Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 8 av 252 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 5026
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Trio, kanskje?

Frode
    ooooo jeg skulle virkelig ønske det var tilfellet. Men er ette fullt så sår i baken etter å dumpa tusenlapper i flere år.. Var litt småinterressert i Avantgarde Duo, men nyprisen ligger vel på rundt 114k fikk jeg høre, og det er godt over budsjett mitt. Hva ligger Trio på da? rundt 200k eller noe? Mulig den dagen jeg vinner i lotto, eller gifter meg med sønnen til sjefen (han har ette noe datter), like lite mulighet for begge.. hehehehhee
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rogue Zeus?? Jaha, hvilke høyttalere trenger så monumentale krefter? Jbl Array 1400?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ment som en spøk, kjører man rogue zeus på høytaler til ett par høvdinger har man jo bomma litt. hehe.

Nei, ette noe rogue zeus her i gården. Vurderte dog å prøve meg på biamping med oberon på bassdelen og en stereo 90 e.l. på resta, på la scala, men slo det elegant fra meg. Er bra oppover ørene forelska i noen andre høytalere, og la scala vil aldri dra seg opp dit.. Så nå håper jeg bare noen føler for et par la scala med 5 års garanti! hehe.

edit: pluss at jeg har mine tvil om zeus ville ha kunnet dratt array1400 slik det bør draes, jeg fikk leike meg litt med disse på et komplett mcintosh oppsett i oslo, hvor det ble brukt mc402. Ifølge selgeren var dette krefter i massevis. Jeg bånna den på første låta, han hadde ikke opplevd at noen guffa på så grossalt!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fortsatt på horn-kurs da?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe og tro at han er inne på samme sporet, jeg var riktig så imponert så lenge det varte

Om han kjøper XLH 1812 får jeg hakeslipp! Men de har enda mindre WAF med et horn på størrelse med en av NASAs store antenner.
    LINK

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vi får håpe og tro at han er inne på samme sporet, jeg var riktig så imponert så lenge det varte

Om han kjøper XLH 1812 får jeg hakeslipp! Men de har enda mindre WAF med et horn på størrelse med en av NASAs store antenner.
    LINK
    He he. Skal Skrotnisse ha disse i hus må han flytte ut av den nye leiligheten først.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Skal Skrotnisse ha disse i hus må han flytte ut av den nye leiligheten først.........
    [OT]Han er da dedikert? 700kgs er barnemat?[/OT=off]

Men kanskje fjompenissen fra lille Texas vil gi oss en liten teaser?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion og DevilEj: jeg skjønner ikke helt problemet, jeg kan jo kjøpe opp leilligheta vegg i vegg, den over meg, og den tvers over gangen, rive ned noen vegger og voila, problemet er løst, men det kan hende det vil være mer lønnsomt å fløtta ut av bøttekottet først.. hehe.

Nei, jeg skal ikke bruke avsindige mye penger på noe som er totalt ukjent for flertallet. Bare en liten slant på noe velkjent om la scala ryker. Det kan vel sies at jeg er inne på samme spor som tidligere, på en måte. Men vet ette hvor mange hint jeg kan gi før en eller annen glup jævel forstår det (devilej: hold tåta ;o) ). Men ett hint til da. prisklasse: 60+, 100-, så da kan vi glemme svenske kattebur og satelittdisker av noen horn...
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Men vet ette hvor mange hint jeg kan gi før en eller annen glup jævel forstår det (devilej: hold tåta ;o)
    He he. Ingen fare
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ett hint til da. prisklasse: 60+, 100-, så da kan vi glemme svenske kattebur og satelittdisker av noen horn...
    Da er det nok disse du skal ha. De har ihvertfall jeg lyst på - i sort pianolakk, seff.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nooooooooope. Jeg skreiv en liten sak om disse litt tidligere i denne tråden jeg konkluderte vel med at de låt utrolig pent, og utrolig kjedlig! så de er det garantert ette!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke være Usher Dancer?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, ette usher. Jeg fikk en meget kort seanse med Devilej's ushere før han solgte disse, ja de imponerte, og de er utrolige pene, men nope, ette disse! Men dere skjønner at vi ikke kan fortsette sånn? for når en først kommer med riktig forslag, så må jeg enten gi han\hun rett og deremd ødelegge litt av den primitive morroa jeg faktisk har her eller så må jeg benekte, og på den måten ta en liten løgn, noe jeg ikke liker. Så jeg tror jeg holder meg unna å svare på flere sånne direkte forslag for denne gangen
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss i det minste et lite hint om når du har tenkt å fortelle det da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje på tide å sleppe kattekreket ut av sekken...

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for Jbl Array 1400 OM La Scala blir solgt, men som sagt er jeg dønn avhengig av å få de solgt siden jeg har nada intresse av å sitte med både f.eks. array OG la scala.

Men nå ble situasjonen mange mange mange ganger verre, pluss enda ett par ganger verre. Til lørdagen (forhåpentligvis) skal jeg inn på demo på avantgarde Duo. Herming etter akto? mulig, men rakkern heller, noen slike beist må jo sjekkes ut når man først har mulighet, pluss at jeg fikk en forholdsvis god pris, så jeg får se hva som skjer. Hornprinsippet er jeg iallefall avhengig av. Gi meg vill vakker dynamikk, gi meg en bass som puncher skrotten langt ned i stolen og vrenger trynet når jeg guffer på.. Det skal være live, det skal være heftig, egansjerende og morro. Så det blir spennende å se på lørdag hva som skjer... Jeg har fått hørt endel på array, så valget mellom array og duo blir nok tatt på lørdag, men noe innkjøp skjer ette før la scala forsvinner...
    -------
    Mvh
    Rune

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se derja, verre var det ikke

Har hatt mitt livs beste live opplevelse i form av hjemmeanlegg med akkurat mcintosh og array 1400 Sjelden har jeg rocka foten så hinsides mye som akkurat da!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje på tide å sleppe kattekreket ut av sekken...

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for Jbl Array 1400 OM La Scala blir solgt, men som sagt er jeg dønn avhengig av å få de solgt siden jeg har nada intresse av å sitte med både f.eks. array OG la scala.

Men nå ble situasjonen mange mange mange ganger verre, pluss enda ett par ganger verre. Til lørdagen (forhåpentligvis) skal jeg inn på demo på avantgarde Duo. Herming etter akto? mulig, men rakkern heller, noen slike beist må jo sjekkes ut når man først har mulighet, pluss at jeg fikk en forholdsvis god pris, så jeg får se hva som skjer. Hornprinsippet er jeg iallefall avhengig av. Gi meg vill vakker dynamikk, gi meg en bass som puncher skrotten langt ned i stolen og vrenger trynet når jeg guffer på.. Det skal være live, det skal være heftig, egansjerende og morro. Så det blir spennende å se på lørdag hva som skjer... Jeg har fått hørt endel på array, så valget mellom array og duo blir nok tatt på lørdag, men noe innkjøp skjer ette før la scala forsvinner...
    Jøss, her snakker vi major upgrade!
    Dette blir spennende å følge med på.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, mc og array var et meget lykkelig ektepar det.
    Oppsettet jeg fikk mishandle var cdspilleren til mcintosh, c220, mc 402, kabler fra nordost og array 1400. Det som iallefall var sikkert var at mc402 var altfor svak til å drive disse på bånn spiker. Varsellampene begynte å blinke som et vietnamesisk juletre når jeg passerte 70 på forforsterkeren. hehe. Gliset til selgeren var ette til å ta feil av, mannen var fornøyd, og det var jeg au. Så jeg tenkte å ta med de samme demoplatene innover på lørdag.

Men man blir jo nysgjerrig når man i en tråd på avforum leser "..duo, verdens beste i denne prisklassen" og man har akto som har disse og er meget fornøyd (for øyeblikket, oppgradringsbehovet hans er jo litt lettere småsjukt men hehe=).

Det eneste aberet er at dama kunne gjerne ha array i stua, men duo var hun mildt sagt skeptisk til, vel, hun la vel ned veto og trussel om et liv i sølibat for en stund fremmover om jeg kom drassende hjemmover med disse. Men jeg får se. Lørdagen blir en spennende dag om Tor på Lyric har tid. venter spent på svar nå se.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: jepz, det er en majoroppgradering, og også en jeg er ganske sikker på at det går maaaaaaaaaaaange år til neste gang. Har spinka og spart en stund, så det hadde vært utrolig artig om drømmen gikk i oppfyllelse nå. Og det verste er jo at om jeg ikke hadde vært så daukeen på å teste ut la scala, så kunne jeg ha handla array, duo e.l. når som helst, men som en gammel klipsch fan måtte jeg bare oppleve å eie l scala en gang i livet. Morro har det vært, men håper da virkelig at det er andre som også vil ha det morro med de.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten sammenligning av det estetiske:

Akto: håper det går greit at jeg lima inn bildet ditt, er det peneste bildet jeg har funnet av Duo
    -------
    Mvh
    Rune

Side 8 av 252 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •