Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 36 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 711
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    .....Samtidig som det frister veldig å teste biamping med P35. P35 alene spiller meget bra, og jeg har troen på et skikkelig løft med 2stk.

Trenger noen gode ideer her...
    Det er mye meninger om det med å bi eller triampe. Sikkert så mange at det beste er å teste det ut selv og høre hva det gir.

Et poeng jeg har lest er at det bør være separate strømforsyninger for hver kanal. Dvs har en en stereoforsterker med felles strømforsyning gir det ingen (eller veldig liten) effekt å bruke en kanal til bass og en til diskant ift å kun bruke en kanal til både bass og diskant.
    Kjenner ikke P35 men det er jo fort å sjekke om den har felles strømforsyning eller en for hver kanal.

Just a tought

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er mye meninger om det med å bi eller triampe. Sikkert så mange at det beste er å teste det ut selv og høre hva det gir.

Et poeng jeg har lest er at det bør være separate strømforsyninger for hver kanal. Dvs har en en stereoforsterker med felles strømforsyning gir det ingen (eller veldig liten) effekt å bruke en kanal til bass og en til diskant ift å kun bruke en kanal til både bass og diskant.
    Kjenner ikke P35 men det er jo fort å sjekke om den har felles strømforsyning eller en for hver kanal.

Just a tought

P35 har delt strømforsyning, men for min del er mer snakk om å gi høyttalerne mer strøm. Men først må uansett Copland'n bli solgt. Mange interesserte, men virker som alle sliter med beslutningsvegring....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tittelen på tråden min indikerer trappes nå jakten på et nytt effektrinn eller en integrert amp opp.

Tenkte jeg skulle slenge ut noen av de jeg har tenkt på her å se om noen har noen tanker rundt det.

Effekt:

Hegel H2a:

Hørt denne et par ganger både hos Ola og HC. Trass i mitt inntrykk av andre Hegel modeller er jeg spent på hva denne i kombinasjon med C31 kan utrette. Håpet er å få Hegel's enorme basskontroll og krefter kombinert med Arcam mellomtone.

CJ MF23000:

Er en brukt en til salgs til en veldig hyggelig pris, riktignok en eldre modell, uten at det bør ha så mye og si. Blir uansett spennende da jeg har lite fra CJ tidligere. Skulle gjerne hatt en ACT2 også, dessverre krever det en fet lottogevinst.

Arcam FMJ P35:

Denne kjenner jeg godt fra før og den leverer en lyd jeg trives godt med. Ulempen er at den mangler litt strøm for å drive mine nåværende høyttalere tilfredsstillende. Etter å ha snakket med den norske importøren, ble jeg veldig spent på løsningen med bimaping. Såklart vil importøren fremme sine egene produkter, men føler at de er meget oppriktige her.

Rogue Stereo 90

Denne er jo blitt nær sagt en legende her på forumet. Hørt denne hos Anfield og spent på hva den kan få ut av Kef'ene.

Integrert:

LSA Standard Integrated Amplifier

Kom over denne etter et review i Stereophile, prisen er ikke avskrekkende og løsningen med rør i forsteget og transistor effekt frister. Ringer Erdal stereo i morgen i håp om et hjemlån.

Chapter Precis

Denne trenger ingen videre introduksjon. Skal se om jeg får lånt en i morgen fra hifihuset. Har ringt Andre 7ganger på mobilen i dag uten hell... Denne er riktignok litt i overkant dyr, men skulle den passe inn med mine preferanser får vi håpe det dukker oppe noe pent brukte når den nye integrerte kommer på markedet.

Bladelius Thor II

Denne er jeg usikker på igjen etter samtale med en tidligere eier av den. Han beskrev den som veldig nøytral. Noe jeg ofte oppfatter med noe klinisk i spillestilen, noe han forsåvidt var enig i. Vi får uansett hvordan det blir med Arcam cd spiller.

Hmm, dette er vel de mest aktuelle per nå. Kom gjerne med flere forslag i rundt samme prisklasse. Brukt eller nytt har lite og si for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er strengt talt veldig fornøyd med dette trinnet, og usikker på om jeg kommer til å angre stort hvis jeg skulle selge det
    Hvis du er så fornøyd som du skriver der så synes jeg at du bør beholde den en stund til.
    Du kan helt sikkert låne en god del andre effektforsterker uten å kjøpe dem og sammenligne med denne og Arcam'en. Finner du en annen som passer bedre så er det alltid mulig å selge den seinere.

Ellers er det verdt å prøve Unison Research Unico/Secundo og McIntosh hvis du prøver rørforsterker. Anfield likte Unison Research Secundo og McIntosh 275 veldig godt på Vista hvis jeg husker riktig. Jeg prøvde Unison Research Unico men det var for mye susing (pb med rør).
    Har du tenkt på Sunfire sine forsterkere ? Det finnes flere på forumet som er veldig fornøyde med dem.

My 2 cents ... :wink:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det jo en drøss med merker du ikke har med på lista di.
    De produktene du har nevnt er jo i stor grad allerede ganske "etablerte" produkter her på avforum og blir da liksom "legender" fordi en av guruene har xxx produkt, se på tråder om f.eks svs eller martin logan så skjønner du hva jeg mener...

Hva med produkter fra f.eks Classè? disse fungerer jo ypperlig på B&W, Kef har jo ganske lik sound.
    Bryston 4B SST vil nok også fungere bra.
    Det som sikkert hadde vert veldig spennende på Kef er et rørtrinn fra Cary, bakdelen er dog den litt stive prisen
    Krell hadde sikkert også vert en knall match til Kef, hva med f.eks KAV-2250?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Her er det jo en drøss med merker du ikke har med på lista di.
    De produktene du har nevnt er jo i stor grad allerede ganske "etablerte" produkter her på avforum og blir da liksom "legender" fordi en av guruene har xxx produkt, se på tråder om f.eks svs eller martin logan så skjønner du hva jeg mener...

Hva med produkter fra f.eks Classè? disse fungerer jo ypperlig på B&W, Kef har jo ganske lik sound.
    Bryston 4B SST vil nok også fungere bra.
    Det som sikkert hadde vert veldig spennende på Kef er et rørtrinn fra Cary, bakdelen er dog den litt stive prisen
    Krell hadde sikkert også vert en knall match til Kef, hva med f.eks KAV-2250?
    Du har helt rett WOTG, mange merker jeg har utelatt som er utrolig spennende. Og jer er fullstendig klar over det.

Krell og Bryston som du nevner har jeg kikket litt på, og etter hva jeg har lest så kan begge deler passe bra inn her. Ulempen er at jeg aldri har hørt Bryston, og Krell hørte jeg sist for 6år siden som en 15åring uten interesse for lyd. Like fullt så ligger de i bakhodet. Kav 2250 som du nevner er sikkert en kjempe match, men 57000 er for mye per nå.

Cary hadde vært morro, bortsett fra prislappen....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett WOTG, mange merker jeg har utelatt som er utrolig spennende. Og jer er fullstendig klar over det.

Krell og Bryston som du nevner har jeg kikket litt på, og etter hva jeg har lest så kan begge deler passe bra inn her. Ulempen er at jeg aldri har hørt Bryston, og Krell hørte jeg sist for 6år siden som en 15åring uten interesse for lyd. Like fullt så ligger de i bakhodet. Kav 2250 som du nevner er sikkert en kjempe match, men 57000 er for mye per nå.

Cary hadde vært morro, bortsett fra prislappen....
    Kanskje ikke så dumt å ta en tur ned til lyric. Tor har jo nettopp downsized butikken sin og er nok kåt på selge unna litt stash for å rydde opp
    Det ligger 220V utgaver av f.eks KAV 2250 titt og ofte på audiogon, da til en tredjedel av Norsk pris...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke så dumt å ta en tur ned til lyric. Tor har jo nettopp downsized butikken sin og er nok kåt på selge unna litt stash for å rydde opp
    Det ligger 220V utgaver av f.eks KAV 2250 titt og ofte på audiogon, da til en tredjedel av Norsk pris...

Aiai, skal se på det. To kamerater av meg flytter til Miami nå så da kan jo de også få det ærefulle oppdrag og sende en Krell i "gave" til meg Riktignok innrømme at jeg er litt skeptisk til å handle brukt fra USA, men er prisene som du sier kan det jo fort bli aktuelt allikevel.

Prøve og komme meg en tur til Lyric på fredag å se om de har noe spennende på lur.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøve og komme meg en tur til Lyric på fredag å se om de har noe spennende på lur.
    Ring på forhånd.Jeg går forbi Lyric hver dag på vei til jobb og de siste dagene har det hengt en "du kommer bare inn hvis du har avtale eller har tenkt til å bruke min. 2000,- på ti minutter" Jeg kødder ikke!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring på forhånd.Jeg går forbi Lyric hver dag på vei til jobb og de siste dagene har det hengt en "du kommer bare inn hvis du har avtale eller har tenkt til å bruke min. 2000,- på ti minutter" Jeg kødder ikke!
    Hehe, det trekker sikkert mange kunder. :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil, kan vi sikkert ta en kveld hos deg med Naim.

Det får bli på hverdagene neste uke, eller kanskje i helga.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg vil kaste bort tid der da....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Om du vil, kan vi sikkert ta en kveld hos deg med Naim.

Det får bli på hverdagene neste uke, eller kanskje i helga.
    Høres spennende ut. Ringer deg.

Ad Lyric så ser jeg ikke helt hvordan dette virker positivt på kundemassen :P

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring noen dager i forveien da.

Du er jo supertreig med å ringe.....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Ring noen dager i forveien da.

Du er jo supertreig med å ringe.....
    Japp, det stemmer bra

Prøve å få til noe denne uken.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det er en dårlig spøk fra Lyric, er det grunn til å handle andre steder. Obligatorisk kjøp for å komme inn døra er rett og slett latterlig :roll:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Med mindre det er en dårlig spøk fra Lyric, er det grunn til å handle andre steder. Obligatorisk kjøp for å komme inn døra er rett og slett latterlig :roll:
    Det kan jo hende Tor har en bizarr form for humor, men jeg tipper det var ment i fullt alvor. Lyric er forresten fortiden stengt for oppussing/ommøblering, dette er selvfølgelig ikke skrevet noe som helst sted på hjemmesiden deres :roll:
    Jeg skal ihvertfall ned til Tor (når han engang åpner igjen...) for å teste ut både Theta og Bryston.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo hende Tor har en bizarr form for humor, men jeg tipper det var ment i fullt alvor. Lyric er forresten fortiden stengt for oppussing/ommøblering, dette er selvfølgelig ikke skrevet noe som helst sted på hjemmesiden deres :roll:
    Jeg skal ihvertfall ned til Tor (når han engang åpner igjen...) for å teste ut både Theta og Bryston.
    Dårlig reklame eller ikke, jeg har uansett mailet Lyric nå og forhørt meg litt om mulighetene på en god Bryston demo eventuelt hjemlån. Prisene på en del Bryston modeller var heldigvis ikke så avskrekkende som jeg trodde.

Så litt på mulighetene, forutsatt av det er en bra match, med alt fra 2B SST til 4B SST. Ikke rimelige akkurat, men noen måneder med sparing kan jo løse mye

Blir spennende å se om de har tid til å svare på mail.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du funnet ny amp? arcam ble stående i godstua?

nice oppsett forøvrig!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    har du funnet ny amp? arcam ble stående i godstua?

nice oppsett forøvrig!

Takk takk

Har ikke tatt noe valg ennå, mye på "tapeten" fremover hva gjelder testing. I morgen hentes en Chapter hos Sven Roger (tusen takk) og neste helg blir det testing av Bladelius.

Mildt sagt veldig spent

Side 15 av 36 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •