude 4.

Gradient Evidence MK II synes jeg også er spennende, men der er nok rommet begrensningen.

Visonik Concept 7 Har høstet mange lovord rundt om og skal ikke forveksles med Dalis Concept serie. Kanskje de er verdt en lytt?

PMC FB1 spiller ned til 22Hz +\-3dB, lurer du på hva slags konstruksjonsprinsipp det er?

Rega R9 Stygge som juling imo. men de skal spille godt. Spennende og dessuten forhandles de av noen du "kjenner"...

Sonus Faber Grand Piano Domus er et alternativ til Concertino, større modell fra en lavere serie. Jeg har selv desverre ikke hørt denne modellen, men om den tilbyr noe av det samme som vår felles venn i en litt større innpakning er det vel godt?

Kanskje et litt mer stuerent dual concentric opplegg?

Verity Audio Tamino x2 er også spennende, minsteman i en dyr familierekke. 40laken for en liten sjarmør, kanskje du liker lyden?

Om du kommer en tur innom på Økern til neste helg kan BEF sikkert fortelle om sine Respons Baby Grand, som HåkonN foreslo. Jeg har hørt intet annet enn godt om de.
    ps. en dag skal jeg lære meg å reseize bilder, jeg lover.

Helt enig med deg her, var jo du som satte meg på utforsker tanken i utgangspunktet Selvom jeg hører på mye som tilsynelatene ikke passer til mine preferanser kan det plutselig dukke opp noe helt fantastisk, og hvis ikke er jeg bare en erfaring rikere

Og takk for maaange gode forslag! Ulempen er at jeg må ta meg litt ferie skal jeg få med meg alt

Resize bilder? går det an? humbug... jeg quoter de i tillegg, så alle får de med seg

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Totem Mani 2, flatt til 29Hz.

33000,-
    Høres ikke dumt ut, hvor kan de oppleves?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Uansett, lyden jeg er ute etter heller nok litt mot den varme siden, med en god oppløst diskant, stort 3dimensjonalt lydbilde, naturtro stemme- og instrument gjengivelse.....

Setter en god mellomtone foran enorm bassrespons.....

Budsjettet ligger på en maks 40k etter litt frem og tilbake. Men skal innrømme at rundt 30 hadde passet lommeboken bedre nå i sommer.....

Musikksmaken min er forholdsvis varierende. Om dagen går det mest i akustisk, jazz, katie melua, Johnny Cash, Håkan Hellström, Nathalie Nordnes, men også med inspill fra Bad Religion, Foo Fighters og sint 90's rap.....
    Alle gode argumenter for å teste ut litt Vista i eget hus..... :-) ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av en selger du

Lurer bare på hvor hissige OHC er på utlån, noen erfaringer derifra?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHC og utlån er ikke "a match made in heaven"
    Vista har fått gode skussmål, men er nok ingen in da club høyttaler hvis du skjønner hva jeg mener.
    Det ligger fortsatt et par Diva utopia BE ut på avtorget. Det burde være mulig å prute disse ned i 40K. jeg har selv fått tilbud om et demo par fra Andrè til ca. 45K...
    Da vil det iallefall ikke vere problem med matchende senter og bakkanaler.
    Og du får din BE diskant

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    OHC og utlån er ikke "a match made in heaven"
    Vista har fått gode skussmål, men er nok ingen in da club høyttaler hvis du skjønner hva jeg mener.
    Det ligger fortsatt et par Diva utopia BE ut på avtorget. Det burde være mulig å prute disse ned i 40K. jeg har selv fått tilbud om et demo par fra Andrè til ca. 45K...
    Da vil det iallefall ikke vere problem med matchende senter og bakkanaler.
    Og du får din BE diskant
    Mistenkte at OHC var seige når det gjaldt utlån....

Vista har jeg hatt gleden av å høre hos Anfield og er absolutt en høyttaler jeg kunne levd lykkelig med, utrfordringen er rommet mitt. Som nevnt tidligere er det ikke "in da club" høyttalere jeg er ute etter, og synes Vista leverer bra med bass i et riktig oppsett.

Det er litt av sjarmen med stativ + sub, da jeg kan jukse litt å dra på når Gang Starr - Daily Operation havner i skuffen

Har siklet på Diva'ne, men de er nok dårlig egnet i dette rommet....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHC er håpløse på utlån hvilket er grunnen til at jeg ikke har handlet hos dem noengang. Når man påpeker at demoen ikke imponerer får man beskjed om at rommene deres ikke er så gode, men man må likevel bestemme seg på stedet. Latterlig

Disse høyttalerene imponerte meg på Holfi-standet under horten-messen.

Pinlig nok kommer je ikke på hva de heter, men det er helt sikkert noen som kan fylle min manglende informasjon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De heter Amphion og selges her: Utvalgte produkter

ER sågar på tilbud..!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er noe interessant her, feks Zingali Overture 1s eller Living Voice.

audioart.no

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    De heter Amphion og selges her: Utvalgte produkter

ER sågar på tilbud..!
    Ca 30k. Prisen ligger i riktig område Dette er etter min mening en lekker høyttaler som gir god valuta for pengene

Her er en link til leverandøren:
    amphion loudspeakers ltd [products - xenon]
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, virkelig mye snadder å se på i denne tråden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler-jakt for avanserte lyttere. Ingen Ikon6 eller 703
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Høyttaler-jakt for avanserte lyttere. Ingen Ikon6 eller 703
    Ja, og litt deilig også. Ingenting vondt om Dali, Focal eller B&W men føler ofte det blir utrolig mye av de merkene i mange tråder, da er det jo forfriskende med litt alternative merker som dette som gjerne spiller minst like godt. Har til gode å høre på mange av disse, men tråder som dette liker jeg veldig godt, og spesielt når det er så seriøst og oversiktlig som Kolschtats tråd her.

For å si som en viss rallysjåfør: "This is excitement"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et alternativ:

AudioPhysic Tempo - HiFi och Hemmabio i Stockholm - Ljudmakarn

Er vel OHC som forhandler dem her til lands, litt billigere også.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos Audio Physic, syntes jeg Tempo mangler litt for å nå opp til enkelte andre i den prisklassen. Vil du virkelig ha en morsom og engasjerende, og ikke alt for analytisk høyttaler fra Audio Physic, anbefaler jeg Scorpio. Har demoen med Krell 400 integrert forsterker friskt i minne. Spiller stort og aggresivt, rett og slett en høyttaler jeg kunne levd med. Ulempene må være at den ikke er riktig så luftig og detaljert i toppen som for eksempel Focal Be og Martin Logan som du også har i listen din.... igjen så tar den igjen det meste på bassen og morrofaktor. Tror det går på smak og behag. Men se på det designet.... Fantastisk håndtverk.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utrolig mange gode forslag og idéer!

Nå begynner arbeidet med å kategorisere de og få ett overblikk over demoer, blir morro!

Litt synd OHC er såpass seige på utlån, demoene jeg har fått der imponerer sjeldent....

Liten update, etter mye tenking på Sonus Faber Cremona Auditor innser jeg at den sannsynligvis ikke tilbyr høy nok "morro-faktor". Gikk å hørte på Andrew W.K. på N80'n min i dag oh innså at jeg trenger en høyttaler som takler dette litt bedre enn Sonus.... Mao stiger Focal i rekkene igjen. Vel og merke før jeg har fått undersøkt noen av de mange gode alternativene jeg har fått her

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De litt dyrer høyttalerne til boston, er heller ikke til å forrakte..

F.eks. Boston VR-965 til 27990,-

Maxwell Hi-Fi
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 2 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •