Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 92 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 5026
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jøsses dette så da snasent ut!

Er fortsatt skeptisk når det gjelder h/k til musikk, de er krutt når det gjelder film, men syns det blir litt skrikende til musikk. Det er godt mulig det har endret seg med de nyere modellene, siden x35 serien har ikke jeg hørt så mye.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, så det ble nevnt et par ganger på minhembio. Det kom klart frem at det var i 5 og 7 kanaler denne receiveren er best. Ikke at den var dårlig på musikk, men det bør da vel ikke være noe problem for de som kjører effektforsterker på frontene?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Nja, så det ble nevnt et par ganger på minhembio. Det kom klart frem at det var i 5 og 7 kanaler denne receiveren er best. Ikke at den var dårlig på musikk, men det bør da vel ikke være noe problem for de som kjører effektforsterker på frontene?
    Forforsterkeren er uansett avgjørende for resultatet i 2 kanaler
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prioriteringen til H/K er hjemmekino, og det er da bare riktig spør du meg. Skal man på død og liv spille musikk dagen lang får man kjøpe seg stereo!

Og nissemann, som du sikkert finner ut snart kan du bla gjennom en ghost-versjon av det nye menysystemet mens filmen ruller.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig med deg Kakehode, hvis en har både kringlyd og 2 kanals løsning. For de som ønsker en alt i ett pakke er det ikke nødvendigvis det beste.

Men planlegger en tur til Soundgarden i helgen så jeg må få høre litt på den.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Forforsterkeren er uansett avgjørende for resultatet i 2 kanaler
    Så mye har jeg ikke tenkt å høre musikk at den blir avgjørende for inntrykket Som sagt, så tror jeg ikke den er dårlig på musikk, men det finnes sikkert noen receivere som er bedre. Skal man bare høre på musikk, så ja da må man vel skaffe seg et stereo-oppsett

Om jeg finner ut at jeg vil høre mer musikk en dag, så får man sikkert kjøpt en billig Parasound P3 og sette inn.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mye har jeg ikke tenkt å høre musikk at den blir avgjørende for inntrykket Som sagt, så tror jeg ikke den er dårlig på musikk, men det finnes sikkert noen receivere som er bedre. Skal man bare høre på musikk, så ja da må man vel skaffe seg et stereo-oppsett
    Er ganske enig med devilej her. Selv om boksen har sitt primære arbeidsområde innenfor filmens verden bør den også låte godt på stereo siden det er den samme forforsterkeren.
    om det finnes surremgrundtbokser som gjør en bedre jobb på stereo? sikkert, men det kommer også veldig mye an på øret som hører.

[QUOTE=gompan]Om jeg finner ut at jeg vil høre mer musikk en dag, så får man sikkert kjøpt en billig Parasound P3 og sette inn. [/QUOTE

eneste bakdelen med p3 er at den ikke har prosessorinngang og du får to volumkontroller å stuke med om du skal ha et kombianlegg. Men det er en meget god pre, hadde mye morro når jeg lånte den når jeg testet ut rotel rb1092.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det får jeg vel vite av deg i kveld Det er jo godt mulig den er dårlig i stereo, det vet jeg ikke. Det blir artig å høre det fra deg i hvert fall.
    Parasound P3 har jeg satt meg svært lite inn i, men den vil i hvert fall passe effektforsterkeren min!

edit: Soundgarden var jo ikke akkurat villige til å svare.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende og høre hva du skriver om 255 i kveld Skrotnisse, har bestilt meg runde hos Soundgarden på lørdag og da skulle vi få koblet opp den også.

Men hoved attraksjonen for min del blir JBL LS80 , +litt dynaudio snacks!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    har'te filla hakka peiling desverre, men det for lite, sku gjerne hatt 30-40 kvadrat! eller en liten ballsal om du vil
    Hehe, okei da! Nei, du ser.. Jeg sitter å tenker med meg selv, at uansett hvilken høyttaler jeg går til innkjøp av, så er dette rommet jeg har nå for lite. Så, da fundere jeg litt på om det kommer til å bli helt på tryne dårlig, de måndene jeg bruker dette rommet. Så visste jeg at rommet du bruker Arrayene i ikke var i det største laget! Tenkte bare å høre med deg, hvordan tanker du gjør deg om det

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Blir spennende og høre hva du skriver om 255 i kveld Skrotnisse, har bestilt meg runde hos Soundgarden på lørdag og da skulle vi få koblet opp den også.

Men hoved attraksjonen for min del blir JBL LS80 , +litt dynaudio snacks!
    Det har vært noen artige timer nå for å si det slik, mange inntrykk har truffet min ihjælslåtte kropp og endel ord har blitt ført ned på papiret. Men bilder blir tatt først i morgen kveld og noe komplett test kommer nok ikke før torsdags kveld.. tror jeg..

avr255 på ls80? joda, du bør nok få noen artige timer! Bare forhør deg med selger om avr'en har endel spilletimer på rævva, for rett ut av esken låter den mildt sagt gørr.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hehe, okei da! Nei, du ser.. Jeg sitter å tenker med meg selv, at uansett hvilken høyttaler jeg går til innkjøp av, så er dette rommet jeg har nå for lite. Så, da fundere jeg litt på om det kommer til å bli helt på tryne dårlig, de måndene jeg bruker dette rommet. Så visste jeg at rommet du bruker Arrayene i ikke var i det største laget! Tenkte bare å høre med deg, hvordan tanker du gjør deg om det
    tror nok ikke rommet er mer enn rundt 20-25 kvadrat, jeg er håpløst på sånt, men en ting er sikkert. En liten høytaler spiller bedre enn en stor en i et lite rom, men har du ett middels rom, et bra anlegg og investerer i et perverst gode høytalere vil resultatet være at du ikke får utnytta hverken anlegg eller ht, men det vil fortsatt være så perverst mye bedre enn om du hadde brukt noen små stativhøytalere fra genexxa

Nå kjøpte jo jeg arrayene nettopp med tanke på huskjøp innen halvannet år etter kjøp av ht, men det røyk jo når eksen fløtta ut. Om jeg ville ha kjøpt arrayene til dette rommet selv om det egentlig er for lite? HELL YEAH! ikke optimalt, men fy farao å mojjo!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da ikke mye gode ord! Hvordan syns du effekten utgir seg på høyttalerne dine da?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da ikke mye gode ord! Hvordan syns du effekten utgir seg på høyttalerne dine da?
    hehe, det var jo ikke mange ord overhodet. Men det skal jeg ærlig innrømme, når jeg koblet den til og spilte de første tonene skjønte jeg fint lite. Det låt bare ikke videre imponerende, alt det jeg kjente fra tidligere hk var plutselig borte. Men etter å ha spilt noen timer i går kveld og latt den gått jevnt og trutt i hele dag mens jeg var på jobb var det det en helt annen reciever jeg kom hjem til

Effekten? la oss bare si det slik en og annen japansk produsent bør stille seg i skjemmekroken og ansette noe annet enn eventyrforfatter til å skrive ned specsa For å si det slik, jeg tømte hk'en på arrayene, kom meg opp på -8db og da syntes jeg det egentlig var nok. Nå hvorfor kan de ikke få ut fingeren og produsere et mid\high-end effektrinn!! :evil:
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke rommet er mer enn rundt 20-25 kvadrat, jeg er håpløst på sånt, men en ting er sikkert. En liten høytaler spiller bedre enn en stor en i et lite rom, men har du ett middels rom, et bra anlegg og investerer i et perverst gode høytalere vil resultatet være at du ikke får utnytta hverken anlegg eller ht, men det vil fortsatt være så perverst mye bedre enn om du hadde brukt noen små stativhøytalere fra genexxa

Nå kjøpte jo jeg arrayene nettopp med tanke på huskjøp innen halvannet år etter kjøp av ht, men det røyk jo når eksen fløtta ut. Om jeg ville ha kjøpt arrayene til dette rommet selv om det egentlig er for lite? HELL YEAH! ikke optimalt, men fy farao å mojjo!!
    Ja,du sier noe der. Rommet jeg bruker nå er jo på rundt 17kvm. Dette er nok i det minste laget, uansett om jeg skulle velge JBL, Usher eller Pioneer. Men det som "plager" meg nå, er om jeg kjøper høyttalere om en måned eller to, og merker at når jeg begynner å spille på dem, at de faktisk er ræva. Og det er ikke så veldig kult, selvom det bare er 5-6 mnd tid jeg skal bruke dette rommet. Jeg vil jo at høyttalerne skal spille nokså bra med en gang.jeg vil jo uansett få meg ett lite sjokk når jeg faktisk ser hva som bor i dem når jeg sannsynligvis får utnyttet dem fullt ut i det nye rommet. Jæævla drit at leiligheten ikke allerede skulle være klar :neutral:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. artig. Jeg regner med at du kommer tilbake i kveld med litt småfjatt om romkorreksjon, stereo kontra surround og hvis du har mulighet til å teste videoprosessoren?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Men det som "plager" meg nå, er om jeg kjøper høyttalere om en måned eller to, og merker at når jeg begynner å spille på dem, at de faktisk er ræva. Og det er ikke så veldig kult, selvom det bare er 5-6 mnd tid jeg skal bruke dette rommet. Jeg vil jo at høyttalerne skal spille nokså bra med en gang.jeg vil jo uansett få meg ett lite sjokk når jeg faktisk ser hva som bor i dem når jeg sannsynligvis får utnyttet dem fullt ut i det nye rommet. Jæævla drit at leiligheten ikke allerede skulle være klar :neutral:
    du skal ha et rimelig vanskelig rom om de ht du har titta på låter direkte rævva etter endel innspilling! Men potensialet i de vil du jo ikke få utnytta på ei stund. Men, på en annen side er det kanskje greit å vente med ht kjøp til du får leilligheta.
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. artig. Jeg regner med at du kommer tilbake i kveld med litt småfjatt om romkorreksjon, stereo kontra surround og hvis du har mulighet til å teste videoprosessoren?
    Hehe, og jeg som hadde tenkt til å la et meste ligge til "testen" er publisert. Men oki, ett par saker kan jeg vel komme med.

Brukergrensesnittet som det ligger bilder av på forrige side i denne tråden er ABSOLUTT FANTASTISK BRUKERVENNELIG! Nymoderne, riktig bruk av farger og meget forståelig. Kudos til hk for dette! Fjernkontrollen er også et lite unikum, iallefall sett ut fra hk's tidligere planker som har sugd hest. Denne er passelig stor, knappene har god plass mellom seg og det hele er lagt på en meget brukervennelig måte.

stereo\surround: det stemmer det at hk åpenbart har prioritert surroundbiten. Men stereobiten er slettes ikke dum den heller.

Men, nok smakebiter for idag

og jo, recieveren er kanskje den mest sexy recieveren jeg noen gang har sett!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal ha et rimelig vanskelig rom om de ht du har titta på låter direkte rævva etter endel innspilling! Men potensialet i de vil du jo ikke få utnytta på ei stund. Men, på en annen side er det kanskje greit å vente med ht kjøp til du får leilligheta.
    Hehe. Ja,det hadde såklart vært det beste. Problemet er bare, at det klarer jeg ALDRI.

Ikke nok med at jeg alltid sover dårlig den første natta i nordsjøen, for å venne meg til det. Men, det blir pokker ikke noe bedre når du ligger å tenker på høyttalere, kabler av alle slag, leilighet å innkjøp til den

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, og jeg som hadde tenkt til å la et meste ligge til "testen" er publisert. Men oki, ett par saker kan jeg vel komme med.

Brukergrensesnittet som det ligger bilder av på forrige side i denne tråden er ABSOLUTT FANTASTISK BRUKERVENNELIG! Nymoderne, riktig bruk av farger og meget forståelig. Kudos til hk for dette! Fjernkontrollen er også et lite unikum, iallefall sett ut fra hk's tidligere planker som har sugd hest. Denne er passelig stor, knappene har god plass mellom seg og det hele er lagt på en meget brukervennelig måte.

stereo\surround: det stemmer det at hk åpenbart har prioritert surroundbiten. Men stereobiten er slettes ikke dum den heller.

Men, nok smakebiter for idag

og jo, recieveren er kanskje den mest sexy recieveren jeg noen gang har sett!
    Tusen takk skal du ha Skrotnisse. Dette holder i massevis for meg

Side 92 av 252 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •