Kolschtats stuevennlig Hifi - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 36 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 711
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hvis P1000 ikke er solgt når jeg får Kef'ene hadde det vært morro og testet den. Kjørt 3kanaler til frontene
    Nå føler jeg at du ønsker å invitere meg på demo når Kef'ene dine kommer ...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nå føler jeg at du ønsker å invitere meg på demo når Kef'ene dine kommer ...

Ser man det En invitasjon sende nok din vei ja Grattis med en meget god multikanalseffektforsterker

Forøvrigt er estimat på Kef'ene "Forhåpentligvis i løpet av sommeren".....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deilig å vente litt. Har selv venta 5-6 uker på Yamaha 1700 i sort....akk og ve...

Blir moro å følge med når Kef kommer i hus, de så utvilsomt lekre ut, og jeg tenker de spiller meget bra med tanke på hvor bra iQ5 spiller med litt strøm innabords...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er estimat på Kef'ene "Forhåpentligvis i løpet av sommeren".....
    Ouf ! Dette blir en laaang sommer synes jeg :-?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe Cruzade kan avse Zu Druidene så lenge da Om han ikke kan det kan du jo få låne Totem Arro til Kef'ene kommer :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Vi får håpe Cruzade kan avse Zu Druidene så lenge da Om han ikke kan det kan du jo få låne Totem Arro til Kef'ene kommer :-D
    Forventer ikke akkurat det av crusade, men blir de stående klager jeg ikke. Liker Zu Druid veldig godt Takk for omtanken Counterpointer, låner gjerne Totem Arro skulle Kef'ene la vente på seg

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært fint med ei sammenligning av Kef og Druidene, så det bør gå fint.:-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zu og Totem

Ja her går det for seg må jeg si. Siden Knut har parkert (Crusades?) Zu hos deg, og frister deg med Totem, må jeg nok se å faktisk bli med deg inn neste gang jeg spar deg ut av bilen :twisted:
    Om det er så at mine Martin Logan forsvinner ut døra til uka trenger jeg en stedfortreder til noe nytt dukker opp. Kanskje jeg er heldig å faktisk får høre Rainmakers svoger?
    \Ola

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av sommeren.... Liker ikke lyden av det gitt. Får håpe det ikke tar for lang tid.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Om det er så at mine Martin Logan forsvinner ut døra til uka trenger jeg en stedfortreder til noe nytt dukker opp. Kanskje jeg er heldig å faktisk får høre Rainmakers svoger?
    \Ola
    Det skulle gå veldig greit :-D Bare send en pm så avtaler vi.

Hadde vært spennede å høre hvordan de hadde klart seg i sammeligningen med ML

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Det hadde jo vært fint med ei sammenligning av Kef og Druidene, så det bør gå fint.:-)
    Takk takk! Kjempemesig, må legge til at de virkelig har begynt og løsne nå. Spiller knallbra på det så og si alt jeg har spilt på de, den forrykende dynamkikken har riktignok ført til at det har gått mye i akustisk musikk, alt fra Clapton og Lofgren til gamle låter fra Jokke (forsåvidt ikke så mye akustisk i jokke, men noe sniker seg inn nå og da xD ). Oppdaget fort med en del av Jokke inspillingene at de ikke er spesielt glad i dårlig opptak, men kom meg gjennom hele "spenn" allikevel

Skal gi de noen runder med diana krall og Melua i kveld og se hvordan det blir.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her går det for seg må jeg si. Siden Knut har parkert (Crusades?) Zu hos deg, og frister deg med Totem, må jeg nok se å faktisk bli med deg inn neste gang jeg spar deg ut av bilen :twisted:
    \Ola
    hehe, skal nok få parket bilen en gang og bli med inn, jeg har vel sagt jeg skal komme til hadeland en dag også. Hva er så planen for arvtagere til ML?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, skal nok få parket bilen en gang og bli med inn, jeg har vel sagt jeg skal komme til hadeland en dag også. Hva er så planen for arvtagere til ML?

Tror du jeg forteller noen det? jeg er da bedre til å holde på hemligheter enn deg Uansett, ingenting jeg ikke har nevnt tidliger - ok? And don't go shooting your mouth of now, boy!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du jeg forteller noen det? jeg er da bedre til å holde på hemligheter enn deg Uansett, ingenting jeg ikke har nevnt tidliger - ok? And don't go shooting your mouth of now, boy!

Hehe, hemligheter er jo så kjedelig hvis du ikke kan dele de med noen Skal dog prøve og holde meg når det gjelder dine valg......men det blir hardt :P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått svar fra importøren angående leveringstid på 203/2. Svaret var ikke helt det jeg hadde håpet på.... "I løpet av sommeren."

Heldigvis er det jo sommer nå, noe som igjen betyr at det ikke nødvendigvis drøyer så altfor lenge I mellomtiden koser jeg meg med Druid'ene og et par nye cd'r som kom i posten på fredag.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMP BD 10 bestilt

I frusterasjon over den irriterende DV696AVK fra pioneer og lysten på noe nytt ble det i dag bestilt en Panasonic Blu-Ray spiller Mer precist en DMPBD10.

Dette er den første modellen fra Panasonic som nå har sunket kraftig i pris. Da den kom manglet den en del småting som nå er løst via firmware upgrades og til 5000kr tror jeg man skal lete lenge etter en bedre spiller. På speccsheet fra Panasonic fant jeg så og si ingen forskjeller på denne og den nye BD10A. Forhåpentligvis blir den sendt fra butikken på mandag så jeg har den tidlig i neste uke.

Valget av Blu-ray var enkelt da jeg før formatene var tilgjengelig uttalte: "Jeg kjøper det Rocky kommer på" :P

32" LCD er dog ikke det beste for de nye HD-formatene, men går med store planer om PJ.

KEF på sin side nærmer seg visstnok... lei av og vente, selvom jeg var klar over den lange leveringstiden er det kjedeeeeeeelig.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Mister!

Ser du har FMJ P35! Har du testa P1?

Har oppdaget at GS 60 er glad i litt krefter, de er tross alt 6 ohm, og jeg kan ikke leve med noen forsterker som takker for seg

Var det stor forskjell fra Naim til Arcam på Alshus sine høyttalere?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gørr kjedelig å vente på ting når mann har bestilt det! :evil:
    Men det gjør gleden desto større når det endelig kommer hjem i stuen! :-D

Ser du har hatt Zu Druid på besøk en stund nå, synes du de begynner å "løsne" i bunn etter all den spille tiden du har hatt på de? Eller er mangelen av dypbassen like stor?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det er gørr kjedelig å vente på ting når mann har bestilt det! :evil:
    Men det gjør gleden desto større når det endelig kommer hjem i stuen! :-D

Ser du har hatt Zu Druid på besøk en stund nå, synes du de begynner å "løsne" i bunn etter all den spille tiden du har hatt på de? Eller er mangelen av dypbassen like stor?

A.

Sant det du sier, blir jo bare enda bedre å få de i hus. Lurer også på om jeg får det første paret i Norge i denne finishen

Var ikke direkte dybbassen jeg savnet tidligere, men at det ar litt udefinert og ullent. Heldigvis tok det ikke mange timene med litt variert musikk før dette løsnet og jeg storkoste meg med de. Det jeg sliter litt med er optimal plassering, har brukt litt timer i dag og fått bedre dydbe i lydbildet, men jeg opplever de fortsatt med en litt "in your face spillestil". Dette kan vel også tilskrives et rom hvor demping av vegger og tak fortsatt står på "to do listen".

Bortsett fra det spiller de storartet; dynamisk og med en meget naturlig gjengivelse av både akustisk gitar og nydelig kvinnevokal. Spillestilen er leken og lett, med en imponerende hurtighet som virkelig får foten til å gå på klassikere fra Dire Straits (Ja, det har blitt utrolig mye fra Mark Knopfler og gjengen siden Druidene kom i hus). De går ikke ikke kjellerdypt, dette er heller ikke noe jeg tar så innmari tungt, men de disker allikevel opp med en meget fysisk gjengivelse av Infected Mushroom. Selv på en beskjeden 2x100W amp.

Den litt lekne og lette spillestilen passer godt på Arcam med sin varme mellomtone og stålkontroll oppover i registret, men man bør nok unngå lyse receivere ala Pioneer/yamaha o.l. Dog, dette blir igjen smak og behag. Personlig tror jeg Parasound kan være utrolig morsomt på disse.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32" LCD er dog ikke det beste for de nye HD-formatene, men går med store planer om PJ.
    ...jeg har pj som vi kan teste den nye spilleren på...;-)

og samtidig få en sammenligning av HD-DVD og Blu-Ray disk! :grin:

Side 10 av 36 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •