Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 99 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akam er iallefall et meget kjekt sted. Men regner med akto og rokko har endel gode forslag
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    i know. Leste den testen etter at jeg hadde handla. Hvor mye jeg bryr meg? nada! Hvorfor skulle jeg det egentlig? jeg har fått meg et kamera jeg enn så lenge er strålende fornøyd med, prisen vakke så verst og da er jo alt bare knall Den testen i pc world er sikkert riktig den, men vi snakker ikke direkte syvmils steg i forskjellene, og jeg er ikke direkte proff på detta, men for all del, underholdene lesning var det.
    Det de ikke nevner i slike tester er den faktoren som ofte avgjør hvorfor du velger et produkt. FEELGOOD faktoren Den er ubetalelig.

Grattis med nytt kamera!! For meg var det morro lesning som har et 450

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Gratulerer med nytt kamera, men EOS 450D gir nesten bedre bilder i følge PC World.

Canon EOS 450D - bedre enn 40D? - IDG.no

"I vårt atelier testet vi både den mye dyrere 40D og 450D med samme optikk. Bildene avslørte at EOS 450D kan oppvise en bildekvalitet som er minst like god som storebror EOS 40D – på grunn av høyere oppløsning faktisk en aning bedre."
    "Nesten" bedre bilder er en mager trøst når 40D er bedre på nesten alle andre områder, noe de også skriver selv. "450D greier derimot ikke å matche 40D på profesjonelle egenskaper".

En ting folk ofte glemmer når de diskuterer kamera er ergonomi. Et kamera skal ligge godt i hendene, ha riktig størrelse og helst veie en god del (i allefall i det øyeblikket man skal ta bildet). Der faller kamera som 450D igjennom. Det er rett og slett for lite, spesielt om man skal spleise det med litt større linser.... med en 70-200 linse må en faktisk begynne å bli litt forsiktig pga den store vektforskjellen. Huset på 40D er også mer solid bygget, så jeg vil tro det tåler et fall bedre enn 450D. Vet ikke om det er noe forskjell på levetid ift. antall eksponeringer.

Testen ser heller ikke ut til å teste for støy ift ISO, et punkt som er viktigere enn en eller to ekstra megapixler. Ofte går støyen opp når en presser inn flere pixler på en brikke.

Jeg ville i allefall valgt 40D av de to.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge modellene har vel sine fordeler og ulemper sort of speak. Men her er i alle fall et par fordeler ved 40d som jeg har falt for:

- Batteriet gir 800 bilder mot 500 på 450d
    - 6,5 bilder i sekunder på 40d kontra 3,5 på 450d
    - Flere steg på ISO skalaen.
    - 40d har bedre byggkvalitet, bedre ergometri, bedre værmotstand og det er bikkjedeilig å holde i.
    - Info på toppdisplayet
    - Lyden på lukkeren er DAURÅ!! (langt fra viktigst, men en særdeles hyggelig feature!)

Men både 40d og 450d er to meget gode kamerahus som vil gjøre eierne sine fornøyd åkke som hvilken modell man velger.

Det verserer også en del tester rundt om på nettet som taler i 40d’s favør om dette er noe man prioriterer
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Rune, du har et kanon kamera der. Regner med at du har tatt noen bilder, som du ikke får tatt med 400D allerede

Hvordan går det med receiverjakten? "Er du ut`av lyd fortiden?"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    "Nesten" bedre bilder er en mager trøst når 40D er bedre på nesten alle andre områder, noe de også skriver selv. "450D greier derimot ikke å matche 40D på profesjonelle egenskaper".

En ting folk ofte glemmer når de diskuterer kamera er ergonomi. Et kamera skal ligge godt i hendene, ha riktig størrelse og helst veie en god del (i allefall i det øyeblikket man skal ta bildet). Der faller kamera som 450D igjennom. Det er rett og slett for lite, spesielt om man skal spleise det med litt større linser.... med en 70-200 linse må en faktisk begynne å bli litt forsiktig pga den store vektforskjellen. Huset på 40D er også mer solid bygget, så jeg vil tro det tåler et fall bedre enn 450D. Vet ikke om det er noe forskjell på levetid ift. antall eksponeringer.

Testen ser heller ikke ut til å teste for støy ift ISO, et punkt som er viktigere enn en eller to ekstra megapixler. Ofte går støyen opp når en presser inn flere pixler på en brikke.

Jeg ville i allefall valgt 40D av de to.

Jeg leste testen selv for noen dager siden, og det kan sies å være nytt lavmål. Jeg la inn en kommentar under A.T, men har ikke fått svar ...

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forum for foto?

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er det noen gode forumer på foto mon tro
    Disse bruker jeg;

dpreview Digital Camera Reviews and News: Digital Photography Review: Forums, Glossary, FAQ
    div forum Forums: Digital Photography Review

Ellers så er det veldig givene å melde seg i en kamera klubb. Foto bør ikke være snakk om megapixel men om lys, komposisjon etc. Her er min klubb Cathay Camera Club - Homepage

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Gratulerer Rune, du har et kanon kamera der. Regner med at du har tatt noen bilder, som du ikke får tatt med 400D allerede
    Mucho takk takk Desverre har jeg ikke fått knipsa sånn veldig mye grunnet way to much jobbing. Men jeg har fått leika meg litt med noen faste "test-motiver" jeg har hjemme. En ting er sikkert; 40d gruser 400d noe så grønnjævelig at det er en fryd. Gleder meg spinnvilt til å komma meg nedover på ferie uke 29. Mye utrolig bra natur da nede, selv om det er svenskeland.

Hvordan går det med receiverjakten? "Er du ut`av lyd fortiden?"
    Ny reciever er på plass Kommer bilde og tekst iløpet av helga om jeg får tid.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er artig når man ser forbedringene med bare ett tastetrykk! En ferietur, og du vil aldri gå uten kamera igjen.

Er du hemmelighetsfull angående receiver, eller ønsker du å dele med oss (mest meg)?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er artig når man ser forbedringene med bare ett tastetrykk! En ferietur, og du vil aldri gå uten kamera igjen.
    hehe, aldri en ferie uten kamera. det er en gylden leveregel! Men kommer litt an på det sosiale livet, var på em i rallycross for søndagen. fikk ikke knipsa et eneste bilde faktisk. men greit dårlig i fisken langt utover mandagskvelden. hehe.

Er du hemmelighetsfull angående receiver, eller ønsker du å dele med oss (mest meg)?
    seff vil jeg gjerne dele valget. hehehe.

Etter å ha gått fra onkyo til yamaha grunnet en forelskelse i sistnevntes dynamikk og sprut i lydbildet fikk jeg et aldri lite innfall som resulterte i at min 1800 i sølv ble solgt og en hk avr 255 kom inn. Men selv om hk'en var rå, så manglet den det lille ekstra som gjorde at 1800 falt så godt i smak. Denne ble solgt til en meget hyggelig herremann her på forummet og en kjapp bestilling av 1800 i svart ble levert lsound. Så til tross for et lite sidesprang våkner jeg nå hver dag opp til selskapet til 1800'en.

jeg er fornøyd (iallefall for nå...)

Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012)-img_7134-forum-size-jpg
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, koselig Rune. Føler jeg er veldig enig i hva du skrev om AVR-255. Den mangler det lille ekstra, og det svakeste punkt ligger i senteren. Jeg har likevel funnet ut at det likegjerne er senteren som er problemet - som forsterkeren. Men jeg er i tenkeboksen. Den selger jo som varmt hvetebrød om dagen, så det burde ikke være vanskelig å gi den en ny eier.

Hvordan står det til ellers? Er du i mål eller har du noen flere fremtidsretta planer? Syns du tok fine bilder av H/K'en, så jeg ser frem til flere bilder av yamaha`en.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Z11 next? ;-) 1800 er utvilsomt ein god sak. Kos deg igjen.

Takk for tipset om SP 991. Kanongode blokker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, koselig Rune. Føler jeg er veldig enig i hva du skrev om AVR-255. Den mangler det lille ekstra, og det svakeste punkt ligger i senteren. Jeg har likevel funnet ut at det likegjerne er senteren som er problemet - som forsterkeren. Men jeg er i tenkeboksen. Den selger jo som varmt hvetebrød om dagen, så det burde ikke være vanskelig å gi den en ny eier.
    Mm, senteren ble det største problemet for meg også. Godt mulig dette er en svakhet ved den recieveren, jeg hadde et lite håp om at problemet hos meg skyldtes at jeg lot den drive array centeren og at den kanskje blei for rå for hk'en. men som du sier, recieveren selger som øl på hovefestivalen, så føler du at den er feil for deg bør det gå kjapt å få den ut av døra.

Hvordan står det til ellers? Er du i mål eller har du noen flere fremtidsretta planer? Syns du tok fine bilder av H/K'en, så jeg ser frem til flere bilder av yamaha`en.
    jeg er langt fra i mål for å si det slik. Men det blir ikke noe heftige investeringer fremmover. Driver fortsatt og venter på et endelig svar vedrørende et effektrinn - som begynner å drøye ut i det kjedsommelige!!! Men etter det blir det rolig. KANSKJE noen billige bakhøytalere og KANSKJE en dac til htpc'en. Men det er frem i tid.

Nå kom jo 40d i hus her om dagen, batterigrepet idag, og imorgen eller lørdag kommer htc diamond i hus. Alt klart til ferien! hehe

Sånn ellers blir det altfor mye jobbing har jeg funnet ut. Hjelper ikke at jeg venter på ny sofa au, jobbe lange dager og legga seg i senga foran tven? sabla dumt - snork!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Z11 next? ;-) 1800 er utvilsomt ein god sak. Kos deg igjen.
    hehe, å nei du. ikke noe z11 på denne karen. det ville ha vært noe så inni kamelstumpen overkill så det synger etter hos meg. hehe. Skal nok klare meg lenge med 1800 ja.. vel, vi får se når neste gen yamaha ankommer til høsten
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Takk for tipset om SP 991. Kanongode blokker.
    godt å høre at de falt i smak! jeg rådigger de blokkene, og i og med at det tar en evighet for å få et endelig svar ang det effektrinnet jeg prøver å få tak i savner jeg vincent blokkene mer og mer hver dag. Burde søttern ette ha solgt de så kjapt!!
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny reciever!

Tror du må fornye signaturen din

Skal snart ringe og bestille meg en AVR255, får se om jeg blir fornøyd :P *krysser fingrene*

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Grattis med ny reciever!

Tror du må fornye signaturen din

Skal snart ringe og bestille meg en AVR255, får se om jeg blir fornøyd :P *krysser fingrene*
    signaturen er nå fikset

Skal bli spennende å høre hva du synes om 255, virker som om "alle" vil ha den idag så et vidt spekter av erfaringer bør man jo kunne finne etterhvert
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken onkyo hadde du før 1800 og var det noe stor forskjeld på kalibreringsystemet ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hvilken onkyo hadde du før 1800 og var det noe stor forskjeld på kalibreringsystemet ?
    Jeg hadde 875 og det var en viss forskjell. Onkyo hadde vel 8 målingspunkter om jeg ikke husker helt feil, mens yamaha har bare et.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hadde HTM61 på RX-V1800 - Den sugde like mye på den også, så ikke forvent noe forbedring på akkurat den biten med ny forsterker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer: nå nylig gikk jeg glipp av et par Nada blokker på brukt'en, du har ikke vurdert å bytte ut dine?
    -------
    Mvh
    Rune

Side 99 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •