Skrot-Teateret: Arendal Sound Center er bestilt og litt om tiden fremover (i:5012) - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  42
Side 79 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 5026
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt i det hemmelige hjørnet i dag altså Regner nå alltid med det kommer noen ord her i tråden din, så fort det skjer noe spennende!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å pushe min egen forsterker, så driver Flateng her på forumet et par K2 med to stykk RB-1092 i passiv bi-amping. Du kan jo høre med hans erfaringer, for denne forsterkeren er bang-for-buck, og det er ihvertfall to JBL-eiere som er fornøyd med den.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är det inte SE varianten som testas i Fidelity? Och jag som
    väntat med spänning på majnumret... Trist

På tal om Pampers, så måste jag alltid sätta på såna
    när jag besöker:

Audio Concept

Ett måste att besöka på Stockholmsresan. När jag var där i lördags,
    så tyckte jag att jag kände igen en liten bit av hornet
    bakom tre rader med svindyra högtalare.
    - "Men har du Array 1400???" - Ja, fick in dom för nån
    vecka sen. Verkar OK".... Jisses

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Litt i det hemmelige hjørnet i dag altså Regner nå alltid med det kommer noen ord her i tråden din, så fort det skjer noe spennende!
    seff! tråden for skrot-teateret is the place to go for updates
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Med fare for å pushe min egen forsterker, så driver Flateng her på forumet et par K2 med to stykk RB-1092 i passiv bi-amping. Du kan jo høre med hans erfaringer, for denne forsterkeren er bang-for-buck, og det er ihvertfall to JBL-eiere som er fornøyd med den.
    er klar over flateng sitt monstrøse oppsett. Men rotel trinna er fortsatt ice baserte, det samme er oberon, og så stor forskjell kan det ikke være. Jeg er slettes ikke stikk imot ideen, men er som sagt litt nervøs. Skal se om jeg får de på hjemlån, men vi får se hvor velvillig butikka er...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Är det inte SE varianten som testas i Fidelity? Och jag som
    väntat med spänning på majnumret... Trist
    det står iallefall hegel h4a. men de skriver noe om at lydsignaturen visstnok er litt forskjellig på utgaven solgt i japan og den hjemme, skal lese testen nærmere når jeg kommer hjem fra jobb idag. Bladet bør vel være i postkassa di mot slutten av uka
    -------
    Mvh
    Rune

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er "filminteressert", hva slags pre-løsning vil du gå for i tillegg til en surroundprosessor/forsterker? Tenker ikke på merke her, men integrasjonsmulighetene mot surroundprosessoren.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    seff! tråden for skrot-teateret is the place to go for updates
    :-D

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tycker att du borde ta med den nye Chapter 200s eff, i vurderingen
    250w/8ohm 500/4ohm, power consumption 1.2kw.
    Kontakte Andre Hifi-huset, utlån inget problem der,
    itillegg ender man som regel opp med en hyggelig pris
    Usikker på ex veil pris men ca 55k, les for mer fakte i Chapter tråden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Siden du er "filminteressert", hva slags pre-løsning vil du gå for i tillegg til en surroundprosessor/forsterker? Tenker ikke på merke her, men integrasjonsmulighetene mot surroundprosessoren.
    Planen, eller rettere sagt drømmen\målet er å anskaffe en dedikert stereopre med prosessorinngang. Slik det ligger an nå er rør meget ønskelig. Men det er vel en mulighet å bruke en vanlig stereopre uten prosessorinngang og fortsatt integrere den ved å bruke et fast volum på den og justere oppsettet ut fra det. Men det er et tema jeg ærlig talt ikke har hverken erfaring eller noe spesielt peil på...

Men noe må det bli, jeg får spader av å bruke recieveren på musikk, og jeg klarer ikke tanken på å kvitte meg med array centeren og kjøre kun stereo
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Tycker att du borde ta med den nye Chapter 200s eff, i vurderingen
    250w/8ohm 500/4ohm, power consumption 1.2kw.
    Kontakte Andre Hifi-huset, utlån inget problem der,
    itillegg ender man som regel opp med en hyggelig pris
    Usikker på ex veil pris men ca 55k, les for mer fakte i Chapter tråden
    Har titta litt på chapter, men aldri hørt noe av de. Om vi snakker 55k snakker vi fortsatt mer enn hva jeg vil bruke nå. Driver som sagt å setter av kronasjer til et huskjøp. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg bestilt meg ett par nemo når feriepenga ankommer
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YESS!! Da er endelig avtalen om salg av vincent sp991 i boks og ikveld skal det komme en meget hyggelig herremann og hente de. Det er dog ikke helt uten tårer i øynene disse fyker ut av døra. Disse blokkene yter ekstremt bra til prisen og de har krefter nok til å forsvares i kombinasjon med arrayene. Men allikevel åker de ut. Nå venter noen uker uten et dedikert effekttrinn.. i mens er det bare å krysse fingrene i håp om at alt ordner seg i juni
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YESS!! Da er endelig avtalen om salg av vincent sp991 i boks og ikveld skal det komme en meget hyggelig herremann og hente de. Det er dog ikke helt uten tårer i øynene disse fyker ut av døra. Disse blokkene yter ekstremt bra til prisen og de har krefter nok til å forsvares i kombinasjon med arrayene. Men allikevel åker de ut. Nå venter noen uker uten et dedikert effekttrinn.. i mens er det bare å krysse fingrene i håp om at alt ordner seg i juni

Tårer??????? Du rakk vel knapt å bli tørr fra forrige gang effekten forsvant ut døra
    Så, det blir ikke 998 som havner hos deg?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja det har vært litt hyppig bytting så langt i år. Men håper det roer seg ned nå, hvis det ordner seg med det effektrinnet jeg har falt for nå så er jeg rimelig sikker på at jeg ikke trenger å bytte det ut på ei stund.. kanskje det blir enda ett i et biamping oppsett, men det er uansett langt frem i tid.

Det å kvitte seg med oberon gikk forholdsvis tårefritt, det å kvitte seg med roguen var verre siden den låt så godt men siden det blei for lite krefter var det egentlig greit nok. Men vincent? pokkern au, hadde de bare hatt de lille ekstra, det er så lite som mangler for at de kunne ha blitt stående, så det blir en vemodig kveld ikveld. hehe.

998 blir det ikke. Det er en fyr fra nabobygda som selger sine nå, den annonsen som ligger ute på brukten nå. Mulig vi får til en liten test hos meg, men de skal ikke inn. Føler at vincent generelt mangler det lille ekstra og da blir det litt feil å gå videre på vincent rangstigen
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. kanskje det blir enda ett i et biamping oppsett, men det er uansett langt frem i tid.
    Når disse ordene kommer allerede før komponenten er i hus burde du vite at det IKKE blir langt frem i tid...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Når disse ordene kommer allerede før komponenten er i hus burde du vite at det IKKE blir langt frem i tid...
    å jo, om det her går i orden bør jeg ha nok krefter for å si det slik. Og så driver jeg som tidligere nevnt å sparer litt med tanke på huskjøp en eller anna dag, så jeg TROR nok det blir ei stund til jeg går for biamping... men en titt på på oversikten over hva jeg har hatt i hus og byttet ut ut fra datoene gir meg en lei følelse av at du kanskje får rett. hehehehhehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok ikke lange tida, før Vincentene var solgt. Det må være greit å selge på brukten, når alle tingene dine blir solgt relativt så fort.

Jeg har en magefølelse på at du har noe Parasound på gang Er det ikke Para, så lurer jeg veldig hva du har i gjærde nå!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det tok ikke lange tida, før Vincentene var solgt. Det må være greit å selge på brukten, når alle tingene dine blir solgt relativt så fort.

Jeg har en magefølelse på at du har noe Parasound på gang Er det ikke Para, så lurer jeg veldig hva du har i gjærde nå!

hehe, nå sies det jo at man opparbeider stadig mer livserfaring desto eldre man blir og man skal også være flink til å videreføre denne livserfaringen. Så med tanke på jeg har ett par årringer mer på stumpen enn deg føler jeg nesten at det er min plikt å komme med et godt råd... vedrørende økonomi...

SETT PENGA I BANKEN!! IKKE BRUKE HELE LØNNINGA PÅ Å TIPPE LOTTO!!! for tipping er ikke din sterkeste side idag (klarte bare ette å dy meg hehe)

Parasound jc1 står høyt på ønskelista for å si det slik, men nei det er ikke de jeg har på hånd. Tro meg, hadde jeg hatt det hadde jeg skrevet et skikkelig skryteinnlegg i pur ekstase Nå hører det med til historien at dealen ikke er helt hundre pros i boks enda, og hvis det blir noe av (som det mest trolig blir) så skjer det ikke før i juni. Denne forsterkerprodusenten er forholdsvis kjent, den har fått endel gode tester på sine produkter og... vel, jeg krysser fingrene. Det eneste som erger meg var at jeg istad fikk en mail fra en meget hyggelig herreman som skal selge sine nada etterhvert, for en meget god pris. Så her skal det tenkes til det knaker høyt!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nå sies det jo at man opparbeider stadig mer livserfaring desto eldre man blir og man skal også være flink til å videreføre denne livserfaringen. Så med tanke på jeg har ett par årringer mer på stumpen enn deg føler jeg nesten at det er min plikt å komme med et godt råd... vedrørende økonomi...

SETT PENGA I BANKEN!! IKKE BRUKE HELE LØNNINGA PÅ Å TIPPE LOTTO!!! for tipping er ikke din sterkeste side idag (klarte bare ette å dy meg hehe)

Parasound jc1 står høyt på ønskelista for å si det slik, men nei det er ikke de jeg har på hånd. Tro meg, hadde jeg hatt det hadde jeg skrevet et skikkelig skryteinnlegg i pur ekstase Nå hører det med til historien at dealen ikke er helt hundre pros i boks enda, og hvis det blir noe av (som det mest trolig blir) så skjer det ikke før i juni. Denne forsterkerprodusenten er forholdsvis kjent, den har fått endel gode tester på sine produkter og... vel, jeg krysser fingrene. Det eneste som erger meg var at jeg istad fikk en mail fra en meget hyggelig herreman som skal selge sine nada etterhvert, for en meget god pris. Så her skal det tenkes til det knaker høyt!!!
    Hadde jeg ikke visst bedre, skulle jeg tro det var pappa som gjemte seg bak nicket Skrotnisse. Du høres nemlig ut som han nå

Men, altså. Jeg sparer faktisk noen tusinger hver måned nå, frem til jeg flytter i ny leilighet, pluss at det trekkes ett fast beløp hver måned på bsuen min. Så jeg sløser ikke alle penga bort i dyre stereoanlegg og alkohol i helgene heheh Men, takk for tipset "pappa" !

Ikke Parasound nei, det kan jo faktisk være Hegel? Men, tror heller ikke det. Du ville sikkert ville hatt deg en H4A som nok er i det dyreste laget for deg atm. Men Ec nada blokker hadde vært skikkelig heftig, uansett hva det blir så blir det nok kjempe bra kjenner jeg deg rett

Gleder meg allerede til Juni

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahaha! takk for, eh, komplimentet a

Nada blokkene er NAISE så det synger etter. Bare utseendet fremkaller nesten søt musikk i mine ører. Men, er egentlig 400w nok? sikkert, men kjangsen er der for at det ikke er det. Jeg har vel også uttalt at om mitt neste effekttrinn kjøp ikke funker godt nok på arrayene, så selges de mest trolig til fordel for en høytaler som er lettere å få utnytta (her har jeg seriøst snakket ikke tenkt noe overhodet, så dette er meget generelt prat) og da lurer jeg litt på om nada kanskje har en så spesifikk lydsignatur at den gjør det litt vanskeligere å finne nye høytalere. Dette er bare synsing fra min side siden jeg har meget lite erfaring med de. Sånn sett er jeg kanskje mer sugen på en effektforsterker som låter litt mer mot det nøytrale hvor selve lydsignaturen kan tunes litt mer i forskjellige retninger ved pre og kilde.

Med tanke på at jeg også prøver å spare endel om dagen er pris en vesentlig faktor. En liten ide jeg har surrende rundt under skalpen er å gå for et stereotrinn (og ja, dette kommer fra fyren som elsker monoblokker!!) som funker godt nok (helst) på arrayene i en fornuftig prisklasse. Hvis jeg finner dette og det er en god match har jeg alltids muligheten for å kjøpe inn enda ett trinn av samme type om ett års tid eller noe, og så kjøre biamping. Man kan jo kjøpe ett par monoblokker nå, og ett par om et år og oppnå samme prinsipp, men det å ha to digre nada blokker ved hver høytaler blir litt ekstremt for min del igjen. Men for all del, det er mange veier til rom.. Flateng her på forummet kjører jo en rotel rb1092 pr k2 og er strålende fornøyd med det, har utvekslet ett par mail med han og må si meg bøtte imponert over hans resonnement og velvellighet til å dele sine erfaringer!

Du har helt rett i at hegel h4SE (ikke A som du skrev hehehe) er "litt" i dyreste laget. Titta litt på en mc252 også, men den er ute av dansen. Så joda, juni kan bli interresant om alt går som jeg håper på. Men husk, det er ei stund dit og jeg tar så absolutt forbehold om at planer og prioriteringer kan forandres. Det er litt derfor jeg ikke vil si noe bastant riktig enda, det er så surt å utbasunere at "i juni får jeg ec nemo til alle mine syv kanaler", og så kommer juni og man har kræsja bilen, fått ei one night stand dame gravid eller kjøpt hus, og man må nøye seg med ett par proson sub-forserkere til sine nye eltax høytalere
    -------
    Mvh
    Rune

Side 79 av 252 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •