Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 81 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 5026
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, heftige nok ht er seff et must, du har jo som du skriver to meget gode kandidater i swans f1.1f og array1400. Med tanke på de særdeles gode prisene på swansene kan du bruke mellomlegget opp til array og legge til et par grunker og kjøpe enda en h4se. Men da får du jo et dilemma - uansett hvor råe f1.1f er så matcher de ikke arrayene

edit: sp991 er ute av huset og jeg feller mang en tåre over den elendige lyden jeg får med bare yamaha 1800 på array 1400 - en rein og skjær idiotkombinasjon! hehe
    Joda. Heftige høyttalere er ett must. Men, nå er jo Swansene og JBL noen dyr utenom det vanlige, som tåler enormt masse krefter fra forsterkeren. Ta foreksempel Audiovector Si6 Avatgarde som også er en sinnsyk høyttaler, tror neppe det er bruk for 2x H4SE på de. Det er mange veier jeg kan gå. For utenom både Swans og JBL.

Dilemma og dilemma. Dine ord er at Array uansett er råere, ikke sikkert dette stemmer i mine ører med en eller to Hegel H4SE koblet til!

Du får se på det litt posetivt da, at det ikke tok lang tid før du fikk solgt dem. Så får du heller pine deg gjennom noen harde uker med dårlig lyd på Arrayene dine, så blir det nok ufattelig mye bedre når ny effekt er på plass.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Joda. Heftige høyttalere er ett must. Men, nå er jo Swansene og JBL noen dyr utenom det vanlige, som tåler enormt masse krefter fra forsterkeren. Ta foreksempel Audiovector Si6 Avatgarde som også er en sinnsyk høyttaler, tror neppe det er bruk for 2x H4SE på de. Det er mange veier jeg kan gå. For utenom både Swans og JBL.
    så absolutt! men jeg dro den sammenligninga siden du tok det opp Det er uten tvil en jungel der ute og selv om skyter den flotte påfuglen med ditt siste skudd kommer det plutselig et prakteksemplar av en rosa flyvende elefant som ingen har sett før som du heller ville ha skutt og stoppa u

Dilemma og dilemma. Dine ord er at Array uansett er råere, ikke sikkert dette stemmer i mine ører med en eller to Hegel H4SE koblet til!
    Hehe i den setningen var det vel to variabler hvor en av de var urelevant: effektrinnet. Har hørt både swansene og arrayene på sp991 blokkene og foretrakk arrayene. Den relevante og viktigste er jo øra, så ja, jeg gleder meg spinnvilt til sommeren kommer og du kjøper deg høytalere. Vel, spennende blir det den dagen tråden din begynner å bugne over av innlegg av typen "har testet xxxx, skal teste xxxxx, begynner å nærme seg en konklusjon"

Du får se på det litt posetivt da, at det ikke tok lang tid før du fikk solgt dem. Så får du heller pine deg gjennom noen harde uker med dårlig lyd på Arrayene dine, så blir det nok ufattelig mye bedre når ny effekt er på plass.
    positivt? hadde ikke vært meg imot å ikke få solgt de på ca en mnd, kanskje dagen før jeg henter, eh, det nye effektrinnet. hehe. Men ja, det var ganske deilig å få solgt de. Når jeg konstant satt og savnet endel i lydbildet til tross for at de låt overraskende bra var det en merkelig følelse å leve med de. I tillegg kom hele varmeovn elementet i kombo med den store gule strålebomba på himmelen. Og på toppen av det hele var det jo detta med at de var noen år gamle, og hadde endel riper i finishen, så bruktverdien var ikke allverdas og mange avsto grunnet dette. Så totalt sett er jeg veldig fornøyd med at det gikk så kjapt :mrgeen:

Nå venter jeg bare på at bekreftelsen av dealen kommer (noe jeg håper sterkt på) og så en bestemt hentedato. Da bærer det rett inn til, eh, en butikk i oslo!

Har også fått en kamerat av meg hekta på array og gærningen har allerede skissert opp planen.

første steg: en god stereopre med prosessorinngang, rotel rb1091 monoblokker, og baby array
    andre steg: array center og reciever og blu ray spiller
    tredje steg: array 1400 i front og baby arrayene bak.

Skal bli spennende å se om han klarer å gjennomføre det egentlig!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du helt gitt opp Pioneerene? Nissen har vel litt erfaring med dem også :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg kan erindre var det vel pioneer s-1ex unger Kent Ove sikla på, og de har desverre ikke nissen fått hørt
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg kan erindre var det vel pioneer s-1ex unger Kent Ove sikla på, og de har desverre ikke nissen fått hørt
    Jeg trodde det var 3 ern, men du har nok rett...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan huske begynte han vel så vidt t å sikle på treeren før han "oppdaget" eneren. Mye vil ha mer, fanden vil ha fler, og karmøys store sønn vil toppe det hele
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så absolutt! men jeg dro den sammenligninga siden du tok det opp Det er uten tvil en jungel der ute og selv om skyter den flotte påfuglen med ditt siste skudd kommer det plutselig et prakteksemplar av en rosa flyvende elefant som ingen har sett før som du heller ville ha skutt og stoppa u
    Sant, så sant

Hehe i den setningen var det vel to variabler hvor en av de var urelevant: effektrinnet. Har hørt både swansene og arrayene på sp991 blokkene og foretrakk arrayene. Den relevante og viktigste er jo øra, så ja, jeg gleder meg spinnvilt til sommeren kommer og du kjøper deg høytalere. Vel, spennende blir det den dagen tråden din begynner å bugne over av innlegg av typen "har testet xxxx, skal teste xxxxx, begynner å nærme seg en konklusjon"
    Kan ikke si jeg gleder meg noe mindre selv

Den dagen tråden min eksploderer i sånne innlegg, tror jeg muligens kan bli en stund til. Men, hvem vet. Når alt er på plass her nå, og begynner å ligne noe lunde komplett må jeg vel bruke de aller fleste pengene på leiligheten å møbler å stasj til den tenker jeg Men, det er nå morsomt det også, når det er ditt eget.

positivt? hadde ikke vært meg imot å ikke få solgt de på ca en mnd, kanskje dagen før jeg henter, eh, det nye effektrinnet. hehe. Men ja, det var ganske deilig å få solgt de. Når jeg konstant satt og savnet endel i lydbildet til tross for at de låt overraskende bra var det en merkelig følelse å leve med de. I tillegg kom hele varmeovn elementet i kombo med den store gule strålebomba på himmelen. Og på toppen av det hele var det jo detta med at de var noen år gamle, og hadde endel riper i finishen, så bruktverdien var ikke allverdas og mange avsto grunnet dette. Så totalt sett er jeg veldig fornøyd med at det gikk så kjapt :mrgeen:
    Det beste hadde vært og solgt de, den dagen du fikk det nye i hus. Men slik kan du ikke alltid forvente at det går, kjøperen må jo ha litt å si han også. hehe! Men, som du sier så alt i alt er du fornøyd, hadde jeg også vært

Nå venter jeg bare på at bekreftelsen av dealen kommer (noe jeg håper sterkt på) og så en bestemt hentedato. Da bærer det rett inn til, eh, en butikk i oslo!
    En butikk i Oslo? Er ikke nytt kjøp vel? Hva pokker pønsker du på nå

Har også fått en kamerat av meg hekta på array og gærningen har allerede skissert opp planen.

første steg: en god stereopre med prosessorinngang, rotel rb1091 monoblokker, og baby array
    andre steg: array center og reciever og blu ray spiller
    tredje steg: array 1400 i front og baby arrayene bak.

Skal bli spennende å se om han klarer å gjennomføre det egentlig!
    Er dette en kamerat som ellers ikke er glad i lyd? Uansett, om han har drevet med dette i årevis, eller om han er nybegynner. Gjennomføres dette, blir det syyyykt :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Har du helt gitt opp Pioneerene? Nissen har vel litt erfaring med dem også :-)
    Jeg har ikke gitt opp noe som helst :-D Men, når jeg ikke helt hvor jeg skal legge pengene enda, er det viktig med mange baller i luften! Høhø!

Og forresten, som Nissen sier.. Vi snakker om S-1EX

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En butikk i Oslo? Er ikke nytt kjøp vel? Hva pokker pønsker du på nå
    hehe, tiden vil vise Er ikke noe monstrøst. Som jeg har påpekt noen ganger så blir dette en slags budsjettforsterker siden jeg driver litt med sparing. Og det verste av alt? detta ække noe avledning for å lure folk og så klinke til med nemo eller noe.

Er dette en kamerat som ellers ikke er glad i lyd? Uansett, om han har drevet med dette i årevis, eller om han er nybegynner. Gjennomføres dette, blir det syyyykt :-D
    dette er en kamerat som alltid har vært interessert i lyd, men som har holdt seg på et veldig normalt nivå for å si det slik. Når jeg klinket til med arrayene måtte han jo bare komme på en demo, eller ørten. Han falt pladask. Så vi får se, hadde vært konge om han fikk gjennomført det Det eneste problemet er at jeg får et lite problem - kan jo ette la en kamerat av meg "ovegå" meg når det gjelder anlegg , hm, vente med hus i ett par og kjøpe mer anlegg? hehehehehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tiden vil vise Er ikke noe monstrøst. Som jeg har påpekt noen ganger så blir dette en slags budsjettforsterker siden jeg driver litt med sparing. Og det verste av alt? detta ække noe avledning for å lure folk og så klinke til med nemo eller noe.
    Go Morgen

Hm, intressant. Det blir uansett morsomt å se hva du ender opp med, nok en gang

dette er en kamerat som alltid har vært interessert i lyd, men som har holdt seg på et veldig normalt nivå for å si det slik. Når jeg klinket til med arrayene måtte han jo bare komme på en demo, eller ørten. Han falt pladask. Så vi får se, hadde vært konge om han fikk gjennomført det Det eneste problemet er at jeg får et lite problem - kan jo ette la en kamerat av meg "ovegå" meg når det gjelder anlegg , hm, vente med hus i ett par og kjøpe mer anlegg? hehehehehe
    Haha. Nei, det hadde nesten vært for gale? Det virker nesten som om denne kameraten din er på drømme stadiet enda da, så du får senke skuldrene å fortsette å spare til hus enda en stund

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapport från vollmmissbrukare:

Jag har ju skrutit om att jag bor ensligt och kan vrida på.
    I går kväll hörde jag mellan två låtar att det bankade på dörren.
    Där stod en gubbe röd i ansiktet och hade slagit på
    dörren i över en minut. Det var närmaste grannen som bor
    200 meter bort. Det dunkade i huset hans och han hade tröttnat
    efter 5 månaders oljud....

Var ska en sån som jag bo:shock: :shock: Ensam på ett fjäll??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha. Nei, det hadde nesten vært for gale? Det virker nesten som om denne kameraten din er på drømme stadiet enda da, så du får senke skuldrene å fortsette å spare til hus enda en stund
    nja, det er jo som han sier selv, alt er en drøm frem til det er i boks. Men vi får se, jeg ser slettes ikke bort fra at han begynner iløpet av sommeren. Han har aldri vært av typen som lufter ideer uten å gjøre sitt ytterste for å gjennomføre de, så det blir spennende...
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Rapport från vollmmissbrukare:

Jag har ju skrutit om att jag bor ensligt och kan vrida på.
    I går kväll hörde jag mellan två låtar att det bankade på dörren.
    Där stod en gubbe röd i ansiktet och hade slagit på
    dörren i över en minut. Det var närmaste grannen som bor
    200 meter bort. Det dunkade i huset hans och han hade tröttnat
    efter 5 månaders oljud....

Var ska en sån som jag bo:shock: :shock: Ensam på ett fjäll??
    hahahahahahahahahahaha!! fy fxxn å herlig lesning! da er det ikke bare jeg som får kjedelige nabobesøk. hehe. 200 meter borte og plaget av at det slår i vegga hans, ikke dårlig! Men ja, ensam på et fjell er kanskje ingen dum ide. Eller i et lite hus langt ute i skaue
    -------
    Mvh
    Rune

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det säger väl inte så mycket, men jag kör på
    82 på volymen nu (av 100). När jag fick oväntat besök
    igår låg jag på 92. Inte lätt att bo granne med en konsertlokal.

S.Roger tyckte jag skulle skjuta honom med en hagelbrakare
    då han gjorde intrång. Jag kan se rubrikerna:

"Hifimördaren slår till igen"
    "Efter förhör gjordes även skrämmande fynd i radhusträdgård
    i Västerås"
    "I förhör framkom att Hifimördaren och Arraybombaren är
    samme man. Den fruktade bombmannen har skickat brevbomber
    till antikabel och blindtesttalibaner"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bra skrevet rubrik!!

Det sier litt, mc220 hadde 100 steg på volumkontrollen så vidt jeg kan huske, var oppe på 85 med midgard oberon 6.1 ved ett par anledninger, men det blei for sjukt i ei litta leillighet. Men morro? så absolutt!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrayene trenger krefter! ikke bare trenger de det, men de elsker det! Selv med obeorn som flekset med sine 600w putret arrayene avgårde mens de pekte horn mot den stakkars lytteren som nærmest ble utfordret til å skru opp, opp og videre opp!

Men det var en ting som erga meg med oberon, det låt ikke god nok, man hørte tydelig at høytalerne kunne så langt mye mer. Med rogue stereo 90 begynte jeg endelig lukte litt på hva de virkelig kunne, men kreftene ble for få. Vincent sp991 tok på en måte det beste fra de to og pakket det fint inn. Men til tross for godt med krefter låt det litt innelukka og dårlig definert spesielt i bassen.

For de av dere som har lest denne tråden i det siste er det ingen hemmelighet at jeg mest trolig har noe nytt på gang i juni, men jeg har lenge hatt lyst til å teste ut en rotel rb1092. Årsaken til at jeg ikke har kjøpt denne blindt er at den er basert på den samme ice teknologien som oberon, dermed frykter jeg at jeg ikke hadde blitt helt fornøyd selv om denne boksen har oppnådd mye god omtale. Flateng her på forummet bruker også en stk pr k2 så den kan umulig suge hestepjekkert! Vel, her på landet er det ikke så mange butikker som selger rotel, for å være ærlig må vi ett støkke for å finne en hififoretning overhodet.
    Men nå er det iallefall boks, rotel rb1092 blir bestilt imorgen og bør være hos meg om ikke så ille lenge. Dette blir interresant!
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som har lest denne tråden i det siste er det ingen hemmelighet at jeg mest trolig har noe nytt på gang i juni, men jeg har lenge hatt lyst til å teste ut en rotel rb19092.
    19092??? Er denne ny
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da den oppgraderte 1092 modifisert av en lokal lydgauker i trøxas. Blandt annet er den moderne strømforsyning koblet sammen med ei ekstern strømforsyning hvor en familie hamstre står og tråkker for harde livet. Dette vil da være det første steget for å gjøre hifi litt mer miljøvennlig.

I tillegg er fronten en avlang lcd skjerm hvor brukeren kan velge mellom forskjellige farger, detta for å oppnå litt større waf.

-------
    Mvh
    Rune

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da den oppgraderte 1092 modifisert av en lokal lydgauker i trøxas. Blandt annet er den moderne strømforsyning koblet sammen med ei ekstern strømforsyning hvor en familie hamstre står og tråkker for harde livet. Dette vil da være det første steget for å gjøre hifi litt mer miljøvennlig.

I tillegg er fronten en avlang lcd skjerm hvor brukeren kan velge mellom forskjellige farger, detta for å oppnå litt større waf.

Jeg synes dette er en meget spennede løsning! Gleder meg til å se disse inovative løsningene. Tror Hamster er en god løsning, jeg vet andre har fått problemer med kanin i stua: Kanin gnagde over antenne kabel. De er vel også mer løpevillige. Før trodde jeg rånerne og hallfesten i Trøgstad hallen var de største problemet nede i Trøgstad - men nå blir det en hamster drevet modifisert Rotel i stede!

Litt seriøst: Jeg legger meg ned i støvet og tar av meg hatten for dine veier mot lydnirvana.... Innspirerende, selv om jeg selv neppe kommer til å dra ting så langt noen gang!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg synes dette er en meget spennede løsning! Gleder meg til å se disse inovative løsningene. Tror Hamster er en god løsning, jeg vet andre har fått problemer med kanin i stua: Kanin gnagde over antenne kabel. De er vel også mer løpevillige. Før trodde jeg rånerne og hallfesten i Trøgstad hallen var de største problemet nede i Trøgstad - men nå blir det en hamster drevet modifisert Rotel i stede!

Litt seriøst: Jeg legger meg ned i støvet og tar av meg hatten for dine veier mot lydnirvana.... Innspirerende, selv om jeg selv neppe kommer til å dra ting så langt noen gang!
    Hehe, har lest den kaninhistorien, kreket var vel sultent da og trengte litt spenning i hverdagen Rånerne er et kapittel vi ikke snakker så mye om (dog havna jeg på et vorspiel i yders en gang og så fortsatte festen ombord i en diger traktorhenger på vei mot "byen" i bjørkelangen), men hallen festen er jo genial. Håper inderlig de får face84 tilbake i år også. SKreiv litt med gruppa rett etter de spilte, og de ville iallefall tilbake.

Det er jo ikke noe dårlig anlegg du har satt sammen heller da. Samme blu ray spiller, recieveren din hadde jeg tidligere i år, så den største forskjellen enn så lenge ligger vel i høytalera Iløpet av juni når valget har falt på enten rotel eller det andre, så får du bare ta deg en tur nedover om du vil ha en liten demo
    -------
    Mvh
    Rune

Side 81 av 252 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •