Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 36 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 711
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Kan noen forklare meg hvorfor den lille Bladelius Tyr spiller latterlig bra?
    Stor ladelyttbank!
    Kjøp Grendel'n som ligger på HFS før jeg gjør det

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, der var den i hus ja. Flere inntrykk?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi Bladelius lager latterlig bra produkter :-)

Og jeg har også lyst på Grendelen på HFS...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Se her, der var den i hus ja. Flere inntrykk?

Mange inntrykk som skal fordøyes, først og fremst er Bladelius Tyr utrolig frekk. Den er mildt sagt en stor skrape i mine illusjoner om effekt, strømforsyning og pris/kvalitet.

Det første jeg merket meg var den absurde forbedringen i bassen, den lille Tyr (som ser ut til å bli drevet av luft og kjærlighet) sparker fra seg til de grader. Detaljert og med et vanvittig punch som treffer deg midt i mellomgulvet. I bassen merker man virkelig hvor mye teknologien som motvirker negative feedback/tilbakekobling har å si.
    Oppover i registret er det åpent og den sparer ikke på detaljene, stereoperspektiv og dybde er meget bra. Gitarstrenger har en flott "crispy" lyd, med herlig dynamikk. Opptaket av Midnight Choir jeg fikk av Ola (les: Gwandarion) ble gjengitt meget bra og følelsen av å være i samme rom var på plass. Riktignok er det litt "røft" i kantene sammenliknet med den langt dyrere Chapter Precis. Strengt talt lite annet å forvente prisen tatt i betraktning. Høyttalerne mine legger helle ikke noe demper på dette, men det er uansett av så liten grad at mange ikke vil tenke over det. Personlig er jeg forholdsvis følsom for skarpe "SSSSS'er", men har ikke noen problemer med å nyte musikk formidlet av Tyr. Trass i at jeg "rynker på nesen" fra tid til annen...

Her er det så mye spilleglede, dynamikk og tilsynelatene krefter at jeg har vondt for å godta det når jeg tenker på prisen og spesifikasjonene. Tyr fikk kjørt seg hardt på Kef'ene og slapp aldri taket, imponerende. Den er ikke varm og innsmigrende, men ærlig og morsom. På opptak fra Allan Taylor kjenner du stemmen på kroppen, mens perler fra Katie flyter silkelett gjennom rommet. Dog med noe skarpe S'er hos sistnevnte, men dette skyldes nok opptak i større grad enn Tyr.

EDIT: Glemte det negative. Du får med en One For All kontroll som er stygg, jeg mener skikkelig stygg, og rotete for den saks skyld.

Personlig tipper jeg fortsatt mot Chapter Precis. Den er like dynamisk og morsom samtidig som det er mer raffinert og har en bedre mellomtone. I hvert fall i mitt oppsett og mine ører. Skal også teste Tyr som effekt koblet til C31 i løpet av kvelden, en løsning jeg har troen på. Ulempen er at Tyr ikke finnes som effekttrinn da dette er konstruert etter Thor mkII som hos meg ikke levde opp til forventningene.

Veldig kort oppsummering her, kommer tilbake med litt mer etter at Arcam har vært på banen. Marantz kommer med noen ord i sin tråd med litt mer inntrykk fra helgen.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fordi den matcher høyttalerne dine godt?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange inntrykk som skal fordøyes, først og fremst er Bladelius Tyr utrolig frekk. Den er mildt sagt en stor skrape i mine illusjoner om effekt, strømforsyning og pris/kvalitet.

Det første jeg merket meg var den absurde forbedringen i bassen, den lille Tyr (som ser ut til å bli drevet av luft og kjærlighet) sparker fra seg til de grader. Detaljert og med et vanvittig punch som treffer deg midt i mellomgulvet. I bassen merker man virkelig hvor mye teknologien som motvirker negative feedback/tilbakekobling har å si.
    Oppover i registret er det åpent og den sparer ikke på detaljene, stereoperspektiv og dybde er meget bra. Gitarstrenger har en flott "crispy" lyd, med herlig dynamikk. Opptaket av Midnight Choir jeg fikk av Ola (les: Gwandarion) ble gjengitt meget bra og følelsen av å være i samme rom var på plass. Riktignok er det litt "røft" i kantene sammenliknet med den langt dyrere Chapter Precis. Strengt talt lite annet å forvente prisen tatt i betraktning. Høyttalerne mine legger helle ikke noe demper på dette, men det er uansett av så liten grad at mange ikke vil tenke over det. Personlig er jeg forholdsvis følsom for skarpe "SSSSS'er", men har ikke noen problemer med å nyte musikk formidlet av Tyr. Trass i at jeg "rynker på nesen" fra tid til annen...

Her er det så mye spilleglede, dynamikk og tilsynelatene krefter at jeg har vondt for å godta det når jeg tenker på prisen og spesifikasjonene. Tyr fikk kjørt seg hardt på Kef'ene og slapp aldri taket, imponerende. Den er ikke varm og innsmigrende, men ærlig og morsom. På opptak fra Allan Taylor kjenner du stemmen på kroppen, mens perler fra Katie flyter silkelett gjennom rommet. Dog med noe skarpe S'er hos sistnevnte, men dette skyldes nok opptak i større grad enn Tyr.

EDIT: Glemte det negative. Du får med en One For All kontroll som er stygg, jeg mener skikkelig stygg, og rotete for den saks skyld.
    Ikke akkurat ukjente opplevelser det der. Kommer forøvrig en omtale av Tyr i neste Hjemmekino.... ;-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen er at Tyr ikke finnes som effekttrinn da dette er konstruert etter Thor mkII som hos meg ikke levde opp til forventningene.
    Njord kommer etterhvert.

Bladelius

Rimer ikke helt at dere synes Tyr er bedre enn Thor.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Njord kommer etterhvert.

Bladelius

Rimer ikke helt at dere synes Tyr er bedre enn Thor.
    Hehe, nei skjønner det egentlig ikke helt selv. Stikk i strid med mine egne forventninger, men Tyr spilte vesentlig bedre i de oppsettene vi prøvde. Jeg skulle gjerne hatt de ekstra strømreservene Thor besitter.Riktignok hadde den ikke spilt 1000timer, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en nødvendighet. Uansett er jo dette latterlig, med normal bruk så tar det jo fort et halvt år før den spiller som den skal....

Men som marantz sier er jeg åpen for å teste en godt brukt Thor om sjansen byr seg.

Er det samme regla for Bladelius Balder?

Sitter nå på C31 + Tyr (i effekt mode) og det spiller meget bra.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"burn-in"

I bruksanvisningen står det at den alltid skal stå på eller i standby, spesielt de 5-6 første ukene in order to speed the "burn-in process".

"Inspelningstid.

Liksom de flesta av Bladelius produkter så sker en positiv förändring ännu efter flera månader. Den nya Thor med bipolära transistorer är glädjande nog något snabbare än föregångaren vad inspelning beträffar."

Thor I krevde enda lengre innspillingstid!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    I bruksanvisningen står det at den alltid skal stå på eller i standby, spesielt de 5-6 første ukene in order to speed the "burn-in process".

"Inspelningstid.

Liksom de flesta av Bladelius produkter så sker en positiv förändring ännu efter flera månader. Den nya Thor med bipolära transistorer är glädjande nog något snabbare än föregångaren vad inspelning beträffar."

Thor I krevde enda lengre innspillingstid!

Opplevde du noen stor forandring på din Thor? Skal uansett høre med Norsk audioteknikk i morgen om jeg får teste et Balder trinn.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som overskriften antyder er nå Bladelius Tyr levert tilbake og Arcam FMJ P35 solgt, men blir ikke hentet før på torsdag.

Dessverre var jeg kansje en anelse kjapp, jeg har jo ikke bestemt meg for noe nytt. Er jeg heldig får jeg låne en Bryston, det hadde vært interessant da jeg har lest mye bra om dette merket.

Dagen i morgen dedikeres til å fa tak i Andre over telefon for å undersøke status på chapter. Kan ikke si jeg gleder meg

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Stor ladelyttbank!
    Kjøp Grendel'n som ligger på HFS før jeg gjør det

Grendel hadde sikkert vært morro, men litt stivt for meg akkurat nå. Får se hva sommeren 08 bringer

Når kommer du med Hegelen din?

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med forsterkervalg og telefonkontakt. Uansett vil du lande på bena. ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grendel hadde sikkert vært morro, men litt stivt for meg akkurat nå. Får se hva sommeren 08 bringer

Når kommer du med Hegelen din?
    Jeg har ikke fått noen invitasjon jeg. :shock:
    Har det gått meg hus forbi?
    Jeg, Mor10 og HC bommer på messa i Horten, så vi nok kompensere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Lykke til med forsterkervalg og telefonkontakt. Uansett vil du lande på bena. ;-)

Takker

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg har ikke fått noen invitasjon jeg.
    Har det gått meg hus forbi?
    Jeg, Mor10 og HC bommer på messa i Horten, så vi nok kompensere.
    Du har herved en stående invitasjon

Hva? Ikke noe Horten messe på dere, kjedelig. Satser på at det dukker opp noen saftige messetilbud der

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal uansett høre med Norsk audioteknikk i morgen om jeg får teste et Balder trinn.
    Fikk du ikke låne?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Fikk du ikke låne?

Han hadde ikke noe Balder i det hele tatt så det ble vanskelig. Han fikk inn 4-kanals versjonen av Grendel, uten at det hjelper meg nevneverdig.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LFD Mistral integrert som står å støver ned til jeg får somlet meg til å selge den. Hvis du vil låne den for å ha lyd mellom låneforsterkerne fra forhandlere, så hadde det vært interesant å høre hva du synes om den på dine Kef'er

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg har en LFD Mistral integrert som står å støver ned til jeg får somlet meg til å selge den. Hvis du vil låne den for å ha lyd mellom låneforsterkerne fra forhandlere, så hadde det vært interesant å høre hva du synes om den på dine Kef'er
    Flaks at det finnes mennesker som deg Counter, låner gjerne den så jeg har litt lyd i ventetiden. Kontakter deg når det nærmer seg.

Er dog litt usikker på hvordan den klarer seg, blir uansett spennende.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hvor jeg bor, det er bare å komme Tviler ikke på at den IKKE er i den klassen du ser etter men alikevel spennede å få en beskrivelse av lydsignatur. Er mildt sagt elendig til å beskrive selv, hører lett forskjeller men å skrive det.....

Side 17 av 36 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •