Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 87 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    I dag for du ta deg en tur ut i sola. Bare jeg og junior har spist, så skal vi ned til det beryktede Trøgstad fort. Ikke for å ligge buskene med gevær, men bakkeløp!
    hehe. Været er jo kongebra nå, og bakkeløpa pleier å være artige de, men jeg tror nok jeg skal ta det helt pan fløye (pianoet er oppbrukt!!) idag
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Ikke tilbake til meg riktig enda da mann! hehe. Jeg elsker jo å dra på konserter, var "så nære" på å få meg en tur på kiss igår, men det skeit seg i siste liten. Men, hvordan type konsert er det når man får se stage dolls, morten abel og dio på samme kveld? de to første er jo greie nok, men hvor passer dio inn? hehe.
    Det er egentlig sånn "rocke helg" i Kopervik, en plass her på Karmøy. Planen var at Stage dolls, Europe og Dio skulle spille sammen. Men kona til den ene gitaristen i Europe døde nettopp, så de trakk seg. Waterboys skulle da heller ta Europe sin plass, men de trakk seg samme dag som de var bekreftet. Egentlig så var jeg veldig fornøyd med at de tilslutt havna på Morten Abel, for han er ingenting annet enn ett geni innen musikk

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det er egentlig sånn "rocke helg" i Kopervik, en plass her på Karmøy. Planen var at Stage dolls, Europe og Dio skulle spille sammen. Men kona til den ene gitaristen i Europe døde nettopp, så de trakk seg. Waterboys skulle da heller ta Europe sin plass, men de trakk seg samme dag som de var bekreftet. Egentlig så var jeg veldig fornøyd med at de tilslutt havna på Morten Abel, for han er ingenting annet enn ett geni innen musikk
    oh. joda, stage dolls, europe og dio på en kveld måtte jo ha vært en rocka utopi. Men Morten Abel? tror jeg skal være litt diplomatisk her å la det være med at vi har litt forskjellig syn på akkurat han duden
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh. joda, stage dolls, europe og dio på en kveld måtte jo ha vært en rocka utopi. Men Morten Abel? tror jeg skal være litt diplomatisk her å la det være med at vi har litt forskjellig syn på akkurat han duden
    Har aldri sluttet å bli fascinert over hvordan "the final countdown" evner å få folk i stemning og ut på dansegulvet.. Uansett hvor mange 100 000 ganger den har blitt spilt før.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger noen fine Krell, Pass Labs og Bryston på brukten på HFS som absolutt ikke er å forakte!

Spørsmålet er gjerne hvordan disse vil matche Arrayene og hvordan du evt vil like dem :-D

Krell:

6 * Krell Evolution - demo

spec: Krell Audio Components EVOAMPS

audiophile.no

Pass Labs X250:

Pass Labs X2.5 og X250 selges

specs: Pass Laboratories Supersymmetry™ Balanced Single-Ended Class-A X250 Stereo Amplifier by A. Colin Flood

Bryston TB SST:

BRYSTON 7B SST(solgt)

specs: Bryston Limited - Music For A Generation

test av lillebror: audiophile.no

Synes de Brystonene så meget grom ut!

Edit: Brystonene var jo seff solgt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd Hegel på Arrayene dine?

en H4A MKII på HFS:

Hegel H4A mk.2 2x300w (effektforsterker)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med 500 deilige rørwatt fea VTL?

VTL MB 450 Serie 2

mm mm, nice! :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Har aldri sluttet å bli fascinert over hvordan "the final countdown" evner å få folk i stemning og ut på dansegulvet.. Uansett hvor mange 100 000 ganger den har blitt spilt før.
    mm, den er på mange måter selve definisjon på et godt stykke musikk - en virkelig klassikker som aldri slutter på bergta både gamle og unge
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss: og det der syntes du var snilt eller??? det syntes ikke jeg!! hehehe. Takker for linkene, har sett på de fleste anonnsene tidligere. Hadde tenkt å la budsjett være ca 40k, så über high end krell og de rør blokkene er out of the question for leeeeeeeeeengst.

Hegel h4a kan selvfølgelig være en mulighet, men har litt mer til overs for klangbalansen på h4se. Bryston trinnene var mege interresante selv om de er solgt.. arg..

Men pass labs sitt 250w trinn ja, noen som vet hvordan det står seg mot f.eks. mcintosh mc252, hegel h4se og andre trinn til maks 40k?
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel ganske så enig med deg at Abel ikke hadde så mye å gjøre på akkurat denne kvelden. Men Abel i en annen setting, eller alene er bare himmelen. Forstår det sånn at du ikke har noe som helst over til den mannen Jeg elsker den mannen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss: og det der syntes du var snilt eller??? det syntes ikke jeg!! hehehe. Takker for linkene, har sett på de fleste anonnsene tidligere. Hadde tenkt å la budsjett være ca 40k, så über high end krell og de rør blokkene er out of the question for leeeeeeeeeengst.

Hegel h4a kan selvfølgelig være en mulighet, men har litt mer til overs for klangbalansen på h4se. Bryston trinnene var mege interresante selv om de er solgt.. arg..

Men pass labs sitt 250w trinn ja, noen som vet hvordan det står seg mot f.eks. mcintosh mc252, hegel h4se og andre trinn til maks 40k?
    Hør med ambiance Skrot! han har nettopp kjøpt seg Pass til sine Usher. slik jeg forstod var dette det nærmeste han hadde kommet "røraktig" lyd med transistor forsterker. Tror dette kan være det du er ute etter :-D

Bare hyggelig vet du! Var jo übertirr at det Brystonene var solgt, steike for noen trinn! :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer ambiance:

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ikke siden jeg hadde noen rør monoblokker i kinoen ble jeg så imponert som jeg ble i dag. Forsterkeren har stått på i tre dager, og når jeg gikk ned i kveld for å ta en liten lytt, ble jeg tatt på sengen. Endelig er jeg fornøyd med transistor på Usherene. At Pass Lab kommer opp siden av Ayon Typhon er jeg ikke i tvil om. Forde som har lest testen jeg skrev om Ayon, så igjenspeiler det meste seg i Pass Lab.

Jeg har i dagesvis letet etter Infected mushrom platen for å teste pass laben med. I dag da jeg letet etter en film, ramlet platen ut av et DVD cover. Hadde egentlig bare tenkt a ta et screen shoot av Pixlar filmen Cars, men i forvirringen av glede endte jeg opp med å spille cdèn. Det var slik jeg fikk frysninger nedover ryggen og oppdaget kvalitetene som Pass har å by på. Vet det ikke er lov å banne her på forumet, så jøye meg!! Får duge. På ingen måte hadde jeg forventet et slikt lyd trinn. Å forde som ikke liker at noen skryter av sitt eget utstyr, bør de ikke lese videre!

Aldri har jeg vært på så inntensivt jakt etter effekt trinn, men jeg hadde bestemt meg. Jeg skal kjøpe det som gir meg alt jeg vil ha, med penger i betraktning. Siden Ayon var her på besøk, så har jeg letet etter musikalske egenskaper som de hadde, og det har jeg funnet her. Infected mushrom hoppet inn i rommet og musikken var rundt meg. Detaljer i slik musikk er egentlig ikke noe man legger merke til, men her klarte jeg ikke å la være. Hadde det ikke vær for ørene, så kan det tenkes at smilet ville gått hele veien rundt. Denne følelse av nærhet som ble presantert her ga meg varme, og jeg tenkte er det mulig? Eller har jeg hatt dotter i ørene hele jakt sesongen etter effekt trinn. Jeg er aldri flink med beskrivende ord så jeg skal gjøre dette nærmest i stikkord form.

Mellomtonen som jeg har vektlagt så mye, har endelig tilkommet meg. Steven Wilson i Blackfield var så nærme at jeg kjente han pustet på meg mens han sang.
    Bassmesige under Infected mushrom var tungt og kontrolert, nærmest slående og konsist. Trommeslagene under Porcupine tree hadde punch med tyngde, og på ingen måte bløtt.
    Diskant/mellomtone gir en detalje rikdom som jeg ikke viste jeg hadde savnet. Her hentet passèn fram det meste av "skjulte" musikalske effekter og ga de et nytt liv.

Skal jeg si noe negativt om forsterkeren, så må det være det blå lyset som ikke går å slå av eller dempe. Men det finnes enkle tiltak for å ordne det. Selvfølgelig kunne prisen vært lavere.

Håper de som ikke liker slikt selv skryt stoppet lengre opp å lese. Men dette er noe av det beste jeg har hatt i kinoen, og denne blir stående.

A.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss: det var a som satan ambiance var fornøyd da! Men la merke til at han hadde X250.5 - skal høre med han om de store forskjellene med og uten .5
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takket være en liten labbetuss har jeg blitt blitt nysgjerrig det siste døgnet, årsaken er følgende:

Pass Labs X250 selges

Vet noen hvordan dette trinnet står seg mot X250.5 og f.eks. Hegel H4A\SE?
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk med Dag-Johnsen, han har ihvertfall testet ut x250 vet jeg, jfr Minhifi!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf: takk takk har jo sikla mye på profilen hans tidligere, men glemte han helt bort. skal sende en pm asap...
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall ikke mitt år for å bli årets rundbrenner denne gangen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    devilej: hehe, tror nok ikke jeg stiller så sterkt der. Holdt tempoet oppe de første månedene dette året, men blir nok veldig rolig fremmover... tror jeg....
    -------
    Mvh
    Rune

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    devilej: hehe, tror nok ikke jeg stiller så sterkt der. Holdt tempoet oppe de første månedene dette året, men blir nok veldig rolig fremmover... tror jeg....
    Du får bygge opp kondisen til neste år da, så kanskje;p

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Du får bygge opp kondisen til neste år da, så kanskje;p
    eller bare finn kreftene (les: penga) til å holde tempoet oppe ut dette året fremfor å begynne på nytt neste år. hehehhe.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 87 av 252 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •