Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 711
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres veldig bra ut og forventningene skrus i taket...:wink: :-D

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg tenker Allan Taylor gjør seg nå, Eirik!
    Gleder meg til å sikkle i døra på fredagen.

\Ola

hehe, avhengig av hvor god tid vi får kan vi nok få lurt deg inn døren også. Allan Taylor er i fin form om dagen.

Sitat Opprinnelig postet av Homecinema
    Høres veldig bra ut og forventningene skrus i taket...
    Hehe, kjenner et snev av prestasjonsangst komme smygende :-P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betydningen av kabler

Kabler er jo et hett omdiskutert tema her på forumet, så skal ikke starte noen idiotisk debatt her. Bare komme med litt subjektiv synsing

Den første uken med Ref 203/2 har jeg bare kjørt med noen meget rimelig Monster Cable til 80kr/m, rett og slett fordi Audioquest kablene er så latterlig stive og jeg var gira på å få satt opp høyttalerne på under 2min :P

Nå i kveld byttet jeg tilbake til mine faste Audioquest Sterling 2 biwire og forventet strengt talt ikke de helt store forskjellene. Men det var det faktiskt, fikk mer fylde i mellomtonen, litt roligere diskant og ting falt litt mer på plass.

Dette er jo høyst subjektivt og nå dukker sikkert made4u opp i tråden min med en eller annen håpløs post :P Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men jeg er godt plassert blandt de troende i kabelstriden For mange ganger har jeg blitt overrasket over forskjellene til at jeg kan gjøre noe annet.

Fikk forresten lyst til å teste disse, men med tanke på at jeg har Audioquest'ene og burde spare penger til effekttrinn er jeg litt usikker...

AVtorger: Transparent Musicwave Plus

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Fikk forresten lyst til å teste disse, men med tanke på at jeg har Audioquest'ene og burde spare penger til effekttrinn er jeg litt usikker...
    Hadde jeg vært deg så hadde spart disse pengene til en ny effekttrinn. For min del så er kablene den siste finishen på toppen av alt.
    Men prøve bør du gjøre hvis du har lyst !

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hadde jeg vært deg så hadde spart disse pengene til en ny effekttrinn. For min del så er kablene den siste finishen på toppen av alt.
    Men prøve bør du gjøre hvis du har lyst !
    Blir ikke noen nye kabler i den prisklassen før litt annet er på plass, var et sterkt innfall, men jeg klarte å stå imot til en forandring. Litt hjelp fikk jeg dog av en selger på Branstad, da hettejakke kjøpet mitt endte med at jeg strengt talt kunne kjøpt et par sånne kabler :P

Uansett, har nå fått besøk av Frode s Parasound NC2250 som skal testes litt i kveld. Har akkurat fått koblet det til nå og den første reaksjonen er at det var godt med litt mer strøm.

Skal teste litt frem og tilbake i kveld, mulig Frode dette innom en tur etter jobb også og vi kan få ut litt inntrykk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyden nå..?

Hei Kolschtat! Har du merket noe forandringer lydmessig mens du har hatt dem.. Disse ser meget fine ut. Har uheldigvis ikke hørt disse før, hvordan vil du beskrive lyden?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hei Kolschtat! Har du merket noe forandringer lydmessig mens du har hatt dem.. Disse ser meget fine ut. Har uheldigvis ikke hørt disse før, hvordan vil du beskrive lyden?
    Det her skjedd mye med lyden siden de var nye, og jeg opplever stadig små forandringer. Høyttaleren nærmer seg nå den balanse jeg hørte på demo'er, selv om den fortsatt spiller noe reservert. Dette skyldes nok i stor grad at P35 ikke har nødvendige strømreservene for å drive disse optimalt. Spilte en del råere med Parasound NC2250, men der var det dessverre et par andre parametre som ikke passet helt.

Per nå er jeg derfor på jakt etter nytt effekttrinn. Litt surt var det at et CJ MF2500 gikk for 15000 på hifisentralen, men men, thats life. Løsningen i første omgang ser ut til å bli et FMJ P35-trinn til og biampe.

Om lyden i høyttaleren er det et par parametre jeg tror vil forandre seg lite, selv om det gjenstår en del innspilling. Først og fremst er de fordømt ærlige, er det et snev av urenhet eller annet rask i stemme eller opptak hører jeg det. Til gjengjeld låter de virkelig gode opptakene helt fantastisk. Medskyldig i denne sammenhengen er også detaljeringsnivået, som er noe av det drøyeste jeg har hørt til dags dato. Utrolig luftig og fint uten at det blir for kaldt og analytisk, så lenge opptaket er bra.

Høyttalerne har en flott dynamikk og det er engasjerende å høre på musikk, selv på lavt volum. Spesielt akustisk har fått enda en stjerne i boken. Stemmer oppleves som utrolig nyanserte og realistiske, men mellomtonen blir nok mer fornøyd med mer effekt. Det er også denne som trenger lengt innspillingstid, så kommer tilbake til denne senere.

Skal komme med en mer utfyllende rapport når jeg før forsket litt mer på effekt og plassering. Må på forhånd beklage tvilsom norsk i dette innlegget, akkurat våknet fra en 5timers "lur" på sofaen og ting går litt sakte ennå :P

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Grattis med nye høytalare,disse høytalerne fortjener god elektronik,ett tips isteden for att kjøpe ett P35 til, selg Arcam combon. Ta siden en prat med Andre (hifi huset) om en Chapter presis integrert forsterker.
    Om noen uker kommer den nye modellen av Precis, då vil det også komme in noen brukte av den gamle modellen (inklusive min)til sikkert noen veldigt hyggelige priser.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Grattis med nye høytalare,disse høytalerne fortjener god elektronik,ett tips isteden for att kjøpe ett P35 til, selg Arcam combon. Ta siden en prat med Andre (hifi huset) om en Chapter presis integrert forsterker.
    Om noen uker kommer den nye modellen av Precis, då vil det også komme in noen brukte av den gamle modellen (inklusive min)til sikkert noen veldigt hyggelige priser.

Takk Takk!

Skal ihvertfall få lånt meg en Chapter å teste det, men redd det kan bli litt "kaldt" på Kef'ene som ikke akkurat er varme eller tilgivende i spillestilen. Skal ta turen innom Andre og se om jeg kan få lånt en Precis, du kan jo si ifra når du leverer din

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en massiv sak med noen 6550 rør i straks på vei fra Arendal...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da slapp jeg foreslå det. Var inne på tanken serru.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Da slapp jeg foreslå det. Var inne på tanken serru.
    Hehe, har gått glipp av denne før, men i dag var jeg kjapp Skulle det ikke passe i det hele tatt så er jeg jo om ikke annet en erfaring rikere.

Gleder meg stort til å teste litt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    505?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    505?
    Kansje det....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har akkurat Frode vært en tur på besøk og vi har moret oss med 2100VA strømforsyning

Vi klarte ikke å plage noen naboer men vi gjorde et iherdig forsøk. Kommer tilbake med litt om hvordan Arcam på topper og Parasound på LF gjorde seg senere. Nå skal jeg sove litt

Eneste jeg kan nevne, skal du kjøre "Ekstrem subwoofer test" fra Flageborgs testskive bør du ha godt med strøm til rådighet. Lite lyd, men herrigud som elementene fikk kjørt seg. Var faktisk oppriktig nervøs om de overlevde da jeg ikke så at de gikk som gale, men de fikk heldigvis bra takket være Parasound'ens massive krefter.

More to come! Er jeg heldig kommer Copland CTA 505 i morgen, men er usikker på om jeg rekker og hente den da jeg skal jobbe i morgen :S

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var artig å fore Kefene med omtrent en halv kilowatt hver Det ble absolutt liv i elementene.Vi fikk jo ikke så mye tid til seriøs lytting men det inntrykket jeg fikk av Kef`ene, var en høyttaler som imponerte stort (selv om de nok trenger litt mer innspilling). De har en utrolig behagelig og oppløst lyd, og jeg kom hele tiden tilbake på at de minnet meg ganske mye om mine egne 1027be i spillestilen, noe som sikkert forklarer hvorfor de falt såpass godt i smak. Designet er det heller ikke noe å utsette på. Utvilsom en flott høyttaler
    Når de har fått litt flere timer med innspilling gleder jeg meg til et gjensyn (og gjenhør)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ja det var artig å fore Kefene med omtrent en halv kilowatt hver Det ble absolutt liv i elementene.Vi fikk jo ikke så mye tid til seriøs lytting men det inntrykket jeg fikk av Kef`ene, var en høyttaler som imponerte stort (selv om de nok trenger litt mer innspilling). De har en utrolig behagelig og oppløst lyd, og jeg kom hele tiden tilbake på at de minnet meg ganske mye om mine egne 1027be i spillestilen, noe som sikkert forklarer hvorfor de falt såpass godt i smak. Designet er det heller ikke noe å utsette på. Utvilsom en flott høyttaler
    Når de har fått litt flere timer med innspilling gleder jeg meg til et gjensyn (og gjenhør)
    Hehe, merker at jeg savner den uanstrengte spillestilen vi opplevde med NC2250 + P35, ihvertfall til en hvis grad.

Copland'n gjorde heller ikke skam på anlegget. Klart varmere i klangen og ikke den samme basskontrollen som Parasounden. Men for en melllomtone denne kombinasjonen produserer. Satt til 0400 i natt med ymse god musikk, blant annet to hele album med Katie. I dag switchet jeg over til triode drift, utrolig hvor langt man kommer med 35W.

Fant forresten hva som forårsaket støyen vi opplevde; Panasonic BD10 er synderen. Etter at du dro koblet jeg opp P35 alene og støyen var tilbake. Etter litt feilsøking var det klart at BD10 var synderen. Alt som skulle til da var å sette strøm i tv'n så var alt i orden igjen. Så var det god stemning helt til jeg koblet til Copland'n da returnerte problemet.

Prøvde å sette BD10 i en ujordet kontakt uten hell. Så jeg bare dro ut kablene fra preamp'en og hører på musikk. Får se om jeg finner en løsning på det i morgen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bare tull når du innvolverer bilde i oppsettet
    Jeg hadde på tv'n for første gang på tre måneder i går, for å konstatere at bassen er skikkelig sånn passe udugelig etter at jeg og HC ommøblerte hele greia. Jeg skal bestille akustikkprodukter iløpet av uka, ring eller send PM....
    Ola

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Copland'n gjorde heller ikke skam på anlegget. Klart varmere i klangen og ikke den samme basskontrollen som Parasounden. Men for en melllomtone denne kombinasjonen produserer. Satt til 0400 i natt med ymse god musikk, blant annet to hele album med Katie. I dag switchet jeg over til triode drift, utrolig hvor langt man kommer med 35W.
    Se der ja, der var den på plass :-D.

Erfaringene dine kom ikke akkurat uventet. Gleder meg stort over at du koste deg såpass som du tydeligvis gjorde, og som jeg sa til deg på telefonen; i verste tilfelle blir du en erfaring rikere...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart med Kef og det faktum at du kan gi så mye effekt du bare orker til godsakene Virkelige godsaker du har fått deg Kolsch Er egentlig ikke sjalu, siden alle høyttalere fra Kef har sitt eget særpreg av musikalse finesser og detaljer.

MEN DET SKAL SIES AT DETTE ER NOE AV DET RÅESTE JEG HAR SETT

Har du mange timer med innspilling bak deg nå?

Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •