Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 88 av 252 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 5026
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Skrot...

Jeg sendte i dag en mail til Pass for å få mere i detalje ang forskjeller på 250 og 250.5. Men jeg leste i en test 250.5 har noe mere lik klang signatur som 350. Dvs den henter noe mere ut på mellomtonen, og strammer opp bassen litt. Noe mer en det har jeg ikke hørt... Enda.

A.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambiance: flotters. keep me updated. har også sendt mail til en svensk forhandler som visstok skal ha gode priser, men litt spørsmål. Synd du bor så høggande langt unna, eller så skulle jeg ha invitert meg selv på en liten demo
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Takket være en liten labbetuss har jeg blitt blitt nysgjerrig det siste døgnet, årsaken er følgende:

Pass Labs X250 selges

Vet noen hvordan dette trinnet står seg mot X250.5 og f.eks. Hegel H4A\SE?
    Å hei hvor det går!

Nå er også Pass Labs og Hegel aktuelt? :shock: Trodde du sa at du skulle ikke gå helt berserk med kontoen på ny effekt, men både Pass og Hegel er heavy priset så! Snadder snadder !!!

Og en ting til. Nå er det 2 Juni, hva skjer med den Juni planen din som du nevnte for en liten stund tilbake ? :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Å hei hvor det går!

Nå er også Pass Labs og Hegel aktuelt? :shock: Trodde du sa at du skulle ikke gå helt berserk med kontoen på ny effekt, men både Pass og Hegel er heavy priset så! Snadder snadder !!!

Og en ting til. Nå er det 2 Juni, hva skjer med den Juni planen din som du nevnte for en liten stund tilbake ? :-D

hehe, jeg skal jo ikke gå helt berserk, 40k kan muligens gå Men har lest litt om at x250 er langt fra høyde med x250.5. Sistnevnte har vel en veilledene pris på $7500 og med dagens norske "kurs" blir det vel 10gangen desverre...

juni planen min ja, jo, den er satt litt på hold tror jeg. Venter fortsatt på beskjed angående ett trinn, sku få det iløpet av juni, veitta søttern når. Sånt suger! Også må det jo komme inn noe skatte og ferie cash
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg skal jo ikke gå helt berserk, 40k kan muligens gå Men har lest litt om at x250 er langt fra høyde med x250.5. Sistnevnte har vel en veilledene pris på $7500 og med dagens norske "kurs" blir det vel 10gangen desverre...
    40k ja? Da får du en effekt forsterker som kan holde lenge tror jeg Du må ikke spørre meg om Pass dessverre. Var litt keen på det selv, før jeg handla Hegel, men prisene deres er langt i fra min økonomi, når jeg først skulle ha ett helt sett, med kilde, pre og power amp!

juni planen min ja, jo, den er satt litt på hold tror jeg. Venter fortsatt på beskjed angående ett trinn, sku få det iløpet av juni, veitta søttern når. Sånt suger! Også må det jo komme inn noe skatte og ferie cash
    ÅÅÅå! Grrh! Jeg fikk jo 11k igjen på skatten, men går alt i boks, kan jeg nesten komme opp i 23-24. Så ble det vel en liten slamp ferie penger også, selvom lærlinge lønna i fjor ikke var noe særlig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40k ja? Da får du en effekt forsterker som kan holde lenge tror jeg Du må ikke spørre meg om Pass dessverre. Var litt keen på det selv, før jeg handla Hegel, men prisene deres er langt i fra min økonomi, når jeg først skulle ha ett helt sett, med kilde, pre og power amp!
    hehe, forståelig. Pass prisene er spinnville, men tviler ikke på at de også låter bra. Men da er man jo inne på at alle produkter koster mindre i hjemlandet sitt enn i utlandet. Krell i usa er jo ikke så biiip dyrt, mens de i norge koster mer enn ei luksusbrud fra oslos beste vestkant for ei ukes selskap. For vi har jo både dynamick prescision, ec og hegel her hjemme som har fått strålende tester i noen år nå. Vet ikke om du har lest hjemmekino sin test av hegel h4se og ec nemo so har blitt lagt ut under premium sidene idag?

40k bør klares ja, men det er fortsatt en håps-sak. Men jeg drømmer, tru du meg jeg drømmer!

ÅÅÅå! Grrh! Jeg fikk jo 11k igjen på skatten, men går alt i boks, kan jeg nesten komme opp i 23-24. Så ble det vel en liten slamp ferie penger også, selvom lærlinge lønna i fjor ikke var noe særlig.
    lå på 20 tallet et sted jeg også på skatten, men feriepenga vakke så verst i år. Men med tanke på jobben din vil jeg helst ikke høre mer om penger, kommer til å føle meg som en lavtlønna boms
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, forståelig. Pass prisene er spinnville, men tviler ikke på at de også låter bra. Men da er man jo inne på at alle produkter koster mindre i hjemlandet sitt enn i utlandet. Krell i usa er jo ikke så biiip dyrt, mens de i norge koster mer enn ei luksusbrud fra oslos beste vestkant for ei ukes selskap. For vi har jo både dynamick prescision, ec og hegel her hjemme som har fått strålende tester i noen år nå. Vet ikke om du har lest hjemmekino sin test av hegel h4se og ec nemo so har blitt lagt ut under premium sidene idag?

40k bør klares ja, men det er fortsatt en håps-sak. Men jeg drømmer, tru du meg jeg drømmer!
    Det koster penger å være kar

DEEN testen har jeg ikke lest nei. Premiun hvor? hæ? Url takk

lå på 20 tallet et sted jeg også på skatten, men feriepenga vakke så verst i år. Men med tanke på jobben din vil jeg helst ikke høre mer om penger, kommer til å føle meg som en lavtlønna boms
    Høhø! Jeg er lærling for pokker? I fjor hadde jeg elendig, men har passert godt hele sist års lønn på bare 5 månder :-D Tror det skal bli ett bedre år i år ja!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster penger å være kar

DEEN testen har jeg ikke lest nei. Premiun hvor? hæ? Url takk
    når du går inn på selve forum forsiden der man kan velge kategorier som "hifi, hjemmekino, tv, spill" osv så er det en egen premium klubb. Tror man må abonnere på hjemmekino for å få tilgang. Var iallefall to meget godt skrevne tester, og i motsetning til fidelity sin hyllest til hegel h4se var hjemmekino sin litt mer balansert hvor dens begrensninger også ble tatt opp. Testen av nemo ga meg imidlertid nok vann i munnen til å trenge bind mellom beina! det nærmest fråda! Pokkern for en pris!!

Høhø! Jeg er lærling for pokker? I fjor hadde jeg elendig, men har passert godt hele sist års lønn på bare 5 månder :-D Tror det skal bli ett bedre år i år ja!
    hehe, komplett hegel sett, og nå blir det ht med fullpris på opp mot 100k. Året ditt bør nok bli rimelig greit ja
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når du går inn på selve forum forsiden der man kan velge kategorier som "hifi, hjemmekino, tv, spill" osv så er det en egen premium klubb. Tror man må abonnere på hjemmekino for å få tilgang. Var iallefall to meget godt skrevne tester, og i motsetning til fidelity sin hyllest til hegel h4se var hjemmekino sin litt mer balansert hvor dens begrensninger også ble tatt opp. Testen av nemo ga meg imidlertid nok vann i munnen til å trenge bind mellom beina! det nærmest fråda! Pokkern for en pris!!
    Der hadde jo selvfølgelig ikke jeg adgang.

H4SE sine begrensninger?! Trodde ikke denne koseklumpen min hadde begrensninger i det hele tatt jeg hæhæ! Neida..

Hvilken høyttalere, ble den kobla opp på? Siden den tilslutt sa pass? Eller ble det ikke nevnt noe om det?

hehe, komplett hegel sett, og nå blir det ht med fullpris på opp mot 100k. Året ditt bør nok bli rimelig greit ja
    Eyyh! Roooolig nå! Jeg har ikke sagt jeg skal ha Usherne ennå, jeg har ikke sagt noge som helst Jeg er på researchen enda, ingenting er bestemt. Men, jeg kan si meg godt enig i at året blir ett virkelig godt år, på hifi fronten!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der hadde jo selvfølgelig ikke jeg adgang.

H4SE sine begrensninger?! Trodde ikke denne koseklumpen min hadde begrensninger i det hele tatt jeg hæhæ! Neida..

Hvilken høyttalere, ble den kobla opp på? Siden den tilslutt sa pass? Eller ble det ikke nevnt noe om det?
    Pioneer S1-EX, Martin Logan Vista, Tannoy Revolution Siganture, b&w 802d og TAD R1! Men den sa ikke pass, det blir bare påpekt hva begrensningene er. Sagt på en annen måte, om den ikke hadde noen begrensninger overhodet kunne jo mcintosh, ec, pass, ar, krell og burmester kuttet ut produksjon av sine high end trinn

Gled deg til du leser bladet, av det som har blitt lagt ut på PC er det sabla mye godt lesestoff!!! Atle når foresten en skikkelig höydare i testen av ec oppsettet!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Skrot.

Da har jeg fått svar på forskjeller mellom 250 og 250.5.

Bjorn,

The differences between the X250 and the X250.5 are significant, with the X250.5 being a much better sounding amplifier.

X250.5 take benefit from;
    1) Single ended bias for the first few watts of output.
    2) Low noise transformers
    3) Soft recovery rectifiers (for lower noise)
    4) Better output devices, with more efficient heat transfer to the heatsinks

Sonically the X.5 varients have lower background noise than the X-amp, the soundstage for well recorded pieces is more refined. Spectral balance is subjectively better with the X.5's than with the X-amps.

Enjoy
    Kent English / Pass Laboratories

Mvh Bjørn

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid bra når det glade EC budskap spres!

Mange som ikke har fått med seg at nye EC er betraktelig mindre pudding enn gamle EC. Nemo koster ja, men den gode nyheten er at de rimeligere monotrinnene (AW400 og AW180) ikke nødvendigvis står noe tilbake lydmessig dersom man kan unnvære de ekstra wattene (noe jeg mistenker du ikke kan nissen (selv om 400 EC Watt sparker ganske bra) )

Selv foretrakk jeg AW400 foran Nemo, men dette er visst ganske vanlig. Noen er Nemo folk, andre er AW400 folk. Da er det bare å håpe på at man liker AW400 best, så sparer man uhorvelig mye penger! Uansett så får man den utrolige luftigheten, holografien og naturligheten som kjennetegner så godt som alle EC effekttrinn.
    Det artige var at da jeg kjøpte mine effekttrinn så sammenlignet jeg EC direkte opp mot nettopp McIntosh MC402? og Oberon 6.1, samt DP. Utstyr som du jo har bygd deg opp litt erfaring med (bortsett fra DP?)
    Det er derfor morsomt å lese testene dine, siden jeg har en viss referanse i det samme utstyret.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer S1-EX, Martin Logan Vista, Tannoy Revolution Siganture, b&w 802d og TAD R1! Men den sa ikke pass, det blir bare påpekt hva begrensningene er. Sagt på en annen måte, om den ikke hadde noen begrensninger overhodet kunne jo mcintosh, ec, pass, ar, krell og burmester kuttet ut produksjon av sine high end trinn

Gled deg til du leser bladet, av det som har blitt lagt ut på PC er det sabla mye godt lesestoff!!! Atle når foresten en skikkelig höydare i testen av ec oppsettet!
    Så alt dette som har blitt lagt ut på nett, pluss annet snadder kommer i neste utgave av bladet? Gleder meg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så alt dette som har blitt lagt ut på nett, pluss annet snadder kommer i neste utgave av bladet? Gleder meg

jupz! detta nummeret gleder jeg meg som en unge til å lese i kompani med et glass godt drikke, ække det samme med en pdf utgave! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei Skrot.

Da har jeg fått svar på forskjeller mellom 250 og 250.5.

Bjorn,

The differences between the X250 and the X250.5 are significant, with the X250.5 being a much better sounding amplifier.

X250.5 take benefit from;
    1) Single ended bias for the first few watts of output.
    2) Low noise transformers
    3) Soft recovery rectifiers (for lower noise)
    4) Better output devices, with more efficient heat transfer to the heatsinks

Sonically the X.5 varients have lower background noise than the X-amp, the soundstage for well recorded pieces is more refined. Spectral balance is subjectively better with the X.5's than with the X-amps.

Enjoy
    Kent English / Pass Laboratories

Mvh Bjørn
    Hei du.

Takker for at du holdt meg oppdatert. Høres jo ut som det kan lønne seg å hoppe over den brukte x250 og heller spare ei stund til en x .5 etterhvert
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Alltid bra når det glade EC budskap spres!

Mange som ikke har fått med seg at nye EC er betraktelig mindre pudding enn gamle EC. Nemo koster ja, men den gode nyheten er at de rimeligere monotrinnene (AW400 og AW180) ikke nødvendigvis står noe tilbake lydmessig dersom man kan unnvære de ekstra wattene (noe jeg mistenker du ikke kan nissen (selv om 400 EC Watt sparker ganske bra) )
    jeg skal ikke si deg imot på behovet for ekstra krefter, mener å huske at jeg gikk ut og proklamerte at rogue stereo90 burde funke til tross for lite krefter grunnet sine exellente lydkvalitet, så jo hvor lenge den tanken varte, ca en mnd liksom
    Nå har jeg ikke hørt nok til å ville uttale meg om forskjellen melllom nada og nemo, men drømmen er nemo. Også litt for at jeg hadde en emc1up som jeg desverre solgte. Denne i kombo med krell på rf7 var mojjo! Pluss at designet på ec er berre lekkert! Så jeg håper jeg finner et overkommelig trinn rundt 40k i sommer og så heller spare et år eller to og en dag oppfylle den store nemo drømmen.... Men dette er laaangt frem i tid og bare en drøm enn så lenge..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.

Takker for at du holdt meg oppdatert. Høres jo ut som det kan lønne seg å hoppe over den brukte x250 og heller spare ei stund til en x .5 etterhvert

Kan jo være noe å teste? Kan nok tenkes at denne spiller meget bra på Array. Kanskje ta en tlf til selger å høre?

A.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambiance: det kunne så absolutt ha vært en fordel å ringt selger å ha hørt. Desverre kokte hele greia bort.. men men..

-------------------------

Da var'e på'n igjen! Etter fire flotte måneder med min kjære yamaha rx-v1800 som tok over for onkyo 875 (som varte rundt en mnd) har oppgraderingsspøkelset nok en gang kommet bankende på døra. Hej, det er sommer, sol og jeg er singel, det mest naturlige ville være å dra på sjekker'n, men nope, her skal det trøstes med anlegget ja

Yamaha rx-v1800 selges
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du i gang IGJEN :-D

Du høres ut som meg, jeg trøster meg også med anlegget fortiden Sitter her å syns synd på meg selv, uten dame! Haha!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var du i gang IGJEN :-D
    hehe, så over den lille dagboken på minhjemmekino, om dette styret fortsetter ut året vil 2008 være et minneverdig år jeg med et digert glis kan se tilbake på mens lommeboka nærmest viser fingeren

Du høres ut som meg, jeg trøster meg også med anlegget fortiden Sitter her å syns synd på meg selv, uten dame! Haha!
    hehe, skal ikke akkurat si at jeg synes synd på meg selv uten dame selv om savnet er der, men det er da en pokker så god grunn til å prøve å forbedre anlegget litt? hehehhee
    -------
    Mvh
    Rune

Side 88 av 252 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •