Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 9 av 252 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 5026
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt i orden

Gled deg til Duo, men hvis du skal høre de hos Lyric så ha i mente at demorommet ikke er optimalt, snarere tvert i mot

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, har også hørt andre si det samme..

Uansett blir det spennende, ikke bare lyden (det sier seg selv at det er noen steg opp for å si det mildt) men også utseendet og størrelsen, håper bare at de ikke blir for ruvende i landskapet, surt om størrelsen plutselig skulle sette en stopper for det hele. hehe. Men som sagt, spennende blir det.

Har tenkt litt på følgende gang i anlegget fremmover:

1: selge krell kav 400xi og kjøpe Mcintosh c220 - ferdig!
    2: selge la scala og kjøpe enten array eller duo - lever i håpet.
    3: kjøpe tilbake sjelda mi fra jobben - ferdig iløpet rundt 2038, give or take ei uke eller to
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde er virkelig imponerende konstruksjoner, men får du plass til dem. Utfra bildene til Atle ser det ut som om de bygger endel ut i rommet.

Ps: Henter pre-ampen etter jobb i dag, så jeg svinger nok innom deg å plukker opp Marantzen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepz, er det jeg er litt redd for au, får vel kaste ut 2seteren og setta en en av de utenfor verdandadøra!

bare send ei mld eller ring før du kjem. lukker jeg ikke opp døra har jeg flytta til hemmlig adresse, med anlegget inkl marantzen
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    AndreWerdenskrieg: jepz, det er en majoroppgradering, og også en jeg er ganske sikker på at det går maaaaaaaaaaaange år til neste gang.
    Pøh! :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Helt i orden

Gled deg til Duo, men hvis du skal høre de hos Lyric så ha i mente at demorommet ikke er optimalt, snarere tvert i mot
    Jeg må jo også innrømme at jeg vurderer sterkt å smiske til meg audiens i en viss kino i fetsund da
    -------
    Mvh
    Rune

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hjemme i kveld. Og kommer du før kl. 19:00 kan vi dra på litt skikkelig også

Trøgstad er ikke lenger enn et steinkast unna

Uansett er du hjertelig velkommen til en liten demo. Jeg har ikke all verdens av tid, men et slikt innkjøp som du nå står overfor må planlegges nøye. Neste anledning er om to uker, men har du anledning i dag jobber jeg hjemme fra kl. 15:00 og utover.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sendt deg pm

Steinkast sier du? sist gang jeg tok i det jeg kunne retning fetsund med en stein traff jeg en bil lenger nedi gata. Men hej, alt er relativt i guess
    -------
    Mvh
    Rune

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått svar

Vi ses i kveld.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mucho grazias senòr. Men du må nok besvare ett sprm til på pm, så ta deg en tur innom fortest mulig
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, ette noe rogue zeus her i gården. Vurderte dog å prøve meg på biamping med oberon på bassdelen og en stereo 90 e.l. på resta
    Har erfart mye av det som du tenkte på her..
    Bassområdet er såååå utrolig mindre kresen på signal.. Bare at det er nok pulver man gir basselementene. Har lekt meg litt med hva feks. Mc275 kunne ha gjort med toppen på 2 x array1400 etter å ha hørt hva en stk gjorde på 2 x array800! Og heller smekka på litt "billig" pulver til bassene enten gjennom en kraftig og god PA eller en noe som feks. nevnte Midgard 6.1? Eller Parasounds som har gain-control?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm. det er min erfaring au, at bassdelen trenger krefter i overflod, mens det er i toppen man virkelig må tenke lydsignatur og matching.

Ikveld får jeg også æren av å høre akto's duo, så da blir nok valget mellom disse og array tatt iløpet av ett par dager. Blir det array (hvem veit enda), så skal jeg nok smiske litt med Devilej om han kan ta seg en tur med stereo90 så vi kan leike oss litt med den. Men, jeg blir jo bare mer forvirra, og økonomisk ruinert dessto mer jeg tenker over dette, så nå får jeg prøve å finne ut at høytalerproblematikken først, så får jeg ta alt annet etterhvert. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har jeg løst det gjennom å kjøre signalet gjennom suben som har en luftavkjølt 500watts sak med rimelig bra aktivt delefilter som forer ett aktivt peerless XXLS som står sammen med ett passivt.. masse basskontroll der. Mens, resten (dvs. over 90hz) går til en rørsak på 35watt som fyrer monitorene med masse godlyd. Synes dette er ett kosteffektivt og bra alternativ til mange fullfrekvenssystem! Og høyt spiller det og :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/19661

Noe som kanskje stiller i klassen til Duo`ene?

Har du mulighet tror jeg de kan være noe å lytte til

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/19661

Noe som kanskje stiller i klassen til Duo`ene?

Har du mulighet tror jeg de kan være noe å lytte til
    Ja, utrolig flotte selvbygg greier!!
    Hadde frista med en lytt der ja ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bergen blir det desverre en umulighet for meg. Bor altfor langt unna til å kunne svippe en tur dit. Da må jeg ta ei helg, eller fri fra jobben, begge deler er like umulig de neste to mnd grunnet ferieavvikling. Men for all del, de ser utrolig interresante ut, og prisen var jo skremmende overkommelig om de låter like bra som de ser ut.

Jeg så også det lå et par avantgarde trio ute til salgs på hifisentralen og ut fra pakkeprisen til selgeren vil nok prisen på trio være overkommelig. Men, når jeg er litt usikker på om duo kan bli for store for stua mi, så kan man ta seg bra bak på at trio blir altfor gigantiske.. vil jo ette akkurat pælme ut dama heller.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, når jeg er litt usikker på om duo kan bli for store for stua mi, så kan man ta seg bra bak på at trio blir altfor gigantiske.. vil jo ette akkurat pælme ut dama heller.. hehe
    Nei, tror ikke akkurat at utrykket "penis-forstørrer" blir brukt like ofte i hi-fi bransjen som i bil-bransjen;-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med jeg får La Scala til halv pris ettersom jeg var den første som tippet Array 1400

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Cakehead, 25k er nesten halv pris ;-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåh, det...Tenkte mer i retning 12500, men jeg klarer meg sikkert med RF-7 en stund, så screw you guys, I'm going home

Side 9 av 252 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •