Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 36 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 711
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det Thor eller Balder du skal teste neste helg?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er det Thor eller Balder du skal teste neste helg?
    Thor II og Tyr, men balder er også aktuell.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag gjorde jeg en tabbe som kommer til å koste meg dyrt - jeg lånte en Chapter Precis. Damn you SvenRoger for å være så hyggelig å låne meg den!

Etter å ha hørt denne i går hos Roger viste jeg at det var stort potensiale i den, men var litt skeptisk til at det kansje kunne bli litt kaldt på de ytterst ærlige og nøytrale Kef'ene. Dessverre, for lommeboken, holdt ikke dette mål. Det spiller rett og slett vanvittig bra.

Kombinasjonen med CD36's fremhevede mellomtone og litt varme balanse sammen med Chapters vanvittige kraft, finesse, nøytralitet og dynamikk gir meg den beste lyden jeg har hatt hjemme. Ikke at Arcam kombinasjonen var svak på noe måte, men de ekstra kreftene Chapter bringer til bordet kommer godt med. Spesielt i bassen merker jeg det godt, bedre punch og detaljene som forsvant på høyere volum er på plass hele veien nå. Tydelig at Chapter ikke bryr seg om 3ohm impedanse.

Mellomtonene er vel det eneste som går veldig moderat tilbake da Arcam fremhevet denne litt mer, ideelt sett kunne jeg nok tenkt meg chapter effekt og beholdt C31, men da begynner det å bli virkelig dyrt.

Føler uansett at dette er litt urettferdig mot Arcam kombinasjonen som spiller meget bra på lavere volum, men mangler litt krefter for å dra det hele veien. Ikke så rart egentlig da Kef'ene er veldig glad i strøm. Vurderer derfor fortsatt ett P35 trinn til, men det frister så mye med Chapter at jeg kan glemme søvn i natt.....

Kommer med mer senere, og et lite bilde av herligheten her.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul! får nog den nye Chaptern om noen uker då kan du låne den :twisted:
    Spøk til side, morsomt att den matcher bra.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Kul! får nog den nye Chaptern om noen uker då kan du låne den :twisted:
    Spøk til side, morsomt att den matcher bra.
    Hehe, lommeboken roper nei, men jeg er fristet....

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsyk uflaks i herlig flaks :-D

Bønner og egg i 3 månder, så klarer du kanskje å finansiere julegavene etter dette innkjøpet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Sinnsyk uflaks i herlig flaks :-D

Bønner og egg i 3 månder, så klarer du kanskje å finansiere julegavene etter dette innkjøpet.
    Julegaver er da ikke noe stress, de får nøye seg med mitt gode selskap i år :P

Neida, P35 er mer eller mindre solgt og regner med at C31 burde gå fort, noe bedre preamp skal du lete lenge etter til prisen. Dermed vil ikke mellomlegget totaltruinere meg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite stemningsbilde

Et lite bilde av vidunderet (ikke etterbehandlet grunnet latskap og jeg burde hentet en lampe, men var for lat :P ):

Jeg trenger ny linse, mer lys og bedre ferdigheter som fotograf, men det da et lite inntrykk av steiningen

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en ufo ovenfra Alt for mye blått lys mtp. hjemmekino.
    hvordan er lydsignaturen til Chapter?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Julegaver er da ikke noe stress, de får nøye seg med mitt gode selskap i år :P

Neida, P35 er mer eller mindre solgt og regner med at C31 burde gå fort, noe bedre preamp skal du lete lenge etter til prisen. Dermed vil ikke mellomlegget totaltruinere meg.
    Jeg er iallfall meget interessert i C31 om prisen ikke blir altfor stiv og konto'n er med på notene.

Den er nemlig en kjempematch med Rogue stereo 90 og Patos 502 8)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at alle som prøver Chapter blir nesten litt forelsket.

Tør ikke se på en slik en engang

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Dønn nøytral. Det som overrasket meg mest var den utrolige basskontrollen den forrige AVR'en jeg hadde ikke var i nærheten av å ha. Den spiller som en drøm.. Og varm blir den også! Er det noen som har en forklaring på hvorfor den blir så varm at man ikke engang kan ta på den mer enn 1 sekund?
    Det er helt klart den aller, aller beste forsterkeren jeg har hørt.. Og da var det ikke et spørsmål om om, men når denne lille kolossen skulle permanent kobles til frontene.

Man kan dimme lyset i front helt ned. Displayet og standbyknappen kan man ikke røre, og det grønne lyset fra innsiden er også bare på.

Kolschtat: Skal du skaffe en?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Japp, det er en ufo. Litt usikker på hvor godt jeg liker det. Men det er lyden som teller.

Lydsignaturen er som Mattemann nevner veldig nøytral og det virker som fargingen kommer fra kilde. Jeg kjører med Arcam, mao får jeg litt varme og marginalt fremhevet mellomtone. Har hørt den Meridian, da var det enda bedre dynamikk, men et litt kjøligere lydbilde. Personlig foretrekker jeg varmen CD36 bidrar med.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Dønn nøytral. Det som overrasket meg mest var den utrolige basskontrollen den forrige AVR'en jeg hadde ikke var i nærheten av å ha. Den spiller som en drøm.. Og varm blir den også! Er det noen som har en forklaring på hvorfor den blir så varm at man ikke engang kan ta på den mer enn 1 sekund?
    Det er helt klart den aller, aller beste forsterkeren jeg har hørt.. Og da var det ikke et spørsmål om om, men når denne lille kolossen skulle permanent kobles til frontene.

Man kan dimme lyset i front helt ned. Displayet og standbyknappen kan man ikke røre, og det grønne lyset fra innsiden er også bare på.

Kolschtat: Skal du skaffe en? Jeg fikk min til en litt greiere pris, (fortsatt ikke grei.. hehe) da den nye utgaven med flere krefter er på trappene.

Godt beskrevet, men varm? Den som står her bli god og lunken, men ikke mer enn det. Har nå pumpet infected mushroom høyt i flere timer.

Om jeg skal ha en, tja, mye tyder per nå på det. Skal teste Bladelius i helgen også. Vurderer fortsatt Thor mk2 eventuelt balder og en ekstra P35, men akkurat nå er det chapter som frister mest.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at kilde absolutt tar brorparten av lydsignaturen her i hus også.

Ja, varm gitt! jeg har ikke mulighet til å være borti den mer enn 1 sekund av gangen, jeg kan bare glemme å løfte den, da undersiden også er gloheit.. Denne varmen er også der under standby. Det har ingenting med kjøling å gjøre.. Hm. Merkelig.

Ser frem til å teste de litt eldre Meridian CD-spillerne, ettersom G-serien er altfor dyr. Det som også er spennende mer Chapteren er hvor utrolig stille den er mtp egenlyd og når den ikke spiller. Oppfører seg fint!

Lykke til med forsterkervalg!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutter!

Alle vet at kilde ikke har en drit å si. Det som teller er minimum 2x200 watt og store og dyre høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Chapteren levert tilbake til sin rettmessige eier, takk for lånet Roger.

Etter at jeg skrev innlegget på søndag kveld har jeg fått lyttet en del og Chapter er absolutt noe jeg kunne tenkt meg her, men som tiden gikk merket jeg meg noen småting. På låten "Between Sheets" av Nathalie Nordnes er det under refrenget litt aktivitet helt ute på høyre side, disse druknet i resten av lydbildet med Chapter, samme gjelder noen småting på spor 11 på Marantz' (les: Frode) eminente testskive. Har litt vanskeligheter med å forstå hvorfor, da Chapter disket opp med et bunnsolide lydbilde og imponerende detaljering ellers. Kansje gjengir den det mer riktig og Arcam fremhever det.... ?

Videre må jeg bare få presisere at dette er en virkelig god forsterker, det har aldri vært like morro å spille høyt som de siste dagene. Grunnen er nok at det aldri blir hardt eller påtrengende her, forutsatt at opptakene er av god kvalitet. Symbaler var en ting jeg tidlig la merke til, utrolig oppløst og virkelighetsnært. Jeg vil også tørre å hevde at Precis har utrolig liten egenklang, utifra testene jeg har gjort tidligere med CD36 virker det som den gjengir dens lydsignatur og lite annet.

Bassen på sin side fortjener nesten et eget kapittel, dette var rått! Detaljert og med et imponerende punch. Merket også at Refrence'ene hadde godt av dette, bassen løsnet litt etter noen timer med chapter bak spakene.

Som dere sikkert forstår var spenningen stor da Arcam skulle kobles på igjen, skulle dette bli en total nedtur? Faktisk ikke, har hørt igjennom et par cd'r nå og det virker som dagene med øredøvende volum har virkelig har hjulpet på høyttalerne. Virker som det meste har løsnet litt. Bassen er der jeg merker størst forskjell, dette går nok mest av alt på krefter. Arcam er heller ikke like dynamisk i dette området som Chapter. Ellers er toppen varmere og jeg opplever, som ventet, mer fylde og tyngde i mellomtonene. Og som tidligere nevnt kommer enkelte detaljer i et utvalg låter bedre frem. Lydbildet presenteres som marginalt smalere, men min umiddelbare oppfatning heller mot en litt bedre dybde. Dette kan også skyldes at jeg spilte vesentlig høyere med Chapter enn jeg gjør med Arcam comboen, enkelt og greit grunnet begrensede strøm reserver. I et såpass lite rom som jeg har vil nok dette spille inn en del.

Skal jeg dra en liten konklusjon ut av dette må det bli at jeg foretrekker chapter på de mer dynamisk krevende innspillingene, mens på kvinne vokal, Allan Taylor o.l trives jeg godt med Arcam. Skulle jeg valgt hadde jeg godt for chapter, men er fryktelig spent på hva Arcam kan utrette med mer effekt. For det savner jeg allerede nå, I need more POWER!

Gleder meg enormt til helgens testing av Bladelius, i hodet mitt har jeg resonnert meg frem til at C31 + Bladelius Balder kan bli morro.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese dine erfaringer med Chapter Eirik. Har ikke testet den hjemme, men Sven Rogers oppsett er jo ikke så forskjellig fra mitt. Satt og nikket bekreftende til konklusjonene dine, selv om de små "probleme" du beskrev ikke er noe jeg har tenkt over. Uansett, gleder meg som bare F til helga. Har ganske store forventninger til Bladelius.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Interessant å lese dine erfaringer med Chapter Eirik. Har ikke testet den hjemme, men Sven Rogers oppsett er jo ikke så forskjellig fra mitt. Satt og nikket bekreftende til konklusjonene dine, selv om de små "probleme" du beskrev ikke er noe jeg har tenkt over. Uansett, gleder meg som bare F til helga. Har ganske store forventninger til Bladelius.

Karaktisere det som problemer er litt drøyt, mer merkelig. Dog ikke noe som plaget meg nevneverdig, men ganske tydelig på de nevnte sporene.

Helgen avgjør mye for min del, blir en lang dag på jobb i morgen...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg hvorfor den lille Bladelius Tyr spiller latterlig bra?

Side 16 av 36 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •